Kirjoittaja Aihe: Ⓐ  (Luettu 55710 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #195 : 17.04.2013, 07:55 »
Mutta rajat on vedettävä johonkin, muuten se "edullisuus" kääntyy konkurssiksi.

Jotta olis jotain jaettavaa pitää jonkun tehdä sitäkin yhteiseen kassaan. Omien tarpeittensa lisäksi.

Kokeilkaa joskus laittamalla säästöpossuun 100 euroa. Ottakaa sieltä joka päivä 10 euroa, josta maksatte veroa 2 euroa laittamalla sen takaisin säästöpossuun. Ja seuraavana päivänä otatte taas 10 euroa josta laitatte verona 2 euroa takaisin ...

IKRM

Norja

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #196 : 17.04.2013, 09:43 »
Yhteiskunnan taso on juuri niin hyvä kuin on heikoimpien asema.

Mitä enemmän kurjistetaan köyhimpien oloja, sitä enemmän on odotettavissa laaja-alaisesti ongelmia ja sitä kautta yhteiskunnan kustannukset nousevat. Tulisi edullisemmaksi ennaltaehkäista.

Siis tällasta mä just rakastan. Tää on sitä HYVÄÄ kiihkotonta keskustelua ja kide on tapansa mukaan oikeassa ja mullakaan ei pysty olee tohon mitään lisäämistä.  :)



Mahtoiko olla tosissaan kirjoitettu ?
Jos oli, niin hyvä, että talvet kovenee...
Tosin en usko , että Norja missään autiotaloissa majailee ja roskiksia dyykkaa

Minkä kirjoitin, sen kirjoitin 8)

Mun kirjoituksissa on yleensä totta vaan toinen puoli, mutta mä olen aika tosissani aina välillä. Mun hieman provoissa kirjoituksissa on yleensä joku juju mitä mä en ihan syystä paljasta kaikille jos ne ei sitä itte tajuu. Mua tosiasiassa riepoo tässä ketjussa eniten se, että mulle paljastuu kuinka tietämätöntä ja peloissaan on se jengi, joita kunnon anarkomarkot pitää ihan turhaan vihollisinaan. En voi muuta kuin ihmetellä sitä, että ne jotka luulevat olevansa osa sitä porukkaa joka täällä jotain päättää tai merkitsee on niin vitun kusessa heti kun joku avaa suunsa eikä vaan nyökyttele et olipa hyvin sanottu  rakas Lauri. Sit mua ottaa pattiin ihmisten pahansuopuus ja röyhkeys ja törkeys ja toisen kinkyn halveksunta ja vittu ihan suora vihanpito.

Näissä keskustelufjoorumeissa on se hyvä puoli et nää on vaan tätä nettitauhkaa ja näillä ei pysty fyysisesti koskemaan ketään, tai muuttamaan maailmaa tai itseään oman mielikuvansa mukaiseksi. Mäkin innostun aina välillä uhittelemaan mua isommille ja viisaammille ja oisin taas varmaan saanu pataani koska mä käyn aukoo jollekin. Heteromiehissä on se hyvä puoli että niillä noi omien faijojen nauhotukset päässä on niin syvällä ja kovaäänisiä et se mahdollistaa myös ihan hemmetin hyvän kentän mun kaltaiselle provolle ja näennäiselle nettivapaustaistelijalle. Niinku mä sanoin täällä netissä on paljon helpompi paiskata sitä kuvitteellista stemaria tai polttopulloa sikojen otsaan. Sika ei tässä tarkoita ketään vaan  Babylonin sotilasta.
Mun selvitymismenetelmäni kriisitilan tai ihan vaikka vaan huvikseen on todellisuudessa melko hyvät sillä mä tiedän mistä mä puhun. Mä olen parhaimmillani todella kekseliäs ja kokenut kaupunkisissi. Mulle ei tulis nälkä eikä kylmä vaikka heti joutuis ulkoruokintaan. Mutta miten käy niille jotka joutuu samaan tilaan vekkihousuissaan ja tekokuitusukissaan pikkutakin helma tuulessa lepattaen sitten kun se meininki alkaa mistä puhutaan lopunaikana? Sitäpaitsi se on jo alkanut ja aikaa lyhennetään niinkuin on kirjoitettu. Voiko ylemmyydentunnetta, ahneutta tai muuta kokoomuspropagandaa syödä? Mä olen heti valmis lähtee viivalle jos pitää kattoo ja mun elämä ei lopu vaikka multa vietäis kaikki mitä mulla on. Olen jo valmistautunut. Mun elämänfilosofiaan kuuluu olla valmis luopumaan ihan kaikesta ihan heti ilman taakseen katsomista. Kevyellä repulla nääs ja kantsii tietää kenen joukoissa seisoo. Tekis mieli mäsäyttää vielä jotain tosi apokalyptista mutta ehkä sit toisella kertaa.

