Kirjoittaja Aihe: Mennäänkö paneen kultsi?;) Tai miten löytää kinkyä seuraa?  (Luettu 20520 kertaa)

chilinen

  • Vieras
Olenko mä oikeasti niin paska kirjoittaja, ettei kukaan nyt tunnu tajuavan mun pointtiani kahvittelusta?

Väännän siis rautalangasta: kyse ei ole dominoinnista, vaan siitä että itsevarmuus riittää valitsemaan ilman että päädytään seisomaan paikoillaan tai pyörimään päämäärättömästi. Vaikka ensitapaamisella kumpikin osapuoli yleensä yrittää olla kohtelias ja kursailla ehkä vähän, sille on mielestäni rajansa kuinka kauan "emmä tiedä, päätä sä"-keskustelu voi jatkua. Ja jos itseään dominoivaksi itseään väittävä mies ei saa tehtyä päätöstä pohdinnankaan jälkeen (edelleen: niitäkin on, jotka saavat..), vedän omat johtopäätökseni miehen persoonasta. Ensivaikutelman ollessa epävarma, tulee helposti ajateltua että paineensietokyky tai muutkaan ominaisuudet eivät ehkä ole sellaisia, joita itse etsin. "Yllättäen" yksikään näistä epävarmoista super-Mastereista ei ole myöhemminkään paljastunut sanansa mittaisiksi kuin omissa puheissaan täällä verkossa... ::)

Ja edelleen, kyseessähän oli todellakin vain mielipide.

Komppaan :) Niin totta!

Wibbe

  • Vieras
Olenko mä oikeasti niin paska kirjoittaja, ettei kukaan nyt tunnu tajuavan mun pointtiani kahvittelusta?

Väännän siis rautalangasta: kyse ei ole dominoinnista, vaan siitä että itsevarmuus riittää valitsemaan ilman että päädytään seisomaan paikoillaan tai pyörimään päämäärättömästi. Vaikka ensitapaamisella kumpikin osapuoli yleensä yrittää olla kohtelias ja kursailla ehkä vähän, sille on mielestäni rajansa kuinka kauan "emmä tiedä, päätä sä"-keskustelu voi jatkua. Ja jos itseään dominoivaksi itseään väittävä mies ei saa tehtyä päätöstä pohdinnankaan jälkeen (edelleen: niitäkin on, jotka saavat..), vedän omat johtopäätökseni miehen persoonasta. Ensivaikutelman ollessa epävarma, tulee helposti ajateltua että paineensietokyky tai muutkaan ominaisuudet eivät ehkä ole sellaisia, joita itse etsin. "Yllättäen" yksikään näistä epävarmoista super-Mastereista ei ole myöhemminkään paljastunut sanansa mittaisiksi kuin omissa puheissaan täällä verkossa... ::)

Ja edelleen, kyseessähän oli todellakin vain mielipide.

Komppaan :) Niin totta!

komps komps myös täältä

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Joo ei tartte piiskaa tuoda kahvilaan mukana, mutta kyvyttömyys päättää edes siitä, missä ne kahvit juodaan...no joo... ehkä olen vähän vanhanaikainen näissä jutuissa. :P

Mä työnnän nyt kanssa lusikkani tähän kahvimukiin... :P

Tämä on jotenkin hämmentävää, ei saa dominoida kaikkia subeiksi itseään kutsuvia, ei saa olettaa, että kaikki automaattisesti alistuu jokaiselle d:lle, ei saa pomotella, mutta jos sitten ei paukutakaan nuijaa pöytään ja määräile, missä ja miten ne tutustumissumpit kietaistaan, on vässykkä ja huijari-d? ???

Saattaa tulla yllätyksenä suurelle osalle tämänkin foorumin käyttäjiä, että kaikki valtakunnan pervot eivät tunne pääkaupungin ravintoloita ja kahviloita  >:D itse olen ainakin sen verran ronkeli kahvini, teeni ja ruokani suhteen, että oudossa ympäristössä mielelläni jätän valinnan sille, joka tuntee ympäristön...

Muutoin tässä ketjussa on ollut paljon hyviä kirjoituksia. Näin ollen masterin rooliin heräävänä ja uivana tuntuu kovin omituiselta ajatukselta, että kokenut subi jättää huomiotta kokemattomat masterkisällit... Koskaan et voi tietää minkä timantin missasit ;) ja kuinka kisällistä koskaan tulee masteri ilman kokemusta...

Eli alkuperäiseen teemaan liittyen, neuvoksi aloitteleville seuranhakijoille: Riippuen toki ihmisestä, kaikki eivät dominoi suvereenisti jokaista tapaamaansa ihmistä, ja he eivät ehkä myöskään innostu hirveästi seuranhakijoista, jotka kaipaavat dominointia sen kummemmin tuntematta.


Niin kuin tässä jo muutamassa postauksessa on ilmennyt, kyse on viime kädessä kemioista ja tässä suppeassa sakissa kokemattomien skippaaminen vaikuttaa hiukan omaan nuotioon kusemiselta. Sikäli kuin tuo suhde 10:1 pitää paikkansa.  >:D

Toki minulla on oma lehmä ojassa, mutta näin pohjalaasia sukujuuria omaavana voi sanoa, notta ei niin pientä ojaa, nottei siihen oma lehmä mahru...  8)

balthazar

  • Vieras
Itse ajattelisin ymmärtäväni, mistä on kysymys. Oma vitutuskäyrä on melko herkkä reagoimaan juurikin päättämättömyyteen. Ihan käytännön esimerkkinä, mihin mennään syömään/kahville; ekoilla treffeillä (tai niiden jälkeisenä aamuna) nykyisen kumppanin kanssa tuli puhetta Intialaisesta ruoasta, ja miten ei ole koskaan oikein lämmennyt ajatukselle. Oulussa kuitenkin on sangen hyvä Intialainen ravintola, joten kuinka ollakaan päiväkävelymme jotenkin sijoittui lounasaikaan kätevästi kyseisen ravintolan kohdille. löytyi kerrassaan mainiot lounaat paikasta josta oletusarvoisesti ei olisi pitänyt löytyä "mitään syötävää".

Paikalla ei siis ole perskarvankaan verran merkitystä, jokaisesta paikasta löytyy jotain hyvää. Seurahan se kuitenkin ratkaisee, ja se miten asioihin suhtautuu. On vain bonusta jos pääsee samalla vähän ravistelemaan ennakkoluuloja, tai hankittua uusia kokemuksia :)

chilinen

  • Vieras
Kaikki kohtaamiset on kemiaa. Mutta jos toinen ei osaa edes ajatustasolla päättää mitään, edes sen jälkeen, kun on mietitty vaihtoehtoja, homma on vähän huonolla tolalla. Mennään sinne, mennään tonne, eiku... ei tuo kovin itsevarmaa fiilistä.  Toki voi ottaa huomioon epävarmuuden uusien ihmisten kanssa, mutta ei tee kovin hyvää ensivaikutelmaa tyypistä, joka tietää, mitä tekee
« Viimeksi muokattu: 07.03.2014, 21:30 kirjoittanut ChiliN »

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Valitettavasti joka paikasta nyt ei vain löydy hinta/laatu suhteessa syötävää evästä, oli seurana sitten kuka tahansa. Kahvi on lähtökohtaisesti ravitsemusliikkeissä lähes aina kammottavaa kuraa.... Ja tee varsinkin on syytä nauttia kotona...

Makuasioista toki on turha kiistellä... Ehkä olen näissä asioissa snobi, mutta so?

Karrikoiden voisi kysyä, että jos subi ei osaa valita kelvollista kahvilaa, onko sitten muutakaan kemiaa odotettavissa  ;D >:D O:-)

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Aidat ja aidan seipäät...  ;D

chilinen

  • Vieras
No toki, jos sub tietää, mistä tykkää. siis tee/kahvi -tyyppisellä tasolla, ainakin ensin. mutta jos toisella kestää jo treffiensopmisen jälkeen pahasti se päättäminen, niin huonosti menee. *kyseessä puhtaasti henkilökohtainen mielipide*

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Luin keskustelun läpi näyttää siltä, että kahville ei ainakaan kannata pyytää yhtään ketään.

Taitaa olla jopa enemmistö kinkyseurasta löytynyt ihan jossain vaniljaisissa merkeissä. En tosin osaa tästä mitään yleispätevää neuvoa laatia. Yritä tapailla joitain jengiä ja ehdoita luontevassa kohdassa jotain kinkyä puuhaa, tota.

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Luin keskustelun läpi näyttää siltä, että kahville ei ainakaan kannata pyytää yhtään ketään.

Taitaa olla jopa enemmistö kinkyseurasta löytynyt ihan jossain vaniljaisissa merkeissä. En tosin osaa tästä mitään yleispätevää neuvoa laatia. Yritä tapailla joitain jengiä ja ehdoita luontevassa kohdassa jotain kinkyä puuhaa, tota.

 ;D

chilinen

  • Vieras
Mä tiedän omasta sapluunastani ainakin sen, mistä saa a)hyvää  ruokaa b)hyvää teetä/kahvia c) muuta hauskaa. Jos toisen on hankalaa päästä edes tähän tasoon, huonosti menee. Tilanteet vaihtuu, ja niiden mukaan pitää myös osata mennä

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Jep, mäkin tiedän mistä Lahessa saa kelvollista kahvia, teetä ja evästä....  :)

Aidat ja seipäät...   :)) :love:

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Jep, mäkin tiedän mistä Lahessa saa kelvollista kahvia, teetä ja evästä....  :)

Aidat ja seipäät...   :)) :love:

Mitä True Master sanoi subille Lahessa?
-Nyt mennään lihamukille.


-katy-

  • Vieras
Vuosia sitten kun viimeksi ollut treffeillä,niin itteä hermostuttanut ja jännittänyt sen verran,ettei ole pystynyt jäämään kiinni kahvila-asiaan. Ollut jossainmäärin toissijainen juttu-enempi kiinnittänyt sitten jossain vaiheessa so. jälkeenpäin,että mistäs puhuttiin ja millainen oli tunnelma ja mikä sitten se jälkifiilis ja lopputulema.
Oikeastaan aika kauheita tommoset treffit-mielummin jokin vähemmän muodollinen tilaisuus. Ja tämäkin vain yks pikkumielipide muiden sekaan

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Mun mielestä keskeisintä ei kuitenkaan ole mistä saa kelvollista teetä/kahvia/sapuskaa tai missä on riittävän pehmeät penkit. Eihän sinne ensi sijassa kuitenkaan syömään ole tultu vaan tutustumaan ja juttelemaan. Eli paikan pitäisi olla sellainen että siellä voi jutella myös kinkymmistäkin aiheista eikä vain päivän säästä ja muista kuulumisista.

Ja se itse asiassa tekee paikan valinnan vaikeaksi kun pitäisi tietää minkä kukakin tuntee sellaiseksi paikaksi että siellä suunsa voi aremmistakin aiheista avata. Joskus olen sopinut kahvittelut paikkaan, missä ei ollut ketään muuta asiakasta, mutta toinen oli sitä mieltä, ettei siellä voinut puhua. Toisella kertaa täysinäinen kahvila joka puolelta tasaisena kantautuneella puheensorinalla varustettuna ei saanut toista vakuuttuneeksi, ettei kukaan kiinnittäisi huomiotaan juuri meidän juttuihimme. Ja toiset ihmiset ovat samoissa olosuhteissa päässeet heti asiaan...

Eli vaikeata on, hyvin vaikeata...

...ja tälle tietysti ratkaisu on se, ettei tapaamisessa ole tarkoituskaan kuin nauttia teestä/kahvista ja siitä toisen seurasta ja katsoa kuinka toisen kanssa viihtyy yrittämättäkään puhua mistään syvällisemmästä. Muualla sitten tarkastellaan sitä muuta yhteensopivuutta ja tapaamisessa vain tunnustellaan mitä fiiliksiä se herättää...