Äänestys

Mikä puolue tai ryhmittymä voisi olla juuri se jolle annat äänesi kevään 2015 vaaleissa?

Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
Suomen Keskusta
Kansallinen Kokoomus
Suomen ruotsalainen kansanpuolue
Suomen Kristillisdemokraatit
Vihreä liitto
Vasemmistoliitto
Perussuomalaiset
Suomen Työväenpuolue STP
Itsenäisyyspuolue
Köyhien Asialla
Piraattipuolue
Muutos 2011
Sinivalkoinen Rintama
Suomen Kommunistinen Puolue
Kommunistinen Työväenpuolue
En ole päättänyt kantaani vielä.
Tiedän kantani tai en....niin joka tapauksessa En Äänestä!

Kirjoittaja Aihe: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015  (Luettu 34524 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #135 : 18.04.2015, 03:15 »
Mulla on nyt kyllä kauhea vaikeus äänen kanssa-vaan kun pitäisi se yksi ääni antaa.,joka ei ehkä ole mitenkään vaikuttava paitsi itselleni. Peittoan kenties syntini sillä että toimin vaaliavustajana 19.04.  :-[

Alfa

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #136 : 18.04.2015, 06:57 »
Itse äänestin piraatteja kun ei oikein muutakaan ollut. Katsoin vaan niiden listoilta pärstän mikä vähiten vitutti ja kirjoitin numeron ylös. Ei mitään hajua mitä asioita tyyppi edes ajaa.

En tiedä onko Suomen demokratian ihan näin tarkoitus toimia, mutta vähän huonosti se tuntuu pelaavan.

SirMichael

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 283
  • Kiintiö pervo
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #137 : 18.04.2015, 14:37 »
Vihreet ja vasurit tuntuu jyräävän.
Vihreet ymmärrän, tykkää kahlita itteään puihin.
Vasureista en niin olis varma, tosin todistaa että duunareita on paljon joukossamme.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 697
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #138 : 18.04.2015, 15:28 »
Minusta tuohon äänestämiseen pitäisi olla joku koe. Vähän niinkuin ajokortti. Pelottavan moni on tosiaan nukkunut siellä yhteiskuntaopin tunnilla ja silti niiden äänellä on sama vaikutus kuin asiaan perehtyneiden ja asiaa miettineiden. Se on minusta vääryys jos mikä.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #139 : 18.04.2015, 16:09 »
Tylsän vakavasti. vihreät ja vasurit jää kokoomuksen kanssa oppositioon  seuraavassa hallituksessa . Kepu Perussuomalaiset.

hoitaa raippahommat seuraavat 4v.

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #140 : 18.04.2015, 17:04 »
Vihreet ja vasurit tuntuu jyräävän.
Vihreet ymmärrän, tykkää kahlita itteään puihin.
Vasureista en niin olis varma, tosin todistaa että duunareita on paljon joukossamme.

Se että vihreät ovat vain cityvihreitä. Vanhat vihreät on ajettu puolueesta ja kukaan ei elä kuten vaatii muita elämään. Ja töissä oleva vasuri ei ole tämän päivän puolueen ykkösasia.

Wibbe

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #141 : 18.04.2015, 17:42 »
Vihreet ja vasurit tuntuu jyräävän.
Vihreet ymmärrän, tykkää kahlita itteään puihin.
Vasureista en niin olis varma, tosin todistaa että duunareita on paljon joukossamme.

Vasurit on perinteinen kulttuuriväen puolue myös. Puoluehan on alusta alkaen puolustanut myös seksuaalista vapautta itsensä ilmaisemisen vapauden lisäksi.
Vihreät ja vasurit vetoavat vaihtoehtoisiin ihmisiin ja niihin jotka etsivät vapaampaa suhtautumista yhteiskuntaan. Molemmat puolueet olivat mm. vahvasti mukana Tahdon2015-liikkeessä. Se voi myös selittää täällä puolueiden suosiota. Näen kuitenkin että kyselyssä on selkeästi näkyvissä myös perinteinen oikeisto ja persut.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 23:32 kirjoittanut Wibbe »

Mei

Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #142 : 18.04.2015, 18:46 »
Minusta tuohon äänestämiseen pitäisi olla joku koe. Vähän niinkuin ajokortti. Pelottavan moni on tosiaan nukkunut siellä yhteiskuntaopin tunnilla ja silti niiden äänellä on sama vaikutus kuin asiaan perehtyneiden ja asiaa miettineiden. Se on minusta vääryys jos mikä.
Mun mielestä tommosta ei todellakaan pitäis olla. Tai siis millaseks sä ajattelet sen kokeen? Eiks sais sit äänestää lainkaan jos ei läpäse sitä? :D Mä en koe btw saaneeni yhteiskuntaopin tunneilta minkäänlaista evästystä siihen, et miten kannattais äänestää.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 697
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #143 : 18.04.2015, 19:50 »
Minusta tuohon äänestämiseen pitäisi olla joku koe. Vähän niinkuin ajokortti. Pelottavan moni on tosiaan nukkunut siellä yhteiskuntaopin tunnilla ja silti niiden äänellä on sama vaikutus kuin asiaan perehtyneiden ja asiaa miettineiden. Se on minusta vääryys jos mikä.
Mun mielestä tommosta ei todellakaan pitäis olla. Tai siis millaseks sä ajattelet sen kokeen? Eiks sais sit äänestää lainkaan jos ei läpäse sitä? :D Mä en koe btw saaneeni yhteiskuntaopin tunneilta minkäänlaista evästystä siihen, et miten kannattais äänestää.

Musta siinä voitais seuloa sellaista, että ymmärtääkö äänestäjä edes jossakin määrin miten maailma toimii.Ymmärtääkö vaikka edes karkeasti ääntenlaskuperiaatteen, tietääkö mitkä on niitä asioita joista eduskunta päättää ja mitkä ei ja muuta tollaista pintapuolista yleissivistävää aiheeseen liittyen.

Tällä hetkellä ihmiset ei aina ymmärrä kunnallispolitiikan ja eduskunnan eroa ja ääniä kalastellaan lupaamalla asioita jotka ei edes ole eduskunnan päätettävissä. Tai luvataan ettei nosteta veroja eikä leikata eikä oteta lainaa. Näin karkeesti siis.

Ja joo, just sitä tarkoitin, että ei saisi sitä omaa äänestyslappua ennen kun läpäisee sen kokeen. En mä saanut ajokorttiakaan vaikka täytin 18v ja halusin ajaa autoa ja muutkin sai, en ennen kun olin osoittanut osaavani edes jossakin määrin ne liikennemerkit ja -säännöt.

En siis ajatellut, että siinä mitenkään seulottaisiin jotakin mielipide-eroja tai tiettyjen puolueiden kannattajia tms. Ihan vain sitä, ymmärtääkö mistä on kysymys.

MariaAndromeda

Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #144 : 18.04.2015, 22:28 »
Liberaalina oikeistolaisena kokoomusta äänestetään kuten aina ennenkin. Ehdokas tosin vaihtuu sitten viime vaalien; tämä tyyppi pääsee hyvällä todennäköisyydellä (taas) läpi.

Alfa

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #145 : 19.04.2015, 05:59 »
Minusta tuohon äänestämiseen pitäisi olla joku koe. Vähän niinkuin ajokortti. Pelottavan moni on tosiaan nukkunut siellä yhteiskuntaopin tunnilla ja silti niiden äänellä on sama vaikutus kuin asiaan perehtyneiden ja asiaa miettineiden. Se on minusta vääryys jos mikä.

Ei välttämättä auttaisi. Hyvinkin älykkäät ja valveutuneet henkilöt pystyvät tukemaan hyvinkin vittumaista politiikkaa tai voivat olla yhtä pihalla asioista kuin "tyhmät" henkilöt. Politiikka ei ole tarkkaa tiedettä ja mukana on niin paljon arvailua ja tunnetta ettei siinä ole yhtä oikeaa vastausta.

Jos ei valtio ketään lahtaa ja jonkinlaisia perusoikeuksia kunnioitetaan, niin tuntuu asiat olevan jo helvetin hyvässä jamassa ainakin kansainvälisellä tasolla.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #146 : 19.04.2015, 06:51 »
Iltalehden vaalikoneen mukaan minulle sopivin on piraattipuolue (jonka arvoista en ole yhtään perillä), mutta äänestin ehdokasta joka vaalikoneen mukaan oli yksilönä sopivin (eri puolueesta).

Onhan se edistystä siihen kun yleensä olen äänestänyt sitä jolla on hassuin nimi tai hassuin kuva (eli jotain maahanmuuttajaa). Puoliso äänestää aina numeroa 13. 8)

Engel

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #147 : 19.04.2015, 11:28 »
Onhan se edistystä siihen kun yleensä olen äänestänyt sitä jolla on hassuin nimi tai hassuin kuva (eli jotain maahanmuuttajaa). Puoliso äänestää aina numeroa 13. 8)

Eih... Toivottavasti tämä oli vitsi?  :D Jos äänestäminen on oikeasti tällä tasolla, niin miksi, MIKSI ylipäätään kuluttaa aikaa elämästään siihen, että raahautuu vaalipaikalle ja raapustaa sen 13 siihen lappuun? Sama tulos saataisiin, kun rajattaisiin äänioikeus pelkästään 5-vuotiaille. Tästä syystä mielestäni nukkuvien puolueen kokoa ei ole koskaan syytä kauhistella: jos ei kiinnosta ottaa selvää mitä on tekemässä, niin älä jessus sentään äänestä.

Oma ääni tuli annettua, vaikka valinta ei helppo ollutkaan. Isona asiana oli suhtautuminen talouskriisiin: sekä veronkiristäjät että lisävelan ottajat ("elvyttäjät") oli helppo vetää yli. Tähän yhdistettynä mm. liberaali arvomaailma ja ympäristöpäämäärät, joissa on käytännön järkeä, niin löytyi ehdokas :)

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #148 : 19.04.2015, 11:54 »
Njooh, vähiten huono sai ääneni jo männäviikolla. Rajaamalla tuo löytyi. Se sitten että valitettavasti ajattelevien äänet ovat pieni vähemmistö. ''se mukavan näköinen poika/tyttö'' on saanut monet eläkeläisten äänet. Nuorten kesken 90% luokasta äänestää sitä joka eniten nosteessa sillä hetkellä. Ulkoiset seikat kuten homous, naiseus tms. Riippumatta siitä mitä ko henkilö ajaa. Vanhat jäärät äänestävät edelleen kommunistipuolueista lähtien ja 40v äänestyshistoriaa ei kovin moni katkaise vaikka mitään järkevää ei ole edelleenkään sieltä tulossa. Onhan tämä melko turhaa, mutta käytetään nyt kuitenkin se valta mikä on.

Itse olen miettinyt että kuitenkin oleellisinta politiikassa päättää miten verorahat jaetaan. Siispä lähtisin siitä että nettomaksajille ainoastaan äänet. Vai kuinka monen mielestä elätin oikeus on määrätä elättäjän rahoista?

Muut asiat sitten seurailevat rahanjakoa. Pitää miettiä vaihdetaanko vanhusten vaippoja 0,7 vai 7 hoitajan voimin, ostetaanko lisää luonnonsuojelumetsää vai otetaanko uudet 5000 pakoloista. Ja onhan näitä asioita.

Ja niin. Yksilön äänestäminen eduskuntavaaleissa on turhaa jollei äänestä istuvaa puheenjohtajaa jostain puolueesta. Se kun jokainen puolue toimii ryhmäkurilla, ja jos ei toimi niin heitetään pihalle puolueesta niin etteivät voi tehdä mitään. Kuten hirvisaari ja ne kaks vasuria. Vihreät väittää ettei heillä ole ryhmäkuria, mutta ryhmäpaine oikeansuuntaisiin päätöksiin on vähintään yhtä ankara. Tämän kertoo puolueesta pihalle hiillostetut entiset oikeasti luonnollista elämäntapaa harjoittaneet. Nykyvihreät eivät tiedä luonnosta mitään, mutta häseeräävät haitaksi kivalta tuntumisen mukaan.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 697
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #149 : 19.04.2015, 13:47 »
Itse olen miettinyt että kuitenkin oleellisinta politiikassa päättää miten verorahat jaetaan. Siispä lähtisin siitä että nettomaksajille ainoastaan äänet. Vai kuinka monen mielestä elätin oikeus on määrätä elättäjän rahoista?

Laitetaanko samantien niin, että mitä enemmän maksaa, sitä useampaan lappuun saa nimensä raapustaa? Eli sinun mielestä vaikka se äitiyslomalla kotona oleva nainen tai opiskeleva nuori ei saisi äänestää tai vaikka eläkeläinen. Voisiko sitten niitä ääniä jotenkin kerätä työuran aikana varastoon jotta sitten saisi äänestää myös vaikka tuon äitiysloman aikana tai ensimmäiset 10 vuotta eläkkeellä?

Minä kyllä olen lähtenyt aikanaan omassa taloudessa siitä, että vaikka itse hoidin kotona lapsia ja mies kävi töissä ja kantoi rahan kotiin, oli myös minulla päätäntävaltaa rahan käytössä. Ongelmanhan olisi voinut kiertää sillä, että olisi määritelty joitomaksu lapsesta ja mies olisi minulle maksanut oman puolikkaansa siitä, että hoidan hänenkin lastaan...

Millä tuo nettimaksa sitten määriteltäisiin? Veroja kun maksetaan muustakin kun palkasta ja sitten niitä etuksiia saadaan myös muualta kuin sossun luukulta. Muutunko teatterin suurkuluttajana nettomaksajasta nettosaajaksi kun valtio tukee taidetta? :D