Kirjoittaja Aihe: Mitä jos masterisi sidotaan?  (Luettu 23734 kertaa)

Mr.Inathu

Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #30 : 06.06.2011, 09:05 »
En ymmärrä miten voisin leikkiä jos en kunnioittaisi toista ja jos toinen ei kunnioittaisi minua?

Minulla on sama näkemys leikkimisestä. Kunnioitan toista osapuolta ihmisenä, yksilöllisenä persoonana ja leikkikaverina. Ilman keskinäistä kunnioitusta leikki ei ole leikkiä. Kysyin jo tuossa kunnioitus-ketjussa, mikä on kunnioituksen vastakohta? Mitä on kahden ihmisen välillä, jollei siinä ole kunnioitusta?

Kunnioitusta ja arvostusta ei myöskään pitäisi sotkea keskenään. On helppoa arvostaa yksilön ominaisuuksia, vaikkei kunnioittaisikaan ihmistä itseään.

Jos leikitään tälläisillä asioilla pitää ottaa huomioon session jälkeinen tila ja se pitää hoitaa.
Tässähän horjutetaan valta-asetelmaa, voimaa.
Subihan nauttii Domin voimasta hallita, alistaa, ei alistua.
Jos toinen D alistaisi toista D ja subit katsoisivat vierestä, kelle menisi valta ja voima?

Juuri tuohon samaan asiaan viittasin edellisessä tekstissäni. Todennäköisesti "jälkipelit" olisivat hyvin tärkeitä, jotta alistettu D ja hänen s:nsä pääsisivät uuteen taspainoon session jälkeen. Jälkipelit vaatisivat aivan varmasti keskusteluja tilaisuudesta ja tuntemuksista. Uskon, että monen s:n kohdalla helpoin tie voisi olla keskustelujen jälkeen kohdata epäilykset uudessa sessiossa sen oman D:nsä kanssa. Ja samalla se voisi olla D:lle "helpompi" tapa palauttaa mahdollisesti kolhiintunut arvovaltansa ja asemansa.

Ihan totaalisen eri kysymys sitten on se, miten tilanteesta jatkettaisiin jos alistettu D olisikin session seurauksena se, joka kaipaisi eheytystä... Never say never ;)

Milla

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #31 : 06.06.2011, 12:45 »
Tilanne, jossa rakas D-ihminen alistettaisiin pakolla olisi täysin mahdoton. Todennäköisesti kävisin alistajan kimppuun kynsin ja hampain :) (Edelleen raivostuttavan lojaali subikoira)


Uskalla ees kuvitella miltä näyttäis kun Nappula hikeentyy  :o

Toimisin samoin jos about kuka tahansa sidottaisiin vastentahtoisesti alistamistarkoituksessa, ei niin paljoa kiinnipitovälineitä löydy ettenkö menisi ja irrottaisi sidottua, ja sinä aikana sitojan olisi syytä vähin äänin hipsiä takavasemmalle  >:(

Olen sitonut oman Masterini ilman minkäänlaista alistamistarkoitusta, syyt olivat toisaalla. Arvovalta ei ollut moksiskaan. Päinvastoin se, että D "antautuu" sille umpilojaalille subikoiruudelleen, vahvistaa sitä arvovaltaa ja keskinäistä luottamusta.

Olen kommentoinut vähän sinne sun tänne mitä kaikkea köysissä ollessaan kellekin voi henkisellä tasolla tapahtua, joten D ei osoita vähäisintäkään "heikkoutta" suostuessaan s:n (tai toisen D:n) sidottavaksi.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2011, 13:01 kirjoittanut Milla »

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #32 : 10.05.2015, 11:03 »
Minulla nämä D:t olleet sellaisia, että heitä ei vain sidota. Se ei ole heidän juttunsa, näiden sadistien. Jos kumminkin sellainen tilanne olisi päässyt/pääsisi tapahtumaan, niin itselleni tilanne olisi varsin ristiriitainen ja hämmentävä. Saattaisin kerrankin mennä hiljaiseksi ilman gägiä ja katsella käskemättäkin muualle.  :)

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #33 : 10.05.2015, 13:00 »
Kun alistun D:lle, minä annan itseni ja alistuvuuteni hänelle. Kyse on korvienvälitilasta ja alistuvuuteni ansaitaan, sitä ei ikinä hankita tai oteta. Kun tämä on käynnissä, saa tapahtua hyvin paljon, että arvovalta horjuu, eikä se, että D:ni sidottaisiin, liikauttaisi arvovaltaelementtiä mielessäni suuntaan tai toiseen.

