Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 39295 kertaa)

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #90 : 15.10.2018, 12:58 »
Musta tässä on ristiriita sen suhteen, ettei täällä, miiteissä, bileissä yms. keskitytä pelkästään seuranhakuun ja potentiaalisen (sessio)kumppanin etsintään, ja sitten kukaan paikalla olija ei enää jutellut newbien kanssa. Varaajalle voi tietenkin olla eduksi, ettei kukaan pääse hänen ajatustensa loistoa tavallisellakaan jutustelulla himmentämään, ja luomaan vertailukohtaa. Mutta miksi ihmeessä siihen menisivät mukaan myös ne, joita kilpailuasetelma ei mitenkään kosketa. Kuulostaa tosi höhlältä.

fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 504
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #91 : 15.10.2018, 13:10 »
Jep, koska tuskin kaikki miittiin osallistujat olis kiinnostuneita just esimerkin mukaan subinaisista, eiköhän siellä oo kaikkien suuntausten edustajia.

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #92 : 15.10.2018, 13:11 »
En ymmärrä, ketä palvelee tässä ketjussa toistuvat alentavat nauramiset niille, jotka eivät ole dibsauksen takia enää uskaltaneet lähestyä dibsattua ihmistä.

Enpä lukenut koko ketjua vaan kommentoin ihan aloittajan viestiä. Toivon (ehkä ainakin jollain tasolla) että nämä jotka eivät ole uskaltaneet lähestyä dibsattua ihmistä miettivät ihan itse mitä menettivät sillä että eivät uskaltaneet pitää omista oikeuksista kiinni? Mikä on tällaisen suunnattoman ylivaltaisen dibsaajan aiheuttama todellinen uhka näitä tahoja kohtaan? Miksi kuunnella dibsaajaa joka selkeästi ei saa sitten tehtyä elettä jotta muuttaisi varauksensa todelliseksi "omistukseksi".

Toki tilanteessa aidosti harmittaa dibsatun puolesta. Hän joutuu kokemaan hylätyksi tulemisen tunteen kun muut eivät haluakaan enää tehdä tuttavuutta. Mielestäni korrekti kanssakäyminen ja uusien tervetulleeksi toivottaminen on kaikkien ei-dibsaavien velvollisuus. Ekat kerrat itse bileissä yksin hortoilleena sain todella hortoilla pitkin bilepaikkaa yksin kun kukaan ei tullut eksyneen näköiselle naiselle juttelemaan, sitten vihdoin onneksi osui yksi muista yhteyksistä tuttu naama paikalle ja sitä pääsi pikkuhiljaa juttusille ihmisten kanssa. Tämä toki oli aikaan ennen näitä "esittelyaika uusille"-tyyppisiä juttuja joita nykyään käsittääkseni järjestetään. Tiedä sitten olinko minä jonkun biledomin dibsaama  >:D

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #93 : 15.10.2018, 15:14 »
En ymmärrä, ketä palvelee tässä ketjussa toistuvat alentavat nauramiset niille, jotka eivät ole dibsauksen takia enää uskaltaneet lähestyä dibsattua ihmistä.
No se ehkä provosoi kyseisiä henkilöitä kertomaan miksi ovat alentuneet tuohon. (Tai sitten ei.)
Ehkä muille on vain maksettu joku 100€ varausmaksu?

UW

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #94 : 15.10.2018, 15:54 »
Tämäkin tuli mieleen  :D

Vaikka kilpakosinnat tms ei omalla kohdalla kiinnosta  ;)

Jos on tilanne, jossa yksi mies ilmoittaa muille miehille, että paikalla oleva naaras on hänen ja muut miehet tuon nielevät mukisematta.

Noh.

Sitten se mies on ainoa paikalle oleva uros jota tuolle naaraalle voi suositella.


Sori. Oon vähä vanhanaikanen.

 ;D

Purpelot

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #95 : 15.10.2018, 16:02 »
Teksti ei sinänsä kauheasti yllätä. Jokainen scene on täynnä kyseisen scenen "Einomakusia" joiden mielestä keltanokat tarvii aina tulla heidän luoksensa. Eikä tee tämäkään poikkeusta sen osalta.

vila

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #96 : 15.10.2018, 16:32 »
En ymmärrä, ketä palvelee tässä ketjussa toistuvat alentavat nauramiset niille, jotka eivät ole dibsauksen takia enää uskaltaneet lähestyä dibsattua ihmistä.

Musta kyllä tämä dibsaus tuntuu vaan tekosyytä olla tutustumatta uusiin ihmisiin. "Se oli jo varattu tyypille x" kuulostaa perustelulta, jonka antaa ihminen joka ei luota omaan ihanuuteensa.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #97 : 15.10.2018, 16:39 »
Niin, edelleen, jos ongelmana on esim. dibsausta uskoneiden matala omanarvontunto/"lapasmaisuus" niin tuskin sitä auttaa mollaava kommentointi. Asian voisi sanoa ystävällisemminkin, ja joo pysyn kukkahattuna ja edelleen toivon perusystävällisyyttä lisää maailmaan.

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #98 : 15.10.2018, 16:43 »
Minusta alakaa tuntumaan, että joillakin ilmeisesti on valmta sanoa kaikille, että kelle saa puhua ja kelle ei.  :( Voiko siis joku dibsata jonkun jo niin, ettei kukaan halua tutustua uuteen. Voiko joku laittaa jollekin niin kutsutun dibsin ja varmistaa ettei se pääsee uimaan joukkoon syvemmälle joukkoon ja mittään "oikiaa dibsiä" (olipa paska sanavalinta) ole ollukkaa.  ???

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #99 : 15.10.2018, 17:01 »
Niin, edelleen, jos ongelmana on esim. dibsausta uskoneiden matala omanarvontunto/"lapasmaisuus" niin tuskin sitä auttaa mollaava kommentointi. Asian voisi sanoa ystävällisemminkin, ja joo pysyn kukkahattuna ja edelleen toivon perusystävällisyyttä lisää maailmaan.
Ihan yhtä lailla on todella rumaa kohdella ihmistä "dibsattavana" esineenä. Parasta olisi, jos jatkossa kukaan ei edistäisi tällaisia käytäntöjä ollenkaan. Ystävällisyys olisi kieltämättä hyvä asia.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #100 : 15.10.2018, 17:19 »
Tämäkin tuli mieleen  :D

Vaikka kilpakosinnat tms ei omalla kohdalla kiinnosta  ;)

Jos on tilanne, jossa yksi mies ilmoittaa muille miehille, että paikalla oleva naaras on hänen ja muut miehet tuon nielevät mukisematta.

Noh.

Sitten se mies on ainoa paikalle oleva uros jota tuolle naaraalle voi suositella.


Sori. Oon vähä vanhanaikanen.

 ;D
No kirjoitan vähän kärjistävästi mutta jotain todella hämärää tuolla on tapahtunut.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #101 : 15.10.2018, 17:25 »
Oliskos tämä dibsaus nyt tehty niin naurunalaiseksi toiminnaksi, että kaikki pystyvät vähintäänkin laumana vastustamaan toimintaa ja ottamaan tulokkaat turvallisesti ja yhteisöllisesti mukaan  :D

Conf

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #102 : 15.10.2018, 17:28 »
Oliskos tämä dibsaus nyt tehty niin naurunalaiseksi toiminnaksi, että kaikki pystyvät vähintäänkin laumana vastustamaan toimintaa ja ottamaan tulokkaat turvallisesti ja yhteisöllisesti mukaan  :D
Tuskinpa. Eiköhän tämmöiset edelleen ole pienten porukoiden ongelma ja semmosiin tämmöiset julkilausumat tuskin paljon vaikuttaa.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #103 : 15.10.2018, 17:31 »
Niin, edelleen, jos ongelmana on esim. dibsausta uskoneiden matala omanarvontunto/"lapasmaisuus" niin tuskin sitä auttaa mollaava kommentointi. Asian voisi sanoa ystävällisemminkin, ja joo pysyn kukkahattuna ja edelleen toivon perusystävällisyyttä lisää maailmaan.
Ihan yhtä lailla on todella rumaa kohdella ihmistä "dibsattavana" esineenä. Parasta olisi, jos jatkossa kukaan ei edistäisi tällaisia käytäntöjä ollenkaan. Ystävällisyys olisi kieltämättä hyvä asia.

Joo kyllä, jolloin alkuperäinen kömmähdys on dibsaajan arvio muista esineinä. Loput sen jälkituotteita...

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #104 : 15.10.2018, 17:39 »
Oliskos tämä dibsaus nyt tehty niin naurunalaiseksi toiminnaksi, että kaikki pystyvät vähintäänkin laumana vastustamaan toimintaa ja ottamaan tulokkaat turvallisesti ja yhteisöllisesti mukaan  :D
Tuskinpa. Eiköhän tämmöiset edelleen ole pienten porukoiden ongelma ja semmosiin tämmöiset julkilausumat tuskin paljon vaikuttaa.
Hmm. No voisi toivoa että ko. pikkuporukoihin kuuluvat lopettaisivat käytöksen tukemisen ja kaikenlaisen nöyräilyn. Mutta tietty niin kauan kuin halutaan säilyttää yhteys ja kuuluminen johonkin ryhmään, jossa dibsaus käytössä, niin tällaista ”auktoriteettien” kumartelua tapahtuu.

Ehkä vähitellen kuitenkin tapahtuu asenteiden muokkaantumista.

No, mikäs noviiseille (jotka haluavat itse valita, kuka heidät saa valita) ohjenuoraksi? Tutustuminen ensin vertaisiin? Meneminen miitteihin tutustumaan ihmisiin ilman kenenkään dominoivan (tai kääntäen subin) seuraa?