Kirjoittaja Aihe: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?  (Luettu 10526 kertaa)

40vjoh

  • Vieras
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #15 : 25.07.2018, 10:27 »
Voihan sitä smää harrastaa olematta sadisti tai masokisti. Samoin he ketkä luokittelevat itseään sadomasokisteiksi tms voivat harrastaa niin sanottua normaali seksiä, ilman että joutuisivat uudellen luokittelemaan itseään. Eihän pelkät teot meitä määrittele vaan itse sen teemme. Tosin kyllä ulkopuoliset myös meitä määrittelee mutta se merkitsee yhtä paljon kun mikä tahansa päätelmä joka tehty ilman faktoja tai tietoa.

Kinkykundi

Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #16 : 25.07.2018, 10:37 »
Voihan sitä smää harrastaa olematta sadisti tai masokisti. Samoin he ketkä luokittelevat itseään sadomasokisteiksi tms voivat harrastaa niin sanottua normaali seksiä, ilman että joutuisivat uudellen luokittelemaan itseään. Eihän pelkät teot meitä määrittele vaan itse sen teemme. Tosin kyllä ulkopuoliset myös meitä määrittelee mutta se merkitsee yhtä paljon kun mikä tahansa päätelmä joka tehty ilman faktoja tai tietoa.

Sinä itse määrittelet itsesi sen mukaan millaiseksi koet identiteettisi. Muut määrittelevät  sinut tekojesi ja sen mukaan mitä viestit ulospäin. Eihän näistä kumpikaan ole itsessään väärä tapa tai toisensa poissulkeva asia.

40vjoh

  • Vieras
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #17 : 25.07.2018, 10:42 »
Sinä itse määrittelet itsesi sen mukaan millaiseksi koet identiteettisi. Muut määrittelevät  sinut tekojesi ja sen mukaan mitä viestit ulospäin. Eihän näistä kumpikaan ole itsessään väärä tapa tai toisensa poissulkeva asia.
Niin ei väärä tapa mutta se miten muut määrittelee ei merkitse mitään jos ei itse ole hakemassa sen ulkopuolisen hyväksyntää.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #18 : 25.07.2018, 10:54 »
Luokittelemalla saa helposti puurot ja vellit sekaisin kun kukin vetää rajan aina hiukan eri kohtaan. Itse en esimerkiksi pidä anaaliseksiä sadomasokismina, perverssinä ehkä sentään...jne.

Puremista, kynsiä yms. pidän enemmän elukkapuolen asiana jos nyt johonkin pitää se lokeroida. Lelut on vaan kivoja perverssijuttuja.

Kun lisään soppaan piiskoja ja kahleita miellän toiminnan sadomasokismiksi.

Tiedän että muut luokittelevat toisin ainakin osaksi. Mutta ei se tahtia haittaa :D :P

Sauli

Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #19 : 25.07.2018, 11:18 »
Lauantai-iltana saunan jälkeen lähetyssaarnaaja-asennossa pimeässä huoneessa peiton alla on ok, kaikki muu on perverssiä.

Minua vähän häiritsi ajatus siitä, että kivuntuottamisen ja vastaanottamisen pitäisi jotenkin liittyä sadismiin tai masokismiin. Minulle ne ovat ainakin vallankäytön ja pelon tuottamisen välineitä ja nämä elementit miedompina ovat kinkyspektrillä ihan vaniljaiseen puoleen meneviä imo. Ja ylipäänsä sillä mitä mekaanisesti tapahtuu on paljon vähemmän väliä kuin mitä pään sisällä tapahtuu. Motiivi iskun antamiselle ja vastaanottamiselle määrittelee enemmän kuin varsinainen isku ja esimerkiksi perseelle läpsimisestä ei mekaanisena toimintona voi päätellä onko se sadomasokismia, alistamista vai täysin vaniljaista vauhdin antamista :D

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #20 : 25.07.2018, 11:49 »
Voiko joku vanhemman ikäpolven edustaja selostaa vapaamman seksuaalisuuden aikana kasvaneelle, miksi anaaliseksi olisi sadomasokismia tai edes perverssiä? Tuttavapiirissäni, joka koostuu pääosin 20-30 vuotiaista henkilöistä, kyseessä on vaan yksi vanilijaseksin muoto siinä missä suihinottokin, eikä sillä ole mitään tekemistä kinky-juttujen kanssa. Onko tosiaan niin, että joissain piireissä se koetaan jotenkin perverssimpänä kuin peniksen hinkkaaminen johonkin muuhun aukkoon, käteen tai vastaavaan?

Kinkykundi

Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #21 : 25.07.2018, 13:06 »
Sinä itse määrittelet itsesi sen mukaan millaiseksi koet identiteettisi. Muut määrittelevät  sinut tekojesi ja sen mukaan mitä viestit ulospäin. Eihän näistä kumpikaan ole itsessään väärä tapa tai toisensa poissulkeva asia.
Niin ei väärä tapa mutta se miten muut määrittelee ei merkitse mitään jos ei itse ole hakemassa sen ulkopuolisen hyväksyntää.

Totta. Mutta noin ulkopuolisen tarkkailijan näkökulmasta kumpikin tapa on samanarvoinen.

Voiko joku vanhemman ikäpolven edustaja selostaa vapaamman seksuaalisuuden aikana kasvaneelle, miksi anaaliseksi olisi sadomasokismia tai edes perverssiä? Tuttavapiirissäni, joka koostuu pääosin 20-30 vuotiaista henkilöistä, kyseessä on vaan yksi vanilijaseksin muoto siinä missä suihinottokin, eikä sillä ole mitään tekemistä kinky-juttujen kanssa. Onko tosiaan niin, että joissain piireissä se koetaan jotenkin perverssimpänä kuin peniksen hinkkaaminen johonkin muuhun aukkoon, käteen tai vastaavaan?

Jaa-a. Luulisin äkkiseltään kyse olevan pikemminkin uskonnolisesta kontekstista, missä kaikki ei-lisääntymisen tähtäävä on sodomiaa tai kun tuuppaat kakkoseen jotakuta, niin Allah tulee ja vetää perseeseen. Kuolemansyntejä kaikki tyynni.

aikuisenahyväksikäytetty

  • Vieras
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #22 : 25.07.2018, 13:28 »
Onko tosiaan niin, että joissain piireissä se koetaan jotenkin perverssimpänä kuin peniksen hinkkaaminen johonkin muuhun aukkoon, käteen tai vastaavaan?

Tämä on totta! Itsekin olen sitä sukupolvea (kait), että se perseeseen paneminen on vain yksi vaniljaseksin muoto. Tosin eivät sitä nyt ihan kaikki parit harrasta, eikä se kaikille naisille ole ihan yhdentekevää kumpaan vetää. Eiköhän se perversioksi muodostu siinä vaiheessa, jos ei ole enää mitään muuta, kuin sitä ja ongelmaksi siinä vaiheessa, jos ei enää "paremmalle puolelle" yrittäessä stondaa ollenkaan.


Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #23 : 26.07.2018, 10:19 »
Itse ainakin olen normaali hetero kinky pervo fetisisti piiskanheiluttaja ja perseeseen panija. En pidä itseäni kuitenkaan sadistina.
 8)

Välttelet määritelmää kun et vaan uskalla tunnustaa.  ;D

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #24 : 26.07.2018, 10:19 »

Subtle

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 48
  • Pikku-pehmolelu
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #25 : 26.07.2018, 11:53 »
Voiko joku vanhemman ikäpolven edustaja selostaa vapaamman seksuaalisuuden aikana kasvaneelle, miksi anaaliseksi olisi sadomasokismia tai edes perverssiä? Tuttavapiirissäni, joka koostuu pääosin 20-30 vuotiaista henkilöistä, kyseessä on vaan yksi vanilijaseksin muoto siinä missä suihinottokin, eikä sillä ole mitään tekemistä kinky-juttujen kanssa. Onko tosiaan niin, että joissain piireissä se koetaan jotenkin perverssimpänä kuin peniksen hinkkaaminen johonkin muuhun aukkoon, käteen tai vastaavaan?

Taidan sitten itse olla tuollainen vanhemman ikäpolven edustaja, vaikka en itseäni vanhaksi mielläkään. Noin vertailun vuoksi kerrottakoon, että olen 70-luvun loppupuolella syntynyt. Ja kyllä, vallitseva mielipide oli, että anaaliseksi oli perverssiä. Näin äkkiseltään ajattelisin sen johtuvan homofobisesta ajatusmaailmasta. Ei kunnon heteromies harrasta anaaliseksiä, se on homojen juttu. Näin ainakin silloinen poikaystäväni ajatteli. Tämä sen aikainen suuri homofobia varmaan osaltaan liittyi AIDSin pelkoon. Sanottakoon vielä, että en mielestäni kärsi homofobiasta, mutta AIDSia kyllä pelkäsin kovasti. Ja anaaliseksi tuntuu edelleen pervolta. Sadomasokismiksi en kyllä ole anaaliseksiä mieltänyt. Vaikka kyllähän se voi sattua hemmetisti, joten siinä mielessä voisi käyttää kivun tuottamiseen.
Tietysti taustalla voi olla myös uskonnolliset syyt, anaaliseksi oli varmaan aikanaan syntiä. Itse en ole uskonnollisesta perheestä, eikä tämmöisiä moraaliarvoja minuun ole istutettu.

star

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 42
  • jo kypsemmässä iässä oleva switch
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #26 : 26.07.2018, 23:34 »
Voihan sitä smää harrastaa olematta sadisti tai masokisti. Samoin he ketkä luokittelevat itseään sadomasokisteiksi tms voivat harrastaa niin sanottua normaali seksiä, ilman että joutuisivat uudellen luokittelemaan itseään.

Miksi ihmeessä pitäisi "luokitella" itseään tai muita?, minkä ihmeen takia?

Itse olen ammatiltani lääkäri, ja ilmiö on tuttu: potilaat tulevat ja he haluavat tietää "mikä heitä vaivaa".  Yleensä ovat tyytyväisiä kun kerron mistä on kysymys, ja vielä tyytyväisempiä kun kerron miten se hoidetaan.

Mutta ei  sadomasokismia , fetisismiä, voyerismiä, pedofiliaa, nekrofiliaa jne voi "hoitaa" - ne ovat persoonallisuuteen kuuluvia rakenteita/ilmiöitä joiden "hoitaminen" on erittäin vaikeaa elle mahdotonta. Kun ne eivät (yleensä) aiheuta "potilaille" tai muille  kärsimystä  ei  hoitamisessa ole mitään järkeäkään. Pedofilia on sikäli poikkkeus, että siinä hoito voi olla tarpeen muiden suojelemiseksi (kemiallinen kastraatio).

Mistä ihmeestä kumpuaa "kinky-ihmisten" tarve luokitella itseään ja toisia ? Miksi ihmisillä on halu kuulua johonkin luokintukseen, lokeroon x tai y ?


Feird

  • Vieras
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #27 : 26.07.2018, 23:51 »
Tietyllä tavalla luokittelu auttaa identifioimaan itseään mut helposti nää keskustelut menee siihen et mitä mikäkin termi tarkottaa ja jokaisella tuntuu olevan siihen vähän eri mielipide. Kuka on oikea kinky? Missä menee kinkyn ja vaniljan raja? Aika pitkälti se riippuu vastaajasta miten asiat näkee.

Armand

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1289
  • Tämän lapin kaupungin ainoa switch :D
  • Galleria
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #28 : 27.07.2018, 00:21 »
Tästä ketjusta tulee mieleen lukioaikaiset keskustelut siitä mihin nuorisoryhmään satut kuulumaan. Toi on gootti, nuo tuolla ovat taviksia, hän on mustametallisti, toi puolestaan hoppari. Noi gootit tulee jokseenkin toimeen hevareiden kaa, mutta hopparit eivät tunnu tulevan toimeen kenenkään kaa ja niin edelleen. No asiaan, nuorena oli jokseenkin helpompaa elää tietynlaisessa lokerossa ja luokitella itsensä ja muut joihinkin lokeroihin kuuluviksi. Itse olin ja olen edelleenkin jokseenkin räphenkinen ihminen, mutta mieltymykseni ovat laajentuneet iän myötä ja on entistä vaikeampaa ja jokseenkin turhanpäiväisempää luokitella itseään johonkin yksittäiseen ryhmään kuuluvaksi.


Teen kumminkin joitakin luokituksia itsestäni koska siten on yksinkertaisempaa selvittää joissakin tilanteissa mitä olen. Esim kinkypuolella sanon itseäni switchiksi. Mutta tuskin olen ihan yksiselitteisesti sitä. En ole ihan 50/50 dom/sub ja osa mieltymyksistäni menee sen laatikon ulkopuolelle. Eli mielestäni luokittelut helpottavat arkea ja vähentävät turhaa selittelyä johon ei aina ole aikaa arkielämässä. Mutta luokitusta ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti, meistä ihmisistä suurin osa on moniulotteisempia, emmekä mahdu yhteen laatikkoon.

aikuisenahyväksikäytetty

  • Vieras
Vs: Kaikki parit ovat sadomasokisteja?
« Vastaus #29 : 27.07.2018, 15:10 »
 
Lainaus
Itse olen ammatiltani lääkäri, ja ilmiö on tuttu: potilaat tulevat ja he haluavat tietää "mikä heitä vaivaa".  Yleensä ovat tyytyväisiä kun kerron mistä on kysymys, ja vielä tyytyväisempiä kun kerron miten se hoidetaan.

No mitä sinä sitten sille pedofiilille sanot? Niitä ilmeisesti on aika paljon...?