Kirjoittaja Aihe: Väkivalta naisia kohtaan  (Luettu 7556 kertaa)

Bittermoon

  • Vieras
Väkivalta naisia kohtaan
« : 09.12.2016, 13:44 »
Tämä sivuaa vähän "Raiskaus pahempi kuin..." ketjua marraskuulta, muttei suoraan kuitenkaan.

Hesarissa on juttu Paul Verhoevenin uudesta elokuvasta Elle. Se käsittelee naista joka joutuu raiskauksen uhriksi. Jutun kuvatekstissä sanotaan että leffan ”keskeinen näkökulma on se, että nainen ei halua olla uhri”.

Olen usein ihmetellyt sitä miten välillä kuulostaa siltä että raiskaus asettuisi rikoksena vähän hämärälle alueelle. Toki raiskaus tuomitaan, mikä joskus myös kuulostaa vähän oudolta; onko siis jokin muukin asennoituminen mahdollinen, mutta ikään kuin se ei kuitenkaan olisi ihan ”kunnollinen” rikos, kuten vaikkapa se, jos nainen puukottaa leipäveitsellä raiskausta yrittävää miestä.

Minä tykkään panna rimpuilevaa ja protesteja nyyhkyttävää naista. Ehkäpä juuri sen vuoksi tuon kuvatekstin alleviivaamisen ei minun mielestä kokonaista leffaa tarvita.

Ilman minkäänasteista tieteellistä tukea väitteelleni rohkenen siis olettaa, että kinkyt taipumuksensa tiedostavat ja ne hyväksyvät ihmiset eivät juurikaan syyllisty seksuaaliseen väkivaltaan.
Näkiksii?

Loc

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #1 : 09.12.2016, 13:48 »
Niin ne jotka saavat taipumuksiaan panna täytäntöön. Suuri joukko on se joka on tämän ulkopuolella jotka eivät saa tai ei edes tulisi saada toteuttaa omiaan. Helppoa varmaankin jos homma toimii kuten toivottua. Kuitenkin harvalla elämä menee niinkuin tahtoisi.

poisongrrrll

  • Vieras




Bittermoon

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #6 : 09.12.2016, 17:11 »
Missä off-topic-poliisit ovat kun heitä kipeimmin kaipaa?

Lllaura

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #7 : 09.12.2016, 18:44 »
Mun mielestä raiskaajat voisi laittaa vaikka pohjois-korean vankileirille. Nopeasti laskettuna tiedän kolme tuttua jotka on raiskattu, yksi ilmoitti poliisille  :-[ Niin kauheeta ettei edes ilmoitusta pysty tekemään.

Miten ihmeessä voin tykätä rapeplaysta?  :o

Loc

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #8 : 09.12.2016, 18:48 »
Hmm. Eikös edellinen ketju lajiaan ollut se jossa eräät ilmoittivat että mielummin kuolisivat kun joutuisivat raiskatuiksi. Se sitten että millä tavoin ne ovat toisensa poissulkevia. Liekkö näille olisi palvelus tarjota eutanasiaa jos joutuvat raiskatuiksi?

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #9 : 09.12.2016, 19:49 »

Ilman minkäänasteista tieteellistä tukea väitteelleni rohkenen siis olettaa, että kinkyt taipumuksensa tiedostavat ja ne hyväksyvät ihmiset eivät juurikaan syyllisty seksuaaliseen väkivaltaan.


Voi ajatella myös toisinpäin. Kinkyn taipumuksen omaavat ja rajumpia leikkejä leikkivät miespuoliset dominoivat voivat "kaikkivaltiaassa" vallan tunteessaan sokaistua eivätkä ymmärrä, että kaikkien kanssa ei voi leikkiä samalla tavalla.

Raiskausleikkeihin ja muuhun väkivaltaleikkiin tarvitaan myös sen toisen osapuolen oikea suostumus. Kannattaa varmistaa, että toinen on käsittänyt leikin nimen oikein, eikä vain luulla että "kyllä se tietää kun ei sano mitään."

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #10 : 09.12.2016, 19:50 »
....

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #11 : 09.12.2016, 20:09 »
Kuulisin mielelläni aloittajan syvällisempää analyysiä raiskauksen ja "kunnollisen"  rikoksen eroavaisuuksista. Mitä tarkalleen tarkoitat, kun rinnastat kinkyt taipumukset seksuaaliseen väkivaltaan ja katsot näiden sulkevan toisensa ulos tai olevan toisilleen vastakohtia?

Tulee väistämättä mieleen tää taannoin Fetlaiffia ravistellut The Wolfin tapaus. Truumääster ei välttämättä truumäästerpäihtymyksessään ymmärrä milloin ei on ei, eikä silleen leikkimishassukivasti ei. Tämä(kin) topik johdattelee pohtimaan, onko cisheteromiesdominoivaa olemassakaan ilman sisäsyntyistä misogyniaa ja sovinismia. Plz prove me wrong. Mikä jotenkin vaivaa ihmisiä, että raiskauksista ja raiskausleikeistä keskustellaan samassa kontekstissa? Meneekö puurot ja aidanseipäät jotenkin sekaisin?

eppkp

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 411
  • Spanko
  • Galleria
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #12 : 09.12.2016, 20:45 »
Vaikka olenkin sadisti niin en voisi ikinä satuttaa naista, joka ei halua sitä. Kaikki perustuu yhteiseen sopimukseen ja siitä ei poiketa. Pitää osata erottaa leikit väkivallasta ja raiskauksesta. Ne on aina tuomittavia.

Bittermoon

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #13 : 09.12.2016, 20:55 »
Kuulisin mielelläni aloittajan syvällisempää analyysiä raiskauksen ja "kunnollisen"  rikoksen eroavaisuuksista. Mitä tarkalleen tarkoitat, kun rinnastat kinkyt taipumukset seksuaaliseen väkivaltaan ja katsot näiden sulkevan toisensa ulos tai olevan toisilleen vastakohtia?

Tulee väistämättä mieleen tää taannoin Fetlaiffia ravistellut The Wolfin tapaus. Truumääster ei välttämättä truumäästerpäihtymyksessään ymmärrä milloin ei on ei, eikä silleen leikkimishassukivasti ei. Tämä(kin) topik johdattelee pohtimaan, onko cisheteromiesdominoivaa olemassakaan ilman sisäsyntyistä misogyniaa ja sovinismia. Plz prove me wrong. Mikä jotenkin vaivaa ihmisiä, että raiskauksista ja raiskausleikeistä keskustellaan samassa kontekstissa? Meneekö puurot ja aidanseipäät jotenkin sekaisin?

"kunnollinen" rikos oli tarkoitus olla ironiaa. Mahdollisesti epäonnistunutta sellaista.

Varsinainen pointtini on että minun, täysin vahvistamattoman, teoriani mukaan kinkyt taipumukset nimenomaan HELPOTTAISIVAT pitämään leikit ja todellisuuden erillään. Jotkut ilmeisesti jopa karsastavat leikki-sanaa, minulle on aivan päivän selvää, että se mitä minä touhuan on nimen omaan leikkiä, siitä saattaa syntyä jälkiä ja saattaapa pari tippaa vertakin tippua, mutta leikkiä yhtä kaikki. Samalla logiikalla minulle ei tuota ongelmai puhua raiskauksista ja raiskausleikeistä samassa kontekstissa, kyllä ne erillään minun päässä pysyy.

Koko truemaster on minulle uusi termi. Nimen perusteella kyse on henkilöstä joka ei leiki. Ei kuulosta terveeltä minun korvissa.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Väkivalta naisia kohtaan
« Vastaus #14 : 09.12.2016, 21:24 »
Kuulisin mielelläni aloittajan syvällisempää analyysiä raiskauksen ja "kunnollisen"  rikoksen eroavaisuuksista. Mitä tarkalleen tarkoitat, kun rinnastat kinkyt taipumukset seksuaaliseen väkivaltaan ja katsot näiden sulkevan toisensa ulos tai olevan toisilleen vastakohtia?

Tulee väistämättä mieleen tää taannoin Fetlaiffia ravistellut The Wolfin tapaus. Truumääster ei välttämättä truumäästerpäihtymyksessään ymmärrä milloin ei on ei, eikä silleen leikkimishassukivasti ei. Tämä(kin) topik johdattelee pohtimaan, onko cisheteromiesdominoivaa olemassakaan ilman sisäsyntyistä misogyniaa ja sovinismia. Plz prove me wrong. Mikä jotenkin vaivaa ihmisiä, että raiskauksista ja raiskausleikeistä keskustellaan samassa kontekstissa? Meneekö puurot ja aidanseipäät jotenkin sekaisin?

"kunnollinen" rikos oli tarkoitus olla ironiaa. Mahdollisesti epäonnistunutta sellaista.

Varsinainen pointtini on että minun, täysin vahvistamattoman, teoriani mukaan kinkyt taipumukset nimenomaan HELPOTTAISIVAT pitämään leikit ja todellisuuden erillään. Jotkut ilmeisesti jopa karsastavat leikki-sanaa, minulle on aivan päivän selvää, että se mitä minä touhuan on nimen omaan leikkiä, siitä saattaa syntyä jälkiä ja saattaapa pari tippaa vertakin tippua, mutta leikkiä yhtä kaikki. Samalla logiikalla minulle ei tuota ongelmai puhua raiskauksista ja raiskausleikeistä samassa kontekstissa, kyllä ne erillään minun päässä pysyy.

Koko truemaster on minulle uusi termi. Nimen perusteella kyse on henkilöstä joka ei leiki. Ei kuulosta terveeltä minun korvissa.
Tuo aikaisemmin linkkaamani rape culturea käsittelevä wikijuttu määrittelee ilmiön seuraavasti:
"Behaviors commonly associated with rape culture include victim blaming, sexual objectification, trivializing rape, denial of widespread rape, refusing to acknowledge the harm caused by some forms of sexual violence, or some combination of these."
Joten onneksi olkoon, olet keskustelun avauksellasi investoinut raiskauskulttuuriin. Heitän sulle tällasen lämminhenkisen hyvän mielen jouluhaasteen hakeutua vapaaehtoiseksi jonnekin raiskauksen uhrien tukilinjalle, kun tuntuu ironia maistuvan aiheen tiimoilta.

Linkkaan tänne vielä mainitsemani FL:ia käsittelevän jutun: http://www.dailytelegraph.com.au/news/nsw/bondage-fan-the-wolf-charged-with-multiple-rape-of-woman-he-arranged-to-meet-in-hotel/news-story/032cc5f1c16635cd8a54179ddea223bf