Äänestys

Tatuoinnit jakavat mielipiteitä. Ovatko sinusta tatskat plussaa vai miinusta?

Tatuoinnit plussaa
66 (46.8%)
Tatuoinnit miikkaa
25 (17.7%)
Ei väliä
48 (34%)
Riippuu sukupuolesta
2 (1.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Äänestys päättynyt: 07.06.2016, 20:22

Kirjoittaja Aihe: Tatskat - downgrade or hot?  (Luettu 35848 kertaa)

Jersey

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #135 : 13.02.2018, 19:39 »
Sen sijaan pidän mielelläni keskusteluissa yllä näkemystä, että monien mielestä tatuoinnit ovat rumia ja että monet katuvat niitä myöhemmällä iällä.
Onneksi teinikin tajuaa, että tatuointi on pysyvä ja sen ottamista tulee harkita. Useimmat myös tajuavat että sen voi jättää omaan arvoonsa jos on jonkun muun mielestä ruma.

Skadi

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #136 : 13.02.2018, 19:52 »
Sen sijaan pidän mielelläni keskusteluissa yllä näkemystä, että monien mielestä tatuoinnit ovat rumia ja että monet katuvat niitä myöhemmällä iällä. Toivon että samaa tekevät muutkin, koska mielipiteiden moninaisuus auttaa ihmisiä tekemään perusteltuja valintoja. Erityisesti nuoret ovat hyvin alttiita tunteille, mielikuville ja sosiaalisille merkityksille. Siksi on tärkeää, että he kuulevat erilaisia mielipiteitä ja perusteluita.

Edelleen logiikkavirhe. Tuossa on selkeä äänestys, joka antaa selkeät prosentit sille, kuinka monen mielestä tatuointi on HOT ja kuinka monen NOT. Mitä sitä enempää hieromaan kenenkään naamaan. Tietenkin kun tässä sitä kysytään, saa oman mielipiteensä esittää, mutta turha naamioida sitä minkään pyhän aatteen taakse, että haluaa pelastaa nuorison tekemästä virheitä. Tuskin täällä sitä paitsi ihan älyttömästi niitä holtittomia teini-ikäisiä pyörii, ottaen huomioon, että koko sivusto on (ainakin teoriassa) K-18.

Joidenkin mielestä tatuoinnit on rumia, jotkut katuu niitä. Mut joidenkin mielestä ne on kuumia ja jotkut ei kadu. Ja jotkut ottaa niitä ylipäätään vasta vanhemmalla iällä. Tärkeintä lienee opettaa nuoriso ymmärtämään, että jokaisen ihmisen henkilökohtaiset valinnat on juurikin sitä, henkilökohtaisia valintoja, joita ei ulkopuolisen pidä mennä hyvän maun ja käytöstapojen mukaan arvostelemaan.

Aino

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #137 : 13.02.2018, 23:33 »
Tosiasia kun on, että vaikka nuoressa ihossa oleva kuva näyttäisi kivalta ja vaikka nuori kokisi sen olevan osa identiteettiään, niin 20-30 vuoden kuluttua kokemus maailmassa olemisesta voi olla tyystin erilainen, eikä haalistunut tatuointikaan vanhentuneessa ihossa ole enää yhtä kiva.

Äläpäs höpötä. Ei se ole mikään tosiasia, vaan sinun mielipiteesi.  :)

Täältä kannattaa kurkata, miltä ne kuvat nyt sitten vanhassa ihossa näyttää:

https://www.buzzfeed.com/alisoncaporimo/24-reasons-to-never-get-a-tattoo?utm_term=.nxnwBglW29#.itQ6qaZKA7

Jonkun mielestä varmasti ihan kamalaa, mutta ei minun.  :love: HothotHOT!  :-*

piNaNas

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #138 : 14.02.2018, 10:19 »
Oon vastannu että ei väliä, pitää edelleen tavallaan paikkansa - en valikoi seuraani ensisijaisesti tatuointien/tatuoimattomuuden perusteella.
Mut tällaisena varovaisena bodymod-harrastajana on kyllä erityiskivaa jos kaverit, heilat, mun ihmiset jakaa tän mielenkiinnonkohteen mun kaa.