 :)) :love: :)) :love: :))

Aino

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #197 : 17.04.2013, 10:05 »
kunnon anarkomarkot
 :)) :love: :)) :love: :))

Aah! Anarkomarko!

Tässä välikevennyksenä isänmaallinen(kin) kipale kaikille sedille, tädeille ja Markoille!

Lama: Anarkomarko
http://www.youtube.com/watch?v=Ek1A-kJZJoM

 pus :love:


IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #198 : 17.04.2013, 10:07 »
Sit mua ottaa pattiin ihmisten pahansuopuus ja röyhkeys ja törkeys ja toisen kinkyn halveksunta ja vittu ihan suora vihanpito.

Tämä foorumiväki on vaan yksinkertaisesti liian heterogeenistä. On jokaiseen lähtöön, samalla foorumilla kommunistit, anarkistit, kokoomuslaiset, feministit, sovinistit, sadistit, masokistit.. Ainoana yhdistävänä tekijänä BDSM, josta siitäkin D/s, S/M, roolileikkijät..

Ei tuosta voi seurata muuta kuin murhetta.

IKRM

Fixx

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #199 : 17.04.2013, 11:20 »
Sit mua ottaa pattiin ihmisten pahansuopuus ja röyhkeys ja törkeys ja toisen kinkyn halveksunta ja vittu ihan suora vihanpito.
Tämä foorumiväki on vaan yksinkertaisesti liian heterogeenistä. On jokaiseen lähtöön, samalla foorumilla kommunistit, anarkistit, kokoomuslaiset, feministit, sovinistit, sadistit, masokistit.. Ainoana yhdistävänä tekijänä BDSM, josta siitäkin D/s, S/M, roolileikkijät..

Ei tuosta voi seurata muuta kuin murhetta.
Tai sitten ihmiset saavat hiukan uutta ajateltavaa ja jos oikein hyvin käy niin oppivat hiukan suvaitsevammiksi.

Norja

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #200 : 17.04.2013, 11:31 »
I don't have to like you to love you. :love:

vctr

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #201 : 17.04.2013, 11:37 »
I don't have to like you to love you. :love:

Eikä tarvii rakastaa, että voi antaa olla  :love:

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #202 : 17.04.2013, 11:48 »
Tai sitten ihmiset saavat hiukan uutta ajateltavaa ja jos oikein hyvin käy niin oppivat hiukan suvaitsevammiksi.

Valitettavasti en usko, että Norjan anarkismipuheenvuoro kovinkaan suuresti kasvatti anarkistien suosiota/suvaitsevuutta kaltaisteni parissa vaikka kivasti kirjoitettu olikin.

Niin kauan kuin yhteisellä lompakolla käydään niin ei voi antaa olla edes rakkaudesta. Pitää saada kaikki ymmärtämään, että jokaisella on myös velvollisuuksia kun yhteistä kakkua kootaan kasaan.

IKRM

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Ⓐ
« Vastaus #203 : 17.04.2013, 12:12 »
IKRM, en usko itsekään että sinä tai kaltaisesi muuttaisitte mieltänne vaikka kirjoittaisi mitä. Olet rakentanut anarkistista oman mielesi mukaisen olkiukon ja käyt ahkerasti sen kimppuun mutta keskusteluksi sitä nyt ei voi kuitenkaan sanoa.

Ja juuri ylläolevasta syystä taidan itse vetäytyä vain seuraamaan sivusta tätä keskustelua, tai yritän ainakin.

Fixx

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #204 : 17.04.2013, 12:16 »
Valitettavasti en usko, että Norjan anarkismipuheenvuoro kovinkaan suuresti kasvatti anarkistien suosiota/suvaitsevuutta kaltaisteni parissa vaikka kivasti kirjoitettu olikin.

Niin kauan kuin yhteisellä lompakolla käydään niin ei voi antaa olla edes rakkaudesta. Pitää saada kaikki ymmärtämään, että jokaisella on myös velvollisuuksia kun yhteistä kakkua kootaan kasaan.
Yhteisen lompakon käyttötavat eivät määräydy anarkistisen maailmankatsomuksen perusteella. Vaikka velvollisuuksista voidaankin vääntää, niin minusta anarkismin olennainen ydin on ymmärtää että vapauteen liittyy erottamattomana myös vastuu. Ei se muuten toimi (jos sittenkään, tietty  >:D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #205 : 17.04.2013, 12:24 »

Yhteisen lompakon käyttötavat eivät määräydy anarkistisen maailmankatsomuksen perusteella. Vaikka velvollisuuksista voidaankin vääntää, niin minusta anarkismin olennainen ydin on ymmärtää että vapauteen liittyy erottamattomana myös vastuu. Ei se muuten toimi (jos sittenkään, tietty

Ymmärsinkö oikein Fixx, että ollaan samaa mieltä tässä asiassa?

