Äänestys

Kumpi on parempi siivouksessa: mies vai nainen?

Mies
36 (27.3%)
Nainen
68 (51.5%)
Ihan sama, äiti siivoaa
28 (21.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

Kirjoittaja Aihe: Hupikysely: Kumpi on parempi siivouksessa: mies vai nainen?  (Luettu 30701 kertaa)

Hasse.W

  • Vieras
"Aasialainen mies siivoaa todella tehokkaasti ja tekee hyvää työtä, vaikka ei ihan silmänilo olekaan."
Boogey

Ehkä kyse on vain asu valinnasta. ;D

PS. kuvaa on muokattu ”sopivaksi”.


tiku

  • Vieras
Minä sanon, että yleensä nainen koska nainen sen tekee rutiinilla ja kaiken muun tekemisen ohessa.
Taas jos mies saa päähän siivota, siitä tulee iso tapahtuma tapahtumajuomineen ja facebookpäivityksineen ja parhaassa tapauksessa myös jälki on loistava. Siis ihan loistava!

Näinhän se menee.. Nainen siivoaa koska on siivottava. Itse kun alan siivoamaan niin kehitän siinä samalla sopivan raivon jonka seurauksena homma menee eteenpäin vauhdilla. Siinä ei mikään esine ole turvassa kun harkitaan roskiin vai ei.. Sen jälkeen on taas tyyni mielie kun agressiot on purettu..

Mies siis ehdottomasti parempi, tosin lähettyvillä ei silloin kannata olla.


nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Sehän riippuu siitä kenen asuntoa siivotaan. Mikä on rangaistus huonosta työstä ja kuinka hyvin siivooja sen ymmärtää ... onko kenties kokenut. Uskoakseni kumpikin siivoaa todella hyvin kun sukupuolielimiä on piiskattu pari minuuttia.

Riihipiru

  • Vieras
Joo, meillä ei kyllä siivoa kukaan muu kuin minä. Eikä kyl taida uskaltaakaan, jos ei Siskosta lasketa  ;D

Mun jälkikasvukin kutsuu mua siivousnatsiksi ja heistä on vain mukavaa kun välillä olen liian kipeä välittääkseni siisteydestä  8)

edit: kysymykseen mun vastaus on Nainen  >:D

siivooja_m

  • Vieras
No kerrankin jotenkin kysymys osui ja upposi. Taidn olla se kuuluisa siivousorja ja sitä myöten kyllä jonkin verran kokemusta on kertynyt. ;D Ei kai sen ole väli kuka siivoo kunhan tulee puhdasta ja itse viihtyy. :D Aika paljon täällä on noita siivousorjiakin liikkeellä mutta kaikista ei aina ole kuullut hyvää sanottavaa. Asialle pitää olla antaumusta O:-)

Glori

  • Vieras
No kerrankin jotenkin kysymys osui ja upposi. Taidn olla se kuuluisa siivousorja ja sitä myöten kyllä jonkin verran kokemusta on kertynyt. ;D Ei kai sen ole väli kuka siivoo kunhan tulee puhdasta ja itse viihtyy. :D Aika paljon täällä on noita siivousorjiakin liikkeellä mutta kaikista ei aina ole kuullut hyvää sanottavaa. Asialle pitää olla antaumusta O:-)

Mahtavaa kun joku suhtautuu tehtäväänsä intohimoisesti ja antaumuksella  ;)

Siivousorja on ylellisyys johon minulla ei nyt ole mahdollisuutta, niin ihana kuin sellainen olisikin. Itse kun olen pikemminkin suurpiirteinen kuin pedantti  :))


brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
kai se on se kumpi tekee puhtaampaa jälkeä

siivooja_m

  • Vieras
No kerrankin jotenkin kysymys osui ja upposi. Taidn olla se kuuluisa siivousorja ja sitä myöten kyllä jonkin verran kokemusta on kertynyt. ;D Ei kai sen ole väli kuka siivoo kunhan tulee puhdasta ja itse viihtyy. :D Aika paljon täällä on noita siivousorjiakin liikkeellä mutta kaikista ei aina ole kuullut hyvää sanottavaa. Asialle pitää olla antaumusta O:-)

Mahtavaa kun joku suhtautuu tehtäväänsä intohimoisesti ja antaumuksella  ;)

Siivousorja on ylellisyys johon minulla ei nyt ole mahdollisuutta, niin ihana kuin sellainen olisikin. Itse kun olen pikemminkin suurpiirteinen kuin pedantti  :))

Niin se on harmi kun kaikilla niillä ei ole syystä tai toisesta mahdollisuutta siivousorjaan vaikka sellaisen haluaisivakin :-\ Mutta aina avoimin mielin ja odottavalla kannalla ;D

Jesse_Jamesi

hmm varmasti oletuksena on Nainen vielä nykyäänkin nekun tuota tasa-arvo asian saivat läpi.
aikojen alussa suomessahan nainen oli kodinhengetär ja kaikki kodintyöt hoituivat naisen avulla,
jotenkin naisten geeneissä tuo homma menee. miehen piti sitten tehdä raskaammat ja paskemmat hommat,toki niitä naisillekkin varmasti lankesi silloin.

