Kirjoittaja Aihe: Avoin kirje Oulun miittikansalle sekä kutsu mielenilmaukseen ke 2.3. klo 18  (Luettu 16219 kertaa)

submit

  • Vieras
Itse tykkään, että miiteissä otetaan uusia ja ehkä hiljaisiakin mukaan. Tai ainakin yritetään. Ettei mene ihan kuppikuntaiseksi. Jopa jokakertaista pientä esittelykierrosta suosin - jos uusia mukana. Silloin ne/me suulaatkin joudumme hetken olemaan hiljaa ja antamaan muille hetken aikaamme.

En tiedä, minkälaista näissä miiteissä on ollut, koska en ole osallistunut. Saatan ilmestyä kevään mittaan, koska toinen koti tulee olemaan pohjoisessa :)

Itselläni on viimeaikaisesta pohjavireestä huolimatta aina helvetin hauskaa. :)

Kuulostaa hyvältä :)

Toivottavasti ilmapiiri raikastuu - tuskin kinkyjen kannattaa hajaantua kovin paljon eri porukoihin/miitteihin Oulun kokoisessa kaupungissa, ja harvemmin mikään toiminta on niin täydellistä, etteikö palautteesta kannattaisi ottaa opikseen.

Mimiel

  • Vieras
Tosiasiahan on, että miiteissä käy niin monenlaista ihmistä, ettei voi edes olettaa, että kaikkien kanssa klikkais ja juttu luistais yhtä hyvin. Tuskin ketään kuitenkaan ihan tietentahtoen ulkopuolelle suljetaan tai syrjitään. Ite en ainakaan semmosta oo havainnu niissä miiteissä missä mukana olen ollut, korjatkaa toki jos olen väärässä. Näitä ns. kuppikuntiakin varmasti syntyy, kun osa ihmisistä viettää aikaa yhdessä miittien ulkopuolellakin. Ja tottakai se voi joitakin harmittaa jos tuntuu, ettei oikein mukaan pääse, mutta kiusaamisena sitä tuskin on missään vaiheessa tarkoitettu. Miiteissä minusta kuitenkin on pyritty kaikki huomioimaan ja mukaan ottamaan. Painotan sitä, että tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni ja kokemukseni viimeisen viiden kuukauden ajalta, joku voi asian kokea ja ajatella toisin.

Panda hiljenee nyt ja jättää asian omalta kohdaltaan tähän.

-katy-

  • Vieras
Olen ristiriitaisin tuntein lukenut Oulun porukan viestintää vissiin yli vuoden ajan- täytyy sanoa, että melkoinen yllätys tämmönen riita-ja kiusaamisasia, huh.
Mutta ette sitten ole etelän veteliä parempaa porukkaa( Voi ei!),ettekä ehkä poikkea ihmisistä ylipäätään. Kaikki riitelee, kiusaa ja tappelee, se on niin nähty. C:-)

(Keksikää te Oulussa jotain vetävämpää ja ei niin kulahtanutta kuin nokkapokka  :)) )

Parempi jättää menneet omalta kohdalta. Olen vaan todennut,että jos jotain asiaa ei selvitetä ja päästä sopimukseen,se hiertää hyvin pitkään. Varsinkin jos joku saa kuraa naamalleen ilman syytä. Ja en hyväksy kiusaamista missään tilanteessa tosiaan.

Joten, uskoisin, että Oulussa on vielä toivoa ihan siinä missä Nääsvillessä ja Tsadissa  :o :D
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 20:05 kirjoittanut Kammiovärinä »

Amunet

Sanotaas nyt vielä se, että kiusaamisen hiljainen hyväksyminen (huomaat tilanteen, mutta et tee asialle mitään) on ihan yhtä paha kuin itse kiusaaminen. Onhan se helppoa olla vaan hiljaa, ettei joudu itsekin outcastiin. Macy on rohkea, kun tuli esiin eikä ollut enää hiljaa. Parempi myöhään kuin ei ollenkaan tai kenenkään kohdalla.

pikkusisko

Asia kuin asia ratkeaa taatusti parhaiten puhumalla siitä mistä oikeasti on kysymys, eikä epämääräisellä vihjailulla ja kollektiivisella syyllistämisellä. Boikottia parempi idea olisi nimenomaan haalautua entistäkin suuremmalla syyllä paikalle ja selvittää asia niin fiksusti kuin aikuisillakaan ei valitettavasti aina ole tapana, kuten tämäkin show osaltaan osoittaa.

Minä en pääse miittiin vaikka huudeilla olenkin. Jos olisin tullakseni, tämä selkkaus ei minua pidättelisi. Hirveän surullista huomata, että joillakin on näin paha mieli, mutta ei se vain sillä miksikään kummene, että hommataan paha mieli ihan kaikille.

Loc

  • Vieras
Njooh. Terveisiä yhden näkökulman kuppikunnille vain minultakin. Ymmärrys toisia kohtaan vähenee suhteessa negatiivisiin kokemuksiin. Väärinkäsitykset voi puhua toki. Se sitten jos yhden lajin näkemykset meinaa banaanisaarimatkaa niin turha puhua mistään moniäänisyydestä. Varsinkin jos linja on että toisen pään näkemykset ovat niitä hyväksyttyjä. Kiusaamiseen auttaa kylliksi syvälle ihmisen eläinpuoleen tutustuminen. Eläin kyllä tietää miten kiusaajaa käsitellä. Vai haluttaisiinko sittenkin vielä puhua?

jano

Mä olen jo pidempään pysytellyt poissa näistä miiteistä. En varsinaisesti kiusaamisen takia, mutta en vain ole tuntenut niitä enää omikseni. Hihaton on ansiokkaasti saanut ne pyörimään, mutta kieltämättä hänen ympärilleen on myös rakentunut ydinporukku. Aiemmin ajattelin että tällaisia porukoita olisi voinut syntyä useampia, mutta niin ei ole käynyt, joten olen kehittänyt itselleni parempaa tekemistä.

Joitakin miiteissä tapaamiani ihmisiä olen koittanut lähestyä. Toisten kanssa ollaan päästy pitkällekin ja jotkut ovat jättäneet kokonaan vastaamatta. Eihän se munkaan naama voi kaikkia miellyttää!

Pakko sanoa kuitenkin että kaipaan niitä alkuaikojen keskusteluja St. Michaelissa, jossa kaikki mahtuivat saman pyöreän pöydän ääreen.


_firehead_

  • Vieras
Luen sydän hakaten ja kyyneleet silmissä tätä viestiketjua. Muistuu ne ajat mieleen kun olin Oulussa. Ne onnen fiilikset kun tuntui löytäneen sen oman porukan ja sitten sen pahoinvoinnin loppupuolella. Kun luuli että itse kuvittelee kiusaamisensa vain sen takia kun kukaan ei puolustanut...  Myöhemmin kun sain etäisyyttä asioihin niin sitten vasta ymmärsi että vika ei ollutkaan minussa ja osasin odottaa että tilanne kyllä toistuu muidenkin kohdalla ja muut kyllä pikkuhiljaa huomaa itsekin missä mennään...osa ei halua varmastikaan nähdä virheitä itsessään tai muissa mutta onneksi on rohkeita yksilöitä joilla on tarpeeksi rohkeutta ja valtaakin nousta kiusaajia vastaan

Amunet

Luen sydän hakaten ja kyyneleet silmissä tätä viestiketjua. Muistuu ne ajat mieleen kun olin Oulussa. Ne onnen fiilikset kun tuntui löytäneen sen oman porukan ja sitten sen pahoinvoinnin loppupuolella. Kun luuli että itse kuvittelee kiusaamisensa vain sen takia kun kukaan ei puolustanut...  Myöhemmin kun sain etäisyyttä asioihin niin sitten vasta ymmärsi että vika ei ollutkaan minussa ja osasin odottaa että tilanne kyllä toistuu muidenkin kohdalla ja muut kyllä pikkuhiljaa huomaa itsekin missä mennään...osa ei halua varmastikaan nähdä virheitä itsessään tai muissa mutta onneksi on rohkeita yksilöitä joilla on tarpeeksi rohkeutta ja valtaakin nousta kiusaajia vastaan

Ja ylläripylläri edellämainitussakin oli sama kiusaajaporukka asialla.. Tuo teksti olis voinut tulla omalta näppikseltä.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2233
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Voi kun ihmiset vaan sanois suoraan, mistä on kyse ja ketä koskee. Tai vielä parempaa: selvittäisivät välinsä ilman turhaa draamailua. Aikuiset, oikeesti.

Ja ylläripylläri edellämainitussakin oli sama kiusaajaporukka asialla.. Tuo teksti olis voinut tulla omalta näppikseltä.
Koska et ole vuoteen käynyt miiteissä, minusta on mielenkiintoista että tunnut tietävän asioista näinkin paljon.

Mihin jäi se peräänkuuluttamasi suoraan puhuminen?

Siniparta

  • Logomestari
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 423
  • Slut Daddy ☠️
  • Galleria
Lähdetäänpä nyt purkamaan ja cloussaamaan nyt tätä ketjua.

Alkuperäinen idea oli puuttua pariin tapaukseen, jossa selvästi oli tapahtunut ylilyöntejä. Näitä paria henkilöä oli selvästi kohdeltu sillä tavalla, joka vaati selvittämistä. Ja kuten on todettu monelta taholta tämä oli tarpeen ja hienoa, että asia otettiin esille Macyn avauksella.
Näiden kahden tapauksen puitteissa, asia on puhuttu läpi asianomaisten kanssa kertaalleen. Voi olla, että ne henkilöt jotka kokeneet että heidän tunteitaan ja omaa henkilökohtaista elämäänsä on loukattu tekevät asialle jatkossa jotakin. Mutta nämä aisiat ovat tältä erää nyt käsitelty hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä. Ne joiden kanssa ei ole puhuttu asiasta voivat lopettaa spekuloinnin asialla, että koskeeko tämä heitä. Ei koske. Piste.

Ketjun aloittamisen jälkeen monet muutkin ovat tuoneet esille sen kuinka he ovat olleet tyytymättömiä tai ovat kokeneet tulleensa kiusatuksi. On hyvin tärkeää että heidän tunteensa otetaan vakavasti. Mielestäni jokaisen pitää ottaa asiakseen se ettei ole ruokkimassa, auttamassa tai hyssyttelemässä tilannetta, jossa yhden ihmisen tunteita loukataan tahallisesti tai tahattomasti. Siihen pitää puuttua. On jokaisen velvollisuus reagoida näihin tilanteisiin. Se että sen käsitteleminen on epämukavaa ei ole oikea syy jättää asiaa puimatta. 

On tullut myös paljon puhetta kuppikunnista. Silloin kun tämä ketju aloitettiin niin tarkoitus ei ollut puhua niistä. Itse toivoisin että kuppikuntia ei olisi, mutta tottakai sitä monesti seurustelee sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa selvästi tulee toimeen. Se on ihan realismia, eikä sitä käy kiistäminen. Noh mitä voimme tehdä asialle? Ottamalla taas jokaisen huomioon. Tervehtimällä ja vaihtamalla muutaman sanan ventovieraan kanssa.  Mutta myös jos kokee että ei ole ihan vielä tutustunut siihen ihmiseen johon haluaisi tutustua, niin silloin pitää myös itse ottaa vastuuta siitä että lähtee juttelemaan. Totta kai.
Samoin rohkaisen rohkaisen jokaista, jolla on jäänyt jotakin hampaankoloon, ottaamaan asian puheeksi ihan naamatusten. Kokemuksesta voin kertoa että se auttaa.

Mutta yhteenvetona:
Alkuperäinen asia on täällä käsitelty. 
Jos näet kiusaamista puutu siihen, että kaikki tämä pahamieli voidaan välttää.
Jokainen näkee ihan vähän vaivaa siihen, että toisen huomioon.

Keskustelu tässä ketjussa voidaan lopettaa nyt tähän.

kiitos




Macy

  • Vieras
Kommentoin vielä kysymystä, että pitäisikö hallituksen ottaa kantaa asiaan. Hallitusta ei ole pyydetty puuttumaan tähän tilanteeseen. Hallitus on kyllä tietoinen kaikista tapahtumakäänteistä, ja voivat asiaa halutessaan kommentoida jos kokevat toiminnan olevan haitaksi yhdistykselle. Liikutaan kuitenkin harmaalla alueella, jossa ei ole ollut selvää kenen asiaan pitäisi puuttua kun skenen sisällä tapahtuu.
Eikä tällä asialla ole osaa eikä arpaa Ousmin kanssa yhdistyksenä. Suuri osa miiteissä kävijöistä nyt vain sattuu olemaan ousmilaisia, mutta syytä ei ole sitä yhdistykseen heijastella. Skenen sisäiset asiat nyt sattuvat olemaan skenen sisäisiä, vaikka voissa paistaisi. Toivottavasti kuitenkin tämä on avannut mieliä omaksua jatkossa perseilyä hylkivä ajattelu.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 623
  • Galleria
Edelleen Oulusta ulkopuolisena, mutta ...

Keskustelu tuntuu leviävän myös tuonne tämän viikon baarimiitin ketjuun ja kommentoin nyt tässä siellä esiin tulleita näkemyksiä.


Kiusaaminen on monitahoihen juttu ja sen tunnistaminen on joskus hyvin vaikeaa. Milloin kysymys on tuottamuksellisesta, järjestelmällisestä kiusaamisesta, milloin taas jokin asia koetaan epämieluisaksi, epäreiluksi tai hankalaksi. Jälkimmäisessä tapauksessa ei ole kyse kiusaamisesta sen vakiintuneessa merkityksessä.

Kaikkien omalla vapaa-ajalla tapahtuva kanssakyminen on siitä hankala juttu, että kaikki perustuu (varsinkin tässä tapauksessa enemmän tai vähemmän :P) vapaa-ehtoisuuteen ja silloin ei voi ketään pakottaa tekemään asioita joita ei halua - toki kauniit käytöstavat ja asiallisuus on vaatimus tuolloinkin.

Silloin kun tapaan yhteisen harrastuksen merkeissä vapaamuotoista joukkoa ihmisiä on aina joukossa myös niitä joiden kanssa minulla synkkaa erityisen hyvin ja niitä joiden seura ei niin kutsu. Tervehdin kyllä kaikkia -ainakin yleisesti tullessani porukkaan-, vaihdan muutaman sanan ystävälllisesti jos minulle tulleen juttelemaan,  mutta en varmasti juttele jokaikisen kanssa illan mittaan tasapuolisesti, sillä olen tullut paikalle viihtymään ja nauttimaan eikä kaikkien seura nyt aina sovi omaan mielentilaan.

Ei se ole järjestelmälllistä kiusaamista.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2233
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Minä en kuulkaa ole mikään lyhytpinnainen kaveri, mutta rajansa kaikella. Tämä keskustelun taso alkaa vituttaa ihan tosissaan, ja minäpä kerron miksi. Tällä kertaa en jaksa olla niin sovinnainen ja kiltti kuin edellisellä, joten kannattaa lukea:

Ensinnäkin, tässä on nyt viikko huudeltu kiusaamisesta, vaikka useampi ihminen on kertonut mitä kiusaaminen on ja ei ole. Kas näin:

Kiusaamista ei ole se, että ihmiset ystävystyvät ja muodostavat kaveriporukoita.

Kiusaamista ei ole se, että jotkut ihmiset eivät ystävysty eivätkä siten päädy samaan kaveriporukkaan.

Kiusaamista ei ole se, että ihmiset ovat asioista eri mieltä.

Kiusaamista ei ole se, että ihmiset riitelevät.

Kiusaamista ei ole se, että jokaista uutta ihmistä ei väen vängällä revitä mukaan keskusteluun, varsinkaan jos ihminen itse ei aktiivisesti siihen hakeudu.

Kiusaamista ei ole se, että miitissä käytävä keskustelu on jollekulle liian äänekästä/mautonta/siveellistä/mitä vain.

Kiusaamista ei ole se, että järjestetään miittejä, jotka eivät sovi kaikille.

Kiusaamista ei ole se, että joku loukkaantuu, pahoittaa mielensä tai kokee olonsa kurjaksi.

Wikipedia: "Kiusaaminen on toisen suunnitelmallista ja tahallista alistamista onnettomaan ja voimattomaan mielentilaan[...]"

Huomatkaa kaksi tärkeää sanaa: suunnitelmallista ja tahallista.

Vaikka kuinka elämme mielensäpahoittajien kulta-aikaa, minä en suostu sellaisen terrorin kohteeksi. Nämä keskiviikkomiitit ovat minun henkireikäni, enkä aio jatkossakaan alkaa tanssia munankuorien päällä ettei kukaan loukkaantuisi. Sen kanssa joutuu elämään jokainen, joka miittiin saapuu. Ihan samalla tavalla kuin minä joudun elämään sen kanssa, että jokainen miittiin saapuja käyttäytyy juuri kuten haluaa.

Ja jos tämä on mielestäsi syrjintää, niin minähän järjestän juuri sellaisen miitin kuin haluan. Jos päätän, että jokaisella miittaajalla pitää olla kastetodistuksessa merkintä emetofiliasta paavin allekirjoittamana ja John Lennonin kivekset kravattina, voin sellaisen pitää. Jokainen sitten päättää itse, haluaako ja voiko osallistua.

Jos minä olen mielestäsi sietämätön, älä turhaan yritä ängetä juuri minun porukkaani. Miitissä on muitakin seurueita joihin lyöttäytyä. Jos et sitä omaasi löydä, älä tule valittamaan Baariin että sinua syrjitään. Nämä miitit eivät ole mikään yleinen kaikille-oma-sisäpiiri -treffipalsta. Ota itse vastuu sen porukkasi löytämisestä äläkä jää maahan makaamaan, kun muut eivät teekään sitä puolestasi. Järjestä sitten vaikka oma miittisi, ei se minulta ole pois.

Ja jos minä en pidä sinusta, siihen on takuuvarmasti syynsä. Se ei ole hyvä eikä paha asia, se vain nyt sattuu olemaan niin etten minä pidä sinusta. Senkin kanssa joudut elämään, samoin kuin minä elän sen kanssa, että moni ei pidä minusta. Tough luck, elämä on, so f-ing what. Jos lauot minun kuulteni tyhmiä juttuja, kuulet siitä kyllä. Muista silloinkin, että asiat tappelevat, eivät ihmiset, ja minun sanomiseni ovat edelleen yhden yksittäisen ihmisen mielipiteitä.

Ja jos sanon jotain, joka sinua loukkaa, voit tulla sanomaan siitä. Jos et sano, älä odota että luen mielesipahoittamisen tähdistä ja keksin kosmisesti pyytää anteeksi, koska sitä ei tapahdu. Jos loukkaan sinua toistuvasti etkä sano siitä minulle, asianlaita tuskin muuttuu.

Minulle on se ja sama, osallistuuko miittiin kolme vai kolmekymmentä ihmistä, niin kauan kuin minulla ja seurassani viihtyvillä ihmisillä on hauskaa. Minulla ei ole mitään motivaatiota yrittää sopeuttaa miittejä jokaiselle, etenkään niille ihmisille joista en pidä. Ne, jotka siellä ovat tähänkin asti käyneet, tulevat sinne viihtymään ja tapaamaan samanmielisiä ihmisiä. Minä en ole läheskään jokaiselle sellainen, jota tulla tapaamaan.

Ihan kaikissa sosiaalisissa kokoontumisissa muodostuu kaveriporukoita, niin myös miiteissä. Ne valikoivat ihmiset joukkoonsa hyvin tehokkaasti, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaan. Senkin kanssa joutuu elämään, ettei jokaiseen porukkaan pääse mukaan, vaikka kuinka haluaisi "sisäpiiriin" tai "kuppikuntiin". Yrittäkää nyt jo ymmärtää, ettei ole olemassa mitään sisäpiiriä, on vain porukoita jotka tykkäävät viettää aikaa keskenään miittien ulkopuolellakin. Minullakin on omani, ja jonain kauniina päivänä saatan hyvinkin istua Roosterissa yksinäni. So be it ja elämä jatkuu.

Kyllä, tiedän oikein hyvin että kuulostan kusipäiseltä elitistiltä. Se johtuu siitä, että olen sellainen. Minua joko rakastaa tai vihaa, ja olen hyvin tyytyväinen siihen. Ne, jotka uskaltautuvat tutustumaan, näkevät minusta monenlaisia puolia, mutta se vaatii molemminpuolista mieltymystä. Minulla on ihan liian vähän aikaa, että tuhlaisin sitä ihmisiin joista en pidä. Sen sijaan uusia tyyppejä tapaan mielelläni, ja aina silloin tällöin joku heistä tarttuu kyytiin. Jos et ollut yksi heistä, se on todennäköisesti minun tappioni. Kestän sen kyllä.

Jaa niin, paluu kiusaamiseen: minä en tahallani kiusaa ketään, mutta teen kyllä selväksi jos en pidä jostakusta. Olen vittumainen ja ärsyttävän hyvä kuittailemaan. Tartun asioihin, jotka ovat mielestäni tyhmiä tai huonosti perusteltuja. Ärsyynnyn tietynlaisista ihmisistä ja teen sen heille selväksi. Jos löydät itsesi tulilinjaltani, me emme todennäköisesti ole kovin hyvä match ja meidän kannattaa lähteä eri suuntiin. Katso ystävällisesti edellinen kappale.

Minä olen nyt riittävän vittuuntunut tähän paskanjauhantaan, jossa kiusaamiseksi nimitetään kaikkia henkilökohtaisia kahnauksia ja epäyhteensopivuuksia. Miiteistä on lähtenyt aikojen saatossa useita ihmisiä, syistä ja toisista, ja niistä on ihan turha heitellä syytöksiä kenenkään suuntaan. Minä olen vittuuntunut moneen ihmiseen ja tehnyt sen heille tiettäväksi, ja onneksi aika moni on ymmärtänyt ettei kyse ole mistään muusta kuin yhteensopimattomista henkilökemioista. Sellaisia ihmisiä käy miiteissä tänäkin päivänä, ja me mahdumme saman katon alle loistavasti niin kauan, kun kumpikaan ei väkisellä ala toiselle mielipiteitään ängetä. Suosittelen kasvattamaan sen verran paksuutta nahkaan, ettei maailma luhistu jonkun satunnaisen pitkätukan sanomisista.

Kaiken tämän jälkeenkin on iso joukko ihmisiä, jotka ovat löytäneet miiteistä aivan uutta sisältöä elämäänsä. Niissä syntyy vieläkin kaveriporukoita, valokuvaussessioita ja eriasteisia seurustelusuhteita. Niissä käy paljon erilaisia ihmisiä, ja useimmat löytävät oman lokeronsa kaltaistensa joukossa. Tämän ja viime viikon ajan äänessä ovat olleet ne muutamat, jotka ovat syystä tai toisesta miitteihin pettyneet ja jotka kokevat huutavaa vääryyttä kun sisäpiiri ei auennutkaan sormia napsauttamalla. Ja tottakai ne, jotka ovat loukkaantuneet minun sanomisistani ja ottaneet siitä niin pahasti itseensä, ettei sellainen saa mennä ohi ilman julkista pyykinpesua.

En edelleenkään yritä kuvailla, millaisia miitit ovat, koska olen sekä puolueellinen että kyvytön sitä universaalisti kuvailemaan. Se, miten minä näen ne, ei varmastikaan osu yksiin kenenkään muun kanssa, vaan jokainen tekee oman miittikokemuksensa. Ja se onnistuu ainoastaan avaamalla se oma ulko-ovi ja saapumalla paikalle katsomaan, minkälainen saatana siellä Roosterin pöydässä sisäpiirinsä kanssa oikein istuu.

---

Minulta on kyselty, mitä mieltä olen Virallisista Miiteistä, jotka kutsuisi kokoon jokin kasvoton yhdistys ja joissa on nimetyt miittihenkilöt varmistamassa kaikkien viihtyvyyttä (tai jotain sellaista). Sellaiset, jotka sopivat kaikille ja joissa kenenkään ei tarvi kokea oloaan ulkopuoliseksi. Vastaan siihen tässä:

Lähdetään nyt siitä, että miittejä maailmaan mahtuu, eli antaa mennä! Saatte täyden tukeni. En aio itse olla järjestämässä moisia, koska en koe sellaista tasapäistämistä minulle sopivaksi, mutta toivotan vilpittömästi onnea uudelle konseptille. Osallistuisinko? Ainakin kerran, ihan vain nähdäkseni viihdynkö. Epäilen, että moinen olisi minulle liian hajuton ja mauton tapahtuma, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

DareDoll

  • Vieras
 ja joissa on nimetyt miittihenkilöt varmistamassa kaikkien viihtyvyyttä (tai jotain sellaista). Sellaiset, jotka sopivat kaikille ja joissa kenenkään ei tarvi kokea oloaan ulkopuoliseksi. Vastaan siihen tässä:

Lähdetään nyt siitä, että miittejä maailmaan mahtuu, eli antaa mennä! Saatte täyden tukeni. En aio itse olla järjestämässä moisia, koska en koe sellaista tasapäistämistä minulle sopivaksi, mutta toivotan vilpittömästi onnea uudelle konseptille. Osallistuisinko? Ainakin kerran, ihan vain nähdäkseni viihdynkö. Epäilen, että moinen olisi minulle liian hajuton ja mauton tapahtuma, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Hajuton ja mauton jos sinä et ole koollekutsuja? Siis anteeksi kun en tiedä yhtään mikä tää kuvio on mutta mikä olisi tällaisessa miitissä sellainen pointti miksi et haluaisi osallistua? Näin ulkopaikkakuntalaisena jäsenenä ajattelen kyllä edelleen niin että olisi kiva tulla miittiin joka ei olisi henkilöitynyt kehenkään tai tiettyyn porukkaan...ilman pelkoa joutua ylenkatsotuksi tai kokea olevansa outsider  ;)