Henkilökohtaisesti pitäisin hyvin mielenkiintoisena, jos pääsisin todistamaan moista tapahtumaa.  ;D

HerrMann

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #34 : 10.05.2015, 13:46 »
mielenkiintoinen kysymys. Ei se minusta murentaisi arvovaltaa mitenkään, mutta jos niin tekisi niin ei hänen auktoriteettinsa ole sitten subia kohtaan ollut alunperinkään tarpeeksi vahva. Kunnon domme/master pystyy pitämään orjansa tossun alla vaikka itse alistuisi toisinaan. Sitä en tiedä kiihottaisiko itseäni olla alistettuna avustajana vai olisiko toimenpide tunteeltaan enempi neutraali avustajan rooli vain. Vaikea kuvitella tilanteen aiheuttamaa tunnetilaa etukäteen.

Ambra

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #35 : 10.05.2015, 13:58 »
Itselläni ei ole alistumishaluja minkään vertaa - ei edes kokeilu mielessä. Vapaaehtoisesti en ryhtyisi edes sitomisen harjoituskappaleeksi. Tosin sen näkeminen, että minut yritettäisiin alistaa millään tavalla olisi varmasti nostamaan s:n kunnioitusta lisää tai sitten hän pakenisi paikalta eikä tulisi enää ikinä takaisin. Se ei nimittäin olisi kaunista katseltavaa.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että kunnioitus pitää ansaita niin kinky-maailmassa kuin siviilissä. Jotkut ihmiset ansaitsevat kunnioituksen, vaikka he eivät olisi sanaa sanoneet tai kättänsä nostaneet. Heissä on arvovaltaa, joka hehkuu ulos luonnostaan. Toki sellaisetkin ihmiset voivat kunnioituksen menettää toimimalla kunniattomasti, mutta yleensä he saavat tehdä sellaisiakin asioita, joita muut eivät saa. Siitä syystä D:n sitominen s:n edessä ei pitäisi vaikuttaa suuntaan tai toiseen, jos D on ansainnut kunnioituksen.

Patajätkä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1198
  • Elämä on liian lyhyt - Olla nauttimatta siitä.
  • Galleria
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #36 : 10.05.2015, 14:36 »
Ambran mielipidettä tuen mutta...

Itse olen nerkannut itseni 'katkaijaksi' koska ajatuksissani aina löytyy joku joka pystyy dominoimaan sellaisenkin joka toisin ajattelee.
Ajattelen tätä hiukain kuin elämää kadulla....aina löytyy nurkan takaa joku joka kykene pieksemään sen kulmakunnan vahvimman.

Eli vaikka olisin avoin niin harvassa on domme joka mielestäni kykenisi minua aliustamaan.....mutta olen aivan varma että sellainen on.
Kun normaali elämässä kohtaa ihmisiä niin aina tulee tuo kunnioitus ja arvovalta esille samalla tavalla.
Joskus vaan tulee henkilö jolle ei tulisi mieleenkän vastustella ideoita tams. vaikka olisi fyysisesti kuinka 'heikko'.... se aura (vai mikä lie) on vain niin vahva.
Toisaalta saattaa tulla suurikin 'johtaja' jonka puheet on vain sana helinää eikä uskottavuutta riitä.....vaikka johtaisikin suurta joukkoa/yritystä.

Nämä ovat niin henkimaailman juttuja jotka puolppuaa jostain alitajunnasta tai sisältä että kuka päsmää ja ketä.

Eli takaisin alkuperäiseen aiheeseen.
Jos on riittävällä auktoriteetillä varustettu Domme/Master käskemässä toista dominoivaa henkilöä niin en näe tätä alistuvaa dominoivaa heikkona....mutta heikompana (ei negatiivisessa mielessä) kuin toinen.
Sen sinäänsä pitäisi millään vaikuttaa subin arvostukseen..
Jollei tietty tämä 'heikompi' dominoiva olisi virheellisesti vakuuttanut subille olevansa maailman dominoivin jota kukaan ei määräile. Silloin tietty uskottavuus kärsii sen pikuisen silmissä joka sinisilmäisesti tuohon uskonut. :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #37 : 10.05.2015, 17:15 »
Minun leikkikaverini on switch-mies. Olen hänelle Top/sadisti ja hän minulle bottom/masokisti.
Hänellä on subina nainen. Kerran ollaan sessioitu kolmistaan niin, että minä otin molemmat haltuuni ja tämä nainen näki ja koki tietenkin siinä oman D:nsä alistuvan minulle.
En koe, että tämä olisi mitenkään horjuttanut heidän välistä asetelmaansa tai tämän miehen auktoriteettia subiinsa. Molemmat ovat uskomattoman vahvoja ja älykkäitä ihmisiä ja ymmärtävät, että tarpeita on erilaisia ja suhteet ovat omanlaisiaan.
Kokemus oli minullekin hieno ja silmiä avaava kuten meille kaikille.
Ymmärrän toki, ettei tällainen kuvio sovi kaikille.

pikkusisko

Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #38 : 11.05.2015, 09:25 »
Minulla on runkku-unelma. Siinä muuan masterismies sidotaan kiinni ja sitä vedetään väkisin perseeseen, minkä tiedän olevan tämän itsensä mielestä kaikista vastenmielisistä visioista vistoin. Minulla ei tässä kohtauksessa ole osaa eikä arpaa, minä senkus katselen aitiopaikalta ja vedän käteeni. Ajatus oman auktoriteetin alistumisesta ja brutaalista nöyryytyksestä on jokseenkin ultimaattinen versio minun valtaperversiostani, nautinnollinen häpäisy minullekin.