mutta miehet ovat paranteet siivous statustaan aikojen muuttumisen seurauksena, myöskin asumus ja avioliitto olot ovat muuttuneet sitten 50 luvun jälkeen.  miehiä asuu yksin kohtuullisesti ja pakko kai sitä vähän on siivota ainakin jos vieraita tulee.

itsellä kodinaskareet ovat arkipäiväistä ja sujuu hyvin niin pykkäys,kokkaus ja siivous.
siivouksessa vaan on montaa kriteeria ja vaatimusta kun sen tekijää :o

toisia ei pienet pölyt haittaa tai "tiedän että ton paikan kohalla on pölyä vaikkei näe", toista ei kiinnosta keittiössä kasvava tiskivuori mikä muistuttaa himalajaa pitsapaloineen.

itelle riittää kun on perus siistiä ja vähintää kerra viikossa imurointi siivous mielellään kaksi kertaa,
tilanteesta riippuen.

Naisilla toi siivoaminen on luonnekkaampaa vielä tänäkin päivänä ::) kai

Tasa- arvoisuuden takia kai pitää jättäää vastaamatta  ::)


neurobashing

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 112
  • Vatsakas nahkamies
  • Galleria
  Mies ei sekään välitä kauheasti siivoamisesta mutta joidenkin asioiden suhteen on paljon pedantimpi kuin minä.

Heh..aivan.Minulle riittää, että olhuoneen pöydällä ei ole kuin kaukosäätimet ja tv-tasolla ei todellakaan ole muuta kuin tv(ja mahd kaiuttimet ) + levyhylly järjestyksessä.  ;D

janjohansson

  • Vieras
.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 12:58 kirjoittanut Sapientum »

siivooja_m

  • Vieras
Olipahan jotenkin koskettava aihe ja lähellä sydäntäni. :love: Mielestäni tuolla oli niin monta oikeaa vastausta ja ei kai tuossa väärää olekkaan kun kyse on toisaalta mielipiteestä. :)
Moni ottikin puheeksi tuon siivousorjen ja se on kyllä paras vaihtoehto jos ei itse halua siivota ja jopa nauttii katsella toisen siivoamista :)) :-[No ihmeen vähän noita kyssäreitä kuiteskin tulee siivousorjille voin sanoa kokemuksesta. 8) No itse rajaan tuon siivousorjana olon vain naisille mutta siinä suhteessa olenkin rajoittunut :))

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Tämähän on pelkästään lapsuuden kasvatyskysymys. Jos äiti on pojat opettanut siivoamaan niin homma hoituu ihan takuuvarmasti sillä laadulla joka taatusti kelpaa jokaiselle naiselle. Mutta paino on nimimenomaan sillä että jos äiti on opettanut. Helposti käy niin että poikia ei opeteta jolloin naiset jää vaille hyvin jälkensä siivoavaa miestä.

Kaiksesta huolimatta paras tilanne on se kun mlemmat sitä tekevät. Silloin lapsetkin huomaa jo pieninä miten tärkeää on kaikkien työpanos perheessä.

Koo

  • Vieras
Tämähän on pelkästään lapsuuden kasvatyskysymys. Jos äiti on pojat opettanut siivoamaan niin homma hoituu ihan takuuvarmasti sillä laadulla joka taatusti kelpaa jokaiselle naiselle. Mutta paino on nimimenomaan sillä että jos äiti on opettanut. Helposti käy niin että poikia ei opeteta jolloin naiset jää vaille hyvin jälkensä siivoavaa miestä.

Kaiksesta huolimatta paras tilanne on se kun mlemmat sitä tekevät. Silloin lapsetkin huomaa jo pieninä miten tärkeää on kaikkien työpanos perheessä.

Kaikista paras tilanne olis se, että myös isä opettaisi lapset siivoamaan... edes 50% opetustilanteista...

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Kaikista paras tilanne olis se, että myös isä opettaisi lapset siivoamaan... edes 50% opetustilanteista...

Kyllä tietenkin silläkin on merkitystä. Mutta enemmän esimerkin kautta. Siis itse tekemällä. Kuitenkin suurin osa kodin ilmeen luomisesta on naisten ansiota. Sitä kautta myös se kodin kunnossa pysyminen on naisten ansiota. Siinä jos äideillä riittää virtaa ottaa ne perheen poikapuoliset lapset mukaan kodin hoitoon siirtyy oppi myös miehille. Kyllä sanonta: "Koulutat miehen, koulutat yksilön. Koulutat naisen, koulutat koko yhteisön", pitää paikkansa myös perheen sisällä. Kerran äidileni oli joku naapuri tuumannut että onneksi sinulla ei ole tyttöjä, silloin pojille ei olisi taloudenhoitotaitoja tullut opetettua. Äiti oli ollut samaa mieltä. Vaikkakin äiti olisi halunnut tyttöjä myös.