Äänestys

Mikä puolue tai ryhmittymä voisi olla juuri se jolle annat äänesi kevään 2015 vaaleissa?

Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
Suomen Keskusta
Kansallinen Kokoomus
Suomen ruotsalainen kansanpuolue
Suomen Kristillisdemokraatit
Vihreä liitto
Vasemmistoliitto
Perussuomalaiset
Suomen Työväenpuolue STP
Itsenäisyyspuolue
Köyhien Asialla
Piraattipuolue
Muutos 2011
Sinivalkoinen Rintama
Suomen Kommunistinen Puolue
Kommunistinen Työväenpuolue
En ole päättänyt kantaani vielä.
Tiedän kantani tai en....niin joka tapauksessa En Äänestä!

Kirjoittaja Aihe: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015  (Luettu 34536 kertaa)

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #150 : 19.04.2015, 13:55 »
Melko hankala maksaa enemmän kuin saa tulonsiirtoja. Eli tulonsiirroilla elävät mukaanlukien valtion/kunnan rahoilla elelevät.

Toiset kasvattavat rahan arvoa, toiset luovat omaisuutta ja sen kokonaisarvon kasvua jne. Mutta noin yksinkertaistaen tuohon kuulunee kaikki talous joka ei ole julkiseen rahoitukseen liitännäistä. Nykyinen holhousmentaliteetti on mennyt liian pitkälle ja valtio hoitaa asiat tehottomasti. Ja ennenkuin vedät tähän attendot tms niin nämä nimenomaan toimivat julkisella rahalla. Toki voi olla että sitä julkisrahaa sitten alettaisiin kierrättää entistä pidempää reittiä entistä useammilla välikäsillä.

Mutta nähdäkseni valtion homma ei ole hallita kaikkea vaan mahdollistaa kaikkien selviäminen mahdollisimman vähällä puuttumisella.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 697
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #151 : 19.04.2015, 13:55 »
Nettomaksajasta tuli näköjään nettimaksa :)) Ei pitäisi notkua täällä töiden lomassa eikä kiireessä kiihtyneenä kirjoittaa :D

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #152 : 19.04.2015, 14:23 »
...

Itse olen miettinyt että kuitenkin oleellisinta politiikassa päättää miten verorahat jaetaan. Siispä lähtisin siitä että nettomaksajille ainoastaan äänet. Vai kuinka monen mielestä elätin oikeus on määrätä elättäjän rahoista?

Muut asiat sitten seurailevat rahanjakoa. Pitää miettiä vaihdetaanko vanhusten vaippoja 0,7 vai 7 hoitajan voimin, ostetaanko lisää luonnonsuojelumetsää vai otetaanko uudet 5000 pakoloista. Ja onhan näitä asioita.

...

En aivan saa selvää tästä...mutta mitäs tehdään niille joiden kyky sopeutua yhteiskuntaan on menetetty jo alkumetreillä, tai sitten matkan varrella? Alkoholistien tmv sosialisoimattomat lapset, tai mieleltään tai fyyisesti vammautuneet esim? Saunantaakke ja nirri veks...vai...Pidän kanssa verorahojen jakoa yhtenä olennaisena asiana mutta arvomaailma siellä taustalla onkin sitten toinen juttu. Maksan mielelläni sen alkoholistiäidin kuntoutuksen että lapsensa saisi mahdollisuuden kelvolliseen yhteiskunnalliseen sosiaalistamiseen. Esim. (Mutta sosiaalihuoltohan on aivan per...stä nykyään, ei pelkästään ideologisesti ja resursseiltaan vaan juuri vaikutusmahdollisuuksiltaan.)

-katy-

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #153 : 19.04.2015, 14:41 »
Kuvittelin äänestysvilkkauden hieman verkkaisemmaksi, mutta ihan jonoja aika-ajoin kopeilla ja lähellä on toinenkin äänestyspaikka. Onko Suomi nyt rynnistämässä uurnille vaiko tunne vaan omaa kokemattomuutta. Mukava kokemus tähän mennessä ja illalla jatkuu

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #154 : 19.04.2015, 14:45 »
...

Itse olen miettinyt että kuitenkin oleellisinta politiikassa päättää miten verorahat jaetaan. Siispä lähtisin siitä että nettomaksajille ainoastaan äänet. Vai kuinka monen mielestä elätin oikeus on määrätä elättäjän rahoista?

Muut asiat sitten seurailevat rahanjakoa. Pitää miettiä vaihdetaanko vanhusten vaippoja 0,7 vai 7 hoitajan voimin, ostetaanko lisää luonnonsuojelumetsää vai otetaanko uudet 5000 pakoloista. Ja onhan näitä asioita.

...

En aivan saa selvää tästä...mutta mitäs tehdään niille joiden kyky sopeutua yhteiskuntaan on menetetty jo alkumetreillä, tai sitten matkan varrella? Alkoholistien tmv sosialisoimattomat lapset, tai mieleltään tai fyyisesti vammautuneet esim? Saunantaakke ja nirri veks...vai...Pidän kanssa verorahojen jakoa yhtenä olennaisena asiana mutta arvomaailma siellä taustalla onkin sitten toinen juttu. Maksan mielelläni sen alkoholistiäidin kuntoutuksen että lapsensa saisi mahdollisuuden kelvolliseen yhteiskunnalliseen sosiaalistamiseen. Esim. (Mutta sosiaalihuoltohan on aivan per...stä nykyään, ei pelkästään ideologisesti ja resursseiltaan vaan juuri vaikutusmahdollisuuksiltaan.)

Siitä kaiketi päättävät ne joiden rahoista nuo tehdään. Omastakin puolesta riittäisi rahaa vanhustenhoitoon, koulutukseen, lapsiperheisiin jne. Se sitten että sitäkin vastaan saa äänestää.

RMK

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #155 : 19.04.2015, 14:50 »
En äänestä.

Mun "poliittinen" kanta on FTW.

Niille jotka ei tajunnu= Fuck The World.


hunninko

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #156 : 19.04.2015, 14:58 »
Pakko myöntää, että en oikein saa kiinni tämän nettomaksaja/saaja -ajatuksen perustasta. Pitäisi varmaan miettiä että millähän aikavälillä balanssia pitäisi tarkastella. Ja sitten tietysti myös sitä miten yksilön menneisyyden tuotot ja kulut diskontataan jotta saadaan nykyarvo. Sama toki tulevaisuudessa odotettavissa oleville tuotoille ja kuluille. Muuten syntyy riski sille, että balanssi ei kerrokaan koko totuutta yksilön elinkaarensa aikana odotettavasta hyödystä yhteiskunnalle. Omaksi ongelmakseen jätettäköön vaikkapa taidetta tahi tiedettä tekevän henkilön kansallisen hyödyn arviointi. Olikohan Sibelius varmasti nettomaksaja omana elinaikanaan? Vaikka laskuharjoitus voisikin olla joiltakin osin kiinnostava, en silti usko, että näin pitkälle viety kirjanpito-oppi muodostaa järkevän pohjan joidenkin kansalaisoikeuksen myöntämiselle. Eikä se tietysti olisi edes mahdollista. Sikäli turvallista puhetta.

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #157 : 19.04.2015, 15:00 »
https://www.youtube.com/watch?v=6tPI09b9GAc

Njooh, hallitusvastuuta ja vaalilupauksia.

Teoretisointi on aina hyvästä. Hioutuu tyhjimmät ajatukset pois ja toisaalta avoimessa keskustelussa saadaan mahdollisesti uusia parempia aikaan.

onez

Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #158 : 19.04.2015, 15:04 »
Vai politiikkaa.. pitäisköhän sitä käydä äänestämässä, hmm.


submit

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #159 : 19.04.2015, 15:15 »
Just tein uudelleen pari vaalikonetestiä, joten viime tippaan meni lopullinen ehdokkaan valinta. Sama puolue kuin viimeksi, mutta ääni menee vaihteeksi naiselle - tosin se naiseus tuli sivutuotoksena. Nuorempana äänestin aina naista periaatteen vuoksi. Nyt on moni asia toisin.


Äänestämään varmaankin tuossa illan suussa, kunhan Isäntä tulee kotiin.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 779
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #160 : 19.04.2015, 16:09 »
https://www.youtube.com/watch?v=6tPI09b9GAc

Njooh, hallitusvastuuta ja vaalilupauksia.


Aina ei tarvitse odotella edes hallitusvastuuta ja sen tuomia kompromissipakkoja http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/sasi%20keskusta%20top6-34813

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #161 : 19.04.2015, 16:26 »
Njooh. Ihmettelen miten kivesten näppäilyllä ja kaikille pyllistelyllä voi nousta melkein neljänneksen kansasta puolueeksi.

Nick

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #162 : 19.04.2015, 17:18 »
Ongelmahan tässä vaaitavassa on että vaikka annat äänesi henkilölle, äänestät puoluetta. Toki pidemmällä aikavälillä puolueen tavoitteet seuraavat puolueen äänestäjien arvoja ja tavoitteita.

Eli hörhö voi päästä suhteellisen äänestystavan vuoksi eduskuntaan vaikket hörhölle halunnutkaan ääntäsi antaa.

Tietysti tuohonkin on ratkaisu, äänestä jotain valmiiksi tarpeeksi hihhuloitunutta puoluetta   ::)

-katy-

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #163 : 20.04.2015, 03:05 »
Vaikka nyt tuntuisi kuinka pahalta hyvänsä, niin olen silti hyvin iloinen tästä suomalaisesta demokratiasta. Aikamoinen savootta on järkätä vaalit ja varsinkin laskea ne äänet mahdollisimman nopeasti,oikein ja kenenkään hermostumatta. Aika hulppeeta, että jossain pikku-kirjastossa pistetään liki 1000 ääntä tulemaan yhtenä päivänä,kun toinen äänestyspaikka on myös käppäilymatkan päässä. Ihan hippusen harmittelin sitä,että mutkin niputettiin johonkin puolueeseen vain sillä perusteella, että sain pestin tuttavalta,joka sattuu kuulumaan johonkin puolueeseen ja oli ehdokkaana vaaleissa,hohh.

Mutta että joo, en usko että jeisus ja pyhä henki( jahve,jehova,allah,mohammed,buddha,vishnu,shiva yms.) järkkäilee asioita täällä Suomessakaan-ihmispoloiset sen tekevät..imhhhooo
« Viimeksi muokattu: 20.04.2015, 03:32 kirjoittanut katy »

-katy-

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #164 : 26.04.2015, 05:33 »
Melko pimennossa olen ollut nyt vaalien jälkeisestä elämästä- Krista Kosonen on kai kohauttanut jotain ja Pirkko Saisio puhunut ylimyistöstä ja siitä kuinka Halla-Aho on vihollinen nro 1- olen jäävi ilman minkään puolueen tukea kai,mutta että jaksaisiko sitä joskus lukea vaika Halla-Ahon blogin tarinan uppoavasta lännestä joskus.
 Varmaan ex-facebook kaverini uppoaisi itse terroristien sankkaan ja massiiviseen laumaan sulavasti,ollen The Perkelein ikinä-varsinkin kun jo aikaa sitten oli kiinnostunut raiskaustilastoista Suomessa. No mutta mä haluan että mä olen rasisti ja saan huutaa olevani RASISTI-luultavasti mun kollegat ympäri maailmaa pörröttää mun tukkaa ja Halla-Ahon orastavaa kaljua-
Suomalaisilta on kadonnut rasismin taju,imho