Kirjoittaja Aihe: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?  (Luettu 17058 kertaa)

Anonyymi sissy

  • Vieras
Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« : 30.06.2018, 10:30 »
Elikäs, kuinka tarkka sinä olet ulkoisesta tyylistäsi ja olemuksestasi?

Omalla kohdallani, olen yllättäen orastavan tiitin nostaessa päätään miehessä. Joutunut hiukan miettimään tätäkin asiaa. Vaateiden ja varsinkin naistenvaateiden ostaminen on itselleni kokonaan uutta-asiaa. Oman tyylini luominen, mistä tykkään, mitä haluan..ei olekkaan ihan itsestään selvää ja "tuostavaan" juttu. Asusteita kun ei kuitenkaan ole tarkoituksenmukaista hankkia rekkitolkulla, eikä korkareitakaan kovin monia. Monelta kantilta joutuu miettimään, mikä ja millainen asu mihinkin juttuun..Peruukki, tuskinpa on oma juttuni. Korvikset, no jooo  :D kokeilin ja ostin sellaiset kullanväriset (tietty isot) renkaat, oikein monella renkaalla. Kotona sitten kokeilemaan, muun pukeutumisen ohessa. Peiliin kun vilkaisin. Peilistä katsoi takaisin erehdyttävästi, vanhaa, surullista, lurppakorvaista spanielia muistuttava otus. Äkkiä pois korvikset korvista (ne saa kuka tarvitsee, eikä maksa mitään) Hillittymeikki ja farkkutyttötyyppi on ehki sittenkin enempi omalta tuntuva juttu. Lyhyet hiukset! Pärjää siis omilla hiuksilla ja muotoilugeelillä. Ainakin toistaiseksi!

Mietittävää ja etsittävää on. On arki-asua, juhlavampaa, ehkä sissyilyynkin sopivaa, korkaria, sandaalia ym. On kyllä myös hauskaa ja välillä saa oikeasti nauraa itselleen. Saatikka peilikuvalleen. Asiaa ei auta, ettei ole ketään vierellä keltä kysyä mielipidettä. Yritys ja erehdys sitä kautta etenen, mutta etenen. Sieltä se omat juttut löytyy ajastaan :D   

NeitiM

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #1 : 30.06.2018, 10:41 »
Minullekaan pyöreät renkaat ei sovi. Pitkät ja hennot korvikset sopii. Tekee kaulastanikin pidemmän ;) Gina Tricotilla ja HM on nyt mielestäni turhan pitkät ja leveet korvikset et luultavasti parista pompusta tippuu pois.

Vinkkinä vaan et nyt on vaate-ale! Isommissa HM:ssä löytää varmasti L tai XL koon vaatteita. Sokoksessa ja stokalta löytää ain. Uskallatko mennä niihin karkeloihin mukaan? Sovituskoppikin on ettei tuu ostettua vääriä vaatteita mut useimmissa on palautusoikeuskin, alessa pitää tarkistaa erikseen, mut mitä luultavammin voi palauttaa.. niin ei tarvitse sit änkee pukukoppia jonottamaan. Jos joku katsoiskin niin who cares  O0

Zalando on myös hyvä shoppi ja ilmainen palautus eli kannattaa ottaa vähän muitakin kokoja ja palauttaa epäsopivammat.

Mun tyyli tällä hetkellä on kukkainen (kukkakuoseja, pinkkejä, vaal.sinisiä paitoja jne)  :)) en ole niin tarkka miltä hiukset näyttää x) ku ne on ain auki  ::) mut ei mikään hippilookki! Aika lässykkä tyyli, en oikein keksi kuvaamaan tätä :) jos miettii mun ulkonäköä, niin mulla on mahaa ja kun sen päälle vielä vedän joustavat housut niin näytän kuin vauvalta. Vauvat kun on isomahaisii ja pienet jalat, niin juuri siltä näytän ja sellaiseksi itseni tunnen x)

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #2 : 30.06.2018, 11:21 »
Oon ihan pirun tarkka omasta habituksesta!

Mulle on kuitenkin ihan sama mitä muut ajattelee, tärkeintä on et viihdyn itse omissa vaatteissa ja nahoissani.
En pukeudu, riisuudu, laittaudu tai oo laittautumatta ketään muuta kuin itseäni varten.

Ihan fiiliksen mukaan, tyylejä ja lookkei vaihdellen, saatan ihan arkena ja töissäkin käyttää peruukkeja, rastoja, silmälaseja (en siksi että tarvitsisin niitä vaan koska ne viehättävät itseäni), kaulapantoja ja muita "asusteita" jos siltä tuntuu ja koen niiden täydentävän kokonaisuuden jota tavoittelen. Monesti koen sen miltä näytän heijastavan sitä kuka olen sinä päivänä, olotila näkyy, jos sen nyt vain ulkopuolinen osaa tunnistaa. :)

Oon vaatekaupan myymäläpäällikkö ja lie aika luonnollinen aluevaltaus kun on tälläinen fashion/clothing enthusiast, luonnollista siis et sen lisäksi et "kannan töitä kotiin" jatkuvasti shoppailen muutenkin paljon, kivijalkaliikkeistä ja online sekä second hand kamaa eri lähteistä. :))

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #3 : 02.07.2018, 21:10 »
Mulla on nenäkarvatrimmeri! :D

En tiedä, multa puuttuu pari hammasta ja tykkään armeijan ylijäämärytkyistä.
Tosin kaapista löytyy kyllä ihan hautajaiskampettakin krakoista lähtien ja tykkään käyttää lierihattua.
Kenkiä tulee lankattua ja sitä välineistöä on päässyt ihan kertymäänkin, löytyy valjasrasvaa ja tammiöljyä.

