Kirjoittaja Aihe: Kun pelkkä pyllistäminen ei riitä... kysy, vastaa ja vinkkaa -ketju subeille  (Luettu 14986 kertaa)

Marimintti

Kiitos ketjun löytämisestä Isrika.   :-*

Ropomäänin kasvispataa on jonkun lautasella ainakin kahtena päivänä ensi viikolla. On herkullista.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Kun ite oon A-luokan lihansyöjä niin vegelelu oli ihmeissään kun sanoin että tee mulle ens kerraks jotain ituhippipöperöö >:D. Muutaman kerran on tullut syötyä ja ihan hyväähän tuo oli  :P

Lumihiutale

  • Vieras
Itselleni ei vegeily sovi. Parhaimmaksi ruokavalioksi laihtumisen kannalta olen huomannut merenelävien syömisen aivan sairaan salaattikasan kanssa. Tuolloin kyllä juon melkein tuopin vettä useamman kerran päivässä ja kävelen pidempiä matkoja muutenkin. Salisekoilun lopetin jo aikoja sitten ja olen tyytyväinen päätökseeni. En ole juuri viimevuosina välittänyt onko lautasella spagettia, vaiko"super foodia". Kun vaihdoin metsästämisen kalastamiseen, oli sekin hyvä päätös. Paljon tuottoisampaa ja viihdyttävämpää. Kalastus on myös seuralaji, kuten on metsästyskin, mutta lupamenettelyjen ja aseiden takia paljon suppeampi porukka kyseessä.

Niin, se oma ruokareseptini: Kauoan pakastealtaasta riistakäristystä noin 250 grammaa. Paketillinen pekonia. Aloita jäisen riistakäristyksen paistaminen. Kun tuote on sulanut, heitä sekaan pekonisiivut. Paista kunnolla ja lopuksi kada sekaan puolilitraa olutta. Sekaan maustepippureita reilusti ja pari lakerinlehteä. Anna hautua miedolla lämmölä kannenen alla ainakin tunti. Lisää vettä aina välillä, mutta vain pieni tilkka kerrallaan. Lisukkeeksi keitettyjä perunoita ja jos hilloista tykkäät, puolukkahilloa. Parasta kärkistys on yksin syötynä, kynttilän valossa maximum perversum -lehteä lukien.

Marimintti

Tilannepäivitys: Oman subin kokkaustaidot ovat parantuneet huimasti. Kolmen ruokalajin lounas on nykyään enemmän normi kuin poikkeus. Erikoisruokavaliot eivät ole hankaluus. Pikemminkin kiinnostava haaste. Ja suhde on kestänyt vuodesta eines tähän päivään.  :love:

Laura

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 606
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Sain viikonloppuna todella hyvää kasvisruokaa. Kokki tuntui olevan itsekin hämmästynyt. ;D Mietin josko laittaisin jonkinlaisen helppojen kokkausten ketjun tänne, mutta laajensin vähän aihepiiriä.

Millaisia itselle hankalia tehtäviä sinulle on tullut subina vastaan? Onko jotain asioita joihin haluaisit saada vinkkejä? Odotatko kauhulla jonkin asian tekemistä? Millaisia vinkkejä haluaisit antaa?

Rajaan aiheen alistumiseen liittyviin kotitöihin ja dominoivan hemmotteluun jalkahieronnan yms muodossa. Olen kyllä tietoinen että moiset asiat eivät kuulu kaikkien kinkyilyyn lainkaan. Mutta itse ainakin nautin ajoittain siitä että saan vaikka viikonlopun verran 100 % huolenpitoa, hemmottelua ja tietty saan halutessani sitä subiakin kiusata ja rääkätä.

Ketju on tarkoitettu subeille. Toki dominoivatkin voivat kommentoida jotain positiivista, jos tuntuu ketjussa käsiteltävään aiheeseen sopivan.

Tässä ropomäänin ihanan kasvisvuoan resepti suoraan keskusteluketjusta kopioituna:

"Se vihannespupellus oli niin helppo että kuoritaan ja pilkotaan bataatti, puoli tusinaa porkkanaa, pari sipulia, yksi kukkakaali, kaikki sekaisin vuokaan, päälle purkki ruokakermaa, suolaa, pippuria ja puoli-paketti koskenlaskija-juustoa murusina päälle. uuniin 200c reilu tunti kunnes saa vähän väriä, noin puolivälissä paistoaikaa sitä on hyvä vähän sekoitella ettei päällimmäiset kärähdä. ja sitten eikun syömään."


