Kirjoittaja Aihe: deitti ilmoitusten haitat  (Luettu 6417 kertaa)

Blondewolf

Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #30 : 10.03.2021, 15:04 »
Toisaalta käyttäjät voivat laittaa nickinsä listoissa näkymättömäksi jos eivät halua yhteenottoja. Voisi ehkä olla defaulttina käytössä (Tai accountia tehdessä promptattuna). Eihän ylläpito voi tietää haluavatko uudet jäsenet yhteenottoja vai eivät joten politiikka on varmaan ollut nykyinen siitä syystä.

Periaatteessa jos yhden vongun laittaa per henkilö niin eihän se tietty yksilöille ole spammiä. Kannattaa olla setämies ei tullut yhtään vonkua uutena jäsenenä  ;).

MaskiMies0000

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • MaskiMies0000
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #31 : 10.03.2021, 18:31 »
Minä mietin, että mikä olisi sopivin deittipalvelu tai deittipalsta minulle, kun en halua vaniljaseksiä, avioliittoa tai muuta parisuhdetta, mutta haluan koronaturvallisen korvikkeen seuratanssille. Minulla on kova fyysisen läheisyyden ja kosketuksen tarve, mutta en halua ottaa pientäkään riskiä, että tartuttaisin tappavaa virusta.

Olen ajatellut, että #TotalEnclosure-leikit olisivat ainoa sellainen harrastus, joka mahdollistaisi toisten ihmisten koskettamisen ilman minkäänlaisten infektioiden tarttumisen vaaraa. Olen halukas harrastamaan ainakin halailemista, paritanssia ja ehkä joitakin BDSM-juttuja kunnon suojavarusteisiin pukeutuneena kunnon suojavarusteisiin pukeutuneiden henkilöiden kanssa.

Kinkykundi

Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #32 : 11.03.2021, 18:48 »
Kiinnostais kyllä kuulla näiden massapostaajien itsensä näkemyksiä omasta toiminnastaan että mikä saa toimimaan noin typerällä tavalla.

Ei se ole typerä tapa massapostaajalle itselleen, se on typerä vain yhteisön ja muiden kannalta. Niin kauan kun tulee uutta porukkaa, massapostauksella saattaa kuitenkin saada tuoretta seuraa varsin vähäisellä vaivannöällä.

Tässä on samaa kuin vaikka narsismissa, narsistille itselleen se ei ole mikään ongelma ja sillä saattaa päästä vaikka eu-komisaariksi. Kaikille muille sen sijaan narsistista on monenlaista harmia ja hankaluutta.

Jos noita massapostittajia on riittävästi, niin massapostitus on vieläpä näille eduksi, koska silloin seuraa valitaan enemmän teknisten kriteereiden mukaan (ikä, pituus, paino), kuin sen mitä retorisesti taidokkaampi viesti kertoo, kun lopulta kukaan ei jaksa kahta riviä enempää lukea.

MaskiMies0000

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • MaskiMies0000
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #33 : 11.03.2021, 19:10 »
Massapostaamisen tarvetta vähentäisi, jos deitti-ilmoitukseen voi kirjoittaa vapaamuotoisen pitkän perusteellisen selostuksen itsestä ja ensimmäisenä siihen kehotuksen lukea se huolellisesti. Joissakin deittipalveluissa voi kuitenkin kirjoittaa vain lyhyen selostuksen ja valita valmiista vastausvaihtoehdoista sitä, mitä on hakemassa.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #34 : 11.03.2021, 20:37 »
Massapostaamisen tarvetta vähentäisi, jos deitti-ilmoitukseen voi kirjoittaa vapaamuotoisen pitkän perusteellisen selostuksen itsestä ja ensimmäisenä siihen kehotuksen lukea se huolellisesti. Joissakin deittipalveluissa voi kuitenkin kirjoittaa vain lyhyen selostuksen ja valita valmiista vastausvaihtoehdoista sitä, mitä on hakemassa.
Tämä ei oikeasti auta, koska massapostaajissa on lähinnä niitä, jotka postaa kaikille keiden olettavat olevan itselleen mieluisaa sukupuolta. Teksti luultavimmin jää lukematta.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021, 23:47 kirjoittanut PuolivilliNaaras »

an_emi

  • Vieras
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #35 : 11.03.2021, 21:12 »
Massapostaamisen tarvetta vähentäisi, jos deitti-ilmoitukseen voi kirjoittaa vapaamuotoisen pitkän perusteellisen selostuksen itsestä ja ensimmäisenä siihen kehotuksen lukea se huolellisesti. Joissakin deittipalveluissa voi kuitenkin kirjoittaa vain lyhyen selostuksen ja valita valmiista vastausvaihtoehdoista sitä, mitä on hakemassa.
Tämä ei oikeasti auta, koska massapostaajissa on lähinnä niitä jotka, postaa kaikille keiden olettavat olevan itselleen mieluisaa sukupuolta. Teksti luultavimmin jää lukematta.

Juuri näin.

Olen myös aivan täysin eri mieltä Kinkykundin kanssa. Kyllä aikuinen ihminen nyt erottaa nopeasti, onko viestin vastaanottajaa mietitty ja sitten on aika helppoa vain ohittaa ne, jotka eivät ole. Mie en ymmärrä mitenkään, miten tekniset kriteerit ois KENELLEKÄÄN jokin ensisijainen asia, kun tällaista toissijaista liirumlaarumia tulee just näiltä massapostaajilta. Tai siis mitä mie teen 35-vuotiaalla, 80-kiloisella ja 175-senttisellä miehellä, kun vaakakupissa on tyyppi, joka kertoo vaikkapa omista arvoistaan ja ajatuksistaan? Kinkykundi ilmaisi nyt tosi oudosti pinnallisuuden ja syvällisyyden eron.

Kinkykundi

Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #36 : 12.03.2021, 00:58 »
Massapostaamisen tarvetta vähentäisi, jos deitti-ilmoitukseen voi kirjoittaa vapaamuotoisen pitkän perusteellisen selostuksen itsestä ja ensimmäisenä siihen kehotuksen lukea se huolellisesti. Joissakin deittipalveluissa voi kuitenkin kirjoittaa vain lyhyen selostuksen ja valita valmiista vastausvaihtoehdoista sitä, mitä on hakemassa.
Tämä ei oikeasti auta, koska massapostaajissa on lähinnä niitä jotka, postaa kaikille keiden olettavat olevan itselleen mieluisaa sukupuolta. Teksti luultavimmin jää lukematta.

Juuri näin.

Olen myös aivan täysin eri mieltä Kinkykundin kanssa. Kyllä aikuinen ihminen nyt erottaa nopeasti, onko viestin vastaanottajaa mietitty ja sitten on aika helppoa vain ohittaa ne, jotka eivät ole. Mie en ymmärrä mitenkään, miten tekniset kriteerit ois KENELLEKÄÄN jokin ensisijainen asia, kun tällaista toissijaista liirumlaarumia tulee just näiltä massapostaajilta. Tai siis mitä mie teen 35-vuotiaalla, 80-kiloisella ja 175-senttisellä miehellä, kun vaakakupissa on tyyppi, joka kertoo vaikkapa omista arvoistaan ja ajatuksistaan? Kinkykundi ilmaisi nyt tosi oudosti pinnallisuuden ja syvällisyyden eron.

Jos sinä jaksat lukea kymmeniä, tai jopa satoja, vastauksia ajatuksella, se ei tarkoita, että suurin osa jaksaisi. Väitän, että niistä viesteistä jaksetaan lukea kaksi riviä ja sen perusteella päätetään viitsitäänkö lukea pidemmälle vai siirrytäänkö lukemaan seuraavaa.
Et sinä varmaan 175-senttisestä 80-kiloisesta niin välitä jos vaihtoehtona on 180-senttinen ja 75 -kiloinen.

pinkkiprinsessa

  • Vieras
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #37 : 12.03.2021, 02:21 »
En tahtoisi olla erotuomarina mutta ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja tunteisiin liikaa perkule. Sanotaan näin että kyllä minullekin on tarjottu monen kokoisia ja näköisiä mutta päättäjä päättää ottaako sen prinssi prinsessa kauneimman vai rumimman joskus se rumin voi ollakin kaunein ja parhain asia lainaten satuja niin edelleen on olemassa itsemääräämis oikeus ja sitä pitää kunnioittaa. Jos ei kiinnosta  sellainen niin voi suksia hiitelemään hieöinkairun jäälle kokeilemaan sieltä tärppiä
On ollut monen ikäistä kokoista kumppania ja kaikki ovat olleet aina minun mielestäni kauniita eise ulkokuori kerro kaikkea toisesta mitään toiset kuulevat liikoja, itsestään kuin toiset voi olla että ujolla on isompi kuin sali ego uka buka hapa jannulla  :)

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2231
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #38 : 12.03.2021, 09:39 »
Jos sinä jaksat lukea kymmeniä, tai jopa satoja, vastauksia ajatuksella, se ei tarkoita, että suurin osa jaksaisi. Väitän, että niistä viesteistä jaksetaan lukea kaksi riviä ja sen perusteella päätetään viitsitäänkö lukea pidemmälle vai siirrytäänkö lukemaan seuraavaa.
Et sinä varmaan 175-senttisestä 80-kiloisesta niin välitä jos vaihtoehtona on 180-senttinen ja 75 -kiloinen.

