Äänestys

Mikä puolue tai ryhmittymä voisi olla juuri se jolle annat äänesi kevään 2015 vaaleissa?

Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
Suomen Keskusta
Kansallinen Kokoomus
Suomen ruotsalainen kansanpuolue
Suomen Kristillisdemokraatit
Vihreä liitto
Vasemmistoliitto
Perussuomalaiset
Suomen Työväenpuolue STP
Itsenäisyyspuolue
Köyhien Asialla
Piraattipuolue
Muutos 2011
Sinivalkoinen Rintama
Suomen Kommunistinen Puolue
Kommunistinen Työväenpuolue
En ole päättänyt kantaani vielä.
Tiedän kantani tai en....niin joka tapauksessa En Äänestä!

Kirjoittaja Aihe: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015  (Luettu 34342 kertaa)

vesimies

Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #15 : 26.02.2015, 22:52 »
Täytyy olla rikas, hullu tai tyhmä äänestääkseen Kokoomusta >:D

Loc

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #16 : 26.02.2015, 22:55 »
Täytyy olla rikas, hullu tai tyhmä äänestääkseen Kokoomusta >:D

Melkein samaa voi sanoa kaikista puolueista. Ei näillä ole muutemia kysymyksiä ottamatta mitään eroa.

Bossman

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 170
  • In Boss we trust
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #17 : 26.02.2015, 22:59 »
Muistini mukaan olen ikärajan täyttymisestä lähtien äänestänyt kaikissa vaaleissa,
joskin mielekästä ehdokasta on useinkin vaikea harmaasta joukosta hahmottaa.
Ja ne värikkäimmät taas ovat enemmälti keskittyneet itsensä ja kavereidensa (?)
nolaamiseen... 

Tähän ikään on vaaleja takana jo jokuset, kuulunhan siihen yli 40v ryhmään jonka on
vaikea - ellei lähes mahdoton - enää löytää seuraa (ks. bdsm-baari).
Vuosia tapani oli ilmoittaa puoluekannakseni Suomen persusta. Nyt, kun ne viheläiset
riistäjät veivät minulta senkin ilon epämiellyttävien mielleyhtymien pelossa, jätän
tämänkin palstan valikoinnin sikseen ja keskitän arpomistarmoni huhtikuulle.

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #18 : 26.02.2015, 23:10 »
Jep... Aku Ankka, kirkkovene, anustappi, tyhjä... Kaikki kannanottoja. Ehkä äänestämättä jättäminenkin on kannanotto... Toisaalta, jos 40 % porukasta jättää äänestämättä, nobody gives a shit. Entäpä jos 40 % jengistä piirtää pillun siihen pyörylään? Siinä on viesti, joka jokaisen suojatyöpaikasta nauttivan on pakko ottaa tosissaan...

No äänestäkää mitä haluatte, kunhan äänestätte. Minä ainakin äänestän itseäni.

Shy

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #19 : 27.02.2015, 00:02 »
Pienimmän ja heikoimman puolustaminen on minulle tärkeää. Silloin kun muu maailma kääntää hylkiöille selkänsä niin minä aloitan taistelun lynkkaustuomioita julistavaa laumasieluisuutta vastaan. Tästä perspektiivistä vaikuttaisi perin kiehtovalta äänestää Suomen vihatuimman henkilön tittelin saanutta Päiviä.

-katy-

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #20 : 27.02.2015, 00:59 »
Pienimmän ja heikoimman puolustaminen on minulle tärkeää. Silloin kun muu maailma kääntää hylkiöille selkänsä niin minä aloitan taistelun lynkkaustuomioita julistavaa laumasieluisuutta vastaan. Tästä perspektiivistä vaikuttaisi perin kiehtovalta äänestää Suomen vihatuimman henkilön tittelin saanutta Päiviä.
Noinkohan Päivi on heikomman puolella.. Tasa-arvoisesta avioliittolaista Radiorockissa: http://www.ruutu.fi/ohjelmat/paivi-rasanen-tasa-arvoisesta-avioliittolaista-taysin-mahdollista-kumota?from_recommendation=1500500

Lisäys: Hylkiöitä ja vieroksuttuja ihmisiä kannatta hakea ehkä muualta kuin sisäministeriöstä. Mitä vihaan tulee, niin onko se osittain median,erityisesti iltapäivälehdistön luomaa harhaa. Itse voisin vihata fundamentalistikritittyjä erittäinkin paljon(kuten Päiviä),mutta nyttemmin katsanto on asettunut melkoisen rauhalliseen ja objektiiviseen jamaan. Saattaa olla vielä joitain kipukohtia, joissa pälli repeää,mutta ne kun tiedostaa,voi karttaa

« Viimeksi muokattu: 27.02.2015, 01:41 kirjoittanut katy »

Pip

Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #21 : 27.02.2015, 01:06 »
Pienimmän ja heikoimman puolustaminen on minulle tärkeää. Silloin kun muu maailma kääntää hylkiöille selkänsä niin minä aloitan taistelun lynkkaustuomioita julistavaa laumasieluisuutta vastaan. Tästä perspektiivistä vaikuttaisi perin kiehtovalta äänestää Suomen vihatuimman henkilön tittelin saanutta Päiviä.

Nick

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #22 : 27.02.2015, 04:08 »
Pienimmän ja heikoimman puolustaminen on minulle tärkeää. Silloin kun muu maailma kääntää hylkiöille selkänsä niin minä aloitan taistelun lynkkaustuomioita julistavaa laumasieluisuutta vastaan. Tästä perspektiivistä vaikuttaisi perin kiehtovalta äänestää Suomen vihatuimman henkilön tittelin saanutta Päiviä.

Kyllä Päivi piti heikomman puolta tässäkin http://yle.fi/uutiset/stubb_sukupuolen_korjauksen_ehtojen_lievennys_vaatii_yksimielisyyden_hallituksessa/7684367

Sisäministeri Päivi Räsänen (kd.) vastustaa sukupuolen korjauksen ehtojen lievennystä niin, että esimerkiksi sukupuolensa naisesta mieheksi muuttanut voisi synnyttää. Sosiaali- ja terveysministeriö poistaisi sukupuolen korjauksen ehdoista vaatimuksen lisääntymiskyvyttömyydestä.

Kuudella kansanedustajalla huutokaupattiin ihmisoikeudet tässä asiassa.

Boo

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #23 : 27.02.2015, 09:06 »
Ihan kiinnostavia eroja oikeisiin gallupeihin tässä foorumin gallupissa. Keskustan kannatus on ihan olematonta ja samoin SDP:n puolet normaalista. Ja sit toisaalta Vihreiden kannatus on yli tuplat ja Perussuomalaisetkin sekä Vasemmistoliitonkin korostuu selvästi. Piraattipuoluekin saa ääniä.

Leikkimielisesti voisi selittää eroja vaikka niin, että täällä on paljon nuoria aikuisia ja nuoria keski-ikäisiä, jolloin vanhojen ihmisten SDP ja Keskusta ei saa kannatusta. Samalla Vihreät ja nuorentunut Arhinmäen Vasemmistoliitto saa lisä-ääniä (samoin kuin esim. Piraattipuolue).

Kokoomukse kannattajat ovat kaikenikäisiä ja siksi täällä Kokoomuksen kannatusluvut on lähellä oikeiden gallupien lukuja (13 % vs. 16 %). Samaten perussuomalaisten kannattajista löytyy kaikenikäistä, mutta sen korostunutta kannatusta täällä voisi selittää se, että kenties tällä foorumilla on paljon miehiä. Se on vähän semmonen miesten puolue.

Asuinpaikka ja koulutus ois voinu selittää ääripäiden eri Vihreiden ja Keskustan eroja oikeisiin lukuihin, mut jos täällä olisi jotenkin tosi korostuneesti koulutettuja kaupunkilaisia tai edes kaupunkilaisia niin myös Kokoomuksen kannatuksen pitäisi olla koholla.

submit

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #24 : 27.02.2015, 09:16 »
Samaten perussuomalaisten kannattajista löytyy kaikenikäistä, mutta sen korostunutta kannatusta täällä voisi selittää se, että kenties tällä foorumilla on paljon miehiä. Se on vähän semmonen miesten puolue.


Ei taida selittää, ainakin Baarin tilastojen mukaan miesten suhde naisiin on 1:1.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #25 : 27.02.2015, 09:20 »
Samaten perussuomalaisten kannattajista löytyy kaikenikäistä, mutta sen korostunutta kannatusta täällä voisi selittää se, että kenties tällä foorumilla on paljon miehiä. Se on vähän semmonen miesten puolue.


Ei taida selittää, ainakin Baarin tilastojen mukaan miesten suhde naisiin on 1:1.

Muistaakseni Perussuomalaisten kannatuksen on arvioitu jakautuvan suhteessa 60/40 miehiin ja naisiin.

IKRM

Pulseproto

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #26 : 27.02.2015, 09:22 »
oho.. persut niinku täs vaihees gallupia kärjes !  Vihreitä yhtäpaljon (20) .. ja kolmas sija vassareille.. hmmm

Boo

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #27 : 27.02.2015, 09:24 »
Samaten perussuomalaisten kannattajista löytyy kaikenikäistä, mutta sen korostunutta kannatusta täällä voisi selittää se, että kenties tällä foorumilla on paljon miehiä. Se on vähän semmonen miesten puolue.


Ei taida selittää, ainakin Baarin tilastojen mukaan miesten suhde naisiin on 1:1.

Okei. Toisaalta miehiä kiinnostaa politiikka naisia huomattavasti enemmän, jolloin ne saattais käydä täällä enemmän klikkailemassa. Toisaalta ja toisaalta. Toisaalta ehkä nää mun analyysit ja aineistot ei oo niin tieteellisiä ettei kannata hirveästi lähteä vetämään johtopäätöksiä. :)

submit

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #28 : 27.02.2015, 09:29 »
Toisaalta ehkä nää mun analyysit ja aineistot ei oo niin tieteellisiä ettei kannata hirveästi lähteä vetämään johtopäätöksiä. :)


Kivahan näitäkin on pähkäillä, varsinkin kun nuo kannatusluvut kiinnostaa noin muutenkin :)

submit

  • Vieras
Vs: BDSM-baarin poliittinen suuntaus-Vaalit 2015
« Vastaus #29 : 27.02.2015, 09:59 »
Muuten, mites teillä muilla korreloi vaalikoneiden antamat tulokset omaan äänestyspäätökseen? Itse en ole koskaan äänestänyt vaalikonetuloksen mukaan, enkä tee sitä nytkään.


Kokeilin tuossa melko lonkalta Hesarin vaalikonetta ja sain läheisimmäksi puolueeksi Keskustan ja puolue arvojen mukaan ykkösenä olisi Piraattipuolue. Koskaan en ole äänestänyt Keskustaa, enkä osaa kuvitella, että sitä tulisin äänestämäänkään :D


Piraattipuolueella on hyviä yksittäisiä ehdokkaita, mutta on kokonaisuutena sellainen "tilkkutäkki", etten osaa sitä vielä mieltää kokonaisvaltaiseksi puolueeksi.