Kirjoittaja Aihe: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -  (Luettu 20158 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Olen muutamaan kertaan törmännyt siihen, että minun haluani tulla satutetuksi pidetään hiukan erikoisena. Minä haluan, että minua lyödään, kovaa, kädellä tai nyrkillä. Nautin paljaan, kovan käden kosketuksesta ihollani. Se kosketus kestää vain sen hetken, ennen sitä toista, kolmatta kosketusta ja se on niin nautinnollista, kivuliasta, mieletöntä.

Miksi nyrkillä lyömistä pidetään/jotkut pitävät väkivaltaisena? Miksi piiskaaminen on hyväksyttävämpää? Vai onko se? Jos asioita tiukasti tulkitaan, niin kaikenlainen toiseen ihmiseen kivulla (ruumiillinen ja/tai henkinen) tapahtuva kajoaminen, on väkivaltaa. Naistenlinjalla (naistenlinja.fi) todetaan väkivallaksi mm. sylkeminen, raapiminen, pureminen, kahlitseminen, vääntäminen, läimäyttäminen, nyrkillä lyöminen, kuristaminen, polttaminen ja erilaisten aseiden käyttö. Vastaavanlaisia listoja löytyy eri lähteistä.

Lista näyttänee kaikista ainakin jossain määrin tutulta? Niitä toimintoja, joita erilaisissa sessioissa jatkuvasti käytetään ja joita kukaan ei koe väkivaltana vaan molemminpuolisena nautintona. Olen miettinyt, että miksi jotakin tapaa satuttaa demonisoidaan ja toinen tapa hyväksytään salonkikelpoiseksi. Totta on, että nyrkillä saa paljon pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin piiskalla, jos lyö liian kovaa ja ns. väärään paikkaan. Entä jos liian lujaa ei lyödä ja lyönnin turvalliset paikat ovat hallinnassa? Dominoiva tuntee ihmisen anatomian? Sessio tapahtuu 100% selvin päin ja osapuolet tuntevat toisensa sekä dominoiva osaa myös “lukea” alistettavaansa?

Olen masokisti ja siitä huolimatta en pidä kaikenlaisesta kivusta. Seuraan Wäiskillä piiskaussessioita ihaillen niitä orjia/subeja, jotka kestävät todella hurjan, pitkän piiskauksen. Piiskaaminen näyttää usein hyvin kauniilta, hypnoottiselta ja minun naispuolinen sub-ystäväni piiskaa toisinaan Wäiskillä erään miehen ja hän piiskaa niin ylväästi ja tyylillä! Piiskaamisen ja lyömisen aiheuttama kipu on kuitenkin täysin erilaista ja piiskaaminen ei ole se minun juttuni. Joku nauttii ihoonsa jäävistä piiskan jäljistä ja minä rakastan mustelmiani.

Onneksi meistä jokainen löytänee oman tapansa olla ja toteuttaa omia taipumuksiaan. Valinnanvapaus kaikille sallittakoon.

Ai niin, ja minä tykkään siitäkin, että minua kuristetaan…. ;)

blacklie

Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #1 : 06.02.2014, 21:19 »
Minä saan myös isomman nautinnon kädellä/nyrkillä lyömisestä. Henkinen yhteys on noilla jotenkin niin paljon selkeämpi. Piiska on minulle vain kivuntuottamisen väline ilman suurempaa tunnetta. Rakastan sitä kun naiseni lyö kovaa. Käden lämpö, kosketus,tunne,rakkaus, minä ja hän on yhtä.Ei ylimääräisiä välineitä.

-katy-

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #2 : 06.02.2014, 21:34 »
Aihe on kerrassaan hyvä, vaikka täällä sitä on käsitelty, mutta ei oman muistini mukaan tällä tavalla. Joitain hajanaisia ajatuksia paljon kokemattomammalta ja ei-masokistilta.

Miksihän alistuvia verrataan joskus lemmikkeihin ja eläimiin..eläimiä ei saisi kaiketi koskaan lyödä paljaalla kädellä, koska ne oppivat pelkäämään omistajansa/ ihmisen kättä..ihminen ei kuitenkaan ole aivan samanlainen eläin kuin esim. kissa (?)