Onpa harvinaisen härskiä yleistämistä koko viesti. Olen seurannut viestien lukemista niin vastaanottajien olan yli kuin itse lähettävänä osapuolena, enkä voi mitenkään allekirjoittaa väitteitä, että viestejä ei luettaisi. Päinvastoin, niitä mielenkiintoisia luetaan uudestaan ja uudestaan, ennen kuin vastataan, kysytään kaverilta mitä tähän kannattaa kirjoittaa ja analysoidaan sisältöä. Toki ne yhden rivin "moi oon 180/75/55/21/88/42/punertava/pyykkikone"-viestit on nopeasti luettu ja unohdettu, mikä käsittääkseni oli an_emin pointti tuossa ylempänä. Huolella ja ajatuksella kirjoitettu henkilökohtainen viesti erottuu hyvin nopeasti pitkistäkin massapostauksista ja tulee kyllä luetuksi.

Ja mitä nyt olen tässä naisia vuosien aikana tapaillut, niin valtaosalle on ollut herttisen yhdentekevää kummin pöin ne 75 ja 80 ovat olleet. Paljon olennaisempaa on ollut pään sisältö.

Kinkykundi

Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #39 : 12.03.2021, 10:18 »
Jos sinä jaksat lukea kymmeniä, tai jopa satoja, vastauksia ajatuksella, se ei tarkoita, että suurin osa jaksaisi. Väitän, että niistä viesteistä jaksetaan lukea kaksi riviä ja sen perusteella päätetään viitsitäänkö lukea pidemmälle vai siirrytäänkö lukemaan seuraavaa.
Et sinä varmaan 175-senttisestä 80-kiloisesta niin välitä jos vaihtoehtona on 180-senttinen ja 75 -kiloinen.

Onpa harvinaisen härskiä yleistämistä koko viesti. Olen seurannut viestien lukemista niin vastaanottajien olan yli kuin itse lähettävänä osapuolena, enkä voi mitenkään allekirjoittaa väitteitä, että viestejä ei luettaisi. Päinvastoin, niitä mielenkiintoisia luetaan uudestaan ja uudestaan, ennen kuin vastataan, kysytään kaverilta mitä tähän kannattaa kirjoittaa ja analysoidaan sisältöä. Toki ne yhden rivin "moi oon 180/75/55/21/88/42/punertava/pyykkikone"-viestit on nopeasti luettu ja unohdettu, mikä käsittääkseni oli an_emin pointti tuossa ylempänä. Huolella ja ajatuksella kirjoitettu henkilökohtainen viesti erottuu hyvin nopeasti pitkistäkin massapostauksista ja tulee kyllä luetuksi.

Ja mitä nyt olen tässä naisia vuosien aikana tapaillut, niin valtaosalle on ollut herttisen yhdentekevää kummin pöin ne 75 ja 80 ovat olleet. Paljon olennaisempaa on ollut pään sisältö.

Ne lukevat ketkä jaksavat. Ei se massapostitus tarkoita yhden rivin viestejä, vaan niitä kopioi ja liitä -tekniikalla tehtyjä pitkiäkin viestejä mitä toiset laittavat heti kun joku kriteereihin sopiva ilmaantuu (mikä yleensä oli nainen). Sitten nämä nettihuijarit ovat oma lukunsa, ketkä myös käyttävät samaa taktiikkaa.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2231
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #40 : 12.03.2021, 15:06 »
Olisi mielenkiintoista kuulla noiden viestien vastaanottajilta itseltään, kuinka moni lukee saamansa viestit ja kuinka moni valikoi kahden eka rivin perusteella. Kuten jo aiemmin sanoin, ne massapostaukset oppii hyvin pian tunnistamaan pituudesta riippumatta, ja aika usein oma vastauksen saanut viestini on ollut ihan muutamia rivejä, eli viestien pituus ei ole tässä kovinkaan relevanttia.

