Kirjoittaja Aihe: Kuinka biseksuaali olet?  (Luettu 46795 kertaa)

Annaleena

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #60 : 19.11.2015, 17:39 »

Olen kuitenkin itse biseksuaalisuudestani vähän arka, sillä tein aikoinaan yläasteella sen verran typerän tempun, että tulin kaapista ja jouduinkin rankan kiusaamisen kohteeksi sen takia. Kuitenkin nyt olen oppinut hyväksymään itseäni hieman paremmin, kun varttunut. Kuitenkin nuo helvetilliset teini-iän ajat vaikuttaa vieläkin vähän siten, että en yleensä avaudu biseksuaalisuudestani livenä kovinkaan helposti.

Sama kokemus minullakin mutta vakaumuksellisista piireistä. Seksuaali-identiteettini muodostamisen/mieltämisen tiellä on ollut myös pitkälle hiottu taito sulkea mielestä täysin pois joitakin asioita, joiden pohtiminen veisi epämukavuusalueelle tai ristiriitaan sisäisen ja ulkoisen maailman välillä. Olen edelleen arka paljastamaan biseksuaalisuuttani/kinkyyttäni kenellekään - oikeastaan olen vasta nyt miettinyt, mitä silloin parinkympin iässä ollut suhde naiseen sekä satunnaiset ihastumiset naisiin oikeastaan ovat merkinneet. Tai että väkivaltaisesta ja rajusta seksistä nauttiminen kuuluu kinkyyteen. Minun ja mieheni kinkyyteen. Heitä siinä prosentteja nyt sitten..  :o  Olen 100%:sti minä.  :)

catsuit91

Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #61 : 19.11.2015, 18:00 »

Olen kuitenkin itse biseksuaalisuudestani vähän arka, sillä tein aikoinaan yläasteella sen verran typerän tempun, että tulin kaapista ja jouduinkin rankan kiusaamisen kohteeksi sen takia. Kuitenkin nyt olen oppinut hyväksymään itseäni hieman paremmin, kun varttunut. Kuitenkin nuo helvetilliset teini-iän ajat vaikuttaa vieläkin vähän siten, että en yleensä avaudu biseksuaalisuudestani livenä kovinkaan helposti.

Sama kokemus minullakin mutta vakaumuksellisista piireistä. Seksuaali-identiteettini muodostamisen/mieltämisen tiellä on ollut myös pitkälle hiottu taito sulkea mielestä täysin pois joitakin asioita, joiden pohtiminen veisi epämukavuusalueelle tai ristiriitaan sisäisen ja ulkoisen maailman välillä. Olen edelleen arka paljastamaan biseksuaalisuuttani/kinkyyttäni kenellekään - oikeastaan olen vasta nyt miettinyt, mitä silloin parinkympin iässä ollut suhde naiseen sekä satunnaiset ihastumiset naisiin oikeastaan ovat merkinneet. Tai että väkivaltaisesta ja rajusta seksistä nauttiminen kuuluu kinkyyteen. Minun ja mieheni kinkyyteen. Heitä siinä prosentteja nyt sitten..  :o  Olen 100%:sti minä.  :)

Itselläni myös se, että synnyin ja kasvoin melko pienellä ja ahdasmielisellä paikkakunnalla ennenkuin täysikäisenä muutin isompaan kaupunkiin. Lapsuuden paikkakunnallani olin "epänormaali", "seksuaalisesti poikkeava", "sairas perverssi" ja vaikka mitä. En halua edes kuvitella, jos ne tietäisivät miten kinky olen aina ollut :(. Myös siihen, etten oikein uskaltanut olla minä, vaikutti se, että vanhempani ovat arvomaailmaltaan melko vanhoillisia ja heille tällaiset "sairaudet" (joka minullakin kuulemma oli) oli aivan ylitsepääsemätön asia hyväksyä. En ole enää nykyään hirveesti monienkaan sukulaisteni kanssa tekemisissä juuri tuollaisten asennevammojen takia. Onneksi todella rakas ja tärkeä siskoni hyväksyi minut tällaisena kuin olen ja ilman systerini tukea en tiedä olisinko enää jaksanut enää jatkaa elämistä.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Onneksi nyt isommalla paikkakunnalla suuntautumistani hyväksytään vähän paremmin, vaikka olen Helsingissäkin kerran nyrkistä saanut humalaiselta, kun kävelin miehen kanssa käsi kädessä. Mutta idiootteja vain löytyy jokaiselta paikkakunnalta, isoissa kaupungeissa ihmiset ovat kuitenkin paljon suvaitsevaisempia :)


Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #63 : 19.11.2015, 19:59 »
Olen biseksuaali, kuinka paljon sitten sitä olen, niin aika hankala määritellä. Joskus nuorempana ajattelin, että en koskaan voisi rakastua naiseen ja että se rakkauteni kohde olisi aina ja ilman muuta mies. Nyt vanhempana olen joutunut tarkastelemaan mielipiteitäni moneenkin kertaan. Tällä hetkellä uskon minäkin, että voin rakastua ihmiseen, olkoon se sukupuoli sitten mikä tahansa  :love:

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #64 : 19.11.2015, 20:12 »
Siis nimenomaan se ihminen vetoaa, mutta suhteeseen toistaiseksi olen lähtenyt vain miesten kanssa. Naiset ovat kauniita alasti ja mielelläni leikkiin ryhdyn, jos kemiat toimii.  O:-)

JustForMe

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #65 : 20.11.2015, 04:00 »
Tosi monta vuotta olin sitä mieltä että oikeestaan olen seksuaalisesti homo mies. Tämä huolimatta siitä, että olen (myös psyykkiseltä) sukupuoleltani täysin nainen. Eli kevyt ristiriita tuli seksuaalisten fiksaatioiden ja oman vartalon välille. Ei kuitenkaan niin, että olisin omaa sukupuoltani halunnut vaihtaa tai kokenut omaani vääräksi.

Miehet suhteessa omaan naisen kehoon tuntuivat jotenkin inhottavilta, jopa uhkaavilta, toki vahvasti miehestä ja lähestymistyylistä riippuen. Känninen örinä on jokseenkin varma keino saada mut hyvin vahvasti aggression puolelle. Vaikka se nyt ei liene kovin harvinainen reaktio muillakaan.. Niinpä yritin jossain vaiheessa alkaa lesboksikin, tai lähinnä tutkin sitä mahdollisuutta josko sellainen olisin. Vähemmistömiiteissä viihdyin ja homobaarissa oli olo että on kotonaan, eli jotain siinä maailmassa oli kyllä vahvasti omaa. Tosin siellä baarissa tahdoin katsella sitten niitä miehiä, joten..

Pari kertaa oon ollut treffeillä naisen kanssa, varsinaista seksiä ei koskaan. Tietyn tyyppinen fwb suhde oli lesbon naisen kanssa, tosin meidän benefit ei ollut seksi vaan hellyys. Vieläkin itseasiassa kiehtoo ajatus epäseksuaalisesta hellyydestä (lesbo-/bi-) naisen kanssa. Naisen kanssa on myös kiva suudella. Tähän ajatukseen liittyy vahvasti se, että toisen pitäisi olla pullea, eli pehmoinen halittava. Hän (fwb suhde) olisi kuitenkin halunnut enemmänkin ja silloin piti miettiä itseään kunnolla ja totesin, että oikeasti en ole kyllä naisia koskaan katsellut sillä silmällä, vaan se on vain se jokin vähemmistöys johon koen kuuluvani. Eli en ole lesbo, enkä kai sitten edes bi kuitenkaan. Olen vain vinksahtanut. Vaikka lesbous olisi ollut helppo ratkaisu silloin, niin suuntautumistaan ei kuitenkaan voi valita.

Sitten tajusin sub-miehet ja löysin tänne. Jokin lamppu on syttynyt. Omassa päässä oli vain turhan vahva mielikuva siitä, että heterot miehet dominoivat, joten koko sukupuoli tuntui hankalalta, vaikka kuitenkin on se joka yksinomaan kiinnostaa. Niin, ja kun niillä heteroillakin miehillä tosiaan on perseet..  :P  >:D Nyt kun on löytänyt itseään ja tietää kuka on, mitä vahtoehtoja on ja mistä voi valita, niin dominoivammatkaan miehet eivät enää ärsytä.

