Kirjoittaja Aihe: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?  (Luettu 17061 kertaa)

Gitta

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 810
  • Elukka
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #15 : 03.07.2018, 01:03 »
Mun tyyli on useimmiten rokkimimmi feat Naapurin Pena. En siis juuri kiinnitä huomiota ulkonäkööni. Nahkatakki on lähes aina päällä, siihen yhdistettynä farkkua/hametta/toppia/mekkoa + jonkin sortin kenkää. Kengät mulla on yleensä matalia, joko tennareita tai bootseja. Rakastan korkkareita, mutten osaa kävellä niillä.... :( Tukka yleensä kiinni, joskus auki, yleensä sekaisin. Meikkiä en käytä arjessa juuri lainkaan.

Ulos ja/tai bileisiin lähtiessä tyyliä toki tulee mietittyä tarkemmin. Kinkyvaatteita ei juuri ole, enkä omaa pukeutumiseen vaikuttavia fetissejä. Pinkki on kyllä pop.  ;D

Eli kysymykseen vastauksena: en ole lainkaan tarkka tyylistäni, mutta mitään pitsihörpylää koe omakseni, ellei siinä ole jotain jujua. :)

Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #16 : 03.07.2018, 01:10 »
Jaah, aika tarkka sitä kai on kun lähtee kämpästä ulos. En näytä juuri kellekään naamaani ilman että sudin vähintään kulmakarvat paikoilleen ja laitan vähä puuteria ja ripsaria. Tuolla kaupungilla kun pyörin vaikka ostoksilla, niin harvoin jaksan hirveesti pukeutumiseen panostaa vaan tyyli on aika perus: yleensä farkut + normi yläosa (paita/toppi) + nahkatakki ja maiharit/nilkkurit. Kesällä oon pitänyt rentoa ysäriruutupaitalookkia pitkästä aikaa, eli paita yleensä lantiolle solmittuna. :D

Viihteellä panostaa sitten tietysti enemmän: päälle tulee laitettua minaria ja saapasta, enemmän koruja ja meikkejä jne. Riippuu paikasta/tilaisuudesta paljonko hevimpää tai gootimpaa lookkia päällensä kasaa.

Korut on jostain syystä aina pakko laittaa kun menee ovesta ulos (korvikset, kaulakoru ja sormus/sormukset). Sitten kun tulee kotiin on aina pakko taas ottaa kaikki korut pois (paitsi kihlasormuksen). Ihme rituaaleja. :)

Albertica

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #17 : 18.07.2018, 08:44 »
Tämä riippuu niin päivästä, ellei jopa kaudesta. Toisinaan panostan ulkomuotoon enemmän, joskus taas "hälläväliä, kuhan on jotain päällä ja tukka siedettävästi".

Hiukset tosin saavat eniten huomiota ja tälläkin hetkellä pohdin, pitäisikö nämä värjätä räikeämmäksi. Muutama asia punnittavana siinä, minkä värin ottaa. :D

Vaatteiden kohdalla turhaannun usein, kun mieleisiä tai sitten sopivia mieleisiä ei tahdo löytyä. Menenkin toistaiseksi kirpparibudjetilla, mikä lisää haastetta. Miesten caatteet kun tuppaavat olemaan kirppareilla... Noh, pääosin kulahtaneita kauluspaitoja. x)

Viime aikoina meikkaaminen on kyllä käynyt mielessä. Ainakin kajaalin käyttö. Parissa larpissa olen silmärajaukset omannut ja niitä myöten pohtinut sen sopivan itselle.


fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 504
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #18 : 18.07.2018, 09:33 »
EVVK kuvannee tätä asiaa hyvin.

Piilukko

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #19 : 18.07.2018, 09:48 »
Olen hyvin kiintynyt vaatevaihtotapahtumiin, jonne voi viedä omat vanhat kuteensa, ja saa tilalle etsiä muiden kuteista mieleisiään. Niiden ollessa suomessa harvinaisia, UFFin eruon päivät toimivat samaan tyyliin. Hankin vaatteita, jotka ehkä kävisivät, ja noin puolessa vuodessa paljastuu, sopivatko ne kaappiin ja tulevatko käyttöön, vai vienkö takaisin sinne mistä löysin.
En osaa sovituskopissa arvioida, että käykö tämä paita siihen asukokonaisuuteen mihin suunnitelin, enkä myöskään huomaa, jos vaatteessa on vähän jotain epämukavuutta.
Sisälläni tastelevat helppouden ilo ja voimakas estetiikan tarve. Jos helppous voitaisi, etsisin täydelliset reisitaskuhousut ja paidan ja ostaisin niitä kaappiini kolmetkymmenet. Nyt minulla on helpoksi vaatteeksi yksi navettahaalari. Ja esteettisiksi vaatteiksi kolme tankometriä kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä.
Teen aika paljon itse, koska sellaisia vaatteita, joista pidän, ei oikein löydy kaupasta. Tai jos löytyykin, ne ovat akryylisiä naamiasivaatteita.

Pip

Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #20 : 18.07.2018, 10:10 »
Mulla ei oo varaa tyyliini. Mennään sillä, mitä on.

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #21 : 18.07.2018, 10:15 »
Hyvin tarkka, musta kynähame/jakku/villatakki/mustat sukkikset ja mustat kengät plus valkoinen huivikaulupaitis on perusasu. Käytän rannerenkaita ja helmiä. En omista farkkuja.

Kinkykundi

Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #22 : 18.07.2018, 10:41 »
Mulla ei oo varaa tyyliini. Mennään sillä, mitä on.

 ;D ;D Sama.

Luminukke

Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #23 : 18.07.2018, 10:54 »
Siihen tyyliin mitä haluaisin ei ole varaa, mutta mahdollisimman lähelle pyrin pienellä budjetilla. Kunhan on mustaa päällä niin siitä on hyvä lähteä. Erittäin tarkka kuitenkin olen siitä mitä päälleni vedän.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #24 : 18.07.2018, 11:09 »
Kieltämättä kyllä melkoisen tarkka...Tosin tilanteen mukaan. Erityisesti kenkien täytyy sopia kulloiseenkin tyyliin  ;) Naisellinen tyyli aina kuvaisi kai parhaiten. Joku tuttu joskus ihmetteli miten on mahdollista näyttää  naiselliselta maastotakissa ja -housuissa kalareissulla, en osannut vastata mitään  ;D

40vjoh

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #25 : 18.07.2018, 12:01 »
Mulla ei oo varaa tyyliini. Mennään sillä, mitä on.
Sama tässä tosin onhan sekin tavallaan tyyli kun käyttää samoja vaatteita kunnes kuluneet loppuun, sen jälkeen käyttää niitä vielä työvaatteina.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2261
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #26 : 18.07.2018, 12:24 »
Mä laittaudun todella harvoin millään tavalla, en esim. meikkaa ollenkaan. Pyrin valitsemaan lähinnä kaapista puhtaat ja rennot vaatteet päälleni. Tykkään semmoisista vaatteista, jotka piilottaa vatsamakkarat, lihavuudestani olen tosi itsekriittinen. Kriittisyyttä lisää myös ihosairaus, arvet ja avohaavat, mutta niiden kanssa osaan olla suhteellisen sinut, ainakin vaatteet päällä. Enkä sinänsä koe tarvetta peittää ihoani, mutta kaikki materiaalit eivät arjessa toimi, joten se hiukan määrittää mitä kaappiini päätyy.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #27 : 18.07.2018, 12:40 »
Mulla ei oo varaa tyyliini. Mennään sillä, mitä on.
Oletan tuossa ollen mukana huulen heittoa, mutta jäin silti mussuttelemaan merkityksiä... Eikö lopulta jokainen valinta ole kannanotto tyylistä? Jopa silloin, kun poissuljetaan vähiten mieluisa vaihtoehto otetaan kantaa tyyliin; siihen mitä ei olla todellakaan.

Näin olleen väitän, ettei tyyli ole sidottu pelkästään ostokykyyn (joskin liian kallis tyyli jää saavuttamatta). Toisin sanoen pelkästään alelaareja kiertävä (en viittaa pipiin) on hyvinkin tarkka tyylistään, joka muodostuu hänelle epäsuorasti vanhennettavasta kertamuodista.

Internet-aikana saa myös pikkurahalla, kunhan on valmis kohtamaan pettymyksiä. Itse aloin ostamaan Aliexpressistä kauluspaitoja siksi, koska Suomessa myydään mittapuuni mukaan lähinnä telttakokoja. Kolmasosa paidoista on ollut teknisesti hyväksyttävissä. Hinta on ollut kympin luokkaa ja tyylinä juuri itselle mieluisa. Sävyjä myöten.

raafael-k

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #28 : 18.07.2018, 15:54 »
Ainoat tyylivalinnat joista pidän kiinni ovat reisitaskuhousut ja turvakengät. Muuten homma on vähän miten sattuu-osastoa.

Feird

  • Vieras
Vs: Kuinka tarkka olet ulkoisesta tyylistäsi?
« Vastaus #29 : 18.07.2018, 16:31 »
Ilman meikkiä ei oo asiaa ovesta ulos, mut muuten tyyli vähän vaihtelee. Arkityyli on aika rento, töissä ku olin ni oli enemmän sellasta jakkupukumeininkiä. Aika harvakseen jaksan shoppailla ja hikoilla vaatekaupoilla, mielummin tilaan netistä. Jos budjetti antais enemmän myöten ni tulis hommattua lisää nahkavaatteita. Kenkien kans oon tullu aika mukavuudenhaluseks, korkkareita käytän aika harvoin enää. Rakennekynnet on kätevät ku ei tarvi koko ajan olla lakkailemassa, sen sijaan ripsipidennyksiä pidin jonku puolisen vuotta mut ne tuntu lähinnä hankalalta ja niitäki sai huollattaa aika usein ni päätin luopua niistä. Hiusten kans en osaa tehdä oikein mitään, riittää ku käy kampaajalla värjäyttämässä ja saksimassa säännöllisesti.