Kai tässä jokin nörtti-renttu-dandy ollaan.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #4 : 02.07.2018, 21:21 »
Oon muotitietoinen  >:D.
Tosin se ei tarkoita että kiinnostais yhtään miltä näytän,kunhan oon puhdas  :)

Striggy

Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #5 : 02.07.2018, 21:32 »
Itse en välitä (miltei) laisinkaan miltä näytä vaan valitsen vaatteeni käytännöllisyyden vuoksi ja tämän vuoksi käytän kestäviä ja mukavia vaatteita, usein armeijan ylijäämää tai jotain sen kopiota. Farkkuja harvoin vedän jalkaan sillä jään aina kaipaamaan reisitaskujen antamaa mahdollisuutta kantaa esim kirjaa mukana ilman reppua. Olen myös huomannut vältteleväni vaatteita joissa on brändi merkkejä sillä inhoan olla kävelevä mainostaulu. Tietenkin on eri asia jos päätän pitää kuvallista paitaa jossa on itseäni mieltävä kuva esim Pikachu rinnassa   ::)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #6 : 02.07.2018, 21:33 »
Muija aina välillä huomauttaa et pitäs vaihtaa reikänen ja paskanen t-paita puhtaaseen.
Samat farkut ollu jalassa, toki pesty välillä, emmä tiiä, seittemän kuukautta ?

Että joo.


sweetchild

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #7 : 02.07.2018, 21:38 »
Farkkuja harvoin vedän jalkaan sillä jään aina kaipaamaan reisitaskujen antamaa mahdollisuutta kantaa esim kirjaa mukana ilman reppua.

Tämä kohta saa mut miettimään, mikä voi olla kirjan maksimisivumäärä tai -paino ilman, että housut putoaa päältä. Ei vain lähde mielikuva pois.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #8 : 02.07.2018, 21:40 »
Farkkuja harvoin vedän jalkaan sillä jään aina kaipaamaan reisitaskujen antamaa mahdollisuutta kantaa esim kirjaa mukana ilman reppua.

Tämä kohta saa mut miettimään, mikä voi olla kirjan maksimisivumäärä tai -paino ilman, että housut putoaa päältä. Ei vain lähde mielikuva pois.
Jos housuissa on vyö, pienempi. Henkselien kanssa menee kirja kuin kirja  ;D

Ja mitä taas tulee omaan tyyliin, olen siitä hyvin tarkka. En käytä ollenkaan vaatteita, joissa en viihdy. Tilanne sitten sanoo miten pukeudun. Pakko myöntää et ruttusessakaan pikkutakissa en oikein sulautunut joukkoon erämessuilla. Mutta miksi pukeutua kaupungissa niin kuin metsässä...

sweetchild

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #9 : 02.07.2018, 21:41 »
Farkkuja harvoin vedän jalkaan sillä jään aina kaipaamaan reisitaskujen antamaa mahdollisuutta kantaa esim kirjaa mukana ilman reppua.

Tämä kohta saa mut miettimään, mikä voi olla kirjan maksimisivumäärä tai -paino ilman, että housut putoaa päältä. Ei vain lähde mielikuva pois.
Jos housuissa on vyö, pienempi. Henkselien kanssa menee kirja kuin kirja  ;D

Mikä on henkseleiden kantokyky?

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #10 : 02.07.2018, 21:44 »
Farkkuja harvoin vedän jalkaan sillä jään aina kaipaamaan reisitaskujen antamaa mahdollisuutta kantaa esim kirjaa mukana ilman reppua.

Tämä kohta saa mut miettimään, mikä voi olla kirjan maksimisivumäärä tai -paino ilman, että housut putoaa päältä. Ei vain lähde mielikuva pois.
Jos housuissa on vyö, pienempi. Henkselien kanssa menee kirja kuin kirja  ;D

Mikä on henkseleiden kantokyky?
Riittävä. Reisi taskuun mahtuva kirja ei housuja tiputa.

