BDSM-baari

Aula - kaikille avoimet alueet => Lounge => Aiheen aloitti: Karhukoira - 18.08.2016, 11:10

Otsikko: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Karhukoira - 18.08.2016, 11:10
Löytyykö palstalta paljon muita Retail-duunareita? Itse olen "tiskin takana" duunissa ja viime ajat sitkeästi koittanut rimpuilla irti. Duuni vain ärsyttää kovasti.

Nyt oman sisäisen Domin herättyä olen kuitenkin saanut melkoisia älynväläyksiä. Josko en itseasiassa vihaakaan duuniani, vaan en ole aikaisemmin vaan saanut Dominoivaa puoltani muuten harjoittaa?

Asiakaspalvelijana minua on kuvattu erittäin hyväksi, kylmän asialliseksi, nopeaksi ja selkeäksi asioiden kertojaksi. Usein en malta kuunnella asiakasta loppuun, koska tiedän jo ensimmäisistä sanoista mitä tulossa. Suutun asiakkaille helposti, varsinkin jos poka on erimieltä suosituksestani, hidastelee tai kyselee typeriä.

Muilla kokemuksia tiskin takaa? Tehnyt joskus mieli hellästi sivellä asiakasta nyrkillä otsaan? Entä toisella puolella? Asiakkaana huomannut paikan jossa duunarin kannattaisi mieluummin sitoa subi kotona seinälle kuin raivota asiakkaalle?
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: LaVida - 18.08.2016, 11:31
Anteeksi junttiuteni, tietämättömyyteni. Saaneen udella, mitä tarkoittaa käsite "perusluonteeltaan dominoiva" sinun mielestäsi?
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Karhukoira - 18.08.2016, 11:35
Anteeksi junttiuteni, tietämättömyyteni. Saaneen udella, mitä tarkoittaa käsite "perusluonteeltaan dominoiva" sinun mielestäsi?
Käsittäiden määrittely ei kai ole vahvin alueeni, varsinkin kun meitä on moneen lokeroon. Itse tässä tarkoitan kuitenkin lähinnä henkilöä joka ei voisi kuvitella olevansa switch tai sub. Tai että etsii tai on 24/7 D/s suhteessa. Muut määritelmät jätän viisaimmille.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: PinkCat - 18.08.2016, 11:55
Mä koen olevani perusluonteeltani dominoiva, mutta olen silti seksuaalisesti alistuva. Toki on sitten nuo 24/7 tyypit eriksensä.
(edit. en ole ollut missään myyntihommissa, enkä voisi kuvitellakaan tekeväni sellaista. Baarihommia tein nuorena ja jaksoin sitä kun vaan veti jonkun kestohymyn naamaan ja aatteli että tästä saa rahaa).
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: LaVida - 18.08.2016, 12:18
Anteeksi junttiuteni, tietämättömyyteni. Saaneen udella, mitä tarkoittaa käsite "perusluonteeltaan dominoiva" sinun mielestäsi?
Käsittäiden määrittely ei kai ole vahvin alueeni, varsinkin kun meitä on moneen lokeroon. Itse tässä tarkoitan kuitenkin lähinnä henkilöä joka ei voisi kuvitella olevansa switch tai sub. Tai että etsii tai on 24/7 D/s suhteessa. Muut määritelmät jätän viisaimmille.

Olet rekkautunut pervåsaitille ja määritellyt itsesi Dominoivaksi. Tarkemmin: perusluonteeltaan dominoivaksi, eli on 24/7 D/s-suhteessa. Tästä syystä koet että on ok suuttua asiakkailleen helposti, kun kehtaavat olla eri mieltä. Ok.. Eihän siinä.

Olen itse yrittäjä, mielenkiinnosta yritän vain ymmärtää.

Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Perhonen89 - 18.08.2016, 12:25
Löytyykö palstalta paljon muita Retail-duunareita? Itse olen "tiskin takana" duunissa ja viime ajat sitkeästi koittanut rimpuilla irti. Duuni vain ärsyttää kovasti.

Nyt oman sisäisen Domin herättyä olen kuitenkin saanut melkoisia älynväläyksiä. Josko en itseasiassa vihaakaan duuniani, vaan en ole aikaisemmin vaan saanut Dominoivaa puoltani muuten harjoittaa?

Asiakaspalvelijana minua on kuvattu erittäin hyväksi, kylmän asialliseksi, nopeaksi ja selkeäksi asioiden kertojaksi. Usein en malta kuunnella asiakasta loppuun, koska tiedän jo ensimmäisistä sanoista mitä tulossa. Suutun asiakkaille helposti, varsinkin jos poka on erimieltä suosituksestani, hidastelee tai kyselee typeriä.

Muilla kokemuksia tiskin takaa? Tehnyt joskus mieli hellästi sivellä asiakasta nyrkillä otsaan? Entä toisella puolella? Asiakkaana huomannut paikan jossa duunarin kannattaisi mieluummin sitoa subi kotona seinälle kuin raivota asiakkaalle?

En ole dominoiva, mutta mun mielestä jos on dominoiva, niin siihen ei kuulu ajatukset lyödä toista otsaan. Niin ja jos asiakaspalvelutyö mättää, niin kannattaa vaihtaa alaa. Ps. Vaikka olisi dominoiva, niin se ei ole syy siihen, että saisi muka olla huono asiakaspalvelija.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Feird - 18.08.2016, 12:34
Asiakaspalveluhommat kyl vituttaa ihan vaikka en miellä itseäni mitenkään erityisen dominoivaksi luonteeltani.. ;D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Karhukoira - 18.08.2016, 12:39
Olisi ehkä pitänyt aloittaa Topic tuonne Baarin puolelle koska osalta tulee kovin ryppyotsaisia vastauksia... ...eli RELAX, ketään en ole ikinä lyönyt ja suuttumisenikin huomaisi ehkä vain elämänkumppani.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: sweetchild - 18.08.2016, 12:45
Nuo sinun kertomasi asiat ei kyllä ainakaan menisi minulla läpi hyvän asiakaspalvelijan roolissa. En palkkaisi.

Ja sitten sanotaan näin, että en ymmärrä sitä, että D räjähtää jostain pikkuseikasta. Tai toki joillekin voi olla, että arvostavat sitä. Mutta minä en. Lähtökohtaisesti aggressiivinen henkilö ei ansaitse minun mielestä kunnioitusta.

(Niin ja lisätään tuohon, että oletan asiakaspalvelijan käyttäytyvän hillitysti, vaikka asiakas kuinka paljon haukkuisi. Ja pysyvän viileänä ja ystävällisenä. Ottavan kritiikin vastaan. Tämä itsensä hallitseminen tulee kyllä usein vasta sitten, kun on tarpeeksi paljon kokemusta työstä ja elämästä yleensäkin.)
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Perhonen89 - 18.08.2016, 12:49
Olisi ehkä pitänyt aloittaa Topic tuonne Baarin puolelle koska osalta tulee kovin ryppyotsaisia vastauksia... ...eli RELAX, ketään en ole ikinä lyönyt ja suuttumisenikin huomaisi ehkä vain elämänkumppani.

Teen itsekin työtä, jossa on päivittäin jonkinlaisia asiakaspalvelutilanteita.. En itsekään niin pidä työstäni, mutta en kuitenkaan anna mahdollisen vitutuksen heijastua asiakkaisiin, koska hehän ovat loppupeleissä syyttömiä siihen vitukseen. Ja jos asiakaspalvelutyössä on, niin asiakkaita pitää palvella mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti. Tosiin tietenkään asiakkaiden puoleltakaan ei tarvitse mitä tahansa sietää. :D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: poisongrrrll - 18.08.2016, 13:06
Itse jätän sessioinnit sessioihin, enkä kävis vaikka asiakasta tai mua palvelevaa aspaa tukistamaan ja läpsimään vaikka ärsyttäiskin. Subin suorittama "aspa" on vähän eri henkistä kuin vaikka kirjastossa.  ;) Vaikka suht tuore D olenkin niin en sotke sessiojuttuja siviilipersoonaan.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: sinivalas - 18.08.2016, 14:52
Olet erittäin hyvä aspa, joka ei kuuntele loppuun, sekä suuttuu helposti hitaille ja erimieltä omaaville asiakkaille. Muakin sanottiin erittäin hyväksi taksikuskiksi, vaikka en osannu liikennesääntöjä ja olin aina kännis. Summasummaarum vaihda alaa ;)
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Isrika - 18.08.2016, 14:57
Olen perusluonteeltani dominoiva (mutta en ole domme).

Pomolta ja muilta olen olen saanut duunin puolesta palautetta, että olen hyvä asiakaspalvelija. Kuuntelen asiakasta ja osaan auttaa. Osaan antaa selkeät neuvot ja infot. jne.
Osaan ottaa myös negatiivisen palautteen vastaan, mutta en silti anna asiakkaan jyrätä. Kuulemma olemus ja luonne (pomon sanojen mukaan) on sellainen, ettei asiakkaat edes ala kiukuttelemaan minulle, vaan uskovat ja hyväksyvät sen mitä sanon.
Ketään asiakasta ei ole koskaan tehnyt mieli nyrkillä silitellä, mutta jotkut kyllä turhauttavat ja niistä on tullut puhistua sitten duunikaverille tai pomolle. Minulle ei myöskään ole yksikään asiakaspalvelija raivostunut, mutta varmasti olen ollut "hankala asiakas" kun en ole suostunyt hyväksymään vajaata/virheellistä infoa/tuotetta.

Tuolla tavoin se dominoiva luonne tulee itselläni esiin arjessa. Sillä että jotain hivauttaisi kun hermo menee, ei voita mitään. Eikä sillä hermojen menettämiselläkään kyllä.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Normandie - 18.08.2016, 15:17

(Niin ja lisätään tuohon, että oletan asiakaspalvelijan käyttäytyvän hillitysti, vaikka asiakas kuinka paljon haukkuisi. Ja pysyvän viileänä ja ystävällisenä. Ottavan kritiikin vastaan. Tämä itsensä hallitseminen tulee kyllä usein vasta sitten, kun on tarpeeksi paljon kokemusta työstä ja elämästä yleensäkin.)

Tuosta olen eri mieltä. Jos asiakas keskittyy vain ja ainostaan haukkumaan, niin silloin mennään jo sen tietyn rajan yli ja jota asiakaspalvelijan ei todellakaan tarvitse kuunnella. Asiakas ei ole aina oikeassa ja myös hänen on kyettävä ottamaan vastaan palautetta ja kuuntelemaan, mitä sillä asiakaspalvelijalla tai hänen esimiehellään on jostakin kuohuttavasta tapahtuneesta sanottavaa. Asiakkaankin on kyettävä antamaan palaute rakentavasti eikä haukkumalla ja arvostelemalla.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Dulcedepiña - 18.08.2016, 16:09
Viitaten lähinnä tuohon ylempään.
Itse olen koko pienen elämäni aspaantunut monilla mahdollisilla tavoilla, ja väitän olevani parasta a-luokkaa töissäni. Yhdyn täysin siihen, että aina asiakas ei vain ole oikeassa, ja sen tunnistaminen tulee ajan ja kokemuksen myötä.
Vuosien aikana on yksi asiakas ollut sellainen, jonka kanssa ei enää paskannielentä auttanut. Huutava, solvaava, uhkaileva ja fyysisesti agressiivinen asiakas ei ole enää oikeassa, ja
"asiakaspalvelu" loppuu siihen.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Sublicious - 18.08.2016, 16:12
Öööö... Mä olen asiakaspalveluammatissa ollut ikäni ja olen perusluonteeltani hyvin voimakastahtoinen, määräävä, jopa käskevä ennemmin kuin käskytettävä . Työtovereilta, asiakkailta, esimiehiltä ja yhteistyökumppaneilta saadun palautteen perusteella myös erittäin hyvä työssäni.
Mutta, mutta... seksuallisesti olen pesunkestävä sub  :o

Miten seksuaalisuus liittyy työhön??? Toki pl. ne keiden ammatti on alaan liittyvä.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Alexios - 18.08.2016, 16:18
Miksei seksuaalisesti dominoiva voisi työskennellä vaikka siivoojana? Ei työ liity mitenkään kinkymieltymyksiin, kuten Sublicious tuossa yllä sanoikin.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Jouni - 18.08.2016, 16:56
Dominoiva, johtava, ohjaava, auttava, neuvova.
Ja usein aito Dominoiva on ja haluaa olla hyvä, mitä sitten tekeekin. Itse Dominoiva ja kuitenkin asiakaspalvelutilanteissa aina oikealla tasolla.
Ei aina tarvitse kuuluttaa olevansa ravintoketjun huipulla ollakseen sitä. Voi olla D aina sen tekemisen ja olemisen kautta ilman stereotypisiä asetelmia. Taito kääntää erilaiset ongelmatilanteet positiiviseen lopputulokseen on aitoa D:tä ja usein se onnistuu helpommin ja paremmin nöyryyden ja aidon osaamisen kautta.
Nöyryys on hyvä asia asiakaspalvelussa. Nöyryys on hyvä kaikessa tekemisessä. Alistuminen ja alistuvuus taas valintoja, myös asiakaspalvelutilanteissa. Jos Dominoiva ei kykene asettumaan asiakkaan tasolle olemalla nöyrä tilanteelle on vaikea nähdä henkilöä oikeasti Dominoivana.

Että silleen tänään-(:
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: latexbun - 18.08.2016, 17:00
Enemmänkin kuulostaa siltä että työ kyrsii aloittajaa ja kannattaisi ehkäpä harkita jotakin vähemmän ihmisläheistä alaa? Jos ongelma ei vaihtamallakaan poistu ja edelleen tekee mieli mätkiä porukkaa töissä, voi olla aika käydä juttelemassa näistä tunnelmista osaavan terveydenhuoltoalan ammattilaisen kanssa.

En nyt tarkoita piruilla aloittajalle, vaan meinaan että jos työ stressaa, siitä voi ja kannattaa käydä puhumassa. Parempi sekin kuin purkaa paineita vetämällä asiakkaita turpaan. Kai itsekin odotat saavasi asiallista palvelua siellä missä asioit?
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Virtaavatvedet - 18.08.2016, 19:08
Oliko kysymys siis siitä, että vituttaisiko ketjun avaajaa töissä vähemmän, jos hänellä olisi vapaa-ajalla subi käytössä?

Vaikea kysymys. Itse en kuitenkaan yleisesti ottaen osaa ajatella, että pari- tai sessiosuhteet olisivat sinänsä mikään ratkaisu elämän ongelmiin. Eli jos duuni tuntuu turhauttavalta ja sietämättömältä, niin ensisijaisesti sitä kannattaa varmaan lähteä korjaamaan esim. bunnin esittämillä tavoilla eikä subia sitomalla.

Vaikka subi löytyisi ja sitä myöten turhautuminen vähenisi ja elämänlaatu paranisi, niin työssäviihtyvyyteen tai tunteidenhallintaan liittyviä ongelmia se ei välttämättä silti korjaa.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Lailai - 18.08.2016, 20:08
Toisaalta jos on hiljattain löytänyt uudenlaisen tavan toteuttaa seksuaalisuuttaan ja on tyytyväinen seksielämäänsä, niin miksei se voisi myös työssä lisätä tasapainoisuutta ja rauhallisuutta. (Varsinkin alussa ja uuden äärellä).

Itse en ole dominoiva, enkä varsinaisesti asiakaspalveluammatissa. Olen kuitenkin vastaavasti huomannut, että kun olen päässyt toteuttamaan (seksuaalista) alistumista vapaa-ajalla, olen ollut töissä hieman aiempaa itsevarmempi.

Pidän ns. perusluonteen ja seksuaalisen suuntautumisen olevan toisistaan selvästi erillään. Kuitenkin voisin ajatella, että joissakin tilanteissa omien taipumusten/piirteiden toteuttaminen seksissä voisi vähentää/tasapainottaa tarvetta tuoda niitä esille töissä tai muualla arjessa.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Tiia (Niina) - 18.08.2016, 20:14
Aika vitsikäs keskustelunaloitus näin ammattidommen näkökulmasta... BDSM-sessiot kun ovat nekin mitä suurimmassa määrin asiakaspalvelutyötä.  :love:
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: sweetchild - 18.08.2016, 21:41

(Niin ja lisätään tuohon, että oletan asiakaspalvelijan käyttäytyvän hillitysti, vaikka asiakas kuinka paljon haukkuisi. Ja pysyvän viileänä ja ystävällisenä. Ottavan kritiikin vastaan. Tämä itsensä hallitseminen tulee kyllä usein vasta sitten, kun on tarpeeksi paljon kokemusta työstä ja elämästä yleensäkin.)

Tuosta olen eri mieltä. Jos asiakas keskittyy vain ja ainostaan haukkumaan, niin silloin mennään jo sen tietyn rajan yli ja jota asiakaspalvelijan ei todellakaan tarvitse kuunnella. Asiakas ei ole aina oikeassa ja myös hänen on kyettävä ottamaan vastaan palautetta ja kuuntelemaan, mitä sillä asiakaspalvelijalla tai hänen esimiehellään on jostakin kuohuttavasta tapahtuneesta sanottavaa. Asiakkaankin on kyettävä antamaan palaute rakentavasti eikä haukkumalla ja arvostelemalla.

Pääsääntöisesti oletan jopa asiakkailla olevan käytöstavat, joten harvemmin tuskin tuollaisia tilanteita tulee. (I hope so.)
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: sweetchild - 18.08.2016, 21:43
Oliko kysymys siis siitä, että vituttaisiko ketjun avaajaa töissä vähemmän, jos hänellä olisi vapaa-ajalla subi käytössä?


Hyvä pointti!

Eli jos saisi säännöllisesti, ei vituttaisi? ;)

Toisaalta en ihan täysin ymmärrä sitä, että dominoiva purkaisi mahdollisen (työ)vitutuksensa subiin. Mutta kukin tyylillään.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: hermit - 18.08.2016, 22:01
Onko palvelija alistuva? Mielestäni on. Jos siis teet työksesi asiakaspalvelua, niin olet ammattisub.  :o (asiakaspalveluhan on  alunperin jenkkien  keksimää shittiä, joten ei oteta sitä niin vakavasti) :) Normaali käyttäytyminen osto/myyntitilanteessa riittäisi. Tavara ja raha vaihtaisi omistajaa ilman ylimääräistä vittuilua. Sitä vaan olen miettiny että kun tulee automaattikassoja, niin mitenköhän nämä ammattivalittajat siihen suhtautuu? Huutaako ne sille koneelle?
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: TragedyForYou - 18.08.2016, 22:05
En mä osaa sanoa olenko perusluonteeltani dominoiva, mutta seksuaalisesti olen ja sen lisäksi sadisti.
Olen asiakaspalvelutyössä ja nautin siitä.  Olen ylpeä ammattitaidostani ja tulen asiakkaiden kanssa erinomaisesti toimeen. Minulle on työvoitto jos saan kiukkuisena tulleen hankalan asiakkaan lähtemään luotani kiitellen ja hymyssä suin. Aina se ei tietenkään onnistu, mutta nämä tapaukset ovat hyvin vähäisiä. Eipä ole tullut mieleenkään käyttäytyä agressiivisesti asiakkaita, tai ketään muutakaan kohtaan. Minulla on pitkä pinna. Ja mitä sillä agressiivisuudella saavuttaisikaan...parempi olla rauhallinen ja vakuuttava.
Ja kun tekee työnsä hyvin niin voi yllättyä asiakkaan tuomalla viinipullolla, kukkakimpulla, suklaalla tai vaikkapa halauksella.  8)
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Huulillapiirrettymies - 19.08.2016, 05:09
Tämä ei nyt ole keskustelu johon pitäisi sanoa mitään.

Jos on hyvä olla ja saa koko elämänskaalassa toteuttaa itseään, niin sitten on hyvä olla. Se heijastuu ihan varmasti myös niihin osa-alueisiin jotka milloinkin siinä omassa olemisessa laahaa. Sinä hetkenä kun joka tasolla natsaa, kannattaa nauttia, pelkkää nostettahan se ei taida olla kenellkäkään koskaan.

Sitten se mihin ensin ajattelin tarttua. Ihan normi kuviossakin on aina se joku johon se pahaolo ja vitutus puretaan, kotona, töissä, asiakkaana, mihin vaan. Vaikka työkseen kaivaisi ojaa, mikä sinänsä on arvostettava ja omaltakohdaltani joskus kadehdittukin homma toisinaan, niin sekin voi vituttaa. Käännän kysymykseksi, onko se subi se mihin se vitutus on purettavissa, onko? Toki jos siihen syy löytyy purkukohteesta niin miksikäs ei, mutta jos se löytyy työstä, asiakkaasta, asiakaspalvelijasta, räntäsateesta tai puhjenneesta kumista, niin no, niin, keskivertonormaalissakin sen paskan ottaa joku vastaan, sitten kun sen kantaja sen johonkin haluaa kipata.
24/7 avaajien kertomasta on luettavissa ettei se aina ole helppoa. Se dominointi on kai kuitenkin aloitettava itsestään, on se sitten luontaista syntyjään tai opeteltua, sopivaksi koettua tai mitä vaan. Jos jossain on joku johon on sopivaa purkaa mistä-tahansa-johtuvaa-vitutusta, niin tännekin saa laittaa yksäriä, mutta sitten tehdään siitä aika laaja sopimus ensin. Sen verran joskus elämä taitaa laittaa vituttamaan, että halpa keino olisi sen hakkaaminen jonkun toisen seinälle. Josko kuitenin käsittelyn hoitaisi kuten yhteiskuntammenormien mukaan kuuluu.

Itse olen ammattisubi, kuten tuolla aiemmin määriteltiin. Olen ammattisubi joka hallinnoi tilaa, tilannetta, asiakkaita, muita toimijoita ja kokonaisuutta, sellainen ammattisubi minä olen. En tiedä olenko oikeassa roolissa vai onko rooli minulle oikea, ehkä molempia. Palvelevan toimenkuva sisältää usein myös vastuun enemmän tai vähemmän palvelun vastaanottajasta, milloin miltäkin osin. Palvelun vastaanottaja taas usein nojaa tähän, asia erikseen miten siltä suunnalta käsitellään pettymyksiä. Työ työnä ja vapaa-aika vapaa-aikana. Valitettavasti omalla tontillani toimin kuten koen siellä oikeaksi toimia, itseasiassa huomioiden jopa sen onko vastapuolen perusluonne ylistävä vai alistava, kusipäät on sitten omalajinsa, alalahkoon kuulun itsekin. Ikä ja kokemus laskee sitä rimaa mikä määrittelee asiat ja tavat joita sietää, pohjat näihin on meissä kuitenkin jo valmiina, paljon voi muuttaa mutta kaikkea ei.

Jos ei saa toteuttaa itseään niin varmasti aika saa voimaan pahoin.

-mies
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Chmlnidae - 19.08.2016, 08:26
No jaa. Mulle tulee mieleen Timothy Learyn sosiaaliset tyylit tästä aloituksesta. Eli akselit ovat dominoiva-alistuva ja ystävällinen-vihamielinen suhteessa tilanteessa toimimiseen.
Siitä uupuu aika paljon. Nimittäin se että ihminen on aina myös motivoitunut, tavoitteinen, ja jossain mielentilassa, ja kukaan ei toimi vain yksilönä vaan aina on joku/jotkut muut siinä tilanteessa omine ominaisuuksineen, tavoitteineen ja mielntiloineen. Ja jos yksilö ei osaa joustavasti ottaa niitä huomioon niin kyllä silloin ongelma on siellä yksilön omassa osiossa yhtälöä, toki tietenkin kaikkien osapuolien suhteen. Eli niin ohuelta pohjalta kuin jokin yksilön luonteen perusdominoivuus on ihan jotenkin hassua ruveta purkamaan asiaa.
Ite en pidä itseäni sen enempää perusluonteeltaan dominoivaan kuin alistuvanakaan. Akseli vaihtelee niin paljon muiden tekijöiden suhteen että jos naulaisin itseni johonkin kohtaan sitä niin se olisi joko vain kuvittelemista tai sitten kieltämistä, riippuen asiasta ja tilanteesta.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: LaVida - 19.08.2016, 10:43
Mua vaan naurattaa tää edelleen. "Perusluonteeltaan dominoiva"  ;D Tekosyy kaikkeen  ;D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: orjamies - 19.08.2016, 16:20
Hiukan offtopic mutta asiaakin muista erään Ammattilaisen tarinan päivästä jolloin oli mennyt hommat pieleen no

onneksi olikin seuraavana päivänä pari " asiakasta" jotka sitten saivat vähän extraa tuon takia eli MOT.

hyvä tapa purkaa turhautumia toki vain hiukan rajoja venyttäen =)
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Snadistisadisti - 19.08.2016, 19:59
Ei sovi minulle myyntityö. Siihen olen liian vähän palveluhenkinen. Vaihdoin parin vuoden jälkeen alaa ja sittemmin olen todennut "asiakas on aina väärässä" ammattien sopivan minulle paremmin.

 ;D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: latexbun - 19.08.2016, 20:34
Jännästi kyllä näyttää siltä, että moni mieltää asiakaspalvelun liittyvän myyntityöhön. Itselleni on ainakin vaikeampaa luetella ammatteja joihin asiakaspalvelu ei liity, kuin niitä ammatteja joihin se oleellisesti liittyy. Ehkä kyse on enemmänkin siitä, kuinka paljon asiakaspalvelua kokee itse tekevänsä, tietoisesti tai tiedostamatta? Asiakashan ei aina ole edes ulkopuolinen henkilö, vaan vaikkapa joku organisaation sisällä, jota omalla työpanoksella mahdollisesti avustetaan, nk. sisäinen asiakas.

Onko palvelija alistuva? Mielestäni on. Jos siis teet työksesi asiakaspalvelua, niin olet ammattisub.

Tai ihan vain ammattilainen. Tai ehkäpä "palvelu" on sanana vanhahtava ja luo mielikuvan piikomisesta?
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Kettu vinossa - 19.08.2016, 21:04
Oman alan asiakaspalvelun oppitunteja kutsui moni muodossa "aspaa - paskaa", ja sitä itsekin hoen mielessäni jos joudun tekemisiin asiakkaiden kanssa. Onneksi en yleensä joudu. Saan sotkea työvaatteeni kaikessa rauhassa kun ei tarvitse leikkiä edustuskelpoista.

Oma kinkyidentiteettini on vasta rakennusvaiheessa. Monta asiaa on kokeilematta, mitä haluaisin kokeilla. Niin että en vielä tiedä, kuinka luontevaa olisi dominoida.

Minusta tuntuu että ne dominoivat tyypit istuvat siellä esimiehen kopissa pelaamassa pasianssia tai roikkumassa netissä.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Bossman - 19.08.2016, 23:02
En puhu itsestäni muuten kuin että olen minäkin kerran töissä ollut.
Tietyllä tavalla määrätietoinen luonne asiakasrajapinnassa olisi
käsittääkseni pelkästään eduksi auttaen kohtaamaan erilaisissa tiloissa
olevat kansalaiset ja viemään heidän kanssaan bisnekset toivottuun
lopputulokseen - ehkä jopa molemmin puolin.

Erilaiset ammattimaisessa toiminnassa asiattomuudeksi katsottavat ajatuksethan
opetellaan pitämään sisällään tai purkamaan ne nyrkkeilysäkkiin tahi kollegoille.
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: stoge - 20.08.2016, 00:44
"OSTA JOTAI TAI PAINU VITTUUN TÄÄLTÄ!"  >:D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: hermit - 20.08.2016, 09:10
"OSTA JOTAI TAI PAINU VITTUUN TÄÄLTÄ!"  >:D

Saako lainata tämän ja laittaa myymälän tiskiin ja nettikaupan sivulle? :)
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: junnu26 - 20.08.2016, 16:20
Itse en ole dominoiva, mutta kun asiakas huutaa ja kiehuu vihasta niin itsellä on sellainen tonni seteli lookki aina päällä.

Mutta monesti on kyllä niin tehnyt mieli vastata jotain tän tyylistä huutajille: ;D
https://www.youtube.com/watch?v=1e3mLmFScB8
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: slaveJL - 20.08.2016, 17:14

Minusta tuntuu että ne dominoivat tyypit istuvat siellä esimiehen kopissa pelaamassa pasianssia tai roikkumassa netissä.
[/quote]

+1 :D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: stoge - 21.08.2016, 08:39
"OSTA JOTAI TAI PAINU VITTUUN TÄÄLTÄ!"  >:D

Saako lainata tämän ja laittaa myymälän tiskiin ja nettikaupan sivulle? :)

Toki.

Mä oon tota muutamia kertoja käyttänykki.
Joka kerta on rahaa tullu.

 >:D

*edit*

Ja negaus toimii yllättävän hyvin, siis ihan oikeasti, kaupanteossakin.
Ei ainoastaan pillumetällä.  :o



Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Sublicious - 21.08.2016, 09:22

Minusta tuntuu että ne dominoivat tyypit istuvat siellä esimiehen kopissa pelaamassa pasianssia tai roikkumassa netissä.

Mä taas luulen (lue: fantasioin) että ne jotka istuu sillä pomon pallilla päivät pelaamassa pasianssia, on just niitä jotka illalla haluaa käskyn kontalleen, nostaa tyllihameen helmaa ja vinkuu kun Domme työntää 15cm stilettoa hanuriin  :o  O:-) ;D
Otsikko: Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
Kirjoitti: Fastidia - 22.08.2016, 11:21
Kyllä monesti on meinannut hermot asiakkaaseen mennä, mutta yleensä olenkin voinut sanoa asiakkaille ihan suoraan että nyt olis tosi hyvä aika käyttäytyä. Voin myös heitättää huonosti ja asiattomasti käyttäytyvät asiakkaat pihalle.

Monesti kun asiakas ei osaa käyttäytyä ja siihen regoi ojentamalla käytöstä takaisin asialliseen suuntaan niin on sitten saanut kyllä kiitosta jälkeenpäin. Huonosti käyttäytyvälle asiakkaalle itseleenkin jää paljon pahempi miei jos niiden antaa olla v-mäisiä kaikessa rauhassa.

Niin ja siis itse olen perusluonteeltani dominoiva, kuitenkin kinkypuoleltani alistuva sadisti.

Fastidia