Kirjoittaja Aihe: Terveys  (Luettu 2505 kertaa)

Nti Solmu

  • Vieras
Terveys
« : 01.10.2017, 17:58 »
Tuli tässä mieleeni opintojen yhteydessä, joskin tarkoitus on vain tyydyttää henkilökohtaista uteliaisuutta:

Oletko bdsm-puuhissasi törmännyt terveyteen liittyvään asiaan, josta olisit halunnut kysyä ammattilaiselta mielipidettä/apua, mutta et ole kehdannut (tai ainakaan halunnut myöntää yhteyttä bdsm:ään)?

Ihan vaikka 'voinko tehdä näin, kun minulla/kumppanilla on vaiva x'?

Mitä teit, mihin ratkaisuun päädyit?


Snithan

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 125
  • Pikkususi
  • Galleria
Vs: Terveys
« Vastaus #1 : 01.10.2017, 22:37 »
Joskus erään sidonnan jälkeen peukalosta lähti tunto pitkäksi aikaa. Muutaman kuukauden jälkeen olisin voinut olla kiinnostunut kysymään terveydenhoitoalan ammattilaiselta, että palaakohan tunto enää koskaan kunnolla. Palasi se, mutta taisi siihen mennä kuitenkin yli puoli vuotta. En siis tehnyt asialle mitään, vaikka se silloin mietitytti. Onneksi aika korjasi ongelman.

Raskausaikoina tuli joskus mietittyä, että voiko esimerkiksi fistaamisesta, kevyestä breath playsta tai piiskaamisesta (pakaroiden tai reisien) olla haittaa. Ihan en kuitenkaan neuvolassa kehdannut kysyä. ;D Varmuuden vuoksi jätettiin kinkyily odotusaikoina todella vähälle.

Nvriih

  • Vieras
Vs: Terveys
« Vastaus #2 : 02.10.2017, 20:48 »
Onhan noita, suurin osa kokeilun kautta todettu.

1. Voiko ass to vaginasta tulla tulehdus?
Kokeilin. Kyllä voi. Kusin verta pari päivää.

2. Jos rankkojen anaalileikkien jälkeen pylly vuotaa verta, onko perse pilalla?
Kokeiltu useasti, kyllä se itsensä parantaa.

3. Voiko pissaleikeistä tulla silmätulehdus niin kuin spermasta on tullut joskus?
Eipä ole tullut vielä, lienee laimeampaa tavaraa.

4. Voiko tosiaan olla niin ahdas ettei voi fistata?
Jos gynekin toteaa ahtauden niin se lienee fakta.

5. Mitä tehdä nippusiteistä tuntonsa menettäneelle sormelle/kädelle?
Menee ohi ajan myötä. Opi sanomaan jos on liian kireällä. Tunnista puutuminen ajoissa.

6. Mitä tehdä tulehtuneelle polttomerkille?
Puhdistusta, Bepanthenia ja sideharsoa. Kyllä se siitä.

7. Miksi mua pyörryttää seisaalleen piiskattavana oleminen?
Verenpaine ehkä, tai kivun tuoma shokkitila.

8. Voiko neulanreiät tulehtua?
Hygieniasta kun huolehtii niin näemmä ei.

9. Onko ihan idioottia ryhtyä sessioon jos on migreeni/ruokamyrkytys/punaisen kolmion lääkkeitä syötynä/muuta normaalista poikkeavaa kropan kanssa?
Kaikista on selvitty, mutta en suosittele.

latexbun

  • Vieras
Vs: Terveys
« Vastaus #3 : 02.10.2017, 21:02 »
7. Miksi mua pyörryttää seisaalleen piiskattavana oleminen?
Verenpaine ehkä, tai kivun tuoma shokkitila.


Kyllä, verenpaineen laskeminen on kyseessä. Joillakin ihan pelkkä paikallaan seisominen aiheuttaa huimausta, joka johtuu paineiden laskusta. Itse kuulun näihin, joilla voi tulla tätä oireilua vain seisomisesta pitkään paikallaan. Tämä on usein ominaisuus, joka ei liity esimerkiksi huonoon fyysiseen kuntoon tai sairauteen. Väsymys saattaa kyllä lisätä tätä paineiden laskua. Liikkeessä oleminen helpottaa vaivaa, kuten myös pieni istumatauko. Jos subi siis valittaa heikkoutta ja huimausta pelkän seisomisen vuoksi, kannattaa reagoida ennen kuin pyörtyminen on käsillä.

Nvriih

  • Vieras
Vs: Terveys
« Vastaus #4 : 02.10.2017, 21:16 »
7. Miksi mua pyörryttää seisaalleen piiskattavana oleminen?
Verenpaine ehkä, tai kivun tuoma shokkitila.


Kyllä, verenpaineen laskeminen on kyseessä. Joillakin ihan pelkkä paikallaan seisominen aiheuttaa huimausta, joka johtuu paineiden laskusta. Itse kuulun näihin, joilla voi tulla tätä oireilua vain seisomisesta pitkään paikallaan. Tämä on usein ominaisuus, joka ei liity esimerkiksi huonoon fyysiseen kuntoon tai sairauteen. Väsymys saattaa kyllä lisätä tätä paineiden laskua. Liikkeessä oleminen helpottaa vaivaa, kuten myös pieni istumatauko. Jos subi siis valittaa heikkoutta ja huimausta pelkän seisomisen vuoksi, kannattaa reagoida ennen kuin pyörtyminen on käsillä.

Juu siis mulla on alhainen verenpaine. Yleensä se aiheuttaa ongelmia kun nousee ylös, ei silloin kun seisoo. Oletan, että se kipu saa jotenkin sitten huippauksen aikaan myös seistessä. Onneks piiskoja osaa jo olla laittamatta mua kovin vaikeasti kiinni (plus käsiä ei sydänlinjan yläpuolelle), koska yleensä aika pikaseen joutuu mut purkamaan sidonnoista kun päässä mustenee.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Terveys
« Vastaus #5 : 24.10.2017, 10:10 »
Aika samoja juttuja monet miettineet, tututkin jotka terveysalalla.

- Tartunta- ja sairastumisriskit (seksitaudit, virtsa + uloste + veri + sperma, niiden joutuminen eri limakalvoille)
- Raskauden huomiointi esim. kivun, sidonnan ja hengityksen rajoittamisen suhteen
- Hengityksen rajoittaminen toistuvasti
- Limakalvovauriot (haavat ja ärtymät)
- Erinäiset "Oiskohan x turvallista..." joita sadistina mietin.
- Eri kehonosien kestokyky; nännit, kivekset, anaali...

Oon kokeillut tai jättänyt kokeilematta  ::)