Ihan ensimmäisen kerran kun eräs löi paljaalla kädellä takalistoon melko lujaa, mutta nopeasti, aloin itkeä. Olin todella hämmentynyt tuosta reaktiosta(en itkenyt kivusta), mutta oikeastaan reagoin hyvin usein ja moniin asioihin itkulla ja kyynelillä (Nauru vois tehdä terää joskus  :D ).

Masokistin mieli ja kroppa reagoi kipuun hieman eri tavoin kuin henkilön, joka ei varsinaisesti nauti kovasta kivusta?

Väline on tosiaan persoonattomampi kuin ihmisen käsi tai jalka eli ymmärrän kyllä,että iho iholla on intiimimpää. En ole saanut piiskaa tai nyrkkiä ihmiseltä, jota rakastan,paitsi se "klassinen" selkäsauna isältä lapsena ja sen kyllä muistaa aina, mutta en osaa sitä liittää tähän tai en ainakaan haluaisi suoranaisesti. Oli meillä risukin joskus seinällä ikäänkuin uhkana..mutta sittenkin, no, olkoot se aihe omanaan.

tonyh

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #3 : 06.02.2014, 21:41 »
Miksi nyrkillä lyömistä pidetään/jotkut pitävät väkivaltaisena?

  Eikös nyrkki ole pitkälti sitä varten, että sillä lyödään toista ihmistä? Voi sen avulla myöskin roikkua vaikkapa parvekkeen kaiteesta tai siirtää sähkölaitteen paristoja toiseen huoneeseen...  ;D Lienepä sadomasokismin yleiskuvasta kuitenkin pyritään karsimaan rajut elementit, koska ne saattaisivat väärin käytettynä aiheuttaa vaurioitakin (toisaalta miksi pitäisi käyttää väärin?) tai sitten kinkypiirit ei vaan ole valmiit vaki-edustamaan mitään kovin hurjaa fetissiä. Normit tulee vastaan tässäkin, vaikka ei edes tiedetä lisäisikö nyrkillä lyömisen yleistyminen kiinnostusta sadomasokismia kohtaan. Vähän tyhmää tietenkin, että SM on julkikuvassa automaattisesti jotain sitomista ja piiskaamista pääosin. Jos alettaiskin mainostaa nyrkillä lyömistä tai mailalla hakkaamista vois olla, et ihmiset menis käytännössä sekaisin. Ei ois enää piiskabileet, vaan pieksemisbileet, nyrkkisankaribileet, hit&orgasm-bileet... Ja sit tulis ehkä muutamat poliisitkin kattelee mistä on kyse. Mut joo kylhän esim. subin huulen halkaiseminen nyrkillä pitäis olla ihan perusasia hallita.

isabella

Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #4 : 06.02.2014, 21:52 »
Ehkä nyrkillä lyömisestä tosiaan tulee helpommin sellainen "pahoinpitely"-mielikuva. Itse lyön joskus nyrkilläkin mutta koska en ole mikään nyrkkeilysankari, kuvittelen että se saattaa vastaanottajasta tuntua enemmänkin mielikuvatasolla kuin olla kivuliasta :))

Feird

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #5 : 06.02.2014, 21:59 »
Joo voi sen nyrkin työntää vaikka perseeseenkin. ::)  Monesti varmaan tulee mieleen nyrkeistä vaan joku nakkikiskatappelu ja musta silmä.

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #6 : 06.02.2014, 22:29 »
Minulle ajatus nyrkillä lyömisestä liittyy suurempaan vaurion aiheuttamiseen. Piiska satuttaa ja jättää jäljen, mutta piiskan kanssa saa riehua todella hurjana ennenkuin aletaan puhua repeytyvistä sisäelimistä tai rikotuista luista.
Avokämmen sitten taas, lyöntinä kasvoihin, läimäyksinä pakaroille, rinnoille. Siinä on tunnetta eri tavoin kuin piiskassa. Toisaalta hellempänä, toisaalta rajumpana..

tonyh

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #7 : 06.02.2014, 23:01 »
Minulle ajatus nyrkillä lyömisestä liittyy suurempaan vaurion aiheuttamiseen.

  Tai sitten vaan kukkahattutädit ovat kertoneet. Noh, musta silmänaluskin on sosiaalisessa elämässä imagotappio, muttei miehelle niin paha, kuin nartun tekemät kynnenjäljet pitkin poskia.  ::)

  Ps. nakkikioskilyönneistäkin on yleensä selvitty, vaikka tarkoituksena olisi ollut vahingon aiheuttaminen. Mut toikin olis aika mielenkiintoinen bilekonsepti, että keskityttäis lyömiseen ja ehkä potkimiseen ilman välineitä (paitsi siteet, kahleet ehkä). Enpä tiedä, onko Suomessa pahemmin ollu tällaisia teemabileitä tai kuka niitä kehtais järjestää. Ehkä tamperelainen aamulehti vois sponssata, kun ne tykkää tehdä kaikki extreme-juttuja muutenkin.  :))

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #8 : 07.02.2014, 06:21 »
Se on myös aina hyvä muistaa, että lyö sitten piiskalla, kädellä, nyrkillä tai millä tahansa, niin aika harva kuitenkaan lyö niin paljon kuin "irti lähtee". Tuohan se sitten viime kädessä säätelee, tuleeko vakavia vammoja vaiko ei. Kukaan tuskin haluaa alistuvalle pysyvää vahinkoa aiheuttaa. Tietenkin nyrkillä lyömisessä on erilaiset riskit kuin piiskalla lyömisessä, mutta viittaan edelleenkin aloitukseni turva-asioihin...toisen tunteminen, sessiointi selvinpäin, anatomian tuntemus jne.
 

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #9 : 07.02.2014, 08:43 »
Laajalla skaalalla yhteiskunta luo norminsa joiden mukaan tämän(kin) yhteisön
sisällä haettavat asiat ovat sairaita ja epäluonnollisia.

Pienemmällä skaalalla, tämä yhteisö on luonut norminsa joiden mukaan
joidenkin yksilöiden hakemat asiat ovat sairaita ja epäluonnollisia.

Yksilötasolla jokainen on luonut norminsa joiden mukaan jopa omat halut
ovat sairaita ja epäluonnollisia.

Hyväksynnän haku on täysin turhaa.
Vaikka se sotisi itseäsi vastaan, halu on siinä, toteuta sitä.

Oli motiivin taustalla se että "katsoin sängyn alta kun isi hakkasi mamia ja siksi olen tälläinen" tai
"olen saastainen raunio joka ei tunne enää paitsi kipua" niin sekin on aivan samantekevää.

Motiivi on turhaa etsintää.
Halu on siinä, toteuta sitä.

Lyömällä saa pahaa jälkeä aikaiseksi, oli se sitten nyrkki tai avokämmen. Entäs sitten ?
Piiskalla saa aikaan kudosvaurioita, verenvuotoa ihon alla ja päällä. Entäs sitten ?

"Onks se turvallista?". No ei tietenkään ole. Mitäs sit ?

Halu on siinä, toteuta sitä tai etsi hyväksyntää ja motiiveja vaikka loppu ikäs.

Sairas sä olet jollekin kuiteski. Entäs sitten ?

-Stoge




RMK

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #10 : 07.02.2014, 09:25 »
Uskaltaisin väittää, että eiköhän me jokainen olla jonkun mielestä sairaita.

Mutta don't worry! Tuskin veitsileikit sen terveempiä on kenenkää mielestä.
 :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #11 : 07.02.2014, 09:27 »
Uskaltaisin väittää, että eiköhän me jokainen olla jonkun mielestä sairaita.

Mutta don't worry! Tuskin veitsileikit sen terveempiä on kenenkää mielestä.
 :)

Väitätsä mua sairaaks ?  >:(

 ;D

RMK

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #12 : 07.02.2014, 09:30 »
Valitan, mutta en sano.

Koska sitten oisin itekki,MITÄ EN OO.  ???

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #13 : 07.02.2014, 09:31 »
Valitan, mutta en sano.

Koska sitten oisin itekki,MITÄ EN OO.  ???

Sadismille tai masokismille ei oo enää F koodia joten me ollaan täysin normaaleja.  8)

RMK

  • Vieras
Vs: Piiskaaminen, lyöminen - sattuu se kumminkin - - -
« Vastaus #14 : 07.02.2014, 09:32 »
Kiva!  ;D