Äänestys

Määrittele sukupuolesi. Termien selitykset kommentissa.

Cis-F
Ts-MtF
Tv-F
Tv-M
Ts-FtM
Cis-M
Ston-F
Ston-M

Kirjoittaja Aihe: Foorumin sukupuolijakauma  (Luettu 26602 kertaa)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #30 : 04.08.2016, 00:24 »
Kohta tarttee googlen apua et seksiä vongatessa voi varmistua et kohteella on pillu ollu syntyessään.  :o



talvenjäähile

  • Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #31 : 04.08.2016, 00:35 »
Lainaus
Kohta tarttee googlen apua et seksiä vongatessa voi varmistua et kohteella on pillu ollu syntyessään.  :o

Mitä väliä sillä on onko se ollut syntyessä vai ilmestynyt siihen jälkeen päin?! Ihan tosissaan kysyn mitä eroa kokemuksella on? Harvempi mies tai cis-mies tai biologinen mies tai määrittelemätön mies välittää mihin reikään tökkii, on se sitten ihmisessä, eläimessä tai seinässä. Melko lailla turvallisempaa saattaa olla käyttää sitä tehtyä keskimmäistä reikää sisuksiin kuin "aitoa".


Yhdenvertaisuudesta ja tasa-arvosta, termistö auttaa jäsentämään asioita sekä saattamaan niitä yleisempään tietoisuuteen. Jos asioille ei ole nimiä, niistä on vaikea puhua. Omalla kohdalla jos olisin törmännyt termeihin aikaisemmin, elämä olisi saattanut mennä aika lailla eri suuntaan ja todennäköisesti parempaan. Onneksi nykyisin osalla nuoristakin on mahdollisuus kertoa aikaisessa vaiheessa mitä on ja millaisena haluaa elää eikä tarvitse odottaa yli puoliväliin elämässään ennen kuin pystyy sanallistamaan itsensä.

Ihmisiä kaikki on, pienillä eroavaisuuksilla vain. Osalle ne erot merkitsevät kaikkea, osa haluaa muokata niitä eroja itsessään omien tuntemustensa mukaan ja osalle eroavaisuuksilla ei ole mitään väliä.
 

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #32 : 04.08.2016, 01:16 »
Lainaus
Kohta tarttee googlen apua et seksiä vongatessa voi varmistua et kohteella on pillu ollu syntyessään.  :o

Mitä väliä sillä on onko se ollut syntyessä vai ilmestynyt siihen jälkeen päin?! Ihan tosissaan kysyn mitä eroa kokemuksella on? Harvempi mies tai cis-mies tai biologinen mies tai määrittelemätön mies välittää mihin reikään tökkii, on se sitten ihmisessä, eläimessä tai seinässä. Melko lailla turvallisempaa saattaa olla käyttää sitä tehtyä keskimmäistä reikää sisuksiin kuin "aitoa".


Siinä o iha VITUSTI eroa!  ;D

Oh the rage, use it!  :love:

Regulus

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 78
  • This dog doesn't bark but bites
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #33 : 04.08.2016, 03:21 »
Lainaus
Kohta tarttee googlen apua et seksiä vongatessa voi varmistua et kohteella on pillu ollu syntyessään.  :o

Mitä väliä sillä on onko se ollut syntyessä vai ilmestynyt siihen jälkeen päin?! Ihan tosissaan kysyn mitä eroa kokemuksella on? Harvempi mies tai cis-mies tai biologinen mies tai määrittelemätön mies välittää mihin reikään tökkii, on se sitten ihmisessä, eläimessä tai seinässä. Melko lailla turvallisempaa saattaa olla käyttää sitä tehtyä keskimmäistä reikää sisuksiin kuin "aitoa".


Siinä o iha VITUSTI eroa!  ;D

Oh the rage, use it!  :love:


Ookko Stoge ihan testannu molemmat?  :o

balthazar

  • Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #34 : 04.08.2016, 04:56 »
Mitä väliä sillä on onko se ollut syntyessä vai ilmestynyt siihen jälkeen päin?! Ihan tosissaan kysyn mitä eroa kokemuksella on? Harvempi mies tai cis-mies tai biologinen mies tai määrittelemätön mies välittää mihin reikään tökkii, on se sitten ihmisessä, eläimessä tai seinässä. Melko lailla turvallisempaa saattaa olla käyttää sitä tehtyä keskimmäistä reikää sisuksiin kuin "aitoa".
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin. Jos sillä ei olisi merkitystä, sanan laajassa merkityksessä MiestenTM kokemuksena että mihin koloseen mulkkunsa sulloo, niin luulenpa että yhä useampi valitsisi jonkun vaivattomamman ylläpidettävän kuin NaisenTM, tai jonkun vähemmän stigmatisoivan kuin vaikkapa henkilöauton pakoputki. Mitenkään väheksymättä keinotekoisia kolosia jotka voivat olla hyvinkin mukavia, mutta ainakin itselleni sillä olisi suurempi merkitys kenessä sellainen on kiinni, kuin että miltä sinne mulkun työntäminen tuntuu.
Yhdenvertaisuudesta ja tasa-arvosta, termistö auttaa jäsentämään asioita sekä saattamaan niitä yleisempään tietoisuuteen. Jos asioille ei ole nimiä, niistä on vaikea puhua. Omalla kohdalla jos olisin törmännyt termeihin aikaisemmin, elämä olisi saattanut mennä aika lailla eri suuntaan ja todennäköisesti parempaan. Onneksi nykyisin osalla nuoristakin on mahdollisuus kertoa aikaisessa vaiheessa mitä on ja millaisena haluaa elää eikä tarvitse odottaa yli puoliväliin elämässään ennen kuin pystyy sanallistamaan itsensä.
On totta, että sanoittaminen on helpompaa kun termejä on enemmän, mutta mitä seksuaalisuuteen tulee, seksuaalisuus kehittyy noin kahteenkymmeneenviiteen ikävuoteen saakka. Mitenkään väheksymättä kokemuksiasi, ajattelisin silti että on tärkeämpää löytää sanat sisäiselle tunteelle kun tuntee itsensä ja tietää mikä on, kuin törmätä johonkin määritelmään ennen aikojaan ja antaa sen valinnan vakiinnuttaa asemansa, kun olisi ollut vielä aikaa tutustua itseensä. Mutta kuten sanottua, kun tällainen määrittely on olemassa, niin jos se jollekulle tuo lohtua vaikeassa tilanteessa, niin onhan se sen arvoista. Keneenpä sitä ei ladattaisi vaikka ja minkälaisia arvoja ulkopuolelta jokatapauksessa.

heinrich

  • Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #35 : 04.08.2016, 07:20 »
Kyllä taas väännetään vaikeeta...  ;D
Koittakaa nyt vaan perkele suvaita, että joku haluaa naida ihan sitä tavallista, originaalia, syntymässä ja geeniperimässä saatua pillua.
Te muut voitte nussia mihin huvittaa, kunhan köröttelette lakien ja asetusten suojassa.
Viitekehyksistä en mainitte ny mitää...  ::)

Noista äänestettävistä lyhenteistä en saanu mitään tolkkua.
Mun biologiankirjassa on uros ja naaras.

Eli mies.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #36 : 04.08.2016, 07:27 »
Lainaus
Kohta tarttee googlen apua et seksiä vongatessa voi varmistua et kohteella on pillu ollu syntyessään.  :o

Mitä väliä sillä on onko se ollut syntyessä vai ilmestynyt siihen jälkeen päin?! Ihan tosissaan kysyn mitä eroa kokemuksella on? Harvempi mies tai cis-mies tai biologinen mies tai määrittelemätön mies välittää mihin reikään tökkii, on se sitten ihmisessä, eläimessä tai seinässä. Melko lailla turvallisempaa saattaa olla käyttää sitä tehtyä keskimmäistä reikää sisuksiin kuin "aitoa".


Siinä o iha VITUSTI eroa!  ;D

Oh the rage, use it!  :love:


Ookko Stoge ihan testannu molemmat?  :o

Tuttavapiiriin on kuulunu sekä pre että post.  :o


Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #37 : 04.08.2016, 08:12 »
Voisi ehkä olla selkeämpi äänestys se, että mitä itse kukin tällä foorumilla ruksittaa virallisiin lomakkeisiin, joissa valittavana on vain nainen tai mies.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #38 : 04.08.2016, 08:29 »
Niin, elämän tarkoitus ei ole sopeutuminen ympäristöön vaan mahdollisimman hyvän tuloksen saavuttaminen elämässä annetuin resurssein.
Resurssit sijaitsevat sekä eliöissä itsessään (geenit ja sen pohjalta tapahtuva ohjautuminen, joihin on vaikuttanut menneet vuosimiljoonat ympäristöineen plus opitun käytöksen periytyminen pari sukupolvea aiempaa, eli metylaatio periytyy) että sen toimintaympäristössä (se jota hän tarvitsee aineenvaihduntaansa ja elossa säilymiseensä, plus sitten ns. objektiivinen ympäristö tuon ulkopuolella, joka mahdollistaa sen kasvun riippuen siitä millaisia resursseja siinä on, ja miten eliö voi oppia käyttämään niitä).
Mutta tulee muistaa että eliö myös muokkaa koko ajan ympäristöään (jopa niin että muokkaus tappaa eliön, vrt sini-viherlevät ja typen kato ilmakehästä).

