Kirjoittaja Aihe: "Paskaduunit"  (Luettu 52731 kertaa)

veera_v

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #195 : 18.06.2014, 13:17 »
Vuokratyölle pitäisi saada tiukemmat pelisäännöt. Olen itse ollut valitettavasti aikanaan vuokra- ja rekryfirmassa töissä rekrytoijana ja työsuhteen pituudet laitettiin sen mukaan, miten pitkä on asiakasyrityksen tekemä tilaus. Tämä on sentään nykyään laitonta, mutta sitä tapahtuu edelleen. Vuokrafirma on kuitenkin työnantaja ja heidän velvollisuutensa on etsiä uusi työkohde tai irtisanoa taloudellisin ja tuotannollisin perustein (jolloin saa kuitenkin irtisanomisajan palkan).  Löysässä hirressä roikottaminen on veemäisintä.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2014, 13:45 kirjoittanut veera_v »

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #196 : 18.06.2014, 15:22 »
Vuokratyölle pitäisi saada tiukemmat pelisäännöt.

Samoin vuokratyöläisiä hyödyntäville firmoille pitäisi saada paremmat säännöt vuokratyöläisen kohtelusta. Ei esimerkiksi ole reilua, että luvataan töitä pitkäksi ajaksi, mutta sitten työhön ei perehdytetä kunnolla ja sitten potkitaan työstä pois yhden työvuoron jälkeen vedoten siihen ettei oltu tyytyväisiä työn laatuun. Itse en tuommoiseen kohteluun enää suostu.

Jouha10

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #197 : 18.06.2014, 17:11 »
Itse vuokratyöfirman toimintaa läheltä seuranneena en voi kun kehottaa kiertämään kaukaa, jos vain on mitään muuta vaihtoehtoa. Yleinen toimintaperiaate alalla on saada kate työntekijälle maksettujen korvausten laistamisesta. Joten jos ihan oikeasti et osaa laskea vaikkapa lomarahojasi, niin tappiolle jäät.

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #198 : 18.06.2014, 19:31 »
Itse vuokratyöfirman toimintaa läheltä seuranneena en voi kun kehottaa kiertämään kaukaa, jos vain on mitään muuta vaihtoehtoa. Yleinen toimintaperiaate alalla on saada kate työntekijälle maksettujen korvausten laistamisesta. Joten jos ihan oikeasti et osaa laskea vaikkapa lomarahojasi, niin tappiolle jäät.

Aika laidasta laitaan itsellä näistä kokemuksia, mutta myöskin juuri tuollaisia. Tosin silloin oli kyseessä ylityökorvaukset. Ko. pesti sitten johti kuitenkin määräaikaisuuteen siinä asiakasfirmassa, että jotain hyvää edes.

Tietty sitten on tilanteita, esim. opiskelu, mihin joku satunnaisempi työ sopii, ja silloin voi vuokratyö olla hyvä vaihtoehtoehto. En kyllä keksi, että mitä hyvää siitä pitemmällä aikavälillä voisi olla.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #199 : 27.07.2015, 17:35 »

-katy-

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #200 : 13.09.2015, 03:45 »
Kyllähän tämä hallituksen säästölinja vetää hiljaiseksi omalta osalta. Aiemminkin on viesti ollut se, ettei hoitaja ole arvokas,mutta nyt se tulee ihan alleviivattuna.
So, go for it-

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #201 : 13.09.2015, 09:35 »
Joo...kattelen nyt itse vielä hetken että tuleeko tähän mitään järkeä. Jos ei ni tehkööt ite paskahommansakin. Saavat toteuttaa "kaikki työ on arvokasta" (paitsi kun siitä pitäisi maksaa palkkaa jolla elelee)-plääniään ihan keskenään.

heinrich

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #202 : 13.09.2015, 10:26 »
Mä toki tiedän, mitä tuolla tarkoitetaan, mutta se on termi, jota en koskaan, missään olosuhteissa käyttäisi mistään duunista. Saa mut näkemään punaista leimaavuutensa, hyökkäävyytensä ja alentuvuutensa vuoksi. Muutenkaan en oikein usko mihinkään täysin yksimieliseen 'paskaduunilistaan', enkä edes ymmärrä, mihin moista termiä käytetään/tarvitaan. Eli yksinkertaisesti: Mun maailmassani ei ole, eikä tule olemaan paskaduuneja.  >:(

Ei lisättävää!

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #203 : 25.05.2016, 16:02 »
Nostan vanhaa ketjua.

Olen nyt toukokuun ajan tehnyt siivoustöitä eräässä tavaratalossa opintojen ohella. Tän työn tekeminen on saanut miettimään ihmisten suhtatumista siivoustyöhön. Siivoustahan pidetään just ns paskaduunina ja joidenkin ihmisten suhtatuminen itse siivoojiin on sellaista, että tunnutaan pitävän siivoojia ala-arvoisempina kuin muita. Tätä oo miettinyt, että miksi tällainen suhtautuminen? En itsekään oikein pidä työstäni, lähinnä työn kiireellisyyden takia, mutta tän työn myötä olen itse alkanut arvostamaan siivoojia yleisesti ottaen. Ilman siivoojia ihmiset hukkuis likaan, mutta silti arvostusta ei kaikilta ihmisiltä heru. :(

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #204 : 25.05.2016, 16:09 »
Vanha totuus johtaja on viikon poissa kukaan ei kaipaa kaikki sujuu hyvin siivoja on viikon poissa katastrofi !
« Viimeksi muokattu: 25.05.2016, 17:07 kirjoittanut orjamies »

Loc

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #205 : 25.05.2016, 16:16 »
Siivous ei ole paskaduunia, paskaduunia se on jos se tarkoittaa tunnin, parin pätkiä silloin tällöin tai eri kohteissa kaukana toisistaan jossa siirtymäajalta ei makseta palkkaa jne.

Siivoojankin hommiin on jonoa jos olisi tarjolla täyttä työviikkoa samassa tai niin lähekkäin olevissa kohteissa ettei siirtymistä tule ongelmaa. Ja palkka on kohtuullinen.

Puoli miljoonaa työtöntä ja ties montako sataatuhatta pätkäduunaria jotka haluaisivat työn jolla elää. Siellä on työvoimareserviä maan tarpeiksi ja ylikin.


chilinen

  • Vieras
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #206 : 25.05.2016, 18:50 »
Olen Locin kanssa samaa mieltä. Mä pidän aina hyvät välit siivoojiin, vahtimestareihin jne. eli kaikkiin niihin, joiden työllä on joka tapauksessa isoin merkitys työpaikan viihtyvyyteen/toimivuuteen/turvallisuuteen. Eivät tosiaan ole pohjalla mun arvostuksissani. Ja saa joskus erikoistilanteissa parempaa joustavuutta kuin jos olisin ollut ylimielinen paska. Jokainen on tärkeä, oli se työn ns. status mitä hyvänsä.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #207 : 25.05.2016, 20:36 »
Mäkin oon yhden kesän tehnyt siivoushommia ja arvostan kyllä todella korkealle siivoojan ammattia, voi olla paskaistakin duunia mutta ei mikään paskaduuni todellakaan. Mä en itse siivoaisi työkseni enää, mutta sitäkin suuremmalla syyllä pidän tärkeenä sitä et on tyyppejä jotka sitä tekee, musta ei oo, se on jo nähty ja kokeiltu.

Malphas

Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #208 : 26.05.2016, 17:31 »
Turvallisuusala on paskaduunia täynnä alusta loppuun asti. Itse ammattikunnan edustajana ja muutaman firman koneneena voin sanoa pari asiaa:
- Firmaa ei voisi vähempää kiinnostaa se miten pärjäät. Palkkasi ja työpanoksesi on yritykselle pakollinen paha.
- Joka ikinen alan firma kusettaa työntekijöitään. Osa vähemmän, osa yrittää peitellä toimintatapojansa ja sitten on Securitas.
- Paskanpuhuminen duunikavereista on alan tapa. Siitä ei kannata loukkaanttua, mutta olet aina jonkun mielestä paska jätkä. Ja ei, sitä ei sanota päin naamaa vaikka kuinka leikitään tosimiehiä.
- Älä ikinä usko siihen mitä turvallisuusala myy sinulle, jos olet asiakas. Joskus tekisi mieli päästä firman myyntitilaisuuteen kuuntelemaan mitä paskaa siellä yritetään kaupitella ja kuinka paljon myyntiedustajat valehtelevat.
- Pahinta ei ole asiakkaat vaan 12h vuorot, joissa yrität pitää valmiutta pystyssä ja pelastaa itsesi tylsyydeltä.
- Kohtaat humalaisia idiootteja enemmän kuin tarpeeksi
- Kohtaat huonoitsetuntoisia idiootteja enemmän kuin tarpeeksi.
- Kohtaat niitä, jotka vittuilevat sinulle siksi koska vartija ei saa vetää turpaan sen takia
- Kohtaat niitä, joiden mielestä yhteiskunta on aina väärässä mutta tuet kelpaavat aina
- Kohtaat monikulttuurisen Suomen parhaat puolet
- Opit vihaamaan "Sinivalkoisen Suomen" ihania kannattajia sekä uusnatseja. Nimimerkillä menossa käräoikeuteen rajat kiinni-idiootin kanssa.

Itse asiassa kyseisessä työssä oppii vihaamaan ihmiskuntaa koko sydämestään. Välillä on niitä hyviä hetkiä, kun on onnistunut puhumaan asiakkaan rauhalliseksi tai kun pelasti ihmisen toisen ihmisen väkivallalta.

Alan ainoa hyvä puoli on se, että töitä riittää. Ainoa vain että työvoimapulasta huolimatta ei haluta antaa kunnon tuntimääriä eikä varsinkaan kuukausipalkkoja. Sitten ihmetellään miksi vaihtuvuus ja aivovuoto on suurta.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: "Paskaduunit"
« Vastaus #209 : 26.05.2016, 18:19 »
Paskaduuni on yhtä oikeaan osuva ilmaus kuin roskaruoka .. tai sitten väärään.

Itse vaihdoin enempi henkisen alan työn ressittömään mutta fyysisesti raskaaseen työhön. Joku kutsuisi sitä paskaduuniksi. Minä pidän siitä, että päivän jälkeen roppa on väsynyt mutta mieli virkeä.