Kirjoittaja Aihe: Ylipaino  (Luettu 51932 kertaa)

quattroverde

Vs: Ylipaino
« Vastaus #90 : 03.02.2013, 11:17 »

Varmasti näin on kun tekee yhdelle ihmiselle. Kun tekee nelihenkiselle perheelle ruoan, niin tuosta tulee noin 100 grammaa kypsää kanaa/ruokailija/ateria. Ei siis kovin kovin monen päivän ruoka, vaan yksi ateria.

500 g ei riitä viidelle miljoonalla henkilölle edes hetkeksi  ::) (vai pitäisikö ajatelle oikein globaalisti) tai pienemmällä tasolla ajatellen lestadiolaisperheessäkin sillä ei pitkälle pötkitä.

Kuitenkin 500 g/hlö riittää useammaksia kerraksi (kyllä toi menee kerrallakin), aikas toimava systeemi, ajatteli yksilö- tai globaalitasolla.

###
Varsinaiseen aiheeseen... Kun kuluttaa enempi mitä syö, niin ei pahasti pitäisi lihoa.

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Ylipaino
« Vastaus #91 : 03.02.2013, 11:34 »
Itsellähän on kroppa pysynyt hyvin kuosissa ihan töistä saatavalla hyötyliikunnalla. Talviset pöllisavotat ja navetankin työt vaativat aika paljon energiaa. Toisaalta silloin ei ihan keposilla eväilläkään pärjää.

namuuN

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #92 : 03.02.2013, 12:07 »
Huvittavaa tämä ruokasota tai kinastelu siitä, kuka tietää eniten ravitsemuksesta ja millä perusteella.  :) Onhan tuota ravinto-oppia tullut itsekin opiskeltua kolmen eri ammattitutkinnon alla.  ;)

Itse syön myös viisi ateriaa päivässä. Kivasti on paino tippunut, kun aineenvaihdunta pysyy tasaisesti käynnissä ja turhat rasvat ja hiilarit on karsittu. Ja kyllä se on hintavampaa tosiaan tehdä ruokaa kunnon raaka-aineista, kuin eineksistä. Parasta lihaa/broileria saa Prismastakin suoraan tiskiltä irtomyynnistä. Toisaalta monet kasvikset/juurekset on edullisia ja hyviä lisiä monipuoliseen ruokavalioon.

Taisi mennä vähän aiheen vierestä... Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, en mä tiedä onko ylipaino tai hoikkuus täällä mitenkään trendi. Taitaa läpileikkaus jengistä vastata aika normaalia otantaa suomalaisista yleensä...

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #93 : 03.02.2013, 12:20 »
Jos jotain bodarin päivämenyytä meinaa toteuttaa, niin tottakai rahaa menee. Ja hyvä että meneekin. Itse en suoraan sanottuna ymmärrä sitäkään että kulutetaan helvetisti ihan vaan turhamaisuuden (lihaksien) takia. Mutta joo, kuluttakoot he joilla varaa, aikaa ja inspiraatiota siihen on.

Osalle ihmisistä lihaksikkaat ihmiset on fetissi, joten koska sellaisillekin ihmisille löytyy ihailijoita niin antaa heidän kuluttaa siihen rahansa. Kyllähän moneen muuhunkin fetissiin "kulutetaan ihan helvetisti rahaa pelkän turhamaisuuden takia", mutta ei sitä kinkyfoorumeilla ole kohteliasta kritisoida.

SMIle

Vs: Ylipaino
« Vastaus #94 : 03.02.2013, 12:53 »
Jos jotain bodarin päivämenyytä meinaa toteuttaa, niin tottakai rahaa menee. Ja hyvä että meneekin. Itse en suoraan sanottuna ymmärrä sitäkään että kulutetaan helvetisti ihan vaan turhamaisuuden (lihaksien) takia. Mutta joo, kuluttakoot he joilla varaa, aikaa ja inspiraatiota siihen on.

Puolen kilon paketillisesta kanafilettä saa useammaksi päiväksi ruokaa kun ottaa mukaan niitä vihanneksia ja jotain hiilarilähdettä (riisi, makaroni, peruna tjsp). Välipaloina voi vetää rahkoja, raejuustoja tjsp. Proteiinia riittää ja kylläiseksi tulee. Jos alkaa ahdistaa niin hankkii itselleen TEKEMISTÄ. Ei sitä vittu jatkuvaan tartte olla pupeltamassa kun voi ELÄÄkin.

Tai sit voi myös juoda. Jos vaikka "illan" viimeisen drinksun tekis...  ::) :P

Tässä ihan perusjuttuja painonpudotuksesta. Eli usein syömällä aineenvaihdunta paranee, riippumatta harrastuksista.

Ton turhamaisuuden rajan vetäminen on varmasti hankalaa. Onko urheileminen turhamaisuutta? Entä meikkaaminen? Kauniisti pukeutuminen? jne. Mut joo, kukin tyylillään. Onneksi kaikki eivät ole alkoholisoituneita suomiverkkareihin ja hankkijalippikseen pukeutuneita sohvaperunoita. Onneksi on niitä terveellisesti eläviä ja paljon harrastaviakin, jaksavat sitten paremmin työelämässäkin. Todennäköisesti joutuvat sitten jossain vaiheessa elättämään nämä omasta terveydestä piittaamattomien hoidot.

Eikä kannata kaikesta olla toiselle kateellinen. Mielummin ajattelee niin, että jos tuo on pystynyt tuollaiseen (on lihaksikas, on varaa, on aikaa, on inspiraatiota yms.), niin miksen minäkin pystyisi parantamaan omaa elämääni.

Itsellä ei ole mitään ravitsemuskoulutusta tai työkokemusta ravintoalasta. Mutta onpa tullut parinkymmenen vuoden aikana luettua lukematon määrä ravintoon liittyviä artikkeleita. Suosittelen perehtymistä ravintoasioihin, niin tietää mitä kannattaa suuhunsa laittaa. Ja kyllä tykkään tehdä ruokaakin... Ei siihen ruoanlaittoon ja syömiseen niin paljon aikaa mene etteikö ehtisi vaikka joka päivä jotain harrastaa.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2013, 14:03 kirjoittanut SMIle »

mrorja

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #95 : 03.02.2013, 13:00 »
Jokseenkin eri mieltä brainIsMySexOrgan:n kanssa.

Tässä maassa on jo ihan tarpeeksi rajoituksia, kieltoja sekä järjettömiä veroja.
Sitten pitäisi perustaa vielä yksi massiivinen ainakin 500 virkamiestä työllistävä Ravintoverokeskus.

Ja köyhille pitää määrätä haittavero, koska he kuluttavat kohtuuttoman paljon porvariston maksamia verovaroja sosiaalietuuksien muodossa.
Milläs oikeudella jalkapalloilijan itse-aiheutettuja jalkavammoja hoidetaan meidän sohvaperunoiden verovaroilla ?
Kyllä siihen pitää joku kohtuus saada eli säädetään loukkaantumisriskin sisältävälle liikunnalle lisävero.

Ja niin pois päin rajoittamalla ja verottamalla puuhastellaan Suomesta vapaamielinen ja elämäniloinen elinpaikka.

Tästä samaa mieltä.
Koko ikäni olen harrastanut eritasoista liikuntaa ja aiheuttanut aikamoisia kuluja tälle maalle vammojen ja niistä aiheutuneiden sosiaalikulujen muodossa.
Molemmat nilkat, polvet, rintalihas. kyynerpää ottaneet osumaa pahemmin, lyhyempiä sairaspoissaoloja ja lääkärissäkäyntejä muiden pikkuvammojen takia en edes viitsi laskea :-[...ja sinänsä itse aiheutettuja kuten nykyinen ylipainokin.Josta muuten ei ole TOISTAISEKSI seurannut minkäänlaisia kuluja,
Ajatus että se että esim minun pitäisi jollain haittaverolla maksaa ylipainoni mukana KENTIES tulevat hoitokulut on hassu, kun ei minun ole tarvinnut millään ylimääräisellä urheiluverolla maksaa noita liikunnan tuomia hoitokulujakaan  >:D

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: Ylipaino
« Vastaus #96 : 05.02.2013, 20:51 »
Ylipainon suhteen meikäläisen näkemys on sangen neutraali.
Nainen voi olla varsin viehättävä vartalotyypistään/painostaan riippumattakin.
Mieltymyksiä on tietysti monenlaisia, mutta ainakin omasta mielestäni länsimaalaiset stereotyyppiset kauneusihanteet on aivan vinksallaan.

Norja

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #97 : 06.02.2013, 01:35 »
Miksi ylipaino vaikuttaa olevan niin trendikästä. Saako siitä keskustella ja onko hoikka nainen mielestänne ruma vai kaunis.


Mä en oikein hiffaa noita sivistyssanoja mutta mun mielestä keskustelu on jees. Mun mielipide on että naiset nyt ylipäätään ovat aika kivaa katsottavaa enimmäkseen. Mun mielestä skenen spedeimmät tyypit on just niitä jotka pitää vaan niitä kiiltsarigimmoja kauneina jotka tietysti on vielä nuoriakin. Mun mielestä asenne ja sydämen hyvyys on sellasta joka saa mimmin kukoistamaan vaikka olis vähän muotopuolikin. Mun mieleni tilauksessa on yleensä ihan muuta kuin se mikä mulle on hyväksi ja miten johdatus pelaa juuri minun kohdallani. Ihminen tulee kauniiksi todellisuudessani silloin kun se on toiselle hyvä. Mun mielestäni kauniitkin mimmit on ihan tyhjä arpa jos niillä ei ole sydäntä. Joku uusavuttomuus ja pinnallinen elämänasenne ja materialismi on mun mielestä rumistavaa kamaa. Vittu mä en oikeestaan voi sietää joitakin skenen hörhöjä mitenkään ja onneks mun ei tarvii. Jos joku loukkaantuu tai itsekeskeisyydessään luulee et mä puhun siitä se on sen päässä, ei mun. Loppuun vois kyl lisätä että I  :love: MILFS. Tulipahan taas sanottua. Hähä=)

Wibbe

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #98 : 06.02.2013, 10:23 »


Mä en oikein hiffaa noita sivistyssanoja mutta mun mielestä keskustelu on jees. Mun mielipide on että naiset nyt ylipäätään ovat aika kivaa katsottavaa enimmäkseen. Mun mielestä skenen spedeimmät tyypit on just niitä jotka pitää vaan niitä kiiltsarigimmoja kauneina jotka tietysti on vielä nuoriakin. Mun mielestä asenne ja sydämen hyvyys on sellasta joka saa mimmin kukoistamaan vaikka olis vähän muotopuolikin. Mun mieleni tilauksessa on yleensä ihan muuta kuin se mikä mulle on hyväksi ja miten johdatus pelaa juuri minun kohdallani. Ihminen tulee kauniiksi todellisuudessani silloin kun se on toiselle hyvä. Mun mielestäni kauniitkin mimmit on ihan tyhjä arpa jos niillä ei ole sydäntä. Joku uusavuttomuus ja pinnallinen elämänasenne ja materialismi on mun mielestä rumistavaa kamaa. Vittu mä en oikeestaan voi sietää joitakin skenen hörhöjä mitenkään ja onneks mun ei tarvii. Jos joku loukkaantuu tai itsekeskeisyydessään luulee et mä puhun siitä se on sen päässä, ei mun. Loppuun vois kyl lisätä että I  :love: MILFS. Tulipahan taas sanottua. Hähä=)

On monta syytä miks mä niin tykkään susta Norge ja tää on se yks  :love: :love: :love:

chainschains

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #99 : 06.02.2013, 15:54 »
Nykyhuuhaan ideologia naisten "täydellisestä" kropasta on omasta mielestä ihan h*lvetin syvältä. Ihannoidaan jotain 40kg märät vaatteet päällä painavia pystyynjäätyneitä pulkannaruja ja heti jos on vähänkään muotoja, vedetään herne niin syvälle nenään, että pitää varata aika peräsuolitähystykseen jos sen mielii pois saada.

Tässä vaiheessa itsensä edellämainittuun kategoriaan leimaavat siirtävät sen hernepussin kauemmaksi ja lukevat vähän eteenpäin. En inhoa kyseistä vartalotyyppiä, inhoan vain sitä tapaa jolla se tuodaan korostetusti esille. Eli kyllä, ihmiset ovat komeita/kauniita ihan vallan muista syistä kuin siitä kropan muodosta! Jos korvien välissä on pelkkää sahanpurua ja sydämen paikalla Touko Poukon askartelema sielu (googlettakaa jos ette tiedä), ei sitä yksilöä voi kauniiksi/komeaksi haukkua millään tavalla. Päinvastoin!

Itselleni kolahtaa parhaiten kasvot jos pitää ulkokuorta katsoa, oli se kasvoihin kuuluva kroppa anorektikko tai bbw.
Jos kasvot ovat kohdallaan, niin omiin silmiin parhaimmalta näyttää naiset joilla on muotoja. Jostain kumman syystä köysikin näyttää paaaaaaaaaaaaljon seksikkäämmältä kun se pikkuisen pureutuu ihoon ja muodostaa kivoja pieniä kumpareita. :) Puhumattakaan asusteista ja välineistä joita käytetään bdsm saralla. Perkele pakko se on myöntää: tykkään muhkummasta!
Mutta kuitenkin olen hyvin pitkälle kausiluontoinen ihminen ja mahtuu sinne bbw ihannoinnin sekaan myös muutkin vartalotyypit, kunhan ne kasvot ovat kohdallaan!!!

Vaikka tämä koskeekin tällä kertaa vain naisia, voi samaa ajatusmaailmaa soveltaa myös miehiin.

Northern82

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #100 : 06.02.2013, 18:46 »
Oli sitten nainen/mies ylipainoinen tai laiha, niin tutustumisen jälkeen se on aika epäoleellista. Eniten varmasti merkkaa pilke silmäkulmassa, hymyily, nauru, toisesta välittäminen ja lämmin sydän.

wednesday

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #101 : 06.02.2013, 20:53 »
Kauniskroppainen ihminen joka kulkee hartiat lysyssä ja näyttää siltä, ettei ole ulkoisen olemuksensa kanssa ok, on paljon vähemmän viehättävä kuin sellainen, joka kantaa kehonsa hyvin ja näyttää arvostavan itseään. Jos on itsensä kanssa okei, se näkyy ja tällöin ihminen on silmissäni erittäin viehättävä, riippumatta erityisemmin vartalon koosta tai muodosta.
En kuitenkaan henkilökohtaisesti koe reippaasti yli- tai alipainoisia ihmisiä viehättävinä. Terveys on kaunista, ja terveennäköinen kroppa kertoo siitä, että sitä kantava henkilö arvostaa vartaloaan ja huolehtii siitä.

Itse olen aina ollut normaalipainoinen. Vaikka rakastan ruokaa, olen niin laiska että syöminen on se välttämätön paha, jos joku muu ei valmista jotain herkkuateriaa ilmaiseksi :D

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #102 : 16.02.2013, 10:25 »
Tämä on hieman sivussa aiheesta mutta herättää keskustelua, ainakin K- ja S-ryhmien taholta.

http://www.tem.fi/lakihankkeet?estimated_completion=-1&freetextsearch=kilpailulaki&s=4421&submitform=Hae&theme=-1&xmid=4934

morjasi

Vs: Ylipaino
« Vastaus #103 : 16.02.2013, 10:36 »
Tämä on hieman sivussa aiheesta mutta herättää keskustelua, ainakin K- ja S-ryhmien taholta.

http://www.tem.fi/lakihankkeet?estimated_completion=-1&freetextsearch=kilpailulaki&s=4421&submitform=Hae&theme=-1&xmid=4934


Jotain rajaa tuohon roskapostin levittämiseen.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #104 : 16.02.2013, 11:56 »
Tämä on hieman sivussa aiheesta mutta herättää keskustelua, ainakin K- ja S-ryhmien taholta.

http://www.tem.fi/lakihankkeet?estimated_completion=-1&freetextsearch=kilpailulaki&s=4421&submitform=Hae&theme=-1&xmid=4934

Oletko nyt ihan varma että olit copypastettanut oikean linkin? En tajunnut miten laittamasi linkki liittyy ketjuun mitenkään.