Äänestys

mitä BDSM sinulle merkitsee, onko se harrastus, elämäntapa vaiko jotain muuta?

Harrastelija?  BDSM on seksielämäni mauste, vaikka tärkeäkin sellainen, ei silti elämäntapa
24/7 ? - BDSM on minulle kaikki kaikessa, elän ja hengitän sitä
Jotain muuta? Mitä?

Kirjoittaja Aihe: Millainen BDSM-ihminen olet  (Luettu 22101 kertaa)

submit

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #60 : 15.01.2012, 12:08 »
Mun empiirinen kokemus on että switchit olis enemmän dominoivia kuin alistuvia, mutta ehkä vain olen törmännyt sellaisiin.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #61 : 15.01.2012, 12:28 »
Ok, sori kytkimet, en nyt huomionut teitä mitenkään, ikävän mustavalkoinen ihminen kun olen :'(

Smooth

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #62 : 15.01.2012, 12:29 »
Mutta mitäpä jos (ainakin osat) switchit ovatkin sellaisia, että "alistuvat" vaan niille asioille joita he tykkäävät kokea, oli se siis mitä vaan... eivätkä mihinkään muuhun ryhdy.



 
 

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #63 : 15.01.2012, 12:35 »
Mikäli nyt jollekkin jäi epäselväksi, niin tarkoitukseni oli perustella esimerkin kautta, milloin joku sanoo kyseessä olevan elämäntavan. Se lähinnä siksi, että vältyttäisiin turhilta kiistoilta näkemyksissä, ja että yleisnimityksen "kinky" alle sovittaisiin sovussa...

Queena

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #64 : 15.01.2012, 12:39 »
Mutta mitäpä jos (ainakin osat) switchit ovatkin sellaisia, että "alistuvat" vaan niille asioille joita he tykkäävät kokea, oli se siis mitä vaan... eivätkä mihinkään muuhun ryhdy.

Itse ainakin näin. Jotenkin absurdi ajatuskin että tekisin jotakin mistä en pidä, tai josta en saa nautintoa itselle. Joku toki voi saada nautintoa pelkästään toisen saamasta nautinnosta, mutta itse en ainakaan saa siitä mitään. Kuitenkin itselleni tämä on nimenomaan osa seksuaalisuutta, ja mielestäni seksin pitää olla mukavaa ja hauskaa. Lisäksi seksin jälkeen tulisi vielä olla tyydytetty olo ja muutenkin mukava fiilis. Jotenkin en koe hauskaksi tehdä asioita joita en halua kokea, vain siksi että joku toinen saa siitä jotakin. Toki seksi yleensäkkin vaatii myönnytyksiä suuntaan jos toiseen, jotta yhteinen sävel löytyy ja molemmat tai kaikki voivat olla tyytyväisiä.
En siis yhtään yritä tässä väheksyä niitä henkilöitä jotka jotenkin saavat tyydytyksen vaikkapa kokonaan siitä toisen nautinnosta, itse vaan en sellainen ole. Vaikka toisen nautinto on minulle yhtä tärkeä kuin omani, en kyllä lähde omasta mielihyvän kokemisestani myöskään tinkimään.

Abaddon

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #65 : 15.01.2012, 12:43 »
Komppaan edelleenkin pitkälti tätä, minkä Mr. Inathu "Kinkyn monet kasvot"-viestiketjussa kirjoitti ->

"Itse en ole koskaan pitänyt itseäni BDSM:n harrastajana (ammatilaisesta nyt puhumattakaan), itselleni yleisnimitys omasta seksuaalisesta suuntautumisestani on ollut "kinky" tai suomeksi vain "pervo". Minulle kinky on vaniljan vastakohta, mutta ei mustavalkoisesti eikä kokonaan toisensa poissulkevasti. Minulle se on kuin valon ja varjon vaihtelua, siirtymistä kirkkaasta auringon valosta syvimmän yön pimeyteen ja taas puolivarjon kautta takaisin. Vaellusta ja tutkimusmatkailua ikimetsän siimeksessä kasvuston luodessa vaihtelevia valon ja varjon saarekkeita kulkijan ylle. Nauttimista koko valöörin pituudelta."


Simone

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #66 : 15.01.2012, 12:50 »
Mutta mitäpä jos (ainakin osat) switchit ovatkin sellaisia, että "alistuvat" vaan niille asioille joita he tykkäävät kokea, oli se siis mitä vaan... eivätkä mihinkään muuhun ryhdy.

Jatkaisin omalta osaltani Smoothin lausetta vielä; alistua voi ylipäätään vain hyvin harvoille.
Suurin osa ihmisistä ei tietenkään aiheuta tuntemuksia mihinkään suuntaan, monesta tulee mieleen, että tuota voisi  vähän  C:-)... mutta eipä ole montaa tullut elämän aikana vastaan kenelle luonnostaan olisin kokenut olevani se alistuvampi osapuoli.
Ja väkisin yrittämällä, teeskentelemällä ei kyllä jää kuin paha mieli. Eikä siihen kyllä oikein luontokaan taivu.
Kun katkaisijana kuitenkin tarvitsen ja nautin molemmista rooleista - pistää se parinmuodostuksen mahdollisuudet aika matalalle, valitettavasti.

Onneksi meitä on kovin erilaisia ja eri tavalla tuntevia, ymmärrän ja arvostan Tellen elämäntapaa ja elämää ihan yhtä lailla oikeana kuin omaani. Ne eivät ole samanlaiset, mutta ne ovat meille ne oikeat.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #67 : 15.01.2012, 14:11 »
"Halaa Timjamia"Iso kiitos...Ja tiedät kyllä, etten ikinä moittisi tai väheksyisi kenenkään muun tapaa elää tai toteuttaa itseään, vaikka esitänkin asiani aina liian lyhyesti ja ytimekkäästi :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #68 : 15.01.2012, 15:01 »
Muutaman kerran on tullut kokeiltua BDSM-sessiota kumppanin kanssa ja kerran Bizarressa hieman isomman mittakaavan sessiota, joka kerta alistuvana osapuolena. Onhan se ihan hauskaa välillä, tosin itselläni on hyvin paljon vaikeuksia eläytyä rooliin ja lisäksi kivunsietokykyni on turhan hyvä. Lisäksi minulla on turhan paljon eri asioita, jotka ovat "turn offeja", eli tunnelma lässähtää hyvin helposti ihan pienestä syystä ja haluan lopettaa session kesken. Se sitten estää tehokkaasti uusia BDSM-sessioita syntymästä kun niissä on aina hirveästi valmistelemista, kun pitää kaivaa kaapeista kaikki välineet esille ja siivota paikka, jossa meinaa session vetää. Ja session jälkeen on myös kova vaiva järjestellä tavarat takaisin paikoilleen. Ei yli tunnin vaiva oikein kannata session takia, joka (todennäköisesti) kestää alle puoli tuntia.

Itse koen olevani ennen kaikkea fetisisti ja siinä mielessä "tasa-arvon" kannattaja, eli mikäli pääsisin osallistumaan sessioon jossa leikiteltäisiin fetisseillä, siinä ei olisi mitään alistavaa tai alistuvaa osapuolta. Tämä on hankala selittää, koska fetisistipiireissäkin tuntuu usein olevan ajatuksena, että aina siinä väkisin useamman kuin yhden ihmisen sessiossa joku "alistuu" ja joku "alistaa". On minulla silti muutama sessiokokemus fetissienkin osalta, joita ainakin itse pidän tasa-arvoisena, vaikka joku toinen varmasti sanoisi ehkä että siinähän oli selkeä alistumiskuvio kyseessä.

Fantasioissa toki se olen aina minä, joka nöyryyttää toisia ihmisiä, mutta luulenpa että tosielämässä en semmoiseen sessioon mielelläni ryhtyisi, vaikka sopiva "uhri" kohdalle sattuisikin.

lady jane

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #69 : 15.01.2012, 17:01 »
S/M is not a session. It is the way of Life !

Koo

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #70 : 15.01.2012, 18:23 »
Pervokorissa on aina monenlaisia munia; ei pelkästään tiettyä lajia. Jopa meitä jotka emme ole vain ja ainoastaan yhtä lajia vaan rakennettu monista osista! En lähde väittämään kuinka paljon kukakin on mitäkin lajia, mutta joskus korpeaa kun aina vain tiivistetään kahteen tai kolmeen lajiin.

PeterFlo

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #71 : 15.01.2012, 18:30 »
Pervoutta ei pidä tai tarvitse mielestäni kategorisoida. Sitä paitsi pervouskin vaihtelee jopa itsessäni, sillä joskus joku asia kiinnostaa ja sitten jossain vaiheessa tas se jää hetkeksi taka-alalle nostaaksen taas päätään myöhemmin.

Sessiossa pitää molempien osapuolten mielestäni noukkia rusinat pullasta eli tehdä sitä mikä on yhteisesti hyväksyttyä ja molempia kiihottavaa juuri sillä hetkellä miettimättä roolitusta :)

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #72 : 15.01.2012, 18:51 »

Tasa-arvon nimissä vastaavasti alistuva on pohjimmiltaan alistuva aina, vaikka olisikin ihmisenä vahva ja lujatahtoinen. Esimerkiksi vaniljaelämässä esimiehenä toimiva sub ei tunne itseään kokonaiseksi ja ehjäksi ihmisenä, ellei vastapainona voi kokea tarvitsemaansa alistumista kotioloissa.

No johan pomppas  ;D...mites jos on vaikkapa on vain seksuaalisesti halukas alistumaan? Tuskin kaikkia subeja edes kiinnostaa orjattarena eläminen 24/7. Kuten muissakin viesteissä on viitattu, alistuminen ei edes onnistu kaikkien kanssa vaikka toinen kuinka vakuuttaa Masteriuttaa....

Ystävän sanoin : kun on kamera niin on valokuvaaja?  8)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012, 20:08 kirjoittanut subpks »

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #73 : 16.01.2012, 12:18 »

Tasa-arvon nimissä vastaavasti alistuva on pohjimmiltaan alistuva aina, vaikka olisikin ihmisenä vahva ja lujatahtoinen. Esimerkiksi vaniljaelämässä esimiehenä toimiva sub ei tunne itseään kokonaiseksi ja ehjäksi ihmisenä, ellei vastapainona voi kokea tarvitsemaansa alistumista kotioloissa.

No johan pomppas  ;D...mites jos on vaikkapa on vain seksuaalisesti halukas alistumaan? Tuskin kaikkia subeja edes kiinnostaa orjattarena eläminen 24/7.

Minullekin tuo D/s on vain seksuaalinen juttu. Makuuhuoneen ulkopuolella ollaan puolison kanssa tasavertaisessa parisuhteessa ja ollaan molemmat aika räiskyviä persoonia, kaapin paikasta tulee välillä kinaa. (Jos nyt ei lasketa sitä että arkipäivän askareissa saa välillä läpsyn tai kuminauhasta takapuolelle ja pientä hyväntahtoista nimittelyä vaikka kesken kokkaamisen...) Enkä anna muidenkaan ihmisten pitää minua ovimattonaan. D/s on minulle keino rentoutua ja tasapainottaa arkea. Se on se hetki kun voi unohtaa arkihuolet, työt ja kivan session jälkeen on taas kevyempi mieli ja helpompi hengittää. Jaksaa taas seuraavan työviikon. Meillä oli välillä useamman vuoden vaniljakausi ja mies on huomannut itsekin että kun löydettiin kinkyily uudelleen, olen nykyään iloisempi ja rennompi ja seksiäkin on useammin kuin sen vanhan "kerran viikossa lauantaina". ;)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #74 : 11.02.2012, 20:11 »
Kai sitä on harrastelija kun ei elä 24/7 suhteessa vaikkakaan en piiskaamatonta pillua pane. En kertakaikkiaan.