Vastauksena siis, että en ole kovinkaan bi, mutta kauan etsin itseäni sitä kautta.

cassandra82

Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #66 : 20.11.2015, 10:04 »
Goldenkittenin ketjuun linkkaamat biseksuaalisuutta graafisesti esittävät piirrokset kiteyttävät aika hyvin omaa ymmärrystäni biseksuaalisuudesta (tai panseksuaalisuudesta) ja sen miten sen itse koen. Itse tunnen eriasteisesti seksuaalista vetoa, kiinnostusta ja halua eri ihmisiin, sukupuoleen katsomatta, mutta siinä kiinnostuksessa on joku sävyero, joka on sidoksissa sukupuoleen. Kiinnostus on myös aaltoilevaa, eli joinain aikoina katse kääntyy enemmän miehiin, välillä taas enemmän naisiin, vaikkakin koen, että yleistuntumalta miessukupuolen edustajat herättävät voimakkaampaa kiinnostusta, jos oikeantyyppinen sattuu kävelemään vastaan. Seksi miesten ja naisten kanssa on myös erilaista (kolmansista sukupuolista ei ole kokemusta, mutta olettaisin, että myös heidän kanssaan), ihanaa ja erilaista. Kinkykontekstissa koen lähtökohtaisesti leikit naisen kanssa tasavertaisempina tai niin, että itse olen se, joka vie tilannetta. Alistuminen liittyy päässäni enemmän miehelle alistumiseen, ei niinkään naiselle, mutta oikeanlaisen naisen kanssa tämäkään tuskin olisi mahdotonta.

Mutta kysehän ei ole vain seksistä ja seksuaalisesta tai eroottisesta kiinnostuksesta. Itse ainakin kykenen tuntemaan romanttisia tunteita sekä naisia että miehiä kohtaan, myös rakastumaan. Siitä huolimatta "perinteinen" parisuhde samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa tuntuu vieraalta, mutta se johtuu varmasti myös omasta elämäntilanteesta, jossa primäärisuhteessa olen onnellisesti mieheni kanssa, ollut jo pitkään. Sen sijaan tyttöystävä primäärisuhteen rinnalla tuntuu hyvinkin luonnolliselta.

Minua on myös aika ajoin häkellyttänyt, varsinkin vielä joitain vuosia takaperin, kun ei ollut konkreettista kokemusta naisten välisistä leikeistä, se että ihmiset kysyivät, mistä tiedän olevani biseksuaali, jos en kerran ollut ollut naisen kanssa. Mutta eihän ihmisen seksuaalinen suuntautuminen "käynnisty" vasta siinä kohtaa, kun hän on ensimmäisen kerran intiimissä kanssakäymisessä jonkun kanssa. Toisille toki etsinnät ovat pidempiä ja vaikeaselkoisempia, mutta aika moni hetero käsittääkseni kyllä tietää olevansa hetero jo ennen kuin on harrastanut seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, koska kiinnostus, veto, ihastus, keholliset ja psyykkiset reaktiot, joita henkilö herättää (tai olisi hyvä jos herättäisi ennen sänkyyn hyppäämistä..). Minulla tämä ilmeni erityisenä, vaikeasti määriteltävissä olevana kiinnostuksena joitain tiettyjä naisia kohtaan ja esimerkiksi joissain arkielämäntilanteissa yhtäkkisenä voimakkaana haluna suudella samaa sukupuolta olevaa keskustelukumppaniani, jota en tietenkään voinut noin vain tehdä :P. Ja kyllä, naiset ovat kauniita katsoa :love:. Eli olen siis pesunkestävä bi, vaikka kiinnostus eri sukupuoliin ei jakaudukaan aivan tasaisesti.

 

Shadyblack

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #67 : 20.11.2015, 11:33 »
Ajattelen että kiinnostus lähtee ihmisestä ja persoonasta, ei sukupuolesta. Minusta sillä ei ole väliä onko ollut muissa kuin heterosuhteissa tai vaikka sängyssä samaa sukupuolta olevan kanssa. Kyllähän se kiinnostus esim samaan sukupuoleen on olemassa vaikka ei olisi seksiä harrastanut tai suhteessa ollut. Sen "vaan tietää".

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #68 : 20.11.2015, 11:54 »
Onko Bi-curious vielä trendisana?
Olen asiaa miettinyt usasti ja monelta kantilta. Toistaiseksi olen törmännyt kahteen mieheen joita voisin edes harkita. Toinen on Jason Momoa ja toinen. Noh, sä ehkä tiedät kuka sä oot  ;)  :P

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #69 : 20.11.2015, 14:22 »
No ei helvetti.. pitää sit kilpailla Kahlitun kaa Momoasta. Ellei joku tiputa miulle James Deenia eka tohon.  Se on sit minun. :P


*edelleen hyvin bi... tai panseksuaali* Käsittääkseni bi-curious on edelleen suht trendikäs sana.

*muoks* Selasin nopeasti keskustelua läpi ja en vilaukselta nähnyt tiettyjä lisätermejä, mitä näitä juttuja pohtiessa voi käyttää. Eli jos kokee romanttista kiinnostusta kumpaakin sukupuolta kohtaan, voisi käyttää termiä biromanttinen. Jos kokisi seksuaalista kiinnostusta kumpaakin kohtaan, niin biseksuaali. Vastaavasti heteroromanttinen ja heteroseksuaali. Itse saatankin olla sillä lailla kallellaan, että biseksuaali, mutta heteroromanttinen. Paitsi alan tykätä jo enemmän termistä panseksuaali.

Hra K

Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #70 : 20.11.2015, 16:01 »
Miehiä on välillä kiva lyödä mutta ei se ole oikeastaan ollenkaan kiihottavaa vaikka onkin sadistista. Miesten kanssa ei voi hankkia lapsia ja rakkaus miehiä kohtaan on enemmän veljellistä ei sillä tapaa seksuaalista. En varmaan ole pii kun nämä eivät sekoitu mielessäni. Monesti olen miettinyt, että homona olisi varmaan helpompaa vaikka vituttaa varmaan sekin lopulta ainakin mitä olen ihmisiä seurannut ja heitä kuunnellut.

Underworld

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #71 : 20.11.2015, 17:04 »
Ei kyllä itse vaan tunne mitään sellaista vetoa miehiin, taas naisten suhteen tuntee ehkä pienenä miinuksena jos ei ole bi, vaan mitäs kukaan luonnolleen voi. Johonkin bi-netti ryhmään kuulun, bi-naisten etsiskely oli kai joskus mielessä, vaan eipä ole niitäkään jaksanut lueskella kun helpommin löytyy irl. On kai nuo asenteet sikäli muuttuneet vuosien varrella, vaikka itse ei ole bi niin ei ole enään ongelma jos joku toinen mies on. Ja ehkä voi miehiä seksuaalisina olentoina arvostaa, vaikkei mitään meininkiä haluisikaan. Tai no jos pakko niin edellä mainitun Jason Momoan ohella voisin Dwayne Johnssonia harkita  :P

Martha

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #72 : 20.11.2015, 17:07 »
No ei helvetti.. pitää sit kilpailla Kahlitun kaa Momoasta. Ellei joku tiputa miulle James Deenia eka tohon.  Se on sit minun. :P


*edelleen hyvin bi... tai panseksuaali* Käsittääkseni bi-curious on edelleen suht trendikäs sana.

*muoks* Selasin nopeasti keskustelua läpi ja en vilaukselta nähnyt tiettyjä lisätermejä, mitä näitä juttuja pohtiessa voi käyttää. Eli jos kokee romanttista kiinnostusta kumpaakin sukupuolta kohtaan, voisi käyttää termiä biromanttinen. Jos kokisi seksuaalista kiinnostusta kumpaakin kohtaan, niin biseksuaali. Vastaavasti heteroromanttinen ja heteroseksuaali. Itse saatankin olla sillä lailla kallellaan, että biseksuaali, mutta heteroromanttinen. Paitsi alan tykätä jo enemmän termistä panseksuaali.