Mua ei ees tatuoinneissa kiinnosta aina eniten se lopputulos (tosin joskus kyllä). Tärkeitä on myös se rituaalisuus, päätös, tatuointi-tilanteeseen liittyvät suhteet ja tunteet, muistot. Kehonmuokkaus on mulle nykyään myös vahvasti sosiaalinen tapahtuma, jolla vahvistan mulle tärkeitä ihmissuhteita ja omaa identiteettiäni.
Ottaen nää kaikki aspektit huomioon niin musta on vähän tökeröä kuulla random ihmisten mielipiteitä siitä näyttääkö nyt tatuoinnit sitten hyvältä vai ei: te nyt ette nää pintaa syvemmälle.

EDIT: Tähän liittyen tulee mieleen huvittava muisto siitä kun kävin ottamassa ekan isomman kuvani. Sukulaiseni vähän skeptisesti kommentoi, että "Tajuatkai sä, että toi on sulla sitten vielä vanhainkodissakin". Vastasin tähän että voi kuule, en kai mä muuten ois tästä itseäni näin kipeeksi maksanut. Hiljaiseksi meni. Ihan oikeesti: jos esim nuorelle joku asia on niin tärkeä, että on valmis sijoittamaan siihen yli kahden kuukauden vuokrarahat niin onko siinä nyt teidän mielestä joku ulkonäkö-arvostelun paikka?

latexbun

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #139 : 14.02.2018, 11:03 »
EDIT: Tähän liittyen tulee mieleen huvittava muisto siitä kun kävin ottamassa ekan isomman kuvani. Sukulaiseni vähän skeptisesti kommentoi, että "Tajuatkai sä, että toi on sulla sitten vielä vanhainkodissakin". Vastasin tähän että voi kuule, en kai mä muuten ois tästä itseäni näin kipeeksi maksanut. Hiljaiseksi meni. Ihan oikeesti: jos esim nuorelle joku asia on niin tärkeä, että on valmis sijoittamaan siihen yli kahden kuukauden vuokrarahat niin onko siinä nyt teidän mielestä joku ulkonäkö-arvostelun paikka?

Jep, moni yllättyy siitä, kuinka kallista puuhaa tatuointien (suurikokoisten ja laadukkaiden) hankkiminen onkaan. Olkavarren peittävän kuvan hinnalla pääsisi pariksi viikoksi Aasiaan tai ostaisi käytetyn auton.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #140 : 14.02.2018, 14:14 »
EDIT: Tähän liittyen tulee mieleen huvittava muisto siitä kun kävin ottamassa ekan isomman kuvani. Sukulaiseni vähän skeptisesti kommentoi, että "Tajuatkai sä, että toi on sulla sitten vielä vanhainkodissakin". Vastasin tähän että voi kuule, en kai mä muuten ois tästä itseäni näin kipeeksi maksanut. Hiljaiseksi meni. Ihan oikeesti: jos esim nuorelle joku asia on niin tärkeä, että on valmis sijoittamaan siihen yli kahden kuukauden vuokrarahat niin onko siinä nyt teidän mielestä joku ulkonäkö-arvostelun paikka?
Ulkonäköä ei tarvitse arvostella, mutta päätöksen järkevyyttä kyllä. Nuorethan tunnetusti osaavat tehdä kauaskantoisia harkittuja ratkaisuja. Siksi heitä ei mm. päästetä edes äänestämään.

Brak

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #141 : 14.02.2018, 15:07 »
Jonkun mielestä varmasti ihan kamalaa, mutta ei minun.

Kun tatuointeja harrastavat itsekin tunnustavat, että näkemykset ja kokemukset vaihtelevat ja että katumus saattaa tulla, niin miksi he kuitenkin suhtautuvat vihamielisesti ihmisiin, jotka kannustavat tatuointeja harkitsevia miettimään vielä toisenkin kerran?

Miksi varoittelija leimataan herkästi ahdasmieliseksi yksilönoikeuksien vastustajaksi?

Sama ilmiö näkyy kauneusleikkauksien vastustamisessa. Kun tietyissä porukoissa erehtyy kertomaan näkemyksenään, että minusta ei ole tervettä luoda ilmapiiriä, jossa jo nuoret tytöt oppivat, että he kelpaavat vain leikeltyinä, niin hyvin nopeasti saattaa saada vastaansa voimakkaan reaktion, jossa vedotaan jokaisen omaan asiaan.

Ihmiset luovat tarinoita ja tatuoinnit saavat merkityksensä yhteisesti jaetuissa tarinoissa. Tarinat kuitenkin muuttuvat, ja nyt otettu tatuointi saatetaan tulkita muutaman vuosikymmenen päästä aivan eri tavalla.