Sinänsähän tuuma ei ole kovin käyttis, kun tuo raiskaaminen on aktiviteettina vähän kyseenalainen. Sen perusteella miten nopeasti minä sen avulla laukean voisin kuitenkin olettaa, etten minä hirveän pahana pitäisi jos minun D:ni sidottaisiin, vaikka sitten alistaenkin. Ylipäätään minä paskat nakkaan kenenkään arvovallasta, hierarkia on se millä minulle on merkitystä. Niin kauan kun minun paikkani on selvä ja aina siellä alimmaisena, on D/s-dynamiikan kannalta suloisen samantekevää mitä D:ni tekevi tai tälle tehdään. Eikä siinä minun mielestäni ole kyse mistään kunnon D:n mitastakaan, pystyköön tai olkoon pystymättä itse alistumaan. Mulle kun ne valtasuhteet on jossain aivan muualla kuin D:n kasvoissa ja julkisivussa.

Pip

Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #39 : 11.05.2015, 13:39 »
Mut on muutaman kerran sidottu omasta halustani saada siitä kuva. Se ei ole mun omissa silmissäni vienyt multa omasta dominoivuudestani tippaakaan pois. Edelleenkin, jos tulee joku kuningasidea, niin voin sen kyllä toteuttaa, eikä se edelleenkään heilauta mun itsetuntoani mitenkään.

Mitä edellisen vastaajan postaukseen tulee, niin tuon fantasian tapainen juttu jos tapahtuisi mulle, niin kukaan ei uskaltaisi päästää mua sidonnasta pois...

RMK

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #40 : 12.05.2015, 11:02 »
Ei sillai oo väliä ku en harrasta mastereita. Että ihan vappaasti vuan!

Mei

Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #41 : 23.05.2015, 10:48 »
No aika neutraali juttu. Ihan sama!

submit

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #42 : 23.05.2015, 20:15 »

Aloittus:

Tuli tuossa erään kanssa juttua sellaisesta kolmioasetelmasta, jossa sub joutuu seuraamaan, kun hänen masterinsa sidotaan. Sub olisi sessioapulainen, joka auttaisi köysien kanssa tms., mutta ei olisi muuten osallisena sessiossa. Kyseessä olisi ensisijaisesti masterin ja hänen sitojansa välinen juttu.

Kysynkin arvon subeilta: Olisko sellainen kiihottava, ei-kiihottavaa vai veisikö se peräti masterisi arvovallan?


Jos Isäntäni moista haluaisi, en haluaisi olla paikalla. Jos pakotettuna olisin paikalla, ei suhde olisi entisenlainen tapahtuman jälkeen. Mulle vaan ei sovi switchaus saman ihmisen kanssa - edes niin että seuraan toisen alistumista. Alistuminen niin, että en ole paikalla VOISI olla mahdollista, mutta ei välttämättä. Oon niin rajoittunut ;)

Pip

Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #43 : 23.05.2015, 20:45 »

Aloittus:

Tuli tuossa erään kanssa juttua sellaisesta kolmioasetelmasta, jossa sub joutuu seuraamaan, kun hänen masterinsa sidotaan. Sub olisi sessioapulainen, joka auttaisi köysien kanssa tms., mutta ei olisi muuten osallisena sessiossa. Kyseessä olisi ensisijaisesti masterin ja hänen sitojansa välinen juttu.

Kysynkin arvon subeilta: Olisko sellainen kiihottava, ei-kiihottavaa vai veisikö se peräti masterisi arvovallan?
Käsittääkseni sitominen ja alistaminen eivät ole synonyymejä?

Jos Isäntäni moista haluaisi, en haluaisi olla paikalla. Jos pakotettuna olisin paikalla, ei suhde olisi entisenlainen tapahtuman jälkeen. Mulle vaan ei sovi switchaus saman ihmisen kanssa - edes niin että seuraan toisen alistumista. Alistuminen niin, että en ole paikalla VOISI olla mahdollista, mutta ei välttämättä. Oon niin rajoittunut ;)

submit

  • Vieras
Vs: Mitä jos masterisi sidotaan?
« Vastaus #44 : 23.05.2015, 20:58 »
Sitominen ja alistaminen EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ ole synonyymeja. Mutta harvemmin Dominoivat sinne köysiin haluavat, elleivät itse ole harjoittelemassa sidontaa tms. Jos nyt mennään vaikka ihan sinne alkulähteille, MIKSI ihmisiä on sidottu... ;)


Mutta toki oli vain oma mielipiteeni. Ihan vapaasti Dominoivat voivat hankkiutua sidotuiksi, tai ihan mitä tahansa.