Kirjoittaja Aihe: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)  (Luettu 3121 kertaa)

Jonnew

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Uusi täällä, laita viestiä niin opitaan yhdessä:)
  • Galleria
Terve,

Taustaa ja ymmärrys
Olen aina suhtautunut intohimoisesti BDSM-puoleen ja erityisesti sitomiseen sekä alistamiseen, molemmin puolin köyttä tai sidontapenkkiä. Aiemman pitkän – jo nuorena - alkaneen parisuhteen aikana tämä puoli jäi varjoon ja kinkyilyt pieniin, harvoihin kokeiluihin. Suhde päättyi aikanaan, jonka jälkeen löysin itsestäni uuden seksuaalisen vapauden puolen, jonka toteuttaminen sai ymmärtämään enemmän itseäni ja tarpeitani. Näitä tarpeita ei kannata kieltää tai muuttaa, sillä muutoin tukahdutat sitä, kuka todellisuudessa olet ja estät itseäsi elämästä. Sinkkuaikoina nämä kokeilut jäivät kuitenkin vain pariin kumppaniin, ennen kuin tapasin nykyisen puolisoni.

Nykytila
Nykyisen suhteeni alussa, noin viisi vuotta sitten, teinkin jo selväksi, missä seksuaalisuuteni menee ja mitkä asiat ovat sen suhteen minulle tärkeitä. Alkuun asiat toimivatkin  hyvin, mutta arjen tullessa enemmän elämää ja ajankäyttöä määrittämään, fetisseihin liittyvät asiat jäivät taakse. Kumppanini on luonteeltaan vanilja ja kokee BDSM-maailman enemmänkin kuormittavana. Olemme ratkoneet tätä ristiriitaa jo useamman vuoden. Olemme viimein, kolmekymppisinä, päätyneet siihen, että voisin täyttää ja kehittää tätä puoltani muiden kanssa. Itse asiassa jo tähän ratkaisuun pääseminen piristi jo kummasti parisuhdetta ja molemmilta putosi iso painolasti :)

Vaihtoehtoja
Okei, tilanne on siis se, että olen parisuhteessa ja olemme avanneet suhteemme tämän tarpeen osalta muille. Löytyy myös pari lasta ja kuormittava sekä aikaa vievä työ elinkeinoelämässä. Kysymys kuuluukin, mistä aloittaa? En ole aiemmin käynyt kinky-bileissä enkä tunne tästä maailmasta oikeastaan ketään. Aiemmatkin BDSM-kumppanit ovat vuosien takaa ja tuolloinkin asiat olivat lähinnä suhteellisen kevyitä roolileikkejä ja shibaria. En etsi varsinaista parisuhdetta, vaan enemmänkin suhdetta/suhteita jonkun kanssa, josta molemmat saisivat tätä osaa elämästään täyttää. Tutkia, opettaa ja oppia tätä maailmaa yhdessä ja matkan varrella jotain itsestä.

Maksulliset palvelut olisivat yksi vaihtoehto, mutta se tuntuisi jotenkin teennäiseltä ja yhdynnän puuttuminen tuntuisi liian rajoittavalta tekijältä, mikäli tapaisi esim. BDSM-ammattilaisia. Toinen vaihtoehto olisi seksi maksua vastaan, mutta en haluaisi tavata jotakuta randomia ja aina on vielä lisäksi ihmiskaupan mahdollisuus, joten mieluummin ei. Lisäksi koen että olen switch ja haluan vaihtelevuutta, enemmänkin kuitenkin subeiluun nojautuen.

Lisää vaikeutta tilanteeseen luo se, että olen työni puolesta usein esillä mediassa ja jollain tapaa paikallisjulkkis. En koe, että voisin lähteä julkisesti seuraa helposti etsimään, vaikka olen toki lähimmille ystävilleni seksuaalisuudestani ja parisuhteen avoimuudesta kertonutkin. Sinkkuaikoina löysin samanhenkistä seuraa itse asiassa Tinderistä, mutta nyt en koe, että se olisi vaihtoehto, kun olen parisuhteessa ja elän keskikokoisessa kaupungissa huomioiden uraan liittyvät asiat.

Uusi alku ja mahdollisuudet
Asiaa helpottaa, että olen jossain määrin taloudellisesti menestynyt ja omistan asuntoja Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä ja myös etelä-Savossa. Matkustan myös näiden seutujen välillä paljon, joka avaa osaltaan hieman lisää mahdollisuuksia. Kinkyilyyn liittyvää tarpeistoa on itse asiassa siinä määrin, että voisin laittaa pystyyn oman dungeonin (mitä nyt vacuum bed uupuu) ja ottaa sinne, vaikka yrittäjän kun en itse tilaa tarvitse. Vaimoni on vitsaillut, että vaatehuone ei ole ikinä järjestyksessä, mutta nämä harrastusvälineet ovat aina. Nyt vaan siis uupuu se leikkikaveri, kun elämä on muutoin tasapainossa.

Pariterapeuttimme on toiminut ammattilaisena aiemmin tällä alalla ja kehotti rekisteröitymään sekä kirjoittamaan tälle foorumille ihan vaan avoimesti. Hän myös varoitti, että miehiä on palstalla jonoksi asti (jos haen suoraan seuraa) ja naiset poimivat kirsikat kakun päältä – huolimatta siitä kuinka rikas tai charmikas olisin. Sinälläänhän se on varmasti totta kaikilla foorumeilla, mutta haluankin kysyä kokemuksia ja ideoita - apuakin - kuinka jatkaa eteenpäin.

Ajattelinkin siis kirjoittaa ja kysyä yhteisön apua – mistä lähteä liikenteeseen ja kuinka oppia tästä maailmasta ja itsestään lisää? Miten itse etenisit ja mihin olisit yhteydessä/mitä kautta/minne menisit – ja ennen kaikkea; mikä on sinun kasvutarinasi? 😊


Oikein mukavaa joulun odotusta ja toivottavasti olette olleet tuhmia,
Jonnew

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #1 : 19.12.2023, 23:10 »
Melkein minkä vain aloittamisen lyhyt oppimäärä:

Melkein minkä tahansa aloittamisen ja oppimisen kanssa toimii yksinkertainen tutustumisen taktiikka. Lyhyt ohjenuora tuohon tutustumiseen on

Lue: Aiheita jotka kiinnostaa, internet on täynnä blogeja, foorumeita ym. Kirjastossa kirjoja jne.

Kuuntele: podcast, äänikirja, keskustelut livenä jne. Korvat auki suunnistaen ei voi eksyä kauas omasta mielenkiinnonkohteesta.

Katsele: esim. YouTube sisältää ihan mielenkiintoisen maailman, jota tutkia. Videomuotoisia "mitä tämä on" tuotoksia löytyy paljon.

Käy: Miitit! Etsi matalan kynnyksen miittejä, jonne ei tarvitse erikseen olla oman juttunsa asiantuntija ja käy kurkkaamassa paikallista tai vieraan kaupungin menoa. Mistä tyypit siellä puhuu? Miten ihmiset siellä on tutustuneet?

Näillä muutamilla teoilla pääsee varsin mainiosti jo alkuun!

Seuranhakua ajatellen ehkä suosittelisin ensin kaverimielessä kinkyyn maailmaan tutustumista ja sen myötä jonkinlaisten suhteiden etsimistä?

~Nelli
Jolle iski tietoisku vimma..


Uteliaatsormet

Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #2 : 20.12.2023, 09:39 »
Hei,

Sinulla näyttää olevan jo historiaa kink-puolen kuvioista ja sovittuna avoin suhde. Maksulliset palvelut on rajattu pois ja kiinnostaa pidempiaikainen samalla aaltopituudella oleva kumppani. Ihan hyvä lähtötilanne, jota haastaa vain profiilisi julkisuus.

Kysymys jota pohdit on lopulta pitäisikö sinun näyttää bdsm identiteetti julkisesti vai voitko löytää kumppanin muuten. Jos päädyt arvioon, että haluat pitää matalaa profiilia, lähtisin sinuna liikkeelle joko laittamalla ilmoituksen, jossa kerrot itsestäsi ja siitä mitä toivot mahdolliselta suhteelta tai sillä, että osallistut valikoidusti pienimuoisiin tilaisuuksiin. Jos pieni paikkakunta ahdistaa, kenties kumppanin hakemisen voisi suunnata johonkin isompaan kaupunkiin. Ulkoinen menestys tai varakkuus tuskin on paras kiinnostuksen herättäjä tällä puolella, vaan pikemminkin se, mitä voit tuoda suhteeseen. Anna persoonasi näkyä:)

Onnea liikkeellelähtöön!


armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #3 : 20.12.2023, 12:09 »

Miitit ja bileet toimii varmasti monille, mutta ne ei ole patenttiratkaisu kaikille. Esimerkiksi itse en saanut omista ekoista bileistä juuri mitään muuta kuin fiiliksen, että kaikki muut siellä oli jotain tosi hurjaa ja erikoista ja että mä en itse varmasti ole riittävän äärimmäinen näihin hommiin. Miiteissä voi olla vähän sama juttu, riippuen miitin koosta ja siitä minkälaisia ihmisiä siellä sattuu olemaan paikalla. Varsinkin tässä tapauksessa kun julkisuus ei ole toivottavaa, sanoisin että miiteissä ja bileissä voi olla vähän liikaa enempi riskejä kuin saavutettavaa.

Omalla kohdalla homma lähti rullaamaan yksityisen seuranhaun kautta. Ensin eräällä toisella sivustolla (joka on sittemmin suljettu), ja sitten täällä Baarissa. Ekoista tapaamisista ei seurannut varsinaisia sessiohommia, mutta niissä käytiin todella mielenkiintoisia keskusteluja, ja näiden kohtaamisten kautta sain ratkaisevasti itsevarmuutta osallistua myöhemmin uudelleen bileisiin ja miitteihin. Sain myös kätevästi uusien tuttavuuksien kautta seuraa kaikenlaisiin tapahtumiin ja työpajoihin. Kaikkiin tämmöisiin korkean kynnyksen juttuihin on huomattavasti helpompi mennä porukalla kuin yksin, ja silloin niistä saa myös paljon enemmän irti. Mikä tärkeintä, sain näistä ihmisistä samanmielistä seuraa kenen kanssa on helppo puhua BDSM-asioista. Niistä ei nimittäin aina ole helppo jutella, jos omassa lähipiirissä ei sattumoisin löydy innostusta ja mielenkiintoa näihin kuvioihin.

No, eniweis, bileiden ja miittien kautta tuli lisää keskusteluja, kontakteja ja ajatuksia. Ja sitten taas lisää seuranhakua. Muutama juttu tuli melko pian selväksi. Ensinnäkin se, että BDSM-skenessä on voimissaan wanha tuttu umpisolmu: Varsinkin naiset tuppaavat vaatimaan mieheltä runsaasti kokemusta, mutta sitä ei pääse kartuttamaan ellei löydä harjoituskaveria. Heh. Toisekseen se, että ylivoimainen valtaosa naisista haluaa olla yksinomaan alistuvan roolissa. Kolmas juttu oli joidenkin naisten ilmaisema selkeä ja artikuloitu inho switch-miehiä kohtaan. Ei siis kovin motivoivat lähtökohdat. Muitakin huomioita oli, mutta tässä tärkeimmät.

Ekan esteen kiersin rakentamalla itselleni vetonaulan, eli hankin puutavaraa ja nikkaroin yhdenlaisen BDSM-kalusteen. Laitoin tästä kuvia parille eri BDSM-sivustolle, ja julkaisin seuranhakuilmoituksen jossa hain koehenkilöä testaamaan laitetta. Huomasin että oli paljon helpompi löytää seuraa tekemään yhdessä jotain juttua, kuin markkinoimalla itse itseäni henkilönä. Tällä tavoin mun kokemus tai sen puute ei ollut keskiössä, vaan mööpeli ja sen käyttö. Ainakin virallisesti. Itse testisessiot kuitenkin pyöri lopulta tosi paljon henkilökemian voimalla, ja kalusteen testaus oli ehkä sittenkin vaan veruke helposti lähestyttävälle, vapaamuotoiselle hauskanpidolle.

Tokaan kohtaan mun ei tarvinnut kompastua, koska pystyn hyvin nauttimaan BDSM-touhuista myös dominoivassa roolissa. Se myös tuntui luonnolliselta, koska olin itse suunnitellut testattavan laitteen ja mulla oli selkeät mielikuvat siitä minkälaisia juttuja haluan testien yhteydessä tehdä. Nykyään olenkin käytännössä päätoimisesti dominointipuolella, vaikka varaan yhä mahdollisuuden roolien vaihtoon.

Kolmas kompastuskivi, eli tämä switch-viha, vaati ehkä kaikista eniten itsetuntemuksen kehittämistä. Aluksi se tuntui tosi lannistavalta, mutta sitten kun sessiokokemusta kertyi ja varmuus omaan tekemiseen kasvoi, alkoi olla yhä vähemmän väliä sillä mitä mieltä jotkut tyypit jossain oli musta ja mun mieltymyksistä. Ehkä eniten auttoi se kun tutustuin switch-myönteisiin subeihin ja dominoihin. Lisäksi löysin täältä "skenestä" useita aivan ihania switch-naisia. Iso sydän teille kaikille, tiedätte kyllä keitä ootte! :love:

Mun neuvo kaikille switch-miehille onkin, että on parempi olla rehellisesti ja ylpeästi switch, kuin yrittää miellyttää sellaisia ihmisiä joille switchiys on ongelma. Paljon kivampia aikoja edessä sillain. :)

No, tulipa tästä ränttäys, ja ehkä vähän geneerisempi kuin mitä pyydettiin. Alkuperäisella kirjoittajalla vaikuttaa olevan jonkin verran erilaiset lähtökohdat, ainakin sen perusteella että tilat, pelit ja vempeleet löytyy jo valmiiksi, ja jonkun verran kokemustakin lienee karttunut. Ehkä mä lähtisin liikkeelle siitä, että ottaisin vaikka muutaman hyvän kuvan dunkkarivarusteista aseteltuna "tarjoiluehdotukseksi". Siitä onkin luontevaa jatkaa seuranhakuilmoituksella jossa etsii vaikka koekaniinia laitteiston "hienosäätöön", tms.

Mun oman kokemuksen mukaan seuranhaussa kannattaa olla mieluummin aika selkeä ja kertoa edes suurpiirteisesti mitä haluaa tehdä ja mistä on valmis joustamaan. Toisaalta ei kannata alkaa myöskään jumittaa liikaa jonkun oman suosikkijutun kanssa, ellei se todella ole itselle aivan ehdoton must-have.

Ideoita, sisältöä ja runkoa sessioille on hyvä miettiä ja suunnitella riippumatta siitä kuinka pian jos ollenkaan seuranhaku tuottaa tulosta. Sitten on ainakin aina jotain jutun juurta uusiin ilmoituksiin, ja mukava itsevarma olo kun tietää että pystyy toimittamaan kivaa ja merkityksellistä sisältöä sitten aikanaan, kun lopulta päästään tositoimiin.

Tämmöisiä tällä kertaa. Nämä on mun näkemyksiä, ei varmasti päde kaikille, mutta toivottavasti edes joku näistä pointseista on avuksi jollekin joka kipuilee ja kamppailee samojen alkuvaikeuksien kanssa. Sitten vaan rohkeasti beedeeässäämään, ja pidetään ilo ja turvallisuus mukana tekemisessä. :)

Greta

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 918
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #4 : 22.12.2023, 17:37 »
Todella hyvää ja antoisaa pohdintaa jälleen kerran armadillolta  :love:

Sellaisen korjauksen aloittajan viestiin vielä lisäsin, että on olemassa myös bdsm-orientoituneita ammattilaisia, joiden palveluihin kuuluu myös sitä yhdyntää. Tää ei tietenkään päde jokaisen kohdalla, mutta valikoimaa on olemassa.

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #5 : 09.01.2024, 02:53 »
Ei tuosta kyllä mitään tule tulemaan, paitsi ero ja yhteishuoltajuus korkeintaan.

Ajatelleenpa asiaa tuon vaimon kuvitteellisesta näkökulmasta: olet viidessä vuodessa päätynyt pukaamaan pari (kaksi/kolme?) lasta paikallisjulkkiksen kanssa, jota terapeuttinnekin pitää charmikkaana. Tämä ukkosi haluaa nyt näin ikiaikaisen pitkän parisuhteen pikkulapsiaikana kinkyillä ja etsii siihen kumppania netistä, koska sinähän olet sentäs vanilja.

Mitäs jos aloittaja miettisit sitä vaimoakin ja kysyisit, mitä vaimo tarvitsee? Hän on parivuotiaiden lastesi äiti, eikä sinun kikkelisi tarpeiden pitäisi nyt olla ensisijaisia.

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #6 : 11.01.2024, 03:06 »
Lisäisin vielä, että pidän tällaisissa tilanteissa eettisempänä vaihtoehtona seksin ostamista itsenäisesti toimivalta seksityön ammattilaiselta. Ihminen kun todella tuppaa kiintymään, ihastumaan ja jopa rakastumaan ihmiseen, joka alistaa häntä seksuaalisesti, tai jonka kanssa on muutoin koettu ennenkokemattomia seksuaalisia asioita. Ammattilaiset eivät ole immuuneja tunteille, mutta moni pitkän linjan ammatti-ihminen osaa silti käsitellä näitä tuntemuksia, ilman että niiden seurauksina syntyy kolmiodraamoja ja perhekriisejä. Vastikkeettomassa siviilielämän kanssakäymisessä on otettava toisen odotukset tulevasta huomioon aivan eri tavalla, sellaisella tavalla, johon ei välttämättä ole ollenkaan mahdollisuuksia. Muita ihmisiä ei saa pitää oman elämänsä statisteina.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #7 : 11.01.2024, 07:01 »
Switch mies joka painottuu subiksi ja ei elämäntilanteen vuoksi ole valmis muuhun kuin sessiosuhteeseen eikä voi oikein olla esillä ns. naamallaan statuksensa vuoksi eikä oikeastaan omaa aikaa jota panostaa siihen, että pystyisi jotain etsimään.

Toisaalta, etsinnässä olisi jollain tasolla merkityksellinen suhde joka perustuisi jonkinlaiseen yhteenkuuluvuuteen eikä olisi ns. ontto, vaikkapa rahalla, ostettu suhde.

Joo-o.  :o

Elämä on valintoja, jonkun pitää melkein noista muuttua, että mahdollisuudet nousee 0,01% prosenttiin.
Helpoin tie on ostaa toi jos pää antaa myöden. Ammattilainen ei kyllä itseään satuta, asiakas ehkä.

Ja tää ilman vittuilua.

*edit*

Nii ja se oma tarina. I was born this way.  ;D

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #8 : 11.01.2024, 08:25 »
Toisaalta, etsinnässä olisi jollain tasolla merkityksellinen suhde joka perustuisi jonkinlaiseen yhteenkuuluvuuteen eikä olisi ns. ontto, vaikkapa rahalla, ostettu suhde.

Onhan hänellä se vaimo. Ihme, jos aloittaja ei muista avioliiton perustuneen jonkinlaiseen yhteenkuuluvuuden tunteeseen, mutta voipi olla unohtunut jonkin sijoituskämpän siivouskomeroon imurin tilalle.

Pariterapeuttimme on toiminut ammattilaisena aiemmin tällä alalla ja kehotti rekisteröitymään sekä kirjoittamaan tälle foorumille ihan vaan avoimesti. Hän myös varoitti, että miehiä on palstalla jonoksi asti (jos haen suoraan seuraa) ja naiset poimivat kirsikat kakun päältä – huolimatta siitä kuinka rikas tai charmikas olisin.

Nyt kun tätä uudelleen luen, tämähän on melkolailla älytöntä, itseasiassa absurdia. Aloittaja on aiemmin kokenutkin, mutta kuitenkin aivan pelkästään tämän kummallisen rohkaisevan terapeutin toimesta saanut tietää koko foorumista, vaikka se on ollut pystyssä päälle kymmenen vuotta? Pakkohan sinun on aloittaja ollut olla tästä tietoinen, kamoon. Mikähän muropakettilisensiaatin terapeutti muutoinkaan varoittelee jonossa olevista miehistä ja kirsikoista poimivista naisista? Kuulostaa omalta tulkinnaltasi, keksityltä jutulta tai vähintäänkin hölmöltä minusta.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #9 : 11.01.2024, 10:30 »
Toisaalta, etsinnässä olisi jollain tasolla merkityksellinen suhde joka perustuisi jonkinlaiseen yhteenkuuluvuuteen eikä olisi ns. ontto, vaikkapa rahalla, ostettu suhde.

Onhan hänellä se vaimo. Ihme, jos aloittaja ei muista avioliiton perustuneen jonkinlaiseen yhteenkuuluvuuden tunteeseen, mutta voipi olla unohtunut jonkin sijoituskämpän siivouskomeroon imurin tilalle.


Luitko sä sen kohdan, missä ollaan yhteisesti päädytty siihen, että toinen voi toteuttaa omia tarpeitaan ?  :o

Juurey

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Kaikki alkaa katseesta
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #10 : 11.01.2024, 14:59 »
Vuokrakämpistä tuli mieleen tämä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/06aaa232-4f3a-4dae-8963-2f90d615ba38
Lisäostokset voisi varmaan vähentää verotuksessa  ;D

Edellisissä kirjoituksissa esitetyt faktat  sai pohtimaan, mitä rohkaisevaa voisi aloittajalle todeta.


Elämä on valintoja, jonkun pitää melkein noista muuttua, että mahdollisuudet nousee 0,01% prosenttiin.

Fetlifessä on +24k profiilia Suomessa, jos sukupuolijakauma on 50/50, (joista ~50% Uudellamaalla), niin niistä yksi olisi match. Kuinka monella on profiili siellä vs. voisi potentiaalisesti olla kiinnostunut, niin se on mielenkiintoinen kysymys. Väitän, että sen verran moni, jotta ”täydellinen match” on mahdollista löytää. Suhtautui siihen miten pessimistisesti tahansa.  8)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #11 : 11.01.2024, 18:44 »
Fetlifessä on +24k profiilia Suomessa, jos sukupuolijakauma on 50/50, (joista ~50% Uudellamaalla), niin niistä yksi olisi match. Kuinka monella on profiili siellä vs. voisi potentiaalisesti olla kiinnostunut, niin se on mielenkiintoinen kysymys. Väitän, että sen verran moni, jotta ”täydellinen match” on mahdollista löytää. Suhtautui siihen miten pessimistisesti tahansa.  8)

Vois joo luulla että helppoa on.
Kuka tahansa sub orientoituneesti seuraava hakeva mies voi kertoa, että ei ole, ellei sitten ole joku todella poikkeus.

Mahdollista toki "täydellisen matchin" löytäminen on.
Mulla meni 30 vuotta .

oomoo

Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #12 : 14.01.2024, 12:34 »
Taidat olla hieman eksyksissä. Kiinnittyy huomio mm. tuohon pariterapiaan. Voisit pohtia, voisiko sulle olla sopivaa alkuun konsultointi esim. yksityisellä erikoislääkärillä (psyk.). Sieltä sitten jotain ratkaisukeskeistä tms. omaa terapiaa sinulle. Ja se ei tetysti sulje pois sitä, etteikö rinnalla voisi tukeutua edelleen olevaan pariterapiaan, mitä se sitten onkaan.

Jos olet mediassa esillä ja paikallinen julkkis, niin se lisättynä ruuhkavuosiin ja ikään, tulee mieleen että voihan olla niinkin, että ajatuksesi on tavallaan hyvin itsekeskeisiä. Senkin takia oma pää on hyvä pitää kunnossa. Oletko miettinyt sitä..? Asiat ei yleensä ole oikeasti niin isoja kuin ne saattaa omassa päässä tuntua. Oikeasti aika harvaa kiinnostaa; lähinnä ne tulee politiikan kautta, jos on tullakseen. Onko sinulla jotain menetettävää sitä kautta? Johtopäätöksen itse vedän ihan siitä, että vaikea oikeastaan hahmottaa miksi taloudellinen menestyminen olisi tässä helpottavampaa kuin se, että vaimosi ymmärtää tämän ja teillä on ilmeisen avoin suhde. Toki tässä on ihan Suomenkin sisällä kulttuurisia eroja (etelä-Savo pisti silmään).

Miksi ajattelen sinun laajemmin olevan eksyksissä, johtuu ihan tuosta, että kirjoituksesi mukaan te ikään kuin olitte keskenään tavallaan "sopineet" jonkinlaisista toimintatavoista bdsm suhteen jne. Nyt vaimosi kuitenkin kokee sen kuormittavana. Toisaalta teillä on "talli" huollettuna, ja vitsailettekin siitä. Ainakin näin lukien teidän suhteen ja sinun itsesi välillä on hankala nähdä sellaista koherenssia, jota odottaisi. Kyllä itse lähtisin liikkeelle siitä, että kartoittaisi sen, missä on nyt ja mitä itse haluaa. Tässä paistaa ehkä sekin läpi, ettei tässä ole välttämättä oltu rehellisiä itselleen puolin ja toisin, syystä tai toisesta. Toisen puolesta ei noin yleisesti voi päätöksiä tehdä, mutta toista koskettavia kyllä.

Nuo kaikki asunto- ja seuranhakupohdinnat on kuitenkin aika pragmaattisia, kun kerran sijoitusasuntoja omistat. Ei se Tinderkään tavallaan/ilmiönä hiljaisesta myynnistä eroa oikeilla asetuksilla/tilauksilla.

Tsemppiä ja valoa kohti! Pidä huoli myös siitä vaimostasi lasten lisäksi.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #13 : 14.01.2024, 19:08 »
Mitä ihmettä nää kaikki ihmiset tekee täällä päättäneenä, että ihminen ei voi itse tietää ja ymmärtää elämästään, itsestään ja tilanteestaan mitään  ;D Tai onko edes luettu aloitusviestiä kokonaan... Sähän tiedät hyvin, kuka olet ja missä tilanteessa, ja vaikuttaa siltä että ootte käsitelleet tilannetta asianmukaisesti ensin kotona ja nyt on sitten uusi tilanne edessä. Ilmeisesti esim. sana terapia tarkottaa joillekin, että tässä on nyt psyykkisesti viallinen ihminen, joka ei voi kyetä oikein mihinkään.

Kun sun suurin ongelma vaikuttaa olevan ajanpuute (tai tällaisen kuvan mä sain) kun on tota muuta elämää, seksin ostaminen vois tosiaan olla hyvä vaihtoehto. Kuten Greta totes, sellaisiakin ammattilaisia on, jotka voi sopia sun tarpeisiin. Ja jos ostat veronsa maksavalta elinkeinonharjoittajalta, ihmiskaupan todennäköisyys on pieni. Pyydä vaikka kuitti, jossa on alv-erittely ja y-tunnus ja tarkista tiedot ytj.fi

Tostakin voi olla hyötyä, jos ihmiskauppa huolettaa https://protukipiste.fi/wp-content/uploads/2021/05/ihmiskaupan-tunnusmerkkeja.pdf

Ja laita ihmeessä myös seuranhakuilmoitus esim. tänne, eihän se ota jos ei annakaan. Tiedä vaikka löytyis joku sopiva.

Miitteihin osallistumiseen ym. yleiseen skeneen tutustumiseen tarttis sit jo sitä vapaa-aikaa ehkä enemmän. Mutta yksittäiset bileet ehkä onnistuis? Sillon voisit vaikka etukäteen etsiä avecin bileisiin ilman sen kummempia sitoutumisia - tutustuisit ainakin yhteen ihmiseen, eikä tarttis pelätä bileiden menevän jotenkin "hukkaan".

oomoo

Vs: Mistä lähteä liikenteeseen - ja kuinka? :)
« Vastaus #14 : 16.01.2024, 13:51 »
Luin ketjun pariin kertaan läpi. En löytänyt yhtään sellaista, joka väittäisi aloittajaa mitenkään "vialliseksi".