Miten tatuointien yleisyys muuten jakautuu maantieteellisesti? Suositaanko niitä joissain osissa maailmaa tai joissain maissa enemmän kuin toisissa?

"Tatuoinnit eivät ole enää trendikkäitä - paitsi Suomessa"

https://yle.fi/uutiset/3-6450656


Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #142 : 14.02.2018, 15:36 »
Jos ottaa tatuoinnin trendikkyyden takia, niin sit mennään minun mielestä, perse edellä petäjään. Tatuointien ottamisessa trendikkyys on, mun maailmassa, se vihonviimeinen syy.

Kauneusleikkauksista vain esteettisyyden takia olen samaa mieltä edellisen kanssa. Samaan syssyyn voisi niputtaa esim.Instagrammissa epätodellisia, muokattuja kuvia esittelevät "fitness" tyypit.

Surullista on se, että nykyisin joillekin tuntuu kulissit ja status olevan tärkeämpiä kuin se oikea elämä.

C-vibes86

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #143 : 06.03.2018, 14:17 »
Tatuoinnit on iso plussa 😊 löytyyhän iteltäänkin..

alabama

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #144 : 07.03.2018, 18:31 »
Miten taas bongasinkaan kivan aiheen, johon olen jo vastannutkin. Ei välii, onko toisella leimaa vai ei. Väliä on eniten toisen persoonalla.

Nimim. Tarinoita iholla ja vielä ois tilaa

femalefeline

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #145 : 07.03.2018, 23:39 »
Tatskat on kiehtonut mua pienestä asti ja silloin kun eka kuva mulle hakattiin oli vielä suht harvinaista että naisella oli tatskoja. Pidän tatskoista miehillä, varsinkin käsissä/sormissa ja kaulan/niskan alueella, eli selkeesti turn on,  mutta en minä seuraa hakiessa sellaista katso, niin kuin en muitakaan ulkoisia seikkoja. Seurani voisin hyvinkin valita silmät kiinni.

-elämän isot koetut asiat iholla, tuorein paranemassa-

Ariellie

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #146 : 08.03.2018, 00:36 »
Pidän tatuoinneista todella paljon ja kiinnostaa myös aina kuulla tarinat niiden takana tai sitten tarinattomuus. En näe tarvetta sille, että tatuoinneilla pitäisi olla jokin tarina välttämättä.

Toisaalta jos ihmisellä on esimerkiksi todella korni lause tatuoituna tai tietty kuva niin valehtelisin jos sanoisin, ettei tästä synny minulle tietty ensivaikutelma. Pyrin kuitenkin olemaan sen verran avoin, että en halua tatuointien perusteella tehdä lopullista johtopäätelmää kenestäkään.


redpanda

  • Vieras
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #147 : 16.03.2018, 03:59 »
Tatskat on hot! Etenkin käsivarsissa ja rintakehässä. :love:

Ihan sama, onko tatuointi joku selän peittävä mestariteos joka symboloi läheisen kuolemaa, kristuksen ylösnousua, ja ala-asteen kiusaajaa kaikki yhtä aikaa, vaiko joku itsetehty tuherrus. Musta jokainen tatuointi on hieno ja kertoo jotain kantajastaan, oli se sitten vuosikausia tarkkaan harkittu päätös, tai kännissä puolivahingossa otettu. Ihan sama katuuko sitä, vai onko onnellinen ja aikoo ottaa 10  lisää.

Elämässä on paljon muitakin pysyviä asioita kuin tatuoinnit. En ymmärrä miksi toiset arvostelee että joku "pilaa" ulkonäkönsä tatuoinneilla ja lävistyksillä. Mm. lapset, monet lemmikit ja asuntolaina kestää vuosikausia. Puhumattakaan ikävistä asioista, niin kuin traumoista, sairauksista, leikkausarvista. Sama siinä lyhyttä elämäänsä ilostuttaa muutamalla kuvalla ihossa.

SaRu

Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #148 : 16.03.2018, 09:20 »
Kuva, jolla on tarina, merkitys, on  :love:
Mutta kuva joka on otettu ilman syvempää merkitystä tai ajatusta, ei ole kiehtova.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Tatskat - downgrade or hot?
« Vastaus #149 : 16.03.2018, 10:14 »
Tatuoinnit ... no nahkani kelpaa minulle sellaisena kuin se on. Muiden mielipiteistä en välitä.

Mutta subi ja tatuointi, jonka minä valitsen. Kyllä se on oikein kiehtovaa ja kiihottavaa.