Kirjoittaja Aihe: Subin kouluttaminen pehmein metodein  (Luettu 16901 kertaa)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #15 : 10.11.2013, 16:35 »
Minä nyt vaan tykkään metodina koirakoulusta... yksinkertaisteten asioiden opettamista toiston ja palkinnon kautta. Nimenomaan palkinnon, mielummin koirankeksejä kuin vitsaa.

submiesjns

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #16 : 10.11.2013, 17:14 »
Kemiat, ne kemiat!! Sellainen domme joka lähtee puhtaasti ja ainoastaan sessioon vain, omat tarpeet mielessään! Ajatuksena subilla ei väliä. Ei saa tätä miestä tottelemaan mitenkään...vittumainen uhmakuus ja oma-arvo nousee taatusti esiin tästä subista. Toisaalta taas "ajatteleva" domme saa tekemään mieluisat tehtävät helpostikkin. Olipa keino sitten kova tai pehmyt. Sanallinen tai piiskalla vauhditettu. Mukavat mielellään ja halulla..Ei niin mieluisat, tulee tehtyä taas koska niin käskettiin. Jos virheitä tulee...tälläiseltä dommelta ottaa myös rangaistukset vastaan. Vaikka ne ei aina, niin kivoilta tuntuisikaan. Sessiossa kuitenkin on vähintään kyseessä " kahden ihmisen kauppa". Tuo ensimmäine, vain omat tarpeet huomioiva...Voi vapaasti itse kavuta sinne puuhun takaperin ;) Anteeksi nyt naiset kun puhun pelkästään dommeista :)....Masterit ei ny vaan ole saaneet..eivätkä saa tätä miestä tekemään yhtään mitään. Ainakaan sessioissa ;D

hiz

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #17 : 10.11.2013, 17:45 »
Minä en todellakaan ole mikään 'hardcore' subi, mutta koen kuitenkin olevani kinky juurikin siksi että kaipaan aina välillä kovia otteita. Jos en saisi D:ltäni aina välillä itsekästä minusta viis-välittävää joskus julmahkoakin kohtelua, niin hakisin toisen D:n joka voisi sitä minulle antaa. En tarvitse sitä joka kerta, enkä edes usein, ja melko lailla vihaan kun sitä saan, mutta tarvitsen sitä silti. D:ssä arvostan myös itsekkyyttä, se että hän tekee minulle asioita josta pitää, ja se, että käskee minua tekemään asioita joista hän pitää. Tottakai on mukavaa jos minäkin nautin näistä asioista. Mutta päällimmäinen nautinto minulle tulee tottelemisesta, joten jos tehtävät ei tunnu tehtäviltä vaan kokoajan palkinnoilta, niin en saa yhtä kovia kiksejä.

Ja noin selvennykseksi vielä, että välillä rankasta kohtelusta huolimatta, suhteen perustana on kyllä kuitenkin molemminpuolinen kunnioitus.

Koirakoulutyyli sopii minulle ja nautin siitä. Osana isompaa kokonaisuutta, jossa on niin paljon muutakin. Joskus ihan vaan hellää hoivaakin. Ja komppaan muita siinä, että kovimmat keinot D:n työkalupakissa on huomio ja rakkaus/välittäminen/hyväksyntä. Harva fyysinen väline aiheuttaa yhtä kovaa tuskaa kun huomion tai rakkauden/välittämisen/hyväksynnän evääminen.

misuli_n

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #18 : 10.11.2013, 17:51 »
ja minä taas en halua olla koirakoulussa... kun olen ... misuli.
 ;)



nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #19 : 10.11.2013, 18:25 »
Onneksi ....sillä kissoilla on yhdeksän henkeä

misuli_n

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #20 : 10.11.2013, 18:50 »
.... taidan olla villikissan ja sylikissan sekoitus.
Yritä kouluttaa kissaa  kuten koiraa, ja saat sähisevän villikissan.
Silitä kissaa myötäkarvaan ja saat kehräävän sylikissan.

« Viimeksi muokattu: 11.11.2013, 07:48 kirjoittanut misuli_n »

-katy-

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #21 : 10.11.2013, 22:47 »
On monenlaista tapaa alistua; joku haluaa tulla seinälle heitetyksi ja vikistä kun dominoiva vie ja toiset haluaa jotain erilaista. Mutta jokainen haluaa jotakin. Täytyy löytää sopiva vastakappale.

mielessäni pohtinut,että ihmisessä ja itsessä myös erilaisia puolia ja jotka eivät aina ole tasapainossa keskenään-on mukamas hirveän kiltti ja kultainen luonne,mutta sitten on sellaistakin,mikä ei ole niin mukavaa-epäjohdonmukaisuutta ja impulsiivisuutta,jopa renttumaisuutta ja boheemia selkärangattomuutta-siksi kokee,ettei pelkkä pehmeys toimisi-mutta julmuus tosiaan ja pelkästään on mun mielestä vain väkivaltaa ja en itse kestäsi vain rangaistuksia ja kovuutta-kuitenkin on myös aika herkkä ja arkakin jossain mielessä-

mutta hienoa että on erilaisia alistuvia ja erilaisia tapoja ja keinoja-ei tarvitse olla yhtä ja samaa-

lisäys: ja tosiaan,joku jo sivusikin sitä että mikä toiselle on pehmeätä tapaa,voi varmasti toiselle olla kovaa ja päinvastoin
« Viimeksi muokattu: 10.11.2013, 23:12 kirjoittanut katy »

Viridian

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #22 : 11.11.2013, 08:39 »
Tähän ketjuun kun subit ilmeisesti, aloittaja mukaan lukien, kertovat pehmeistä toimivista metodeista, niin annetaan tosielämän tehtävä.

Tämä tapahtui kauan sitten, ennen nykyistä tupakkalakia. Kumpikaan osapuolista ei tupakoi. Domme ja subinsa ovat risteilyllä. Suhdetta on takana sen verran, että reissuun on lähdetty, yleensä sessiot sujuvat, ja seksiäkin harrastetaan. Illallisen jälkeen pariskunta menee hyttiin, missä Domme viihdyttää subiaan molempien mielestä mukavalla piiskaus sessiolla, minkä jälkeen pari harrastaa myös vaniljaa. Domme käpertyy subinsa kainaloon uneliaana ja rentona. Sub ilmoittaa hetken päästä: "Menisitkö tuonne oman punkkasi puolelle nukkumaan, sun hiukset haisee tupakalle."

Jos nyt osa lukijoista ei keksi, mikä tässä on se moka niin näin naisena voin paljastaa, että subi teki tyhmästi kahdellakin tasolla. Vaniljamielessä hän loukkasi naisensa tunteita karkottamalla tämän pois heti, kun oli saanut haluamansa. Ja D-s -mielessä hän rikkoi illuusion. ( Voidaan toki puhua siitäkin, saiko Domme harrastaa vaniljaa, mutta se ei ole tämän harjoituksen ydin. )

Nyt sitten kehiin niitä pehmeitä metodeja, millä sub saadaan heittämään vaikka volttia dominoivaansa miellyttääkseen. Tai vaikka kovia. Mitä olisitte itse tehneet naisena/miehenä/Dommena/Masterina/subina?

Vir, uteliaana

submit

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #23 : 11.11.2013, 09:14 »
Omaa kokemusta subina: Esim. pelkkä hysssss ja hyvän yön toivotus saattais toimia mulle vastaavassa tilanteessa. Joskus voi päästä sammakoita suusta, ja yleensä itsekin huomaa sen välittömästi. Jos taas on joku isompi "mielenosoitus" meneillään, siihen tuskin em. tepsii.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #24 : 11.11.2013, 11:29 »
Itse yleensä määrittelen subilta kaikki sana pois käytöstä jotka kyseenalastavat, jolloin hän jout koko aika olemaan tarkkana miten puhu, yleenäs näissä tapahtuvissa virheissä riittä pälkkä tiukenpi katse. Eli kyllä se että asettaa subille rajta miten hänen pitää käyttäytyä, hoitaa monta asia kerralla, josta kanssa voi hyvinkin pehmeillä keinoilla selvitä.

Tulen tästä jutun tonne alottelevien Masterein oppaase kirjottamaan :)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #25 : 11.11.2013, 11:36 »
Itse yleensä määrittelen subilta kaikki sana pois käytöstä jotka kyseenalastavat, jolloin hän jout koko aika olemaan tarkkana miten puhu, yleenäs näissä tapahtuvissa virheissä riittä pälkkä tiukenpi katse. Eli kyllä se että asettaa subille rajta miten hänen pitää käyttäytyä, hoitaa monta asia kerralla, josta kanssa voi hyvinkin pehmeillä keinoilla selvitä.

Tulen tästä jutun tonne alottelevien Masterein oppaase kirjottamaan :)

Mielenkiinnosta kysyn. Kyseenalaistavat mitä?

Purppura

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #26 : 11.11.2013, 13:00 »
Jos nyt osa lukijoista ei keksi, mikä tässä on se moka niin näin naisena voin paljastaa, että subi teki tyhmästi kahdellakin tasolla. Vaniljamielessä hän loukkasi naisensa tunteita karkottamalla tämän pois heti, kun oli saanut haluamansa. Ja D-s -mielessä hän rikkoi illuusion. ( Voidaan toki puhua siitäkin, saiko Domme harrastaa vaniljaa, mutta se ei ole tämän harjoituksen ydin. )

Nyt sitten kehiin niitä pehmeitä metodeja, millä sub saadaan heittämään vaikka volttia dominoivaansa miellyttääkseen. Tai vaikka kovia. Mitä olisitte itse tehneet naisena/miehenä/Dommena/Masterina/subina?

Vir, uteliaana

Mokahan on kysseesä vain jos suhde on määritelty siten että 'roolit' ovat aina päällä. Kyllä minun subini saa kertoa minulle jos haisen hieltä ja tarvitsen suihkua, kuhan tämä ei tapahdu session aikana ja vaikka heti session jälkeen. Toki, jos on määritelty että D/s roolit ovat päällä 24/7, subin toiminta on kyseenalaista. Se loukkaako 'haitasta' kertominen tunteita on myöskin kaksitasoinen juttu. Itse otan mielelläni vastaan palauttta (kun sessio ei ole päällä), koen ensisijaisesti olevani kumppani enkä dom. Kumppanini mukavuus on minulle tärkeää. Ehkä toiset eivät halua kuulla mitä toinen ajattelee oikeasti. Mutta kukin tavallaan.

Se mitä subille on sanottava/tehtävä jotta tämän saa 'heittämään sen voltin' riippuu satavarmasti subista, dom(me)sta ja kemioista. Jos pitää esimerkki kaivaa, asetellaan ensin skenaario. Oletataan hyvin, hyvin miellyttämishaluinen sub joka saa kiksinsä palvemisesta/miellyttämisestä. Sub, joka ahdistuu jos ei osaa/kykene palvelemaan tarpeeksi hyvin. Kun tälläiselle henkilölle kertoo 'Ei rittä, ei kelpaa', hänestä saa irti enemmän. Toki sitten myöhemmin on muistettava kehuaa ja palkita ettei toiselle jää epäkelpo olo. :P

Viridian

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #27 : 11.11.2013, 15:00 »
Jos nyt osa lukijoista ei keksi, mikä tässä on se moka niin näin naisena voin paljastaa, että subi teki tyhmästi kahdellakin tasolla. Vaniljamielessä hän loukkasi naisensa tunteita karkottamalla tämän pois heti, kun oli saanut haluamansa. Ja D-s -mielessä hän rikkoi illuusion. ( Voidaan toki puhua siitäkin, saiko Domme harrastaa vaniljaa, mutta se ei ole tämän harjoituksen ydin. )

Nyt sitten kehiin niitä pehmeitä metodeja, millä sub saadaan heittämään vaikka volttia dominoivaansa miellyttääkseen. Tai vaikka kovia. Mitä olisitte itse tehneet naisena/miehenä/Dommena/Masterina/subina?

Vir, uteliaana

Mokahan on kysseesä vain jos suhde on määritelty siten että 'roolit' ovat aina päällä. Kyllä minun subini saa kertoa minulle jos haisen hieltä ja tarvitsen suihkua, kuhan tämä ei tapahdu session aikana ja vaikka heti session jälkeen. Toki, jos on määritelty että D/s roolit ovat päällä 24/7, subin toiminta on kyseenalaista. Se loukkaako 'haitasta' kertominen tunteita on myöskin kaksitasoinen juttu. Itse otan mielelläni vastaan palauttta (kun sessio ei ole päällä), koen ensisijaisesti olevani kumppani enkä dom. Kumppanini mukavuus on minulle tärkeää. Ehkä toiset eivät halua kuulla mitä toinen ajattelee oikeasti. Mutta kukin tavallaan.

 Toki sitten myöhemmin on muistettava kehuaa ja palkita ettei toiselle jää epäkelpo olo. :P

Ymmärsin vastauksestasi, että sinun mielestäsi mitään mokaa ei tapahtunut, joten ei olisi ollut myöskään tarvista tehdä mitään. Paitsi siirtyä muualle, jotta kumppanin mukavuus täyttyisi paremmin.

Niin, tässä on selvästi eroja ihmisten suhteen. Minulle jää itselleni epäkelpo olo, jos toinen heti lauettuaan haluaa heittää minut jonnekin muualle, syystä, jolle en itse voi mitään juuri sillä hetkellä. Asian olisi voinut ilmaista toiveena sen korjaamiseen, eikä suorana hylkäyksenä. Ja varsinkin olisi kannattanut odottaa edes pari minuuttia. Oli kyseessä sub, Dom tai kuka tahansa mies.

Mutta tapanani ei ole päättää nettiraadin avulla, onko joku mokannut, ja saanko loukkaantua. Tuolla kertaa loukkaannuin. Enkä ole myöskään riittävän itsetietoinen kyetäkseni submitin ehdotuksen tavoin vain sanomaan hys hyss ja jäämään kainaloon, johon minua ei enää kaivattu.

Ja otin toki toiveen huomioon, hänen ei tarvinnut kestää hiusteni hajua, sai jäädä ihan omien samassa savussa oleilleiden hiustensa pariin. Henkilö ei ole itsekään kalju. Ja kyllä, olimme varmaan myös hikisiä, ja muissakin eritteissä, kaikki asioita, jotka olisivat korjaantuneet yhdessä suihkuilemalla hetken kuluttua.

Ehkä se moka oli omani, kehittää tunteita.

Mutta joo, yritän olla puuttumatta näin henkilökohtaisesti jatkossa tuleviin ehdotuksiin, tämän tarinan osalta on muutenkin myöhäistä, vaikka sen edelleen vuosienkin jälkeen muistan. Enkä ole vieläkään ajanut itseäni kaljuksi. Vaikka inhoan tupapansavua.

Vir

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #28 : 11.11.2013, 15:09 »

Ymmärsin vastauksestasi, että sinun mielestäsi mitään mokaa ei tapahtunut, joten ei olisi ollut myöskään tarvista tehdä mitään. Paitsi siirtyä muualle, jotta kumppanin mukavuus täyttyisi paremmin.


Itse en usko, että tuollaisen jälkeen olis ollut enää mahdollisuutta jatkaa suhdetta. subin kyky alistua/miellyttää ei kertakaikkiaan ollut sillä tasolla että se olis voinut jatkua ja siihen kun vielä lisää komentamisen niin ollaan ihan varmasti tilanteessa, jossa en suostuisi olemaan. Asetelma oli kaikinpuolin aivan rikki.

IKRM

submit

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #29 : 11.11.2013, 15:10 »
--- Domme viihdyttää subiaan molempien mielestä mukavalla piiskaus sessiolla, minkä jälkeen pari harrastaa myös vaniljaa.

Nyt ei ole tarkoitus mitenkään määritellä sitä, mikä on oikea tapa olla Domme/sub -suhteessa, mutta voisiko kysessä olla ns. karkkikauppasubi ( ;) ) eli alistuminen ei ole tärkeässä roolissa, vaan ensisijaisesti nautinnon saaminen siitä, mitä D hänelle tekee. Eli tavallaan "kinkyvanilja" käy ko. henkilölle, mutta kyseessä ei ole syvä alistuminen kaikilla tasoilla, joten subi luopuu roolistaan välittömästi saatuaan sen mitä halusi.