Kirjoittaja Aihe: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?  (Luettu 3879 kertaa)

scar

  • Vieras
Käytin hakua,mutta ihan varsinaista topikkia/ aihetta ei tullut eteen.

Pyörinyt mielessä,kun muistellut "vanhoja aikoja" ja kun vielä otsikon aihe on, valitettavasti,näin todettava,ajankohtaista. Olen kyllästynyt menkkoihin ja sivuvaikutuksiin ja mieluiten olen silloin omissa oloissani,kipujen ja rättisirkuksen vuoksi mm.

Lapsena ei ihan lähtenyt homma riemuiten myöskään alkuun,kun äiti totesi ensimmäisellä kerralla,että "millä prkeleen rahalla saan ostettua sulle siteitä"- Ostin sitten 11 vuotiaana ne itse kyselemättä jollain rahalla.

Kinkyfoorumilla aihe saattaa olla vähän pöllö,mutta on sitä pöllömpiäkin aloitettuna.

Suomessa on olemassa mm.Menkkakerho,joka viime vuonna jutusteli dokkarissa. Hämmästelin,että onko tosiaan niin,että vieläkin menkkoja hävetään- melkoista näinä tieteenkin hurjina kehitysaikoina..

https://youtu.be/aGpxGLs7sXs

Mielipiteitä tuleeko mieleen aiheesta tai dokkarista? (< - kesto n. 9 minuuttia)

Loihi

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #1 : 28.09.2018, 23:43 »
Ensiksikin, olen pahoillani huonosta alusta naiseuteen, äitisi puhui kovin töykeästi sinulle. Ymmärrän täysin että sellainen jää mieleen, olen itsekin saanut perheenjäseniltäni ala-arvoista kohtelua. Enkä koskaan unohda.

Mitä tulee siihen, koenko menkkojen olevan tabu... en koe (voi tosin johtua pienestä piiristäni ja siitä että en vaan välitä :D)

Muistan ala-, ja yläaste-ajoilta saaneeni hyvää tietoa terkkareilta menkoista, sekä tarpeeksi ilmaisnäytteitä erilaisista siteistä ja tampooneista (jotka sitten säilytin ja käytinkin)

Mulla ei ole ihan normaalia määrää kokemusta menkoista, ne alkoivat yläasteella ja tulivat ehkä sen pari kertaa kunnes loppuivat useaksi vuodeksi. En juuri tästäkään välittänyt, oli muuta hommaa joten oli vaan kiva ettei tarvinnut huolehtia menkoista. Ne sitten alkoivat uudestaan kun laihdutin reippaasti, ja ovat olleet säännölliset siitä lähtien.

Olivat runsaat ja helkkarin kipeät. Lapsen saannin jälkeen eivät menkkakivut tuntuneet enää missään.

Tuli mieleen...näin naisena, äitinä ja hoiva-alalla töitä tehneenä sitä on hyvinkin tottunut kaikenlaisiin ruumiillisiin toimintoihin ja eritteisiin. Paskaan ja kuseen enimmäkseen, joten veri ei hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Olen huomannut että ainakaan jotkin tuntemani miehet eivät kestä samalla lailla eritteiden käsittelyä kuin naiset. Tarkoitan kakkaa, kakkavaippoja, oksennuksia ja kuukautisia. Yksi veljistäni esim. on hyvin herkkä oksentamaan heti kun näkee tai kuulee jonkun oksentavan, eikä mielellään vaihda lapselleen vaippaakaan ellei ole yksin vastuussa sillä hetkellä (sai kuulla kunniansa tästä  >:D)
Johtuisiko osa menkkoja häpeilevistä asenteista siitä miten miehet elämissämme niihin suhtautuvat?

Osa varmaan perii suhtautumisen juuri kotoaan, vanhemmiltaan. Muistan ikuisesti kun kaverini kertoi kotonaan ihmetelleensä valkovuotoa äidilleen  ???  Näytti ihan käsillään mitä oli löytynyt. Ihanan rentoa porukkaa kaiken kaikkiaan  :love:

Itse en siis koe aiheen olevan tabu, puhun siitä jos tulee puheeksi. Vertailen vaikka millimääriä jos tarvii. Mutta se on erite, ja pesen käteni siihen koskettuani.

Ai niii. Löysin erotiikkaliikkeestä ns. menkkasieniä, voi olla että tulee käyttöä ensi viikonloppuna  :love: O0

scar

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #2 : 29.09.2018, 00:43 »
Loihi,pahoittelut vastaanotettu. Semmoista se elo oli joskus,kun sodat vielä panoivat niskaan sukupolvelta toiselle-traumasta toiseen.

Tuossa dokkarissa mainittiin ajatus,jonka mukaan jokaisen intohimon takana olisi trauma- mene ja tiedä.

Hoituri olen ollut itekin lähes koko elämäni.

Missä se prinsessa on,kun verta,kurapaskaa,kusta ja jopa yrjöä pukkaa,menkoissa pyöriessään.
No jospa jonkun eritefettarin unelmaa  :))
( <-Hieman liioittelua,- toiset naissukupuoliset tuskin huomaavat kuukautisiaan,tiedän.)
« Viimeksi muokattu: 29.09.2018, 01:16 kirjoittanut scar »

vila

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #3 : 29.09.2018, 07:20 »
Minulla kun on endometrioosi eli kuukautiset ovat todella runsaat (ja klimppiset) ja kivuliaat niin ei sellaisia ei voi salata. Lapsuudenkodissa suhtautuminen oli törkeää, lääkärit eivät aina tajunneet kipujen voimakkuutta jne... Onhan näihin liittynyt häpeää. Mutta nämä pervoilut ovat poistaneet kaiken häpeän.

Edit: muokkasin viestiä kun tämä on Loungessa

naturaldisaster

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #4 : 29.09.2018, 08:48 »
Menkat on maailman luonnollisin asia, joten en häpeä. :) Seksiä ei tosin tule niiden aikana usein harrastettua epäkäytännölllisyyden vuoksi.

Ansku

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #5 : 29.09.2018, 09:41 »
Uh.. äidit.. olen pahoillani.
Mutta asiaan. Mun mies ei pidä verestä, mutta väittäisin myös, että menkkavereen suhtaudutaan yleisestikin "likaisempana". Myös mielikuvat vaikuttavat, eli miehet eivät ymmärrä, että (suurimmalla osalla) sitä verta ei tule kuin Niagarasta sen pari päivää ja loppu on tiputtelua. Suhteen alkuaikoina, kun ite olin harrastamassa menkkaseksiä ja mies kieltäytyi ja möksähdin siitä, niin hän sanoi, että pitäisikö verestä muka kiihottua?! (Stoge, hyss!) Vastasin, että ei, mutta sen tipan tai kaksi voi jättää huomioimatta. (Stoge, hyss). No tästä on päästy yli, mutta siinä oli juuri tuo mielikuva, että sitä tulee ja tulee.
Noi menkkasienet oli muuten hyvä vinkki!! ..eiku saatana.  Mä oon idiootti..  multahan estetään menkat ihan just.

fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 504
  • Galleria
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #6 : 29.09.2018, 09:45 »
Menkat on menkat, perin luonnollinen asia. Ei sinne nyt naamaansa tartte tunkea silloin jossei välttis halua, mut mitä ihmeen väliä sillä muuten olis... Eikä oo tippaakaan kiusallinen aihe puheenaiheena.

scar

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #7 : 29.09.2018, 11:38 »
Senkin ymmärrän hyvin,että jos parisen viikkoa kuusta menee ns.pilalle menkkojen takia,kivut,pms,runsas vuoto,niin ei niistä jaksa puhua ja muistella jatkuvasti. Pari viikkoa huilia on poikaa  ::)

hiitamus

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #8 : 29.09.2018, 12:07 »
Mä oon tässä suhteessa niitä onnekkaita, jotka selviää siitä särystä buranalla ja yhden iltapäivän makoilulla sohvalla. Menkkaseksiä en oo ihan hirveesti harrastanut, mutta niistäkin on jäänyt hupaisia kokemuksia. :D ei sitä nyt aina voi ennakoida että just nyt alkaa, ja sit hetken päästä toinen tulee punaisten viiksien kanssa peiton alta pussailemaan. ääää. summarum, ei nolota enää.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1424
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #9 : 29.09.2018, 12:30 »
Ei nolota. Mulla alkoi menkat tosi nuorena, joten niiden kanssa on taivallettu jo ihan riittämiin. Voin puhua kaikesta niihin liittyvästä, seksi menkkojen aikaan on ihan ok. Useimmiten silti jää vaan sormitouhuihin, kun tuntuu limakalvot kovin kipeiltä. Mut orgasmointi auttaa kipuihin, jotka kohdallani on ihan karmeat. Kipulääkkeitä en tykkää käyttää.
Pms on ehkä pahempi itselleni kuitenkin. Aina toivon sitä toimeliampaa kautta, kun siivoaminen on kivaa ja saa kaikkea aikaseksi. Mutta useimmiten se menkkoja edeltävä viikko menee ihan kauhean ihmisällötyksen parissa ärsyyntyen ihan kaikesta.

Skadi

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #10 : 29.09.2018, 17:28 »
https://youtu.be/aGpxGLs7sXs

Mielipiteitä tuleeko mieleen aiheesta tai dokkarista?
Ainakin täytyy sanoa, että varsin piristävä dokkari! Itse oon vähän sellainen oman elämäni menkka-aktivisti, en ehkä tossa mittakaavassa mitä noi tyypit tossa, mutta musta on ihanaa, että aiheesta puhutaan. Kyllä se vaan vielä niin on, että monet ihmiset niitä pelkää ja nolostelee ja kokee ällöttäväksi, jopa siinä määrin ettei haluta edes puhua aiheesta. Kuitenkin mulle ne on niin iso osa elämää, kun kierron mukaan vaihtelee mielialat ja mielihalut niin radikaalisti. Välillä tulee kommenttia, että mikäs nyt riivaa, kun lähipiiri ei voi olla huomaamatta, ja mielummin kerron itse, että joo nyt on hormonikiukku, kuin että ne ajattelee, että oon ihan epävakaa tai että ne olis tehnyt jotain väärin.  ::)

Puhun siis menkoista suoraan ja kaikesta niihin liittyvästä, osa porukkaa ei halua kuulla, mut ihan sama. En mä ala valehdella, että sori särkee päätä ja siksi en voi lähtee ulos, jos oikea syy on menkkakivut. Kyllä mä sanon, että menkkakivut silloin. Lisäksi, vaikka oonkin menkkojen aikaan ihan perkeleen kipeä, koen sen kaiken tosi voimaannuttavaksi. Mun kroppa toimii kuten pitääkin, kuten naisen kehon kuuluu, ja se on kaunista.  ;D

Piilukko

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #11 : 29.09.2018, 17:32 »
Veriset kertakäyttösiteet haisee todella kamalalta mun nenään, kuukuppiveri ei oikeastaan haise juuri miltään, ehkä vähän raudalra jne. Eli se menkkaveren likaisuus ja ällöisyys voi olla myös tuon muovisiteessä kemikaalien kanssa muhivien reaktioiden aikaansaamaa.

Häpesin teininä ja pelkäsin että joku saa tietää. Nykyään en, oikeastaan ollenkaan, paitsi semmoisena sieltä jääneenä automaationa joskus hetken. Päinvastoin, huvittaisi piirtää vuotoaamuina poskiin punaiset viivat verellä. Tosin se on kyllä reaktio ulkoa opetettuun häpeään, ja käytännössä suhtaudunkin koko hommaan vain neutraalisti.

Huulipunahilkka

Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #12 : 29.09.2018, 18:16 »
Itselläni menkat alkoivat neljännellä luokalla ja silloin koulukiusattuna ja kehonkuvan ongelmista kärsivänä se oli tosi vaikea hyväksyä. Itselleni myös menkkojen runsauden takia kävi erityisesti alkuaikoina vahinkoja veren kanssa, joka oli peruskouluaikoina ihan kamalaa, olisi kyllä varmaan edelleenkin jossain määrin. Mulla oli myös ennen pillerien hankintaa melko kivuliaat kuukautiset. Edelleen on ajoittain vaikeaa esim. syödä menkkojen aikana kun kaikki ällöttää. Kuukautisista puhuminen itsekin kuukautiset omaavien henkilöiden kanssa on ihan mukavaa välillä, mutta muiden kanssa usein ahdistaa puhua aiheesta. Tässä ovat taustalla monet pahat kokemukset menkkakipujen vähättelystä yms.(tätä toisaalta on tullut myös menkat kokeneiden ihmisten suusta) Menkkaseksi tällä hetkellä ei ole harkinnassa, ehkä myöhemmin. Kuukuppia olisi ihan kiva kokeilla sitten kun menkkojen aikana nestemäisen veren kohtaaminen ällöttäisi vähemmän.

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #13 : 29.09.2018, 20:11 »
Varsin helpot ja pienet ja mitättömät menkat täällä, hei.  :)Kipuja on parin Buranan verran ehkä joka toinen kuukausi ja useimmiten unohdan jo menkkojen aikana että ne on vielä ns päällä. Kurjaa kuulla että nuoruudessa on aikuisten toimesta saatu aikaan häpeää kuukautisia kohtaan, jotka ovat naiselle maailman luonnollisin asia. Oma äitini terveydenhuollon ammattilaisena valisti tytärtään jo hyvissä ajoin ja myös periytti nää ikihelpot menkat  ;D

scar

  • Vieras
Vs: Vieläkö menkat nolottavat,hävettävät tmv ?
« Vastaus #14 : 29.09.2018, 23:28 »
^ Prkl Piki,piti laittaa jotain juhlavaa ja dramaattista tähän ketjuun,kuten "Veri meitä yhdistää",mutta meni lössöksi  :))