Olen innokas kotikokki, välillä jopa hyvää ruokaa tullut tehtyä. Välillä menee pieleen niinkuin toissapäiväiset melkein raa'at parsat lisukkeena. D komensi kerran laittamaan 4 lajin illallisen ja minä tein. Kiltisti se söi kaiken mitä eteen toin. Ruuanlaitto on ainut kotityö, mikä ei ole ollenkaan työtä vaan se on hauskaa, siinä voi olla luova, se on sosiaalista ja lopuksi saa syödä ehkä kera hyvän viinin  O:-)

Ainut hankala asia mikä tulee mieleen on kun  D haluaa hierontaa illalla, mutta olen itsekin ihan väsynyt. Siis niin väsynyt että voisin nukahtaa pystyyn. Silloin ei ole kivaa tehdä toiselle hyvää, mutta teen sen silti.

vila

  • Vieras

NeitiM

  • Vieras
Tylsä D kun ei osallistu 4 ruokalajin tekoon. Jos tekee hienoja annoksia hienoista aineksista niin pitäisi vähintään osallistua sen tekemiseen. Yhdessä tekeminen vahvistaa suhdetta :love: Jos minä teen ruuan pitkän linjan kautta, niin miehen tehtävänä on antaa pitkä, harras ja ihana kokovartalohieronta. Eiku ei. Paras tulos on, kun me yhdessä tehdään ruoka, koska rakastan ruuanlaittoa, joten en muutenkaan pysty olemaan pois keittiöstä, mutta päättyy mun kokovartalohierontaan  O0

Niin ja anteeksi nyt. Tiedän, että te orjamaiset subit saatte tuosta kiksinne. Se tässä keskustelupalstassa on vikana, kun tulee näitä imojensa jakajia asiaan, joka ei ole heidän juttunsa  ;D

vila

  • Vieras
Niin ja anteeksi nyt. Tiedän, että te orjamaiset subit saatte tuosta kiksinne. Se tässä keskustelupalstassa on vikana, kun tulee näitä imojensa jakajia asiaan, joka ei ole heidän juttunsa  ;D

Höh oli just tulossa kertomaan, että on just ihanaa raataa keittiössä kun M vaan pelaa koneella :D

remmittä

  • Vieras
haha :D Koko viestiketju muuttui reseptien jako- ja fiilistelysivuksi.

PS. Mitä vikaa pyllistämisessä on? Smack that ass like you own it!  :))

Uvery

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • Succubus
  • Galleria
Mitä jos D:nä laittaa ruokaa ja hemmottelee s:ää, ja saa näin sen ihan hämilleen ja kauheaan kiitollisuudenvelkaan? Ja sitten se miellyttämisenhaluinen reppana miettii että mitä ihmettä se voi enää tehdä kun kaikki hommat on hoidettu ja koskeakkaan ei saa ilman lupaa niin että hierominenkaan ei onnistu  :o

Miessubeilta on ihan parasta kysellä apua kaikkiin mahdollisiin remppa-, korjaus ja fiksausjuttuihin. Kyllä, pyörän renkaat on taas tyhjät ja mitä jos kuitenkin siirrettäisiin sohva tuolle seinustalle. :D

remmittä

  • Vieras
Tilanne ruuan laiton jälkeen kuulostaa kyllä siltä, että jos subi olisi tietokone, niin tämän näytölle ilmestyisi Windowsin sininen ruutu  :))


Retsam

  • Vieras
K-kaupan Wäiskihän se opetti suunnilleen näin..Hyvän lihan hankintaa kannattaa harkita ja suunnitella huolella..  S ei ole pelkkä  todella huonosti kohdeltava arvoton lihapala,todella epävarmojen käsitys.
Kun siis saa kunnollista sisäfilettä,niin ei sitä aina välttämättä pihviä pöydässä ole,mutta ei myöskään mitään vastenmielistä eläintenruokaakaan.

Eilen oli tarjolla valkoviinissä keitettyjä sinisimpukoita,tonnikalapihviä ja kesäinen salaatti,mummonkurkkuja ja marinoituja oliiveja. Juomana jääkylmää valkkaria,hieman sidukkaa, saunaolutta,parit snapsit mutta kyrsä nautittiin kyllä luonnollisessa muodossa ja ihan raakana.

Nyt aamulla brunssilla oli tarjolla mm. cupsolo erikoiskahvia oman valinnan mukaan,savukalamunakasta,yrttipatonkia ..Iltapäiväkaffeja odotan jännityksellä, mitä muuta kuin tilaamiani lättyjä yllätysvieras keksii tarjoilla ja miten,siis vastavuoroisesti.

Täällähän Lahna kuuluu ainoastaan savustuspönttöön,ei siis sänkyyni..





LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1424
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Tällä hetkellä kyllä pelkkä pyllistäminenkin riittäis :D