Äänestys

Mikä on mielestänne sitä paljon puhuttua vaniljaseksiä?

Seksi, johon ei liity kivun tuottamista, alistamista tai sitomista
17 (51.5%)
Hellä rakastelu/rakastelu ylipäätänsä
7 (21.2%)
Pelkkä paneminen ilman sessiointia
9 (27.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Äänestys päättynyt: 23.07.2016, 19:54

Kirjoittaja Aihe: Vaniljaseksi  (Luettu 5148 kertaa)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vaniljaseksi
« : 18.07.2016, 19:54 »
Täällä baarissa puhutaan aina vaniljaseksistä, mutta omiin silmiini ei ole tainnut osua missään keskustelussa mitään määritelmää mitä se vanilja oikeastaan on. Mitään virallista, yhtä määritelmää ei taida olla, mutta miten te baarilaiset näette asian, mitä se paljon puhuttu ja kauhisteltu vanilja on? :D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #1 : 18.07.2016, 20:06 »
mutta miten te baarilaiset näette asian, mitä se paljon puhuttu ja kauhisteltu vanilja on? :D

Vanilja on kaikkea sellaista mikä ei herätä pahennusta.

Tässä kun menee muutama vuosi ja kaikilla on kotona piiskat ja sidontapukit niin nämä BDSM-jutut muuttuukin vaniljaksi, ja pahennusta voi enää herättää harrastamalla hellää rakastelua kumppanin kanssa pimeässä peiton alla.

IKRM

Feird

  • Vieras
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #2 : 18.07.2016, 20:19 »
niin..tuota kinkyyttäkin on täällä yritetty määrittää jossain threadissa. vaniljaseksi on itselleni sellaisia perus penetraatioseksiä, ei se nyt tarvitse olla pimeässä peiton alla lauantaisaunan jälkeen mutta määrittelisin vaniljan ilman sessiointia tai fetissielementtejä sisältäväksi seksiksi. mutta kinkyyttäkin on monenlaista 50 shades of gray läpsyttelystä hc-sadismiin, fetisseissäkin on variaatiota, jotkut fetissit on vaikeammin ymmärrettäviä ja ei niin yleisiä kuin toiset.

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #3 : 18.07.2016, 20:20 »
Käytännön elämässä. Upeaa sekasotkua ja sillisalaattia, kutkuttavaa paljon erinlaisia tunteita sisältävää, kiimaista, rajua, kovaa, suloista, hellää, antavaa, saavaa sekä paljon muuta koko kinkyily ja vanilja seksi yhdessä. Missä kinkyily muuttuu vaniljaksi ja missä vanilja kinkyilyksi? rajaa on vaikea vetää. Mielestäni joskus jopa mahdotonta..Kumpikaan ei sulje pois toistaan. Ainoastaan täydentävät toisiaan!

Lemmetty

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 34
  • ~Myyttistä alkuvoimaa etsien, palvoen ja nauttien~
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #4 : 18.07.2016, 20:23 »



Mää törmäsin jossain mielipiteeseen, että suuseksikin on kinkyä. Eli tämä lienee varsin yksilöllistä rajanvetoa..


Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #5 : 18.07.2016, 20:55 »
Minä taas määrittelen vaniljaksi tilanteen, jossa penetraatioseksi on päätarkoitus, vaikka siinä olisikin mukana jotain kevyempää sitomista tai piiskausta. Silloin se on vaan rajumpaa vanlijaseksiä. :P

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #6 : 18.07.2016, 21:00 »
Hyviä määrittelyjä tullut :) Mun täytyy myöntää, että olen sortunut kyllä aika usein vaniljaan, kun sitä on tullut aika useinkin erään sessiokaverin kanssa harrastettua pelkkää panemista  :o

submit

  • Vieras
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #7 : 18.07.2016, 21:08 »
No, mulle vaniljaseksi on seksiä ei-kinkyn kanssa. Dominoivan Kinkyn kanssa "kaikki" on kiihottavaa - penetraatioseksikin. Vaikea kuvitella, että olisin enää pitkässä rakkaussuhteessa vaniljan kanssa.

Lemmetty

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 34
  • ~Myyttistä alkuvoimaa etsien, palvoen ja nauttien~
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #8 : 18.07.2016, 21:18 »
No, mulle vaniljaseksi on seksiä ei-kinkyn kanssa.

Hei, aika hyvä määritelmä.


PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #9 : 18.07.2016, 21:43 »
Muistaakseni joskus vastasin toiseen ketjuun seksiin liittyen että seksi on seksiä jos se tuntuu siltä (kun piti määritellä että mikä on seksiä...) niin vastaan samalla tavalla tähän, kinky on kinkyä ja vanilja on vaniljaa jos se omassa päässä ja ajatuksissa siltä tuntuu.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #10 : 18.07.2016, 22:32 »
Samaa mieltä submitin ja Pink Catin kanssa; kinky on pään sisällä. Itselle konteksti määrittelee onko seksi vaniljaa vai kinkyä. Isännän kanssa peruspanossakin on ainaD/s- asetelma ja toisaalta joskus on tuntunut hyvin vaniljaiselta kun yhdessä suhdeyritelmässä kahleista yms huolimatta se jokin alistumisen tunne puuttui.

lambda0

Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #11 : 22.07.2016, 11:53 »
Muistaakseni joskus vastasin toiseen ketjuun seksiin liittyen että seksi on seksiä jos se tuntuu siltä (kun piti määritellä että mikä on seksiä...) niin vastaan samalla tavalla tähän, kinky on kinkyä ja vanilja on vaniljaa jos se omassa päässä ja ajatuksissa siltä tuntuu.

Samaa mieltä submitin ja Pink Catin kanssa; kinky on pään sisällä. Itselle konteksti määrittelee onko seksi vaniljaa vai kinkyä. Isännän kanssa peruspanossakin on ainaD/s- asetelma ja toisaalta joskus on tuntunut hyvin vaniljaiselta kun yhdessä suhdeyritelmässä kahleista yms huolimatta se jokin alistumisen tunne puuttui.

PinkCat ja Nuppuorja laittoivat muutamaan virkkeeseen kaiken (minun mielestäni) oleellisen. Minulle on aivan se ja sama, vaikka toinen itse määrittelisi itsensä dominoivaksi, jos minä en kuitenkaan saa siitä valta-asetelmasta kiinni. Vastaavasti minut voi köyttää kiinni tolppaan ja piiskata, ja silti en näe siinä mitään kinkyä. Oma kokemus on aika kelpo "mittari".

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #12 : 22.07.2016, 13:12 »
Vaniljaseksillä voidaan viitata myös seksiin, jossa yksi tai useampi osapuoli kuorrutetaan vaniljakastikkeella, erityisesti sukupuolielimien päältä, toisen/muiden nuollessa sen pois. Eräässä variaatiossa tästä naisen kasvot voidaan kauttaaltaan peittää paksulla kerroksella vaniljakastiketta, mikä saa aikaan vaikutelman ikäänkuin lauma kiimaisia sotureita olisi ejakuloinut hänen päälleen. Vaikutelma korostuu jos nainen on sidottu tiukaksi paketiksi. Paradoksaalista kyllä, monet pitävät tällaista vaniljaseksiä suhteellisen kinkynä :)

Underworld

  • Vieras
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #13 : 22.07.2016, 14:19 »
Oma pää...niinpä. Itse ajattelen, että henkilöiden pohjimmaiset asetelmat ja mieltymykset vaikuttavat paljon. Omat puuhastelut saattavat jonkun mielestä oli juuri tuota vaniljaa pienellä kinkyllä suolalla, eli pannaan ja ohessa tulee tukistusta, kuristusta ja muutama läpsäisy pepulle tai kasvoille, joskus voi mennä useampi viikko ilman mitään sen ""Kinkympää" asetelma ei olisi kuitenkaan sama jos panisit jonkun kanssa jonka mentaliteettiin ei kuulu alistuvan ja alistajan asetelmat, tai joka ei siedä edes noita läpsimisiä.
Itse pidän omaa seksiä aina kinkynä, jonkun mielestä se voi olla aika vaniljaa, who cares

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Vaniljaseksi
« Vastaus #14 : 22.07.2016, 15:44 »
Lisäisin ensimmäiseen vastausvaihtoehtoon maininnan myös fetisseillä leikittelystä... Toisaalta se syrjisi pelkästä panemisesta tykkääviä normofiilejä, teleiofiilejä, sekä homo- ja heterofiilejä, jotka hekin ovat fetisistejä, vaikkeivat sitä ehkä itse tajuakaan.

Mielestäni jokainen on kinky, vähintään fetisisti, ellei ole täysin aseksuaali. Niinpä siis jokainen seksuaalisuuden toteuttamistapakin on kinkyseksiä.

Vaniljaseksillä voidaan viitata myös seksiin, jossa yksi tai useampi osapuoli kuorrutetaan vaniljakastikkeella, erityisesti sukupuolielimien päältä, toisen/muiden nuollessa sen pois. Eräässä variaatiossa tästä naisen kasvot voidaan kauttaaltaan peittää paksulla kerroksella vaniljakastiketta, mikä saa aikaan vaikutelman ikäänkuin lauma kiimaisia sotureita olisi ejakuloinut hänen päälleen. Vaikutelma korostuu jos nainen on sidottu tiukaksi paketiksi. Paradoksaalista kyllä, monet pitävät tällaista vaniljaseksiä suhteellisen kinkynä :)

Itse olen aina kutsunut vaniljajugurtin oksentamista sessiossa "vaniljaseksiksi".  :))