latexbun

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #11 : 03.07.2018, 00:12 »
Joissakin asioissa hyvinkin tarkka, toisissa taas en niinkään. Pukeudun lähes poikkeuksetta housuihin (suoriin, väljiin, ei pussihousuihin) ja toppiin sekä päällyspaitaan, sekä sään mukaan jonkinlaiseen takkiin. Jaloissa on yleensä tennarit, lenkkarit, vaelluskengät tai kumpparit, riippuen matkasta. En ole mekko- ja korkkari-ihminen vapaa-ajalla tai arkena, enkä haluakaan olla. Kuitenkin minulla on oltava kynnet (2-3 cm pitkät) ja meikit kuosissa sekä tukka tiukasti nutturalla, ettei tuuli pörhellä karvaa silmille. Toisinaan on koruja, aina hopeisia. Hajuvettä on myös lähes aina ja tuoksu on ollut sama viimeiset kaksikymmentä vuotta. Päästä ja käsistä siis olen jotakuinkin naisellinen, muutoin tykkään olla käytännöllinen ja liki sukupuolettomasti pukeutuva. :)

Striggy

Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #12 : 03.07.2018, 00:26 »
Farkkuja harvoin vedän jalkaan sillä jään aina kaipaamaan reisitaskujen antamaa mahdollisuutta kantaa esim kirjaa mukana ilman reppua.

Tämä kohta saa mut miettimään, mikä voi olla kirjan maksimisivumäärä tai -paino ilman, että housut putoaa päältä. Ei vain lähde mielikuva pois.
Jos housuissa on vyö, pienempi. Henkselien kanssa menee kirja kuin kirja  ;D

Mikä on henkseleiden kantokyky?
Riittävä. Reisi taskuun mahtuva kirja ei housuja tiputa.

Ilma ongelmii esmes Harry Potter ja Azkabanin Vanki on ollu matkas vyön pidelles byysi ylhääl

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #13 : 03.07.2018, 00:39 »
Joskus, aikoja sitten yllätyin, kun ystäväni suusta kuulin omaavani jonkun tyylin. Se sai minua miettimään asioita, kunnes tajusin...

Minua nimittäin ärsyttävät muutamat, vaatteen istuvuuteen vaikuttavat asiat. Lonkaluun kohdalla repsottavat housut sekä käsivarsien kohdalla roikkuvat hihat ovat pahinta mitä tiedän. Onko siis ihme, että ulkoisesti saatan vaikuttaa slim fit -tyypiltä?

Reisitaskut ovat kahta poikkeusta lukuun ottamatta nounou ja kaikissa kengissäni (paitsi allassandaaleissa) pystyy juoksemaan. Housujen kuuluu puristaa pakaroita (ja miksei reisiä). Takataskuissa paksuin oleva esine on kuitti...

Värien puolesta käy mikä tahansa keltaisesta mustaan.

Sanotaan vaikkapa niin, että kohdallani sisäinen mukavuus näkyy ulkoisena tyylinäni!  ;)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #14 : 03.07.2018, 00:47 »
Tyylini vaihtelee hyvin paljon, lähiömutsista fetissibimboon ja goottiin. Seuraan muotia, osaan myös ommella ja tuunata vaatteita itse. Shoppailen paljon joka kuukausi, niin netissä ,kaupoissa kun kirppiksilläkin. Mun lempihuvitusta onkin kauppojen kiertely ja saatan lomamatkoilla Lontoossa ja muissa shoppailukaupungeissa viettää 8 tuntia päivässä kaupoilla.
Omistan paljon erilaisia vaatteita, ja korkokenkiäkin yli 100 paria. Tosin arkena mieluummin tulee käytettyä tennareita, koska kävelen joka paikkaan. Kengät ovat mulle eräänlainen keräilykohde.
Jos liikun yksin vaikka kauppareissulla, haluan yleensä pukeutua mahdollisemman huomiota herättämättömästi, kun en tykkää siitä kun random ihmiset tulevat kadulla höpöttämään, ja olen huomannut erikoisen tyylin vetävän puoleensa kaikkia hörhöjä :D seksikkäästi pukeutuen taas saa kärsiä iskuyrityksistä. Miehen kanssa liikkuessa voi laittaa kaikki herkut tiskiin. Tykkään yleensä pintaa nuolevista asuista, telttamaiset vaatteet on minulle kauhistus.
Minua ei hävetä pukeutua erikoisesti, entisenä punkkarina olen siihen tottunut että ihmiset tuijottaa tai huutelee. En vaan aina jaksa sellaista.
Koruja en käytä arkisin, muuta kun muinaismuisto napakorua ja valkokultaista kihlasormusta timanteilla. Tatskat voinee laskea jonkinlaisiksi koruiksi.
Shoppailen paljon meikkejä ja seuraan ahkerasti uutuuksia. Mutta koska meikkityylini on tasaisen tylsä, panostan enemmän laadukkaisiin tuotteisiin kun viimeisempiin trendeihin.
Vanhemmiten minusta on tullut harkitsevampi kuluttaja, en esim. enää ostaisi vaatetta joka ei istu kunnolla, tai vaatetta joka on tehty huonolaatuisesta materiaalista kuten akryylista. Isot tissit ja kapea vyötärö vaikeuttaa istuvien vaatteiden löytämistä, joten joustavat vaatteet ovat ystäväni. Muokkaan itse uskollisella Singerilläni vaatteita istuvammaksi.