Ihminen on sitten jo niin monimutkainen otus muodostamineen ympäristöineen että se miten parhaaseen tulokseen voi päästä voi olla hyvin erilaista johtuen - taas ja jälleen - niin eliöstä kuin hänen ympäristöstään. Vaihtoehtoja voi olla moniakin, varmaan onkin.
Ja kun ympäristö muuttuu niin se voi aikanaan käydä elinkelvottomiksi sellaisille eliöille joiden kiinnittyminen ympäristöön on kovin jäykkää ja yksipuolista (periytyneesti/ opitusti). Kun kasvu pysähtyy niin kuolema korjaa. Ehkä ensin henkisesti mutta kun henki ei ole mikään järjestelmän (eliö + toimintaympäristö) ulkoinen (vaikka sinne korvien väliin luotu/syntynyt...?) homunkulus niin vaikutukset ilmenevät myös muussa järjestelmässä ja sen toimintakyvyssä. Toki kuolinhuutoja voi olla joidenkin mielestä kiva kuunnella  ;D
Toki pitkä matka on vielä siihen että juridinen sukupuoli saataisiin poistetuksi. Siihen saakka voimme vaikka sanailla näistä muista vaihtoehdoista.


Lailai

Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #39 : 04.08.2016, 08:32 »
Sen lisäksi että olen cis-nainen, niin olen myös heteroseksuaali ja oikeakätinen.

En näe näissä määritelmissä sen ihmeellisempää eroa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #40 : 04.08.2016, 08:45 »
Lainaus
Harvempi mies tai cis-mies tai biologinen mies tai määrittelemätön mies välittää mihin reikään tökkii, on se sitten ihmisessä, eläimessä tai seinässä.

Just tällastä juttua koko ajan, ja sit jaksetaan ihmetellä kun kukaan ei tykkää itsestä. Syytetään muita ja yhteiskuntaa ja ties mitä.

Toki, se on voimaannuttava kokemus kun porukalla arvostelee jotain joka menestyy kun itsellä on vaikeaa.

Vähän niin kuin vanhat ihmiset arvostelemassa nykynuoria, samansuuntainen rakenne.

IKRM

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #41 : 04.08.2016, 09:17 »
Monille cis-ihmisille merkitsee paljon se onko toisesta ihmisestä saatu "tuoksu" oikeanlainen.
Vasta silloin se penetraatioreikäkin vetää puoleensa.

Testosteroni ja estrogeeni. Ei hormonipurkista saatu vaan luonnollisina.

Jotain tutkimustulosta hämärästi muistaen liittyy naisen ovulaatioon. Kun se aika kuukaudesta, nainen levittää ympäristöön sellaista tuoksua joka kiinnostaa miestä paljon. Onhan se aika hedelmöittymisen otollisin aika kuukaudesta.




Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #42 : 04.08.2016, 11:29 »
Feromonit, feromonit ja vielä kerran feromonit.

narritar

Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #43 : 04.08.2016, 13:15 »
On totta, että sanoittaminen on helpompaa kun termejä on enemmän, mutta mitä seksuaalisuuteen tulee, seksuaalisuus kehittyy noin kahteenkymmeneenviiteen ikävuoteen saakka. Mitenkään väheksymättä kokemuksiasi, ajattelisin silti että on tärkeämpää löytää sanat sisäiselle tunteelle kun tuntee itsensä ja tietää mikä on, kuin törmätä johonkin määritelmään ennen aikojaan ja antaa sen valinnan vakiinnuttaa asemansa, kun olisi ollut vielä aikaa tutustua itseensä. Mutta kuten sanottua, kun tällainen määrittely on olemassa, niin jos se jollekulle tuo lohtua vaikeassa tilanteessa, niin onhan se sen arvoista. Keneenpä sitä ei ladattaisi vaikka ja minkälaisia arvoja ulkopuolelta jokatapauksessa.