Ei niitä viestejä karsintavaiheessa tarvi ajatuksella lukea, muutama silmäys riittää erottamaan henkilökohtaisen massapostauksesta. Jos väität, että olen väärässä, haluaisin nähdä esimerkin viestistä, jossa on selkeä erehtymisen vaara.

an_emi

  • Vieras
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #41 : 12.03.2021, 15:19 »
Kiitos, hihaton! Juuri tätä tarkoitin. :)

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #42 : 12.03.2021, 15:53 »
Aikoinaan muussa seuranhakupaikassa sain joka kerta omaan viestiini vastauksena kaksi etukäteen kirjoitettua massapostausviestiä, joihin oli oikeasti panostettu. Välissä oli jossakin kohtaa useampi vuosi, ja taas mätkähti samat vastaukset naamalle. Kai ne aika monelle olisi uponnut "panostuksena vastaamiseen". Tokikaan niissä ei ollut mitään, mistä olisi oikeasti voinut olettaa vastaajan lukeneen ilmoituksen.

Terveisiä vaan teille, herrat "kireän piponsa jo lapsena lumipallosodassa menettänyt" ja "humanistinen humanistihumanisti", jos tälle foorumille eksytte seikkailemaan  ;D

PallasAthene

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 154
  • EI kaveripyyntöjä ilman viestiä jos ei tunneta IRL
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #43 : 12.03.2021, 17:52 »
Tässä pikku hiljaan miettinyt mikä siinnä voisi olla niin hankalaa lukea deitti ilmoitus huolella läpi

Ketjussa on ollut paljon  hyviä ja osin rönsyileviäkin kommentteja.  Kommentoin tässä oikeastaan vain tuota alkuperäistä kysymystä. Itselleni deitti-ilmoitus (tai baarin teksti ylipäätään kanavasta riippumatta) ei ole koskaan vain yksittäinen teksti. Vaan itse kiinnitän aina ensin huomiota a) kirjoittajaan ja sitten b) aiheeseen, josta ovat kirjoittaneet.

Ja deitti-ilmoituksissa ensimmäisenä huomion kiinnittää (profiili)kuva. Kuten olen joskus palstalla pohtinut (avatar-kuviin liittyen), itselleni kuva määrittää ihmistä paljon. Ja jos kuvassa on Britney Spears tai Bruce Willis, niin nopealla vilkaisulla joku voi kiinnostua ilmoituksesta kuvan takia. Ajatella, että tässäpä viehko neito/komea uros ja reagoida saman tien.

Pohdin siis sitä, että jos avatar luo tietyn mielikuvan kirjoittajasta, niin voi olla, että malttamattomimmat eivät edes lue koko ilmoitusta vaan pistävät copy-paste tai ihan originaalin viestin kuvan innoittamana saman tien eteenpäin.

Eli kuvalla on omasta mielestäni merkitystä. Ja omalta osalta kuva, jossa olen yhdessä kumppanin kanssa sekä selkeä viesti siitä, että en hae seuraa on todellakin vähentänyt aiheettomia viestejä merkittävästi


IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1670
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Vs: deitti ilmoitusten haitat
« Vastaus #44 : 12.03.2021, 18:52 »
Olisi mielenkiintoista kuulla noiden viestien vastaanottajilta itseltään, kuinka moni lukee saamansa viestit ja kuinka moni valikoi kahden eka rivin perusteella. Kuten jo aiemmin sanoin, ne massapostaukset oppii hyvin pian tunnistamaan pituudesta riippumatta, ja aika usein oma vastauksen saanut viestini on ollut ihan muutamia rivejä, eli viestien pituus ei ole tässä kovinkaan relevanttia.

Ei niitä viestejä karsintavaiheessa tarvi ajatuksella lukea, muutama silmäys riittää erottamaan henkilökohtaisen massapostauksesta. Jos väität, että olen väärässä, haluaisin nähdä esimerkin viestistä, jossa on selkeä erehtymisen vaara.

Jos viesti on minulle suunnattu luen sen läpi. Ihan kunnioituksesta viestin kirjoittajaa kohtaan, vaikka muuten ei toiveet ja tarpeet kohtaisikaan. Yleensä myös vastaan näihin viesteihin lyhyesti. 
Jos taas viestin parilla ensimmäisellä rivillä kirjoittaja ilmoittaa olevansa ankara sadisti joka piiskaa pyllyni punaiseksi, koska niin haluan...no, näille saattaa lähteä myös ihan suora vittuiluviesti takaisin. Tälläinen postaaja ei ole selvästikään lukenut profiiliani ja lähettää saman viestin kaikille joilla saattaa olla pillu. Nämä viestit myös ilolla ilmiannan ylläpidolle  :)) 
Mitä kuuluu tms.  yhden lauseen viestit yleensä poistan vastaamatta.