Kirjoittaja Aihe: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?  (Luettu 22987 kertaa)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #75 : 25.10.2013, 10:27 »
....Ettei unohtuisi, fyysisistä vaaratekijöistä on perusteltua kertoa.

Useimmille ko. vaaratekijöistä kertominen varmaankin saisi varomaan ko. henkilöä,
omille 'leikkikavereilleni' tuo on taas lähinnä suositus ottaa yhteyttä.

Tämä varmaankin summaa koko ketjun siihen, että jokaisella on omat näkökantansa,
tarpeensa ja halunsa asioista.

Uskoisin että Suomen lintukodossa ei ihan kauheasti tapahdu äärimmäisyyksiin meneviä
väärinkäytöksiä ja suurinosa ristiriidoista on syntynyt käsityseroista tai väärinymmärryksistä.

Täytyy muistaa että joka tappelussa on yleensäottaen vähintään kaksi osapuolta ja näkemystä.

Itse olen väkivaltainen ja joidenkin mielestä epäturvallinen, mutta olen sitä avoimesti ja kaikki
joiden kanssa toimin, varmasti, tietävät nämä seikat.

-Stoge

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #76 : 25.10.2013, 11:10 »
Yksi hyvä tapa mitä suositellaan, ainakin aikoinaan suositeltiin, uuden kinkykumppanin löydyttyä oli,  että vaaditaan ja kysellään "suosituksia" exiltä tai vaikka vain tyypin tuntevilta kanssakinkyiltä. Siinä saa varoituksia ja tietoja tyypistä varmasti. Ja oma arviointikyky sitten mittaa sen mitä uskoo ja mitä ei. Päätöshän on aina omassa päässä.
Entäs sitten, jos niitä exiä ei ole tusinakaupalla eli henkilö ei ole lerppakulli juoksemassa jokaisen subin perseessä raippa tanassa? Taikka henkilöä ei kiinnosta esim. bileissä esittää mitään/koskea toisen subiin?

Mun kumppanit (ja samalla myös subit) ovat "kasvaneet ulos" skenestä ja ovat halunneet jättää kaiken tämän taakseen. Tuen heitä täysin tässä päätöksessä ja annan heidän jatkaa rauhassa elämäänsä uusien kumppaneiden kanssa vetämättä tänne enää mukaan.

-katy-

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #77 : 25.10.2013, 12:07 »

Itse olen väkivaltainen ja joidenkin mielestä epäturvallinen, mutta olen sitä avoimesti ja kaikki
joiden kanssa toimin, varmasti, tietävät nämä seikat.
Se on hyvä,että kerrot tuon avoimesti,eikä jää epäselvyyksiä kenellekään.
Onko muuten "skenessä" paljonkin ihmisiä,jotka haluavat kokea nimenomaan väkivaltaa?

Ite kun siis pyrin päässäni ja käytännössä erottamaan BDSM:n ja väkivallan toisistaan.
 
Mulle on väkivaltaa siis se,että satutetaan väkisin,vasten uhrin tahtoa,mielivaltaisesti ja loukaten ihmisoikeuksia,eikä sisällä seksuaalista kiihottumista ollenkaan vaan päinvastoin.

Wibbe

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #78 : 25.10.2013, 12:18 »
Yksi hyvä tapa mitä suositellaan, ainakin aikoinaan suositeltiin, uuden kinkykumppanin löydyttyä oli,  että vaaditaan ja kysellään "suosituksia" exiltä tai vaikka vain tyypin tuntevilta kanssakinkyiltä. Siinä saa varoituksia ja tietoja tyypistä varmasti. Ja oma arviointikyky sitten mittaa sen mitä uskoo ja mitä ei. Päätöshän on aina omassa päässä.
Entäs sitten, jos niitä exiä ei ole tusinakaupalla eli henkilö ei ole lerppakulli juoksemassa jokaisen subin perseessä raippa tanassa? Taikka henkilöä ei kiinnosta esim. bileissä esittää mitään/koskea toisen subiin?

Mun kumppanit (ja samalla myös subit) ovat "kasvaneet ulos" skenestä ja ovat halunneet jättää kaiken tämän taakseen. Tuen heitä täysin tässä päätöksessä ja annan heidän jatkaa rauhassa elämäänsä uusien kumppaneiden kanssa vetämättä tänne enää mukaan.

En toki tarkoita sellaisia exiä ja kavereita, jotka pitää kaivella esille sieltä skenen ulkoisesta elämästä pakolla, vaan meillä monilla on myös exiä ihan täällä skenen kiehtovassa maailmassa, kuten myös ystäviä. Ja niillä joilla ei ole on vain mahdollisuus antaa itsestään hyvä kuva vaikka kahvikupposen ääressä. Jos ihminen salaa liikaa (ja tämä "liika" on jokaisen oman subjektiivisen kokemus, jota en osaa tarkemmin määritellä), voi miettiä onko siinä ihmisessä jokin kohdaltaan.

Olenko minä ainoa joka muistaa tämän hyvän ohjeen kysellä avoimesti uudesta partneristaan muilta jotka hänestä jotain tietävät? Ei tämä nyt niin uusi asia ole. ;)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #79 : 25.10.2013, 12:59 »

Itse olen väkivaltainen ja joidenkin mielestä epäturvallinen, mutta olen sitä avoimesti ja kaikki
joiden kanssa toimin, varmasti, tietävät nämä seikat.
Se on hyvä,että kerrot tuon avoimesti,eikä jää epäselvyyksiä kenellekään.
Onko muuten "skenessä" paljonkin ihmisiä,jotka haluavat kokea nimenomaan väkivaltaa?

Ite kun siis pyrin päässäni ja käytännössä erottamaan BDSM:n ja väkivallan toisistaan.
 
Mulle on väkivaltaa siis se,että satutetaan väkisin,vasten uhrin tahtoa,mielivaltaisesti ja loukaten ihmisoikeuksia,eikä sisällä seksuaalista kiihottumista ollenkaan vaan päinvastoin.

-Kaikkeen vapaaehtoiseen toimintaan tarvitaan aina halu.
-'Väkisin' / 'vasten tahtoa' ovat harmaita termejä jotka venyvät toiminnan mukana
-99% toimintaan sisältyy seksuaalisia elementtejä
-Toiminta ei ehkä aina ole ihan lainkirjaimen sallimissa rajoissa, mutta aina osallisten hyväksymää koska muuten kirjoittaisin tätä kaltereiden takaa
-Kuten taisin sinulle vastata jossain aikaisemmassa tekstissä, minulla väkivaltaisuus ja seksuaalisuus on nivoutunut yhteen.

BDSM (tai ainakin tuo S&M osuus termistä) on lähtöisin väkivallasta, se minkä muodon se on nykypäivänä saanut ja mitä se tarkoittaa on niin monimutkainen käsite
että se on melkein jokaisen oma henkilökohtainen näkemys.

Se mitä 'skenessä' nykyään, mikä on hyvin vähän, 'pyörin' on antanut minulle mielikuvan että väkivaltaisemmista toiminnoista kiinnostuneita ihmisiä on paljon, mutta
hyvin useilla tämä on fantasian tai tiedonjanon tasolla ja niitä jotka sitten ihan aikuisenoikeasti tälläisiä tekoja haluavat/tarvitsevat on todella vähän.

Ne ihmiset joiden kanssa tällähetkellä toimin, heistä ei yksikään käy tällä forumilla tai bileissä tai ole muutenkaan mukana 'skenen' toiminnassa.

-katy-

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #80 : 25.10.2013, 14:05 »
BDSM (tai ainakin tuo S&M osuus termistä) on lähtöisin väkivallasta, se minkä muodon se on nykypäivänä saanut ja mitä se tarkoittaa on niin monimutkainen käsite
että se on melkein jokaisen oma henkilökohtainen näkemys.

Se mitä 'skenessä' nykyään, mikä on hyvin vähän, 'pyörin' on antanut minulle mielikuvan että väkivaltaisemmista toiminnoista kiinnostuneita ihmisiä on paljon, mutta
hyvin useilla tämä on fantasian tai tiedonjanon tasolla ja niitä jotka sitten ihan aikuisenoikeasti tälläisiä tekoja haluavat/tarvitsevat on todella vähän.

Ne ihmiset joiden kanssa tällähetkellä toimin, heistä ei yksikään käy tällä forumilla tai bileissä tai ole muutenkaan mukana 'skenen' toiminnassa.

Aivan- siksi itse henkilökohtaisesti haluaa pitää väkivalta-termin pois BDSM:stä, koska itsellä se on lähtöisin muusta ja tarkoittaa muuta kuin väkivaltaa. Lisäksi se saattaa johtaa harhaan ihmisiä, jotka eivät ole millään tavalla mukana missään kinky-kuvioissa, mutta ehkä kiinnostaa. En halua henk. koht. edustaa väkivaltaa, siis jos pitäisi vastata kysymyksiin vaikkapa työkaverille hänen kysyessään asioista.

Ajattelen "skenellä" niitäkin ihmisiä, jotka eivät esim. käy bileissä tai kinkyfoorumeilla,mutta ovat jollain muulla tapaa aktiivisia tai toteuttavat  taipumuksiaan.

Tuo mitä lisäksi sanoit ja kuvailit, ei mun mielestäni täytä väkivalta-termin sisältöä ja piirteitä,mutta jos haluaa käyttää kuvaavana sanana väkivaltaa S/M:stä, se on tietysti jokaisen oma asia, paitsi kun se on epäselvää ja haluaa kysyä vähän tarkemmin ja sitten jos haluaa vielä selventää, että mitä tarkoittaa.. C:-)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #81 : 25.10.2013, 14:34 »
BDSM (tai ainakin tuo S&M osuus termistä) on lähtöisin väkivallasta, se minkä muodon se on nykypäivänä saanut ja mitä se tarkoittaa on niin monimutkainen käsite
että se on melkein jokaisen oma henkilökohtainen näkemys.

Se mitä 'skenessä' nykyään, mikä on hyvin vähän, 'pyörin' on antanut minulle mielikuvan että väkivaltaisemmista toiminnoista kiinnostuneita ihmisiä on paljon, mutta
hyvin useilla tämä on fantasian tai tiedonjanon tasolla ja niitä jotka sitten ihan aikuisenoikeasti tälläisiä tekoja haluavat/tarvitsevat on todella vähän.

Ne ihmiset joiden kanssa tällähetkellä toimin, heistä ei yksikään käy tällä forumilla tai bileissä tai ole muutenkaan mukana 'skenen' toiminnassa.

Aivan- siksi itse henkilökohtaisesti haluaa pitää väkivalta-termin pois BDSM:stä, koska itsellä se on lähtöisin muusta ja tarkoittaa muuta kuin väkivaltaa. Lisäksi se saattaa johtaa harhaan ihmisiä, jotka eivät ole millään tavalla mukana missään kinky-kuvioissa, mutta ehkä kiinnostaa. En halua henk. koht. edustaa väkivaltaa, siis jos pitäisi vastata kysymyksiin vaikkapa työkaverille hänen kysyessään asioista.

Ajattelen "skenellä" niitäkin ihmisiä, jotka eivät esim. käy bileissä tai kinkyfoorumeilla,mutta ovat jollain muulla tapaa aktiivisia tai toteuttavat  taipumuksiaan.

Tuo mitä lisäksi sanoit ja kuvailit, ei mun mielestäni täytä väkivalta-termin sisältöä ja piirteitä,mutta jos haluaa käyttää kuvaavana sanana väkivaltaa S/M:stä, se on tietysti jokaisen oma asia, paitsi kun se on epäselvää ja haluaa kysyä vähän tarkemmin ja sitten jos haluaa vielä selventää, että mitä tarkoittaa.. C:-)

Termien sisällöstä ja tarkoituksista on aika turha jauhaa koska kuten sanottu, kaikki nykyään tarkoittavat termeillä asioita joiden he itse näkevät sisältyvän ko. termiin.
Ehkä, yleisestiottaen, joskus tuntuu että ihmiset ajattelevat liikaa ja tekevät liian vähän.


mastervsop

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #82 : 25.10.2013, 23:07 »
BDSM piirit tuntuvat olevan suurin ämmäkerho mitä ikinä olen tavannut ja sain siitä tänä vuonna vahvistuksen ihan konkreettisesti episodista joka lähti yksipuolisesti kerrottuna elämään omaa elämään noin 10v sitten.

Kerron sen tässä nyt ihan henkilöiden julkituomista myöden koska olen antanut mielestäni tarpeeksi siimaa ja rikoksen eli kunnianloukkauksen ja anonyymiteetin rikkomiseen johtavat juridiset ja yhteisölliset moraalit näemmä pyyhitään persellä tai luullaan että asia vaan unohtuu kun se hyssytellään maton alle.

Elikkä kaikki alkoi kun Cityn kinkychatissa aikanaan roikkusin tylsistyneenä lastenlikkana exän ollessa harrastustensa parissa 24/7. En varsinaisesti ollut muuta kuin tappamassa aikaa mutta osoittautui että eräs chattailija tiesi minut, jo silloin leuhkan DJn samasta ravintolasta jossa hän plokkaajana. Itse en yhdistänyt mutta sovimme mielenkiinnosta treffit.  Matkalla tapaamispaikkaan yhtäkkiä itselle välähti että sehän oli tuttuni exä ja näin olikin. Asiat johti toiseen hänen kehuen olevansa paikallisen skenen prinsessoja. Niin noh treenattu ainakin ja nosti puntteja kuin mies. Itse olin tauon jälkeen aloittanut juuri rakkaan kamppailulajiharrastukseni ja projektina oli nousta kehään vielä vanhoilla päivillä joten yhteisiä intressejä oli. Eroani kotoa vaadittiin useasti johon en lupaillut mitään aluksi mutta lopulta muutin kotoa pois viikoksi hänen luo todeten että ei tästä mitään tule. Aavistelin myös että oireilujen takana oli muutakin kuin pelkkä     alkukitka. Ja näinhän se olikin. Muutin takaisin perheeni luo ja katkaisin kaikki välit subiin koska aikaisemminkin oltiin riidelty mielestäni riittävästi. Kaikesta tästä oltiin samalla kuulemma raportoitu paikallisille skenen johtohlöille ihan niinkuin se vittuakaan olisi itseäni hetkauttanut. Kuukauden tauon jälkeen olin vanhimman tyttäreni kanssa menossa jäätelölle ja kun astuin kadulle kukas se siinä kulman takana silmät vetisenä ja naama punaisena jäi kiinni stalkkaamisesta itse teossa.  En halunnut tyttäreni takia sanoa edes moi vaan jatkoin matkaani. Jälkeen selvisi että subi oli saanut "hermoromahduksen" otti töistä koko kesän lomaa meni AA-kerhoon kun oli kuulemma juoppo. En säälinyt koska 15v ravintola-alaa on opettanut että alkoholismi ei ole muutakuin heikkoutta. Kuitenkin muutaman kerran tavattiin koska jostain kumman syystä koin syyllisyyttä tilanteeseen mutta syksyn tulessa ainoat kontaktit mitä otin oli vaatia tavarani joita hän kätki ja möi eteenpäin saamatta oikeastaan mitään takaisin. Kerran olin menossa oven taakse mutta hän kävelikin vastaan jolloin aloin vaatimaan fyysisestikkin omiani takaisin siinä onnistumatta, sain toki lähestymiskielto haasteen ja ties mitä perään jotka käräjillä tuomarikin nauroi ulos. Luulin että episodi olisi vihdoinkin ohi mutta mitä vielä. Tämä narsismin huipentuma oli pitkään koittanut ystävystyä lasteni äidin kanssa, lähettänyt kaikki yhteiset viestittelymme niin chatissa kuin puhelimitse lasteni äidille.  Kun tästä exäni sai tarpeekseen hän ilmoitti itse että hän osaa kyllä kinkyillä kanssani kuten ennenkin ja suhteemme eli uutta kukoistusta bileissä käyntiä myöden. Olisinpa tiennyt että tämä sekoilu tähän asti oli vasta alkusoittoa.
Olin keikkahommissa ja treenasin kilpailut mielessä,  ja tämän exsub tiesi joten mitä mitä muutakuin lisää pökköä pesään. Olin jossain vaiheessa chatissa sitten riidellyt paikallisten "nokkamiesten" kanssa joiden tiesin olevan eräiden raportointien kohde mutta en muistanut koko asiaa edes ja se kerrottiin minulle noin 10v jälkeen jolloin ilmoitettiin että en ole tervetullut paikallisiin tapahtumiin vaikka ne ovat ravintolassa ja yleisölle vapaat eli ravintolan säännöillä edetään käräjillä. Tuolloin päätin poistua paikalta avecini jäi koska olihan työpaikallaan ja olin mielestäni jutellut hyvässä hengessä ja sain käsityksen että päästiin yhteisymmärrykseen että vanhat kaunat on takana ja saan ilmoituksen että asia ei ole enään riesana.

Sitä vastausta sieltä suunnalta odotellessa joka on siis aikoinaan saanut aikaan erotuksen kamppailulajiseurasta väkivaltaisen siviilielämäni vuoksi ( "uhkailut"chatissa kun livenä en hlöitä tuntenut ) ja BDSM intressini nojaten. Eli intimiteettini ja anonymiteettini rikottiin yhdistyksen taholta. Haittaa tästä on ns huhuhuuteluina seurannut näihin päiviin asti ihan siviilissäkin missä mm.vanhan seuran edustajat luulevat itseäni naisten ja lasten hakkaajaksi vaikka moisesta ei ole mitään todisteita.
Lisään vielä että juristini totesi että tässä olisi korvauksen ainesta mutta itse olen sitä mieltä että kyseiset pääsee kuin koira veräjästä ihan kuten ne muutkin jotka jo nyt pysyvästi bannatutkin levittivät huhua että olen narkkari ja kannan tautiakin ja ties mitä vielä.... >:D
« Viimeksi muokattu: 26.10.2013, 10:26 kirjoittanut VSOP »

Jolene

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #83 : 25.10.2013, 23:42 »
Olipas avoimesti kerrottu!  Aika paskamainen kuvio kaikenkaikkiaan.. joskus jollain voi flipata vähän liikaa ja jäädä johonkin toiseen riippuvaiseksi. Tosin kertomasi henkilö taisi olla sekaisin jo ennen tapaamistanne.. Kaikkensa ainakin teki että joutuisit kärsimään.
Nyt vaan koitat unohtaa sen nartun...

-katy-

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #84 : 25.10.2013, 23:51 »
Termien sisällöstä ja tarkoituksista on aika turha jauhaa koska kuten sanottu, kaikki nykyään tarkoittavat termeillä asioita joiden he itse näkevät sisältyvän ko. termiin.
Ehkä, yleisestiottaen, joskus tuntuu että ihmiset ajattelevat liikaa ja tekevät liian vähän.
Niin, voihan kysyminen ja tarkennus olla turhaa jauhantaa tosiaan-
Kun katson profiiliasi teksteineen, totean, että itselleni tuo kaikki on kuin onkin väkivaltaa. Silmäkin on tosi arka kohta ihmisessä ja vamman tai muun vian tullen vaatii tosi spessua hoitoa-muutaman kerran kun asioinut silmäklinikalla työn puolesta ja hoitomääräyksiä sitten myös käymättä, koittanu noudattaa.

Mutta jos turhan jauhannan jätän,niin luultavasti ekasta nyrkin iskusta simmuun löisin takaisin eikä siinä mitään kinkyä kyllä olisi.

Ja sekin, että olen kuulemma "maailman kiltein ihminen" monien mielestä, mutta en vaan siedä väkivaltaa eikä se kiehdo seksuaalisesti millään tavalla.


...ja nyt menetin sitten varmaan viimeisetkin submissive- ja slavepojot, mutta antaa mennä kun onpi alamäki  :))

heidiAnn

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #85 : 26.10.2013, 09:12 »
On kyllä ollut ihan äärettömän mielenkiintoinen ketju seurata tämä!

Itse myös ajattelen, että toisen oikeus yksityiseen ylittää toisen ihmisen halun saada tietoa. Jossain vaiheessa ketjua oli esimerkkinä tilanne, jossa toinen toimisi vaikkapa kehitysvammaisen sukulaisen omaishoitajana ja ei olisi jakanut tätä tietoa uuden tuttavuden kanssa. minusta jokaisella on oikeus rajata, mitä tietoa haluaa missäkin vaiheessa jakaa niille ihmisille, joita on elämäänsä kutsunut. Toki minusta on kohteliasta, asiallista ja toista kunnioittavaa kertoa toiselle niistä asioista, jotka vaikuttavat muodostuvaan tai jo olemassa olevaan ihmissuhteeseen. Esimerkiksi jos seurustelu etenee niin pitkälle, että haaveillaan yhdessä yhteisestä kodista, voisi olla ihan tärkeää tietää, että kotiin tulee muuttamaan myös vaikkapa tässä esimerkissä ainakin kolmas ihminen. Mutta ajattelen, että jos toinen ei tätä tietoa ole halunnut uudelle ihmiselle vielä jakaa, se on a) hänen päätöksensä ja oikeutensa ja b) siihen tod.näk. on syynsä. Siksi juttelisin aina ensisijaisesti sen tuttuni kanssa, josta olen huolissani ja keskittyisin jutellessani tuttuni omaan toimintaan (esim. jos minulla on huoli että juttu etenee liian nopeasti). Oma kokemukseni on, että kovin usein kyse on esim. kommunikaatiosolmuista. On ääneenlausumattomia odotuksia/oletuksia puolin tai toisin. Tai väärinymmärryksiä. Tai asioita joista ei ole rohjettu puhua. Tai jotainjotain.

No tulipa taas sekava aamuhöpötys.:D

mastervsop

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #86 : 26.10.2013, 09:52 »
Olipas avoimesti kerrottu!  Aika paskamainen kuvio kaikenkaikkiaan.. joskus jollain voi flipata vähän liikaa ja jäädä johonkin toiseen riippuvaiseksi. Tosin kertomasi henkilö taisi olla sekaisin jo ennen tapaamistanne.. Kaikkensa ainakin teki että joutuisit kärsimään.
Nyt vaan koitat unohtaa sen nartun...

Olen unohtanut mutta ei se ansaitse edes nartun  nimitystä haukkumanimenä...eikä edes huoran.
En myöskään pidätä hengitystä saatikka odota että tanssiseurueen pomomiehenä itseään pitävä saatikka plussapallo miehistyisivät ja myöntäisivät ämmämäisen käytöksensä, itse pyysin heiltä naamatusten anteeksi siitä että olivat takiani 10v jälkeenkin kädet kylmänhiessä ja vältti silmäkontaktia saatikka vastuuta omista ylireagoinneistaan etc perseilystä koska säälin heitä enkä voinut uskoa tällaista traumaa saaneeni aikaan tapaamatta ihmisiä livenä paitsi jälkeen bileissä useasti ja ihmettelenkin käytöstä näin jälkikäteen kerran he tuntuivat tietävän minut ja asiani ulkonäköä ja nuoruutta myöden (DJnä). En myöskään ole kannassani yksin koska itse olen varoittanut todistetusti vaarallisista tyypeistä ja ollut heidän kanssa naamatustenkin tekemisissä ja siitäkin tuntuu että on vaan saanut paskaa niskaan jos ei halua olla kaikkienkaveri ja sattumoisin avecina ja seurana on monen päiväunet ollut.
Muut skeneläiset tiesi esim erään lööppeihin joutuneen sekoilut paljon itseä paremmin eikä tehneet mitään vaikka kuinka oltiin truumastereita ja dominoita, surkuhupaisaa että tällaiset kuvittelee että heidät voisi sitten edes roolileikissä ottaa todesta...saatikka heidän varoituksiaan.
* Mutta ymmärrän myös jos perisuomalainen kateus on juurtunut alitajuntaan aiheuttaen tällaista sitä itse tiedostamatta. Sääli...

Happy Halloween

Gentle.Dom

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #87 : 26.10.2013, 13:00 »
Varoittaisin toki kysyttäessä, mikäli minulla olisi varmaa tietoa kulloinkin kyseenä olevasta henkilöstä. Chatin huhupuheita en kuitenkaan pitäisi nk. varmana tietolähteenä.

Itse kunkin kyllä kannattaisi tutustua sessiokumppaniinsa yhtä kahvittelukertaa paremmin ennen kun heittäytyy juttuun, koska merkkejä tulevasta käytöksestä saattaa olla havaittavissa jo tutustumisvaiheessa.

G.D

kinkye

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #88 : 26.10.2013, 16:14 »
Varoittaa saa toki, jos sen kokee tarpeelliseksi. Ei taida kuitenkaan löytyä yleispätevää ohjetta jonka mukaan voisi päättää että varoitanko tässä tilanteessa vai en, vaan se kannattaa miettiä tapauskohtaisesti. Jokaisen tulisi kuitenkin varoituksista huolimatta olla kykenevä muodostamaan omat mielipiteensä, sen sijaan että uskoo sokeasti kaikki mitä sanotaan, joten en näe että hyvin perustellusta ja fiksusta varoituksesta olisi merkittävää haittaa kenenkään kannalta.
Sellaiset faktana esitetyt huhupuhevaroittelut sen sijaan voi unohtaa heti. Se on lähinnä huvittavaa kun joku yrittää kovasti varoitella henkilöstä jota ei ole koskaan edes tavannut. Ja niiden kannalta joista varoitellaan ei varmasti ole kivaa, jos asiat jotka eivät välttämättä ole edes totta leviävät huhupuheena kaikkien tietoon ja sitä kautta muuttuvat yleisesti tiedetyiksi "faktoiksi".

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #89 : 26.10.2013, 18:00 »
Varoittaisin kyllä itsestäni, mutta kukaan ei ole niitä varoituksia tähän asti todesta ottanut.... >:D

Oli hyvä kun tämä tuli esille.

Tällä kirjoituksellani ei ole kuitenkaan tarkoitus lainauksen kirjoittajaa arvostella, häntä en tunne, postaus oli varmaankin kevennyksenä heitetty. Mutta osui ihan vakavastikin otettavaan aiheeseen.

Nämä itsestään varoittelevat on aina syytä ottaa tosissaan. Yleensä varoitukset osoittautuvat ennemmin tai myöhemmin aiheellisiksi ja vieläpä alimitoitetuiksi. Vastuun kaikesta saa kätevästi vieritettyä toisen harteille kun vaan sanoo että minähän varoitin itsestäni, mitäs lähdit siitä huolimatta.


IKRM