IKRM

Norja

  • Vieras
Vs: Ⓐ
« Vastaus #206 : 17.04.2013, 12:30 »
Lepakon kuppilan ovessa luki et veretön "vallankumous on hippien horinoita", mut se ei ole kenekään etu et vastustajat isketään koukkuihin niskasta roikkuu ja sit on kaikki hyvin. Babylon on jo hävinnyt taistelun, mut kyl täs jotku pikku kähinät viel tulee enneku kaikki on hyvin. Nää ajalliset pikku vaikeudet ei oo mitään sit ku tulee isoo touhuu. Jos tuntee yhtään apokalyptisesta totuudesta, tietää et lopunaikoina ei ole rahaa edes käytössä ja silloin anarkistit on omillaan mut massijätkillä on vähän huonommin asiat.

Love is the king :love:

http://www.youtube.com/watch?v=QbIsdFILPUI

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #207 : 17.04.2013, 12:39 »
Lepakon kuppilan ovessa luki et veretön "vallankumous on hippien horinoita",

Tuleekohan kenellekään yllätyksenä; en ole ikinä käynyt Lepakossa. Sen verran luulen tietäväni, että sitä ei enää ole olemassa, joten jää sitten ikuisiksi ajoiksi käymättä.

Vallankumouksessa vahvimmat pärjää ja heikoimmat sortuu, aivan kuin ihan kaikissa muissakin 'asioissa'.

Silti jotenkin todella käsittämätöntä huudella tällaisen yltäkylläisyyden keskella vallankumousta. Venäjällä sata vuotta sitten se oli ymmärrettävää, siellä suurimmalla osalla ei ollut yhtään mitään. Tai Pohjois-Koreassa nyt. Hyvin vaikeaa sanoa orjuudeksi tilannetta, jossa opiskelut on ilmaisia kaikille, on opintotukea, on asumistukea, on työmarkkinatukea, on .. kaikkea.. Sen kun vaan tarttuu toimeen ja tekee omasta elämästään jotain.


IKRM

Köysimestari

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sitoo ja piiskaa.
  • Galleria
    • Taidetta
Vs: Ⓐ
« Vastaus #208 : 17.04.2013, 12:46 »
IKRM, en usko itsekään että sinä tai kaltaisesi muuttaisitte mieltänne vaikka kirjoittaisi mitä. Olet rakentanut anarkistista oman mielesi mukaisen olkiukon ja käyt ahkerasti sen kimppuun mutta keskusteluksi sitä nyt ei voi kuitenkaan sanoa.

Ja juuri ylläolevasta syystä taidan itse vetäytyä vain seuraamaan sivusta tätä keskustelua, tai yritän ainakin.

Myös minä vetäydyn turhautuneena tästä keskustelusta. Tämä ei mene piiruakaan eteenpäin. Positiivisimmillaankin joidenkin ihmisten jääräpäisyys on joko trollausta tai kyvyttömyyttä ymmärtää luettua. Kun joku asiasta jotain tietävä yrittää kertoa mitä anarkismi on, niin asiasta ei oteta onkeen, vaan jatketaan loputtomasti omien mielikuvien toistamista.

Kertauksena loppuun:
- Anarkismi on yhteiskuntateoria ja aate, kuten kommunismi ja kapitalismi. (Historiallisesti anarkismi kilpaili sosialismin ja kommunismin kanssa, mutta se on jäänyt aatteena vähän pimentoon ja unohduksiin.)
- Anarkismi ei ole anarkiaa ja kaaosta.
- Anarkisti tarkoittaa anarkistista yhteiskuntateoriaa kannattavaa ihmistä.
- Anarkisti ei tarkoita velttoa työnvieroksujaa tai yhteiskunnasta poisjättäytyvää ihmistä.

ps. Minä en ole anarkisti, en kannata anarkistista yhteiskuntaa. Tiedän kuitenkin suurinpiirtein mitä anarkismilla oikeasti tarkoitetaan, siksi olen tähän ketjuun kirjoittanut.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ⓐ
« Vastaus #209 : 17.04.2013, 13:14 »
- Anarkismi on yhteiskuntateoria ja aate, kuten kommunismi ja kapitalismi. (Historiallisesti anarkismi kilpaili sosialismin ja kommunismin kanssa, mutta se on jäänyt aatteena vähän pimentoon ja unohduksiin.)

Eihän se nyt mikään yhteiskuntateoria voi olla, että syödään roskiksista dyykattua ruokaa, eletään autiotaloissa, kerätään puistoista risuja joilla lämmitetään, pummitaan kyytejä kavereilta, käydään naimassa kaverin vaimoa ja haaveillaan vallankumouksesta jonka jälkeen kaikki on sitten kuin ruusuilla tanssimista.

Pitäis olla hiukan edes lihaa luitten päällä ennenkuin tuosta teoriasta kuoriutuis jotain jonka varassa ihmiset voi elellä ja kasvattaa lapsiaan.

IKRM