Itse olen cis-nainen, joten en kokemuksesta tiedä miltä jatkuvasti väärällä sukupuolitermillä itseen viittaaminen tuntuu... Mutta näin lesbona jotakin kokemuspohjaa sen kanssa, mitä se heteronormatiivisessa yhteiskunnassa eläminen on ja miten väsyttävää se toisinaan on, kun kokee toisinaan tulevansa kohdeltuna ensisijaisesti seksuaalivähemmistön edustajana. Mulle termit ja luokittelu ei oo koskaan tuntunut pahalta tai että kokisin ne vastakkainasetteluna, vaan juuri niiden kautta sen oman identiteetin ja itsensä löytäminen on tapahtunut. Itse uskon, että seksuaalisuus kehittyy tuon 25 ikävuoden jälkeenkin läpi elämän eikä se tee ihmisestä vähemmän tai enemmän jotain mikäli on löytänyt itsensä/omat mieltymyksensä vähän aikaisemmin tai myöhemmin. Termit ja määritteethän vasta ikään kuin tekee asiat todellisiksi, muuten ne jää vaan sekaviksi fiiliksisksi. Itse esim. elin koko teini-iän uskoen, että olen hetero koska kuitenkin koin ihastumisen tunteita vastakkaiseen sukupuoleen ja kyllä mua vaan harmittaa tavallaan, ettei tullut aikaisemmin hoksittua.  ;D Olisi monilta sydänsuruilta ja mikä mussa on vikana -mietinnöiltä säästytty.

Hitaaseen heräämiseen itselle vaikutti nimenomaan se, miten ulkopuolelta jatkuvasti torpattiin "Sä olet niin nuori, ettet voi vielä tietää". Jännä miten heterot cis-ihmiset ei koskaan oo liian nuoria tietämään mitä ovat... Koska niissä bilsan kirjoissahan opetetaan, että on vaan mies ja nainen. Vähän niin kuin joskus maakin oli litteä ja aurinko kiersi maata, sillä siltähän se täältä katsottuna näyttää.

Lainaus
Kohta tarttee googlen apua et seksiä vongatessa voi varmistua et kohteella on pillu ollu syntyessään.  :o

Mitä väliä sillä on onko se ollut syntyessä vai ilmestynyt siihen jälkeen päin?! Ihan tosissaan kysyn mitä eroa kokemuksella on?

Mulle asialla tai muutenkaan naisen fyysisillä piirteillä ei ole väliä loppupeleissä, jos jonkun kanssa ne kuuluisat kemiat vaan natsaa. Mutta mä nyt nussin muutenkin mihin huvittaa.

Kiki

  • Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #44 : 04.08.2016, 15:00 »
No huhhuh!

Odotin "paria kommenttia" mutta tämähän suorastaan leimahti  :o !

Mun mielestä esim. tällä foorumilla olisi väärin muita kohtaan piiloitella sitä tosiasiaa että olen transnainen. "Luonnollista" pillua ei ole. Eikä tule. Voi olla että ei tule edes sitä "neovaginaa"? En oo vielä päättänyt. En mie kehoani vihaa. Toivottavasti ei kukaan muukaan :) ?

Ravintoloissa kun miehet hakevat minua tanssimaan, sanon aina: "Jos ei sua haittaa että oon neljän lapsen biloginen isä niin mennään vaan" :) ! Puolet pyytää anteeksi ja kääntyvät kannoillaan. Loput vie tanssiin: "No mitä sillä on väliä. Tanssimaanhan me mennään" :) ! En halua että asia tulee ilmi vasta siellä tanssilattialla. Siitä seuraa vain vaivautunut tilanne.

Täällä haluan ilmoittaa asian jo ENNEN sitä "tanssiinkutsua" ;) ! Nolo se on sängyssä todeta että "missäs vitussa täältä pillu on"  :o ? ? ?

Kyllä transihmiset - käsittääkseni - valtaosaltaan hyväksyvät sen tosiasian että vähemmistöön kuulutaan.

Haluan vain olla rehellinen :). Jos minun pitäisi valita vain kahdesta vaihtoehdosta nainen/mies, valitsisin naisen. Virallinen väestötietojärjestelmään kirjattu nimeni on Kirsi. Juridinen sukupuoleni (henkilötunnus) on parin kuukauden päästä nainen.

Siksi tarvitaan enemmän sukupuolta kuvaavia termejä. Edes se kolmas.

Kiki :love: