Kirjoittaja Aihe: Vapaa suhde?  (Luettu 11674 kertaa)

Feird

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #15 : 22.06.2016, 17:41 »
Tuo teksti nyt on tollasta yliromanttista hömppää, mutta voi kai suhde noinkin toimia (ainakin johonkin pisteeseen asti). Aika monet uudet seurustelusuhteet kuitenkin käytännössä toimivat noin, osapuolet asuvat erillään ja elävät omaa elämäänsä, mutta tapaavat säännöllisesti toisiaan. Tässä tapauksessa se vaan jää pysyväksi olotilaksi... kuinka moni sitä loppujen lopuksi haluaa on toinen kysymys mutta uskon että niitäkin on. Tässä ei kuitenkaan ollut varsinaisesti polysuhteesta kyse joten vapaus näyttäisi tässä kohtaa viittaavan lähinnä siihen että molemmat elävät itsenäistä elämää mutta harrastavat kuitenkin seksiä vain keskenään. Sinänsä ehkä vähän kummallinen ajatus.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #16 : 22.06.2016, 20:30 »
Kai ne sitten ovat "friends with benefits".

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #17 : 22.06.2016, 20:51 »
Kai ne sitten ovat "friends with benefits".

No kun tuolla alkuperäisessä ranskiksessa just kommenteissa todetaan etteivät ole koska seksuaalinen ja romanttinen love vain ja ainoastaan yhtä ja tiettyä kohtaan.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #18 : 22.06.2016, 20:51 »
Mutta minulla pisti sama silmään kuin ranskalaisen alkuperäisen kirjoituksen kommenteissa: "J'veux que tu gardes ton envie de flirter avec les autres filles, mais que tu reviennes vers moi pour terminer ta soirée. Parce que moi, j'aurai envie de retourner avec toi."
Kun en osaa ranskaa niin voisiko joku jeesata käännöksessä?

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #19 : 22.06.2016, 20:57 »
Mutta minulla pisti sama silmään kuin ranskalaisen alkuperäisen kirjoituksen kommenteissa: "J'veux que tu gardes ton envie de flirter avec les autres filles, mais que tu reviennes vers moi pour terminer ta soirée. Parce que moi, j'aurai envie de retourner avec toi."
Kun en osaa ranskaa niin voisiko joku jeesata käännöksessä?

Sori. Kyl se on siin suomennokses mut tietty vaikee tietää jos....Eli vapaasti: Haluan että säilytät halusi flirttailla toisten tyttöjen kanssa, mutta palaat aina illan päätteeksi luokseni, koska myös minä haluan palata sinun luoksesi.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #20 : 22.06.2016, 21:09 »
Mutta minulla pisti sama silmään kuin ranskalaisen alkuperäisen kirjoituksen kommenteissa: "J'veux que tu gardes ton envie de flirter avec les autres filles, mais que tu reviennes vers moi pour terminer ta soirée. Parce que moi, j'aurai envie de retourner avec toi."
Kun en osaa ranskaa niin voisiko joku jeesata käännöksessä?

Sori. Kyl se on siin suomennokses mut tietty vaikee tietää jos....Eli vapaasti: Haluan että säilytät halusi flirttailla toisten tyttöjen kanssa, mutta palaat aina illan päätteeksi luokseni, koska myös minä haluan palata sinun luoksesi.

Onhan "friends with benefits" myös mahdollista vain yhden ainoan ihmisen kanssa. Tyyppi siis on sinkku mutta käy panemassa samaa kaveriaan enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Ja kyllähän friends with benefitsissäkin voi syntyä rakkauden tunteita toista kohtaan, vaikkei koskaan päädyttäisikään virallisesti parisuhteeseen.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #21 : 22.06.2016, 21:21 »
Mutta minulla pisti sama silmään kuin ranskalaisen alkuperäisen kirjoituksen kommenteissa: "J'veux que tu gardes ton envie de flirter avec les autres filles, mais que tu reviennes vers moi pour terminer ta soirée. Parce que moi, j'aurai envie de retourner avec toi."
Kun en osaa ranskaa niin voisiko joku jeesata käännöksessä?

Sori. Kyl se on siin suomennokses mut tietty vaikee tietää jos....Eli vapaasti: Haluan että säilytät halusi flirttailla toisten tyttöjen kanssa, mutta palaat aina illan päätteeksi luokseni, koska myös minä haluan palata sinun luoksesi.

Onhan "friends with benefits" myös mahdollista vain yhden ainoan ihmisen kanssa. Tyyppi siis on sinkku mutta käy panemassa samaa kaveriaan enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Ja kyllähän friends with benefitsissäkin voi syntyä rakkauden tunteita toista kohtaan, vaikkei koskaan päädyttäisikään virallisesti parisuhteeseen.

Juujuu, en minä niin väitäkään, kunhan vain toistin tuon kun se jo tuli vastaan tuolla ranskaversiossa....ja onhan tuossa kirjoituksessa eittämättä jotakin sellaista virettä mitä ei oikein kohtaa friends with benefits-jutuissa. Niissä - ainakin tän palstan mukaan - kun se tunnepuoli taitaa olla enemmän se mitä pitää viimeisen päälle varoa. Eli että sekstaa saa mut et tunteilla ei. Tuo juttu taas oli nimenomaan pursuavasti ennen kaikkea sitä passionia ihan täynnänsä suorastaan herkempien pahoinvoinnin uhallakin.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #22 : 22.06.2016, 23:44 »
Nätisti kirjotettu artikkeli, joka vähän kuvaa sitä mitä itse haluan suhteelta. Siitä vaan pitäis ottaa pois toi romantisointi ja monogamia.
Niin mitäs siitä nyt sitte jäikään? Avoin seksintäyteinen suhde? ;D Joo käy.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 575
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #23 : 23.06.2016, 01:14 »
Pidin itse artikkelista ja se edustaa omaa ajatusmaailmaani. Voisin kuvitella eläväni juuri noin...ja melkein elänkin.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #24 : 23.06.2016, 07:57 »
Miten eri osoitet ja parisuhde on melkolailla synonyymi nuorille ja juuri sinkkustatuksesta irtisanoaville? Ei se aina välttämättä sitä ole. Tai ei anakaan minulla ja Katzkulla. 14 vuoden taival selän takana, niistä viimeiset 3 vuotta eri osoiteissa ja muksujaki nyt 2. Treffeilla on tullut käyty valitettavan harvoin

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #25 : 23.06.2016, 10:06 »
Harvinaisen naiivi ja lapsellinen kirjoitus avoimesta suhteesta.

Ehkä ennemminkin fantasia sellaisesta, ilman reaaliteettejä, ilman tunteita ja ilman sitoutumista.

IKRM

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #26 : 23.06.2016, 10:51 »
http://labavardeuse.blobon.com/

Kirjoittaja on 33 vee yksinhuoltaja jolla taustana 6-7 vuoden ilmeisen kontrolloiva suhde. Taustaa vasten kirjoitus vaikuttaa minusta oikein ymmärrettävältä tuon ikäisen naisen kirjoitukselta. Samoin kun luin noita hänen muita kirjoituksiaan niin kirjoittaa itseasiassa kovinkin nätisti, ja autenttisesti itseään ja fiiliksiään tutkien.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 575
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #27 : 23.06.2016, 19:52 »
Harvinaisen naiivi ja lapsellinen kirjoitus avoimesta suhteesta.

Ehkä ennemminkin fantasia sellaisesta, ilman reaaliteettejä, ilman tunteita ja ilman sitoutumista.

IKRM

Ilman tunteita?!? Tuo kirjoitushan on täynnä tunnetta! Mahdollisesti erilaisia tunteita, kuin mihin monet voivat samaistua. Ja omasta näkökulmastani juuri ne elämän reaaliteetit on otettu huomioon ja siksi päädytty tähän ratkaisuun.

Itse en ainakaan omalla elämäntyylilläni kykenisi mihinkään muunlaiseen suhteeseen. Siihen on monta painavaa syytä, joihin en tässä mene, sillä niillä syillä nyt ei muutenkaan ollut tässä merkitystä, vaan lopputuloksella. Se että tajuaa oman itsensä ja elämänsä rajallisuuden ei ole naviivia, vaan nimen omaan realistista ajattelua.

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #28 : 23.06.2016, 20:27 »
"Haluan, että sinulla on yhä halu vehkeillä muiden naisten kanssa, mutta että illan päätteeksi valitset aina kuitenkin minut, uudelleen ja uudelleen."

I'll be damned.  Ei sopisi minulle yhtään. Pidän selkeydestä.

Noin muutenhan on ihan jees,  että nykyään kaikenlaiset suhteet ovat enenevissä määrin pois peer pressuren tuomitsevan kotkansilmän alta.

Miriam

  • Vieras
Vs: Vapaa suhde?
« Vastaus #29 : 23.06.2016, 20:55 »
Tapoja olla suhteessa on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Minusta on hienoa, jos jokainen pystyisi ja saisi vapaasti etsiä juuri sen itselleen sopivan tavan.

Itse haluan olla avoimissa polysuhteissa. Haluan jakaa kumppanien kanssa aikaa ja välittämistä. Sen sijaan en halua jakaa asuntoa, lapsia tai asuntolainaa. Haluan voida olla sekä yhdessä että erikseen. Haluan olla yhteydessä. Nähdä ja kuulla, tulla nähdyksi ja kuulluksi.

Ei vastuu katoa ihmissuhteesta sillä, että ei asuta yhdessä. Tai että on muitakin kumppaneita. Totta kai joka tapauksessa ihmissuhteissa kaikki osapuolet ovat aina vastuussa omasta toiminnastaan. Totta kai aina on olemassa vastuu huomioida toinen, ja vastuu huolehtia itsestään.

Sitoutuminen tarkoittaa minulle valmiutta etsiä ratkaisuja ongelmiin silloin, kun niitä kohdataan. Sen sijaan että heti ongelman ilmestyessä vain juoksisi karkuun. Sen sijaan en usko sellaiseen sitoutumiseen joka on muotoa "lupaan olla kanssasi aina ja ikuisesti", "lupaan rakastaa sinua aina", "lupaan etten koskaan lähde". Minusta sellaiset lupaukset eivät ole realistisia eivätkä edes rehellisiä. Ja väitän että ne ovat vain yksi tapa, jolla suhteen osapuolet yrittävät tyynnytellä omia pelkojaan ja epävarmuuksiaan.

Tuo artikkeli on mun makuun aika siirappinen, ja siksi toisekseen ihan liian monogaaminen ja/tai hierarkkinen ("palaat kuitenkin aina takaisin luokseni" = minun on kuitenkin lopulta oltava se tärkein = et saa rakastaa muita yhtä paljon kuin minua). Mutta siinä on myös paljon hyvää ja tunnistettavaakin.