Kirjoittaja Aihe: Saako Master itkeä?  (Luettu 27000 kertaa)

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #30 : 11.09.2011, 00:32 »
Parempi kun on silmät kosteina pohtiessaan pillun hyvyyttä  :'( ;D

mimoosa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 843
  • TrueVanilla
  • Galleria
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #31 : 19.09.2011, 22:46 »
Yksi teoria on ystäväni esittämä; Hän kertoi suuren osan alistamisesta saamastaan nautinnosta tulevan sympatian tunteesta. Tais verrata itkevää narttua liikuttavaan tragediaan. Tässäkin valossa kyyneleet vois olla aika luonnollisia.  Toki muutenkin.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #32 : 21.09.2011, 11:28 »
Tuolla toisaalla puhuttiin asenteista ja Masterin empatiakyvyttömyydestä, mutta entä saako Master itkeä? No ei kai session aikana, mutta edes muulloin ja subinkin nähden?

Tunnustan että ajatus keskusteluun heräsi, kun itse saatan tirauttaa pelkästään hyvää kirjaa lukiessa, tai elokuvaa, teatteri esitystä seuratessani. Joskus siihen riittää pelkästään, kun muistelee edellämainittuja.

No tunnustettakoon sitten täälläkin.  :-\ Saa ja pitääkin jos siltä tuntuu, edellyttää tosin täydellistä luottamusta siihen alistuvaan osapuoleen.
Jos Master subia pannoittaessaan tai muuten merkittävästi palkitessaan liikuttuu ja livauttaa pari kyyneltä poskelle niin tuskinpa siitä yksikään subi loukkaantuu, vaivautuu tai katsoo että Master menettäisi auktoriteettinsa.
Sessiossa kyynelehtivä Master kuten joku aiemmin sanoikin olisi sketsin paikka.
Tommmy Taberman taisi sanoa aikoinaan eräässä haastattelussa näin :"Pitää olla kova voidakseen olla herkkä"
« Viimeksi muokattu: 21.09.2011, 11:50 kirjoittanut Herra_Jack »

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #33 : 21.09.2011, 12:53 »
Yksi teoria on ystäväni esittämä; Hän kertoi suuren osan alistamisesta saamastaan nautinnosta tulevan sympatian tunteesta. Tais verrata itkevää narttua liikuttavaan tragediaan. Tässäkin valossa kyyneleet vois olla aika luonnollisia.  Toki muutenkin.

Allekirjoitan tuon aika pitkälti. En kylläkään ole (vielä) kyynelehtinyt sessiossa, mutta en ihmettelisi jos joskus niin vaikka kävisi.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #34 : 02.05.2015, 15:49 »
Saako mies ylipäätään itkeä?
Kai se Masterikin saa itkeä jos sitä tuntuu.
Jos on hyvä syy.

Itse vaan en tiedä kuinka siihen suhtautuisin.
Vähän ristiriitaiset tunteet asian suhteen,olisiko se kaunista ja herkkää vai lähinnä (ärsyttävää,ehkä liian vahva sana)vaivaannuttavaa.

Tähän asti itsellä ollut vähän sellainen ajatus että tosimies ei itke.
Esim. en ole kovin montaa kertaa nähnyt oman isäni itkevän.
Se taitaa olla kotoa opittua.

Muuten tuohon itkemiseen, että äitini on kova itkemään,melkein joka asiasta.
Ja itsekkin välillä aika itkuherkkä,mutta häpeän ja inhoan sitä,mutta aina sille vaan ei voi mitään,vaikka kuinka päättää ettei itke.

P.s. mulle subina taitaa pahin pelko sessioissa olla,että itseltä pääsisi itku :o
« Viimeksi muokattu: 03.05.2015, 09:45 kirjoittanut kuunlilja74 »

Tehotippa

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #35 : 02.05.2015, 17:03 »
Itkemisen jalon taidon osaava Master on varmasti paras Master.
Vain sellainen Master voi ymmärtää syvästi myös subin tunteita,
joka taasen syventää sessioiden toimivuutta aivan eri aallonpituudelle.
Mitään itkupilliä en tällä tarkoita, mutta jos nahkaruoska joskus kostuu kyynelistä,
se vain myötäilee subin herkkää ihoa entistä paremmin.
Masterin pitäisikin uskaltaa näyttää myös herkkä puolensa,
silloin kun tilanne sitä vaatii.

slave93

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #36 : 02.05.2015, 20:17 »
Saa tietenkin. Kaikilla ihmisillä pitäisi olla oikeus näyttää tunteensa :)

BadDream

Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #37 : 02.05.2015, 21:39 »
Ei tietenkään! Vähintään suojelupoliisi ovelle silmäkulman kostumisesta!

-katy-

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #38 : 02.05.2015, 21:59 »
Tämä on niin kiintoisa aihe. Nimittäin että sijaitseeko aivoissa itku ja nauru samassa kohtaa tai ylipäätään tunteiden "näyttökeskus", missä ja miten. Harmi ettei musta ole tiedemieheksi.
Sekin on niin mielenkiintoista, että miksei joissain kulttuureissa ole soveliasta näyttää tuntemuksiaan,oli ne mitä hyvänsä,vaan on opittu,että itsehillintä on poikaa ja "mene huoneeseesi vinkumaan ja tule sitten pois kun olet rauhoittunut"-tai "nyt saat kyllä selkääsi stn:n vinkuintiaani"

Itse valitettavasti olen ehkä maailman HC:in itkijä-reagoin kaikkeen useimmiten kyynelillä-mikä edes vähänkään sitä harmaata sahanpurua liikauttaa-ja se tietenkin on tosi noloa,koska näin eivät muut useinkaan tee. Onneksi lähipiiri eli lapsoseni ja hänen ystävänsä ovat tottuneet tuohon, eivätkä vaivaannu siitä kovinkaan paljoa. Kenties olisi loistava ura puolestaitkijänä,mutta että aiheeseen,niin en usko että kukaan mua päihittää itkemisessä,joten se olisi aivan toivottavaa jopa joskus-tai emme ole ihan samalla ulalla muussa tapauksessa.

Nämä nimikkeet ja termit,kuten "master,sub,narttu,äijä"ym. ovat mulle menneet aika hakuseen,mutta olen antanut itselleni luvan olla aivopeseytymättä  :D

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #39 : 02.05.2015, 22:17 »
Ai tää jatkuu vielä .... joo siis Materi tekee mitä haluu, aivan kuin subi tekee mitä Masteri haluaa.

Eli joo.

RMK

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #40 : 02.05.2015, 23:00 »
No mä en näistä mastereista tiiä,mutta siis saa tottakai.

Mutta kyllä mä uskon että siinävaiheessa joko:

A) nauraisin kippurassa lattialla
B)Läppäisin tyyppiä päähä "oos ny"
C) "okeiii... no mut kattellaa"

Ellei kyseessä oo joku oikeesti paha/henkilökohtainen juttu miks itkee.

Tack så.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #41 : 02.05.2015, 23:11 »
Miksei saisi itkeä? Ihmisiä tässä ollaan. Itkeminen on vahvuuden merkki. Se on sen merkki, että uskaltaa kohdata tunteensa, eikä vain sivuuta niitä. Minä arvostan.

Pip

Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #42 : 02.05.2015, 23:41 »
Itse itkin viimeksi, kun kannoin hovikuvaajani hautaan. Koko toimituksen ajan pysyin kasassa, mutta kun lähdettiin arkkua kantamaan, niin silloin ratkesin. Joku itsenäisyyspäivä herkistyin, kun kuuntelin Sakari Kuosmasesn version Finlandiasta. Sitä ennen muistaakseni vuonna 2006 itkin, kun luin tyttärelleni iltasatua ja ajattelin, etten pääse joka päivä näkemään hänen kasvuaan (sinä iltana sovimme exän kanssa erosta).

En ole hirvittävän sentimentaalinen ihminen ulospäin, mutta se ei silti tarkoita, etten tuntisi mitään. Itse asiassa väitän, että empaattinen sadisti on paljon vittumaisempi, kuin tunnekylmä.  >:D

Riverlady

  • Vieras
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #43 : 03.05.2015, 00:26 »
Itse asiassa väitän, että empaattinen sadisti on paljon vittumaisempi, kuin tunnekylmä.  >:D

En tunnusta mitään. Muut arvioikoon asian.

Jayteasee

  • PoVi
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 414
  • Saapaspöppelö™, TruuPiirturi™ , Halihirmu™
  • Galleria
Vs: Saako Master itkeä?
« Vastaus #44 : 03.05.2015, 05:37 »
Minulla nousevat niskakarvat pystyyn joka kerta, kun luen täällä jonkun sanovan, että itkevä mies/Master olisi jotenkin hyljeksittävä.

"Kunhan ei minun nähteni". "Oos ny". "Nauraisin kippurassa". "Okeiii... No mut kattellaa" ynnä muita hittejä mitä täällä on ollut. Nuo olivat mieleenpainuvimmat. Okei, onnea teille. You know who you are. Nyt äkkiä joku sanomaan, että olen langennut trolliin, että saadaan tämäkin pois alta.

Miksi itkeä, ja mikä on hyvä tai huono syy itkeä? Tuollaiset kommentit ovat minusta jo todella hyvä syy. Ja toisaalta, tuollaiset kommentit ovat helvetin hyvä syy olla tirauttamatta ensimmäistäkään kyyneltä tai nakkaamatta paskaakaan. Sekö sitten olisi hyvä? Kuinka kovia ja kyynisiä ihmisten pitäisi oikein olla?

Minua suoraan sanoen inhottaa.