Oonkin naureskellut näille termeille hyväntahtoisesti viimeajat. Kun tulin aikoinani kaapista (tästä on 20 vuotta ja tapahtumapaikkana pieni paikkakunta) niin ihminen oli joko hetero, homo tai bi. Ja jos se oli bi, se oli homo tai hetero. Tiesin yhden homon omalta paikkakunnalta mutten ketään joka olis ollut trans tai ace tai yhtään mitään muuta kun cis het. Nykyisin voi luokitella itsensä niin pieneen lokeroon kun vaan malttaa, ja siellä on silti joku muukin. Tää on musta upea muutos, toivon että mulla olis ollut sillon 20 vuotta sitten kaikki nää mahdollisuudet ja vertaistuki olemassa. Mut ei se ollut paha sillonkaan. Paras ystävä sanoi aika täsmälleen että "ei taida vaikuttaa mihinkään mitenkään" ja elämä jatkui. Mutta nyt kun voi valita tarkemmin, niin mä olen demi, enkä osaa arvioida kuinka paljon kallellaan mihinkin sukupuoleen, kun on ollut niin yksilö- ja kemiakohtaista aina. Puolisona mies jo yli vuosikymmenen, mutta niistä alle kymmenestä ihmisestä joihin oon ikinä tuntenut vetoa varmaan noin 50/50 miehiä/tyttöjä. Niihin tyttöihin oon ehkä haksahtanut kovemmin mutta se on aina ollut monimutkaisempaa.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #73 : 20.11.2015, 23:17 »
Oonkin naureskellut näille termeille hyväntahtoisesti viimeajat. Kun tulin aikoinani kaapista (tästä on 20 vuotta ja tapahtumapaikkana pieni paikkakunta) niin ihminen oli joko hetero, homo tai bi. Ja jos se oli bi, se oli homo tai hetero. Tiesin yhden homon omalta paikkakunnalta mutten ketään joka olis ollut trans tai ace tai yhtään mitään muuta kun cis het. Nykyisin voi luokitella itsensä niin pieneen lokeroon kun vaan malttaa, ja siellä on silti joku muukin.

Näkisitpä vaan kaikki mahdolliset sukupuoli- ja seksuaali-identiteettiliput, mitä viime vuosina on tullut lisää. Niitä on varmaan tuhansia erilaisia. Raitojen määrä ja väri vain vaihtelee. Eräskin tyyppi deviantARTissa oli ottanut tehtäväkseen piirtää ne kaikki galleriaansa (ja keksiä uusia lippuja tarpeen mukaan), mutta tehtävä on loputon suo:
http://pride-flags.deviantart.com/gallery/
Eikä tämä ole edes mikään vitsi, ihmiset ovat ihan tosissaan näiden tsiljoonien erilaisten identiteettiensä kanssa. Ja tottakai he loukkaantuvat, jos joku kyseenalaistaa harvinaisemman identiteetin tarpeellisuuden tai yrittää ehdottaa, jospa tämä henkilö sittenkin olisi vaan joku yleisempi ja paremmin tunnettu identiteetti.

Oletteko esimerkiksi koskaan kuulleet näistä:

Xumsexuality- Never being satisfied with your orientation due to constant self-doubt or identity issues, causing one to compulsively search and seek out something that fits as perfect as possible--to find "the orientation" or "the one truth"--though one may never be found due to one's neurotype, because words will never be able to describe it, and/or its own properties paradox itself. This frequent anxiety and doubt even causes this orientation to feel imperfect to the individual.

Polymonoflux (poly mono flux)- When you fluctuate between being polyamorous and monoamorous.

Owlgender, Batgender, Nocturnalgender, Moongender- A gender that feels more intense during the night, but weak/nonexistent when it is light out.

Circgender- A gender that feels so magical and grand you can’t describe it. named after Circe, goddess of magic.

Maaria

  • Vieras
Vs: Kuinka biseksuaali olet?
« Vastaus #74 : 20.11.2015, 23:24 »
Mä olen teini-iästä saakka pitänyt ihan selvänä juttuna, että kiinnostua voi kummastakin sukupuolesta. Opiskeluiässä sain vahvistuksen sille, että seksuaalisuuden ei tarvitse olla rajattu mitenkään. Mutta mitä vanhemmaksi olen tullut, niin sitä enemmän olen halunnut ajatella olevani vain hetero. Haluan elää heterona. Se sopii elämänkatsomukseeni paremmin.

Voin rakastua naiseen melkein yhtälailla kuin mieheen, mutta en ikinä haluaisi elää naisen kanssa - haluan elää heteronormatiivistä elämää omassa elämässäni.

Nainen on kaunis. Kauniimpi kun mies koskaan. Mies ei saa vartalollaan ikinä minua huokailemaan. Mutta minä en voi olla omista rajoituksistani johtuen nainen naisen kanssa. Joten olen päättänyt olla biseksuaalisuudesta huolimatta ihan puhtaasti hetero.