Kirjoittaja Aihe: Identiteetti netissä  (Luettu 14475 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Identiteetti netissä
« : 23.03.2015, 23:55 »
Joudun heti ensin alkuun pahoittelemaan,että tämä aihe on syntynyt pahasta mielestä ja keljutuksesta. Yritin pidätellä tätä asiaa monta päivää,mutta koen, että jos aihetta en käsittele,asiat eivät mene hyvään suuntaan.
 Pientä taustaa  ja pari kysymystä muille foorumilaisille.

Ennen kinkyfoorumeita tapasin erään henkilön, joka tekstiviestittelyn ja sähköpostien muodossa kertoi hyvinkin vivahteikkaasti itsestään ja alkoi tuntua, että tässähän on ainesta vaikka tapaamiseen, tutustumiseen ja suhteeseen. Valitettavasti(??!) kävi ilmi,että mies valehteli isoissa asioissa suurimmaksisi osaksi, kuten siviilisäädyssä. Tämä tuli ilmi kun istuimme kaikessa rauhassa pitsalla ja hänen vaimonsa tuli paikalle tuttavan hälyyttämänä. Minulla oli tieto,että mies on vapaa sinkku. Vaimo vaati että jään selvittelemään sotkua, mutta kiljahdin,että setvikääpä tämä asia aivan keskenänne, ei kuulu minuun. Minä en ollut mukana huijaamassa vaan uskoin, mitä mulle oltiin kerrottu,

Sittemmin näillä kinkyfoorumeilla on tullut vastaan josjonkinlaista yhteydenottoa ja todella hämärän oloisia viestejä,outoja tekstiviestejä, jos olen erehtynyt antamaan numeroni ja viimeiseksi niitiksi eräs mies väitti taannoin olevansa salainen agentti, joka ei voi paljastaa henkilöllisyyttää sen vuoksi. Kun tätä rohkenin epäillä ja laitoin viestit ylläpidolle sekä kahdelle kaverillensa, tiedättehän tämän kaveritoiminnon täällä BDSM-baarissa, niin siitä helvetti repesi. Minä olinkin se paranoidinen henkilö ja sairas kusipää,kun en usko anonyymiä henkilöä, että hän on oikeastikin salainen agentti.

Se, että hänen kinkyt ystävänsä uskovat hänen olevan se kuka hän sanoo olevansa, ei poista sitä seikkaa, että minä en usko enää salaisiin anonyymiteetteihin ja että en missään nimessä lähde tutustumaan henkilöön, joka ei kerro oikeaa identiteettiään, kenties milloinkaan.

Mites muut, onko ollut rauhallista ja leppoissa tällä saralla? :)


Loc

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #1 : 24.03.2015, 00:03 »
Njooh. Minua nyt ei varsinaisesti pelota tavata ketään netin henkilöä. Etenkään niitä joita etsin. Jos jostain muijasta paljastuisikin teinirunkkaripoju tai pappa niin eipä sekään olisi kuin hukkaan heitettyä aikaa. Se sitten minkä verran alisteisessa asemassa olevat pelkäävät. Ja toisaalta mitä jokin väitetty henkilöllisyys auttaa? Syitä voi olla miksei näitä haluta kertoa, ja toisaalta ihan yhtälailla anonyymejä voi jättää tapaamatta. Vapaasti kukin päättää.

Andante

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #2 : 24.03.2015, 00:12 »
Itse olen tavannut ihmisiä netistä aina kissin chatista asti, ja jostain syystä on kai ollut hyvä tuuri, kun vain yhden kerran on tapaajalla ollut osittain pahat mielessä.

Itse en kykenisi laittamaan fyysisesti vastaan, mutta eipä ole tarvinnutkaan, ja kai pahimmat tapaukset on aina sattuneet tuttujen kanssa tai heidän toimestaan. Siksikään en pelkää tavata ihmisiä, koska kukaan esim baarista ei ole minulle koskaan uhaksi ollut. Tiedoista annan omani ja odotan toiselta nimeä sekä käytössä olevaa puhelinnumeroa jos tapaaminen on kotonani.

Muuten tosiaan ajanhukkaa, jos asioita valehdellaan. Aikani on maksutonta vielä tällä erää.

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #3 : 24.03.2015, 00:15 »
Itse ainakin luen henkilön profiilin ensin. Viestittelystä saa kyllä sitten jo kattavamman kuvan ihmisestä. Jos joku seikka mietityttää niin jätän varmaan viestittelyt sikseen. Vaikea sanoa kuitenkaan mitään kun en ole "outoihin hiippareihin" täällä törmännyt. Tapaamani ihmiset ovat kyllä vastanneet hyvin profiileitaan ja kaikki on mennyt erinomaisesti.

En kyllä itsekään uskoisi salainen agentti selitystä, newer :D. Jättäisin kyseisen henkilön salaisiin tehtäviinsä ihan yksikseen. Kysyitkö että oliko hänellä lupa tappaa ;)

-katy-

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #4 : 24.03.2015, 00:34 »
Kysyitkö että oliko hänellä lupa tappaa ;)

Tämä juolahti mieleeni vasta myöhemmin-

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #5 : 24.03.2015, 00:41 »
Yleisesti ottaen, en harrasta nettitreffailua. Nettitreffailussa on puolin ja toisin aina odotukset turhan korkealla, jolloin tarjoillaan vain pettymyksiä. Olen itse kranttu, enkä uppoa myöskään itse kaikkien makuun. Siksi en vaivaudu. Muutamia henkilöitä olen tavannut satunnaisen viestittelyn jälkeen ihan mielenkiinnosta. Joidenkin kanssa on synkannut, joidenkin kanssa ei, joistakin on tullut ystäviä. Mutta aina ilman odotuksia.

Kyllä ne viestit kuitenkin jo kertovat ihmisestä aika paljon. Jos viestit ovat vähäsanaisia, monotonisia, yksitoikkoisia, ei minulla riitä myöskään mielenkiinto tavata. Uteliaisuus ei herää tarpeeksi. Olkoonkin vaikka minkälainen salainen agentti. (Voiko tuollainen stoori oikeasti mennä jollekkin läpi?)
En kaipaa ihmisiltä sen erikoisemmin mitään tarkkaa infoa ennen ensi tapaamista, en tarvitse sotua ja osoitetta. Mutta jos minusta tahtoo jotain infoa, on vastaava info tultava myös takaisinpäin. Varsinkin jos henkilön on tavannut jo ennakkoon, vaikkapa kaveriporukassa, ei mitään infoja välttämättä tule kyseltyä, koska henkilö on vaikutelman jo tehnyt. Todella harvoin myöskään saamani ensivaikutus pettää, ainakaan miesten osalta.
Mieleeni ei tule kuin yksi tapaus, jossa näin on käynyt, mutta sekään ei sitten ollut nettituttu.

Viestejä tosiaan tälläkin foorumilla tulee ihan kohtalaisesti, alkuun vastailin kohteliaisuudesta. Kohteliaisuuskin loppui kun viestejä alkoi tulla turhan usein ja "ei kiitos" oli lause, jota ei ymmärretä. Nollaprofiilien viestit tutustuvat samantien poista-nappiin.

-katy-

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #6 : 24.03.2015, 01:39 »
En kaipaa ihmisiltä sen erikoisemmin mitään tarkkaa infoa ennen ensi tapaamista, en tarvitse sotua ja osoitetta. Mutta jos minusta tahtoo jotain infoa, on vastaava info tultava myös takaisinpäin.

Miksi et kaipaa? Luotat itseesi ja toisiin ilmeisen hyvin. Se että kinky moittiin kun et luota salaiseen agentiin tuntuu tosiaan aika omituiselta, mutta maailma on omituinen, ei siitä mihinkään pääse:
Tässä nyt vaan yksi omituisuus- netissä näitä piisaa ehkä varovaisesti arvellen kymmeniä, nettiglobaalisti .. 8)

http://yle.fi/uutiset/ruotsalainen_sarjamurhaaja_vapautuu_yli_20_vuoden_jalkeen/7144449

Lisäys:

Laitoin tämän aiheen tänne loungen puolelle, missä kaikki maailman ihmiset voivat halutessaan lukea aihetta. Aika harva tosin osaa suomea-
 
Laitoin sen myös siksi,että nuoret ihmiset, 18 vuotiaat jne, eivät uskoisi ihan kaikkea mitä netissä tulee eteen. Meikä muistaakseni oli 38 v. kun vielä uskoin kaikkea potaskaa,mutta tästä on onneksi tehty tieteellinen tutkimus, että nuorena tai lapsena aivopestyt, uskovat, vanhempanakin, melkein mihin tahansa, jos se kuullostaa kivalta ja varsinkin jos siitä saa RAHAA,RAHAA,AHH AH  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 03:20 kirjoittanut katy »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #7 : 24.03.2015, 07:32 »
Ensinnäkin Katyn mainitsemasta tapauksesta, kyllä se oli puhdas ylireagointi hänen puoleltaan. Tämä on minun mielipiteeni eikä yleinen sellainen.
Mitä taas tulee tähän lