Kirjoittaja Aihe: Ylipaino  (Luettu 51901 kertaa)

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Ylipaino
« Vastaus #120 : 17.02.2013, 15:14 »
Voi olla, että tämä linkki oli laitettu tänne jo aiemmin, mutta herkullisuudessaan tämä ansaitsee varmasti vielä encoreen:

"Keittäjä teki liian hyvää kouluruokaa - viranomaiset puuttuivat asiaan."
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012100816175418_ru.shtml

Edit: Viranomaisilla on sitten varsin mielenkiintoinen ajatuksenjuoksu. Sen sijaan, että olisivat kannustaneet muiden koulujen keittiöitä ottamaan ideoita tämän kyseisen keittäjän ruokalistasta ja toimintatavoista, niin mielekkäämpää tuolla demokratian kehdossa on näköjään se, että erinomaisesti työnsä hoitanutta rankaistaan.

Northern82

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #121 : 17.02.2013, 15:22 »
Voi olla, että tämä linkki oli laitettu tänne jo aiemmin, mutta herkullisuudessaan tämä ansaitsee varmasti vielä encoreen:

"Keittäjä teki liian hyvää kouluruokaa - viranomaiset puuttuivat asiaan."
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012100816175418_ru.shtml
Joo tätä kyllä tuli ihmeteltyä ja päiviteltyä omallakin kohalla. =)

klipklop

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #122 : 17.02.2013, 15:40 »
En tiedä millaista kouluruoka lie nykyisin, mutta omassa lapsuudessani se kyllä oli aika hiilarivoittoista ja mautonta sotkua. Pehmeää leipää tai leivänpäällisiä taisi olla keskimäärin kerran kuussa, "salaatti" (jos sitä oli) oli hyvin pitkälti pelkkää kiinankaalisilppua ilman mitään kastiketta. Mitään mahdollisuuksia välipaloihin (edes omiin) ei ollut, juurikin tuon tasapäistämisen takia: "Jos ei muillakaan niin ei sullakaan." Onneksi sentään yläasteen vieressä oli kauppa johon aina livahdettiin välitunneilla ostelemaan niitä tosi terveellisiä munkkeja ja muuta paskaa!  ;D

Nyt ajatellen, en selviäisi päivääkään töissä tollasella eväällä. Työpaikkaruokalassani on aika pitkälti noita kouluaikoja vastaava menyy, sillä erotuksella että salaatteihin ja leipätarjontaan ovat saaneet vähän vaihtelua pitkän valittamisen ja jaloilla äänestelyn jälkeen. Harmi vaan että esim. keitot ovat järestään täynnä perunaa muutaman lihan/porkkananpalan uiskennellessa seassa, ja noita kammottavia puuropäiviäkin siellä pidetään. Ei se mikään täysipainoinen ateria mun mielestäni ole jos sulla on lautasella puuroa, sivussa leipää ja sit joku hikinen leikkele olevinaan proteiininlähteenä (?).

Vaan onneksi sentään tätä nykyä, kouluajoista poiketen, saa syödä omia eväitä ja välipaloja, niillä kyllä selviää eikä rahaakaan mene juuri paskaakaan kun itse laittaa.

morjasi

Vs: Ylipaino
« Vastaus #123 : 07.03.2013, 17:04 »
Yle uutisoi kotitöiden vaikutuksesta naisten lihavuuteen. Naisia pitäisi kannustaa kotitöiden tekemiseen.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_paljastaa_miksi_naiset_lihovat_liian_vahan_kotitoita/6516917

brainIsMySexOrgan

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #124 : 07.03.2013, 17:11 »
Yle uutisoi kotitöiden vaikutuksesta naisten lihavuuteen. Naisia pitäisi kannustaa kotitöiden tekemiseen.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_paljastaa_miksi_naiset_lihovat_liian_vahan_kotitoita/6516917

Tutkimus ei ollut ihan noin kärjistävä. Lähinnä kotitalousaskareissa käytetyn ajan siirtyminen lähinnä television katseluun ja nettisurffaukseen on vähentänyt kalorinkulutusta 1000-3000 kalorilla viikossa ilman että liikuntaharrastukset olisivat paikanneet muutosta.

Ratkaisuna ehdotettiin lisää arkiliikuntaa sekä miehille että naisille.

surusilmat_hki

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #125 : 07.03.2013, 19:11 »
Läskinä on hyvä olla, jos tahtoo olla rauhassa, tämä oma kokemukseni noin karkeasti yleistettynä.  ;D

sebastian29

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #126 : 09.03.2013, 15:51 »
Painolla sinänsä ei mielestäni ole mitään merkitystä siihen onko nainen haluttava vai ei .

Komppaan tätä.

mievaan

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #127 : 09.03.2013, 20:05 »
Läskinä on hyvä olla, jos tahtoo olla rauhassa, tämä oma kokemukseni noin karkeasti yleistettynä.  ;D

Karkeasti yleistettynä, ei pidä paikkaansa.  ;)
T:Läski, kuka ei saa olla rauhassa.

KinkyB

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #128 : 09.03.2013, 20:23 »
Riverlady puhuu täyttä asiaa!
Itse tässä (taas) leivän mussuttamiseen sortuneena ja plus 6 kiloa :-\  .....
Tupakanpolton lopettaminen ei ole mitään, siis ei mitään verrattuna
leivän  syönnin lopettamiseen.  V a a s a n. R u i s p a l a t.  :love:

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Ylipaino
« Vastaus #129 : 10.03.2013, 09:23 »
Onkohan tässä unohtunut se, että kun ulkonäköfetisseistä puhutaan, niin pyöreydellekkin on omat kannattajansa...Niilläkin ihmisillä pitäisi olla tilaa scenessä...

SMIle

Vs: Ylipaino
« Vastaus #130 : 10.03.2013, 10:39 »
Onkohan tässä unohtunut se, että kun ulkonäköfetisseistä puhutaan, niin pyöreydellekkin on omat kannattajansa...Niilläkin ihmisillä pitäisi olla tilaa scenessä...

En usko, että on unohtunut. Hyvä, että on erimallisia ihmisiä, kun niitä makujakin on niin monia.

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #131 : 10.03.2013, 19:51 »
Riverlady puhuu täyttä asiaa!
Itse tässä (taas) leivän mussuttamiseen sortuneena ja plus 6 kiloa :-\  .....
Tupakanpolton lopettaminen ei ole mitään, siis ei mitään verrattuna
leivän  syönnin lopettamiseen.  V a a s a n. R u i s p a l a t.  :love:

Kyllä se on R-e-i-s-s-u-m-i-e-s ... Oululaisen  ;D

Aloitusviestiin sanoisin, etten ole huomannut ylipainon olevan sentään erityisen trendikästä, vaikka jotain pulleampien nuorten naisten blogeja taitaa aiheesta ollakin. Ja juu; jokainen tyylillään ja siinä painossa kuin itse viihtyy jne. jne.

Hiilareista sen verran, että jotkut ihmiset ovat herkempiä niille ja lihovat ja jotkut taas eivät. Yhtenä pahana painon kerääjänä olen havainnut stressin. Ihan sama, vaikka söisi entiseen tapaan tai vähän terveellisemminkin ja harrastaisi liikuntaa. Mahtaa liittyä jotenkin hormonitoimintaan, ainakin naisilla, luulen  :-\

peksu

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #132 : 11.03.2013, 02:12 »
Noo,

en vielä tähän korkeaan ikään ehdittyäni ole tavannut naista, jonka jotenkin lokeroisin painon perusteella . Aivan täysin painosta riippumatta nainen on sytyttävä, tai sitten ei  :)

fuXia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 76
  • Aina ei jaksa, mutta kun jaksaa, jaksaa kunnolla!
  • Galleria
Vs: Ylipaino
« Vastaus #133 : 11.03.2013, 23:11 »
Luin vain eka sivullisen, ja oli pakko nyt avautua koska tuntuu siltä.

Olen ollut aina sellainen "rakenteellinen", ja raskaiden elämänvaiheiden yms myötä nyt sitten ylipainonen myös. En ole pitkä, 164cm, ja minulla on aikas isot E-kupin rinnat. Painostani en tiedä kun en vaakaa omista, mutta ex-aviomies läskiksi kyllä haukkui (haukkuu edelleen) joten.. ylipainoa on.

Vihaan vartaloani. Häpeän. En saa aikaiseksi muuttua. Häpeän mieheni edessä läskeineni. Mollaan itseäni. En ikinä alkaisi tämän näköisen naisen kanssa mitään. Kamala vartalo.

Olen varsin pidetty alastonmalli taidepiireissä. Mieheni pitää nimenomaan pehmeämmistä, pyöreämmistä naisista, ja hän on itse noin 2 m pitkä, laiha mies, joten hyvä että toisella meistä on sitä pehmikettä ;)

Minulle on erinäisistä traumaattisistakin syistä tämä painoasia ollut hirveän arka paikka. Koitan koko ajan kehittää itseäni paremmaksi ihmiseksi ja tämän nykyisen ja toivottavasti elämäni loppuun saakka kestävän ihmissuhteen aikana olen päässyt paljon jo eteenpäin. Toki toivoisin että hän huomioisi etenkin sanallisesti minua paljon enemmän. Mutta hän on kyllä ollut ensimmäinen joka on voinut koskea minua vatsaan ilman että sisäinen paniikki ja hiljainen pääni sisällä tuleva huuto valtaisi minua kokonaan.

Minulla on lapsi, ei enää pieni sellainen, ja tottakai minulle jäi roikkuvaa vatsaa lapsen saannin jälkeen, Toisille ei jää, geneettisesti olemme eri lailla koodattuja, minullepa jäi. Olen kantanut lasta, jota rakastan maailmassa eniten ja jonka vuoksi vaikka kuolisin, silti merkki siitä eli roikkuva alavatsa saa minut häpeämään rakastamani miehen edessä.

On ollut erikoista ja vaikeaa tajuta että joku haluaa minuakin. Jollekulle minäkin olen se märkä uni. Ja myönnän, että en ymmärrä kovin hyvin sitä siksi koska oma naisihanteeni - vaikkakaan ei mikään laiheliini - ei ole tällainen kuin minä.

Myönnän myös sen että tämä asia on minulle suurempi obstaakkeli kuin mikään muu.


snelll

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #134 : 03.04.2013, 16:30 »
ja taas alkoi soida päässä liisa ihmemaassa piirretyn me ruusuja maalataan kappale
mitä isompi nainen sitä enempi "maalattavaa"  >:D