Kirjoittaja Aihe: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->  (Luettu 51062 kertaa)

lillaMY

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #135 : 03.07.2011, 16:29 »
Ihana päivä!  :love:

Tämä Pihlajasaaren reissu on minulle yksi kinkyvuoden kohokohdista. :) Agroksen bileitä odotellessa!




requiem

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #136 : 03.07.2011, 16:45 »
Oli hieno päivä. Mukava tavata uusia ihmisiä ja saada kasvoja nimimerkeille. Aurinko oli kyllä julma, mut oma nahka on kunnossa :)

Siispä Agrosta ootellessa! ;)

kisupikkuinen

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #137 : 03.07.2011, 18:20 »
Kiitos Swanille ja kiitos kaikille mukana olleille.
Oli kaikinpuolin loistava päivä 8)



Dunedain

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 132
  • nartun kesyttäjä = onnellisesti naimisissa
  • Galleria
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #138 : 03.07.2011, 19:32 »
 8) Oli tosi mukavaa kärvistellä auringon paahteessa mukavassa porukassa. Rasvaa kului keittiössä ennen retkeä ja nyt sitten iholle jälkikäteen. Tuo oma muru tuossa naureskelee, kun on luontaista väritystä sen verran enemmän...

Kiitos paljon Swan erityisesti ja mukava oli tutustua kivoihin uusiin tyyppeihin...

swan

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #139 : 03.07.2011, 19:39 »
Kaikille  :love:

angsta

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #140 : 03.07.2011, 20:34 »
Kiitos minunkin puolestani! On köysiruhjeita ja tissit vähän herkät :D

angsta

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #141 : 03.07.2011, 20:37 »
Ja vielä kommentoin, et oon ite vaNmanen. Oon ite tottunu, et jos en oo varma, pääsenkö jonnekin, niin ilmoitan siitä etukäteen. Turha itkee, kun paskat on jo housussa.

Sindex

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 753
  • Galleria
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #142 : 04.07.2011, 00:28 »
Joltain taisi jäädä lukematta tai ymmärtämättä, ettei ilmoittautumista suoritettu, koska etukäteen ei voi tietää pääseekö sinä aamuna Siskonen ylipäätään sängystä ylös tai kauanko se vie. Sen pääseekö lähtemään vai ei tietää vasta siinä vaiheessa, kun lähtee kotoa ja sulkee oven.
Jottei kenellekään nyt jää ilmoittamatta minä raahaan Siskosen joka paikkaan ja joka miittiin, johon se on mahdollista ja rolle on mukana lähes aina jos en kuljeta ovelta ovelle autolla. Eli eiköhän nyt ole ilmoitettu kaikille riittävän ajoissa, että voitte lopettaa sen vinkumisen  ja syyllistämisen tästä asiasta.
Jos johonkin miittiin meitä ei haluta, sen voitte sitten ilmoittaa minulle yksityisviestinä. Tosin silloin toivon, ettei tilaisuutta mainosteta sanoin "avoin kaikille" "kaikki ovat tervetulleita".

*juu herne on iso ja syvällä tällä hetkellä

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #143 : 04.07.2011, 07:09 »
- että voitte lopettaa sen vinkumisen  ja syyllistämisen tästä asiasta. -

Miksi tällaista kielenkäyttöä?

roosa

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #144 : 04.07.2011, 08:02 »
Oli täydellinen päivä! Siinä, kun lojui kuumalla kalliolla auringon kuivatessa meren viilentämää ihoa, mietin, etten olisi ollut missään sen mieluummin.  :love:

Kiitos kaikille!

Queena

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #145 : 04.07.2011, 09:22 »
Jos on liikuntarajoitteinen, on omalla vastuulla ottaa selvää siitä että soveltuuko joku toiminta omista rajoitteista huolimatta. Liikuntarajoitteisen elämä on hankalaa jo esimerkiksi siinä, että edes ravintolaan ei voi mennä tarkistamatta soveltuuko sen tilat apuvälineiden kanssa kulkemiseen, lentokoneeseen mennessä ilmoitetaan rajoitteista(ja yleensäkkin matkustaessa, jos kyseessä on paikkavarauksen vaativa matka), työtä hakiessa ilmoitetaan rajoitteista. Nämä vain muutamia esimerkkejä siitä että todellisuus on ikävä homma, ja jos sattuu olemaan liikuntarajoitteinen tulee nämä asiat osata huomioida itse. Esimerkiksi kaikki työnantajat eivät kykene toimitiloissaan huolehtimaan liikuntarajoitteisten esteettömästä kulusta, ja kukaan ei syytä heitä tästä. Kaikilla ravintoloilla tai hotelleilla ei ole mahdollista järjestää esteetöntä kulkua ja inva wc:tä- silti heidän nettisivuillaan ei lue että liikuntarajoitteiset eivät ole missään nimessä tervetulleita:). Vähän toi asenne ärsyttää- lukeeko valtion tai kaupungin järjestämien tilaisuuksien tiedotteissa suurella että liikuntarajoitteiset eivät ole tervetulleita jos esteetöntä kulkua ei ole voitu järjestää?  Tuskimpa, mutta maininta saattaa olla siitä jos esteetön pääsy on osattu järjestää tai jos tilaisuus ei sovellu liikuntarajoitteisille.

Jos ei kykene tai halua elää suunnitelmallisesti vaan joutuu jostain syystä toimimaan aina hetken mielenjohteesta, ei vastuuta omasta viihtymisestä voi sysätä muille. Jokaisella on vastuu omasta olemisestaan ja menemisestään, ja turha omaa mielipahaa on sysätä muiden vastuulle jos on itse lähtenyt järjestäjille ilmoittamatta (huomatkaa että kyseessä oli saari, ulkoilualue) paikkaan, jonka kuvauskin jo kuullostaa nettisivujen perusteella siltä että sinne ei todellakaan pääse esimerkiksi jokaisella pyörätuolilla ihan jokaiseen kolkkaan.

Ja lisäksi kuten tuossa joku aiemmin totesi, omalla asenteella saa paljon aikaan. Jos tulee paikalla ja alkaa muille välittömästi huutamaan pahaa mieltään, tuskin apua saa välittömästi kovin monelta. Yleensä yhdessä tekemällä saadaan asioita aikaan tollaisessa tilanteessa, ja jos avunpyytäjä ei edes osaa pyytää apua kohteliaasti tai esittää asiaansa asiallisesti ja antaa ihmisille aikaa reagoida, en ihmettele hetkeäkään sitä että apu jäi saamatta. Kaikki varmasti olisivat auttaneet jos siihen olisi annettu kunnollinen tilaisuus. Toisaalta en ollut paikalla enkä tunne ihmisiä joten ehkä ei ole mun paikka puhuakkaan- kuitenkin harvasta paikasta löytyy niin kylmää tyyppiä etteikö jotain asialle silloin tekisi.

Otan nyt riskin ja kuullostan kylmältä, ja ärsyttävältä paskiaiselta, mutta liikuntarajoitteisella on yhä vastuu itsestään ja viihtymisestään, ei muilla. On varmaankin aika vaikeaa hyväksyä sitä että aina ei ole asioita huomioitu niin hyvin kuin voisi olla mahdollista, mutta se on vaan fakta että jos sinulla on rajoitteita, sinun pitää tehdä työtä sen eteen että muut ihmiset osaavat ne huomioida. Käsittäkseni liikuntarajoitteisten elämä olisi aika paljon heikompaa nykyisin, jos kukaan heistä ei olisi koskaan ajanut asiaa itse ja tehnyt asialle jotain muuta kun syyllistänyt ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta osanneet huomioida liikuntarajoitteisten erityistarpeita.

 Olen itse järjestänyt joitakin illanistujaisia joissa erityistarpeet on pitänyt huomioida hyvin. Esimerkiksi sähköpyörätuolilla kulkeminen vaatii tilalta jo aika paljon, ja esimerkiksi olutbaarin löytäminen keskustasta liikuntarajoitteiselle ei ollut helppoa- ja joo en olisi osannut huomioida seikkaa jos ihminen ei itse olisi osannut asiasta minulle muistuttaa vaikka hyvin tiesin hänet kutsuneeni. Ei ole aina itsestään selvää että asiat osataan huomioida automaattisesti, ja se ei ole ilkeyttä tai välinpitämättömyyttä. Liikuntarajoitteisille voin muuten suositella stones olutravintolaa keskuskadulla, se oli viihtyisä ja rajoitteet huomioitu- ihan vaan kun nyt aiheessa ollaan niin ajattelin mainita.

swan

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #146 : 04.07.2011, 11:23 »

Jos johonkin miittiin meitä ei haluta, sen voitte sitten ilmoittaa minulle yksityisviestinä. Tosin silloin toivon, ettei tilaisuutta mainosteta sanoin "avoin kaikille" "kaikki ovat tervetulleita".

*juu herne on iso ja syvällä tällä hetkellä

Tilaisuus oli avoin kaikille ja myös kuitenkin hyvin epäviralllinen. Mikään yhdistys tai järjestö ei ollut mukana siinä, se vain koollekutsuttiin täällä bdsm-baarissa.


Miten voisi auttaa asiassa, että herne sieltä poistuisi edes osin? Kävisimmekö asiaa läpi vielä vaikka yksityisviestein? Jos olisi mulla ollut edes pieni aavistus, että mahdolisesti olette tulossa, olisin yritänyt järjestää niin, että paikallepääsy onnistuu.

Itse en ole virheetön enkä erehtymätön, enkä odota sitä muiltakaan. Lisäksi syyllistämisaihe on omasta mielestäni tässä kohden aika käsittämätön. Kyllä mua harmittaa ja olen todella pahoillani, etten osannut ihan järkätä päivää, mutta syyllistymään en suostu tämän enempää, valuu siis kuin vesi hanhen selkää pitkin pois.

Ymmärrän silti harmin ja suuttumuksen ja oli muitaikin paikalla tai tulosssa, joilla meni päivä pipariksi. En usko että on olemassa ketään, kellä ei olis suunnitelmat menneet joskus lyttyyn tai haavereita tapahtunut.
Tekevälle sattuu, tekemättömälle ei satu mitään.

mr.elukka

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #147 : 04.07.2011, 13:06 »
Kiios SWANille ja tietty muillekkin mukana olleille, päivä oli hieno. Harmi ettei se kaikilta menny putkeen.
Ois aiheesta paljonkin kommentoitavaa, mutta eiköhän siitä ole avauduttu jo riittävästi.

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #148 : 04.07.2011, 14:06 »
 :) Kaunis kiitos meidänkin puolesta, oli kiwa päivä.  :love:
Adam ja sleivi

klipklop

  • Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #149 : 04.07.2011, 15:49 »
Näin dramaattisen jälkipuinnin omaavat bileet eivät ole voineet olla huonot!  :o Harmi etten itse päässyt osallistumaan, ehkäpä seuraaviin sit!  ;D

Itse after-laundrystä: Komppaan Queenaa ja paria muutakin. Mielestäni jokaisen tulisi tajuta ottaa ajoissa selvää sopiiko kyseinen tilaisuus omille rajoitteille eikä automaattisesti olettaa että juuri MINUN RAJOITTEENI on otettu bileissä huomioon, olipa sitte kuinka avoimet kaikille tahansa. Maailmaan kun mahtuu niin tajuton määrä erityishuomiota vaativia vammoja/allergioita/sairauksia yms. että olishan tuo jo käytännössäkin mahdotonta ilman tarkkaa tietoa ja valmistautumista.