Ilmoitustaulu > Bileet

TAFFin peruminen ja hiukan tulevaisuudesta

(1/2) > >>

Rsyke ry:
TAFFin perumisesta on vihdoin tehty virallinen päätös, eli TAFFia ei tule ainakaan tänä vuonna tai ensi vuoden alkupuolella. Käytännön syistä lienee epätodennäköistä, että sitä tulisi ensi vuonnakaan, mutta tulevien juhlien järjestämisestä tehdään varmastikin ensi vuonna päätöksiä.

Rsyke hallituksineen pahoittelee päätöksen ja selkeän tiedotuksen viivästymistä. Syynä oli se, että syyskokoukseen asti vallassa ollut hallitus oheni Elämä-nimisen syyn takia lopulta käytännössä toimintakyvyttömäksi. Syyskokouksessa valittu uusi hallitus on nyt aloittanut toimikautensa ja niinpä tämäkin asia saatiin päätökseen.


TAFFin tulevaisuus?

Vastaavaa säätöä ja harmia ei ole tarkoitus enää tulevaisuudessa saada aikaan. Siksi syyskokouksen hyväksymässä ensi vuoden toimintasuunnitelmassa TAFFista sanotaan näin:

Tampere Fetish Factory eli TAFF on vuodesta 2001 järjestetty festivaalityyppinen juhla. Se on ollut Suomen suurin vuosittain järjestettävä kinkytapahtuma. Tapahtuma on historiansa aikana järjestetty yksi-, kaksi- tai kolmepäiväisenä.

Vuosina 2022 ja 2023 TAFF jäi järjestämättä tekijöiden puutteesta johtuen. Tämä herätti miettimään, onko aika ajanut ohi TAFFin konseptista. Vuonna 2024 on tarpeen päättää, mitä TAFFin suhteen tehdään. Nykyisellä jäsenistöllä ja erityisesti vapaaehtoisilla tekijöillä tulee olla sanansija siinä, järjestetäänkö sitä enää, tehdäänkö vakiintuneella kaavalla vai uudistetaanko radikaalistikin.

Jos vuonna 2024 löytyy tahtoa ja tekijöitä tekemään joko TAFFia tai jotain uutta juhlakonseptia, aloitetaan sen suunnittelu ja järjestelyt hyvissä ajoin.

TAFF-NIMI JA -TUOTEMERKKI

TAFF on Rsyke ry:n vuonna 2020 rekisteröimä tuotemerkki. Turku Animated Film Festival on kuitenkin nyt jo vuosia käyttänyt samaa lyhennettä nimestään ja rekisteröinyt domainin taff.fi. Asiasta on yritetty olla yhteydessä heidän suuntaansa saamatta kuitenkaan vastausta.

Mikäli TAFF-nimeä halutaan edelleen käyttää, ryhdytään toimiin asian suhteen. Turku Animated Film Festivalia lähestytään tiukkasävyisesti ja taff.fi-domainista tehdään poistopyyntö Traficomille.

Jos päätetään perustaa uusi juhlakonsepti uudella nimellä, lähestytään Turku Animated Film Festivalia ja pyritään myymään heille oikeus käyttää TAFF-nimeä ja -domainia.

Pip:
Mikäli TAFFia aletaan jälleen järjestämään perinteisellä tyylillä (siis alkoholiperusteisessa paikassa, kuten aina ennenkin ollut), niin olen mukana järjestämässä, mikäli minut hyväksytään järjestön puolesta. Uskoisin, että kokemukseni tapahtuman järjestämiseen lienee järkähtämättömän ammattitaitoinen. Henkilökohtaiset riidat pois ja nykyinen hallitus myöntäköön kyvyttymättömyytensä järjestää suomenniemen tärkeimpiä bileitä alkoholittomina. Kysymykseen ei käy, että yhdelle henkilölle on vuosien saatossa jätetty liikaa säätämistä ja siksi palaneet pois, tämä ei käy koronan jälkipuinneissa enää minun mielestäni. Siellä pitää olla monia sitoutuneita ihmisiä järjestämässä kansallisesti suurimpaa kinkybileitä. Ei yhden ihmisen hartioille liikaa, vaan jaetaan vastuualueet tasaisesti. Olen tästä jo julkisesti tullut esiin, joten tämä ei ole yllätys.

Vaikka olenkin rsykkeen hyljeksimä entinen varapuheenjohtaja, niin olen silti valmis ottamaan osaa tuottaakseni TAFFin sen kuuluisaan loistoonsa takaisin. Olen sen verran lojaali rsykkeelle, vaikkein nykyisen hallituksen toimia pidäkään hyväksyttävinä.

edit:osa kirotusvihreistä. Idea käynee selväksi

Von:
Toivotan onnea uudelle hallitukselle. Olkoon ristiretkenne turkuun voittoisa. Murskavoitto leffaharrastajista on just se, mitä tamperelainen kinkykulttuuri eniten tarvitsee.

Lettu:

--- Lainaus käyttäjältä: Pip - 23.09.2023, 00:15 --- Henkilökohtaiset riidat pois ja nykyinen hallitus myöntäköön kyvyttymättömyytensä järjestää suomenniemen tärkeimpiä bileitä alkoholittomina.

--- Lainaus päättyy ---
Hallitus EI järjestä vaan antaa tarvittavat varat talousarvion mukaisesti. Tämän vuoden TAFF EI kaatunut siihen että paikka oli alkoholiton.

Floora:
Määkin tässä pohdiskelen, että mihin tämä väite perustuu, että TAFF kaatui holittomuuden takia? Olen ymmärtänyt, että järjestäjäpula on ollut myös Rsykkeen holillisissa bileissä. Päätös on ymmärrettävä ja toivotaan, että ensi vuonna mahdollisuksien mukaan TAFF järjestetään.

Edit. Miksi hallitus myöntäsi olevansa kyvytön järjestämään bileitä, kun hallitus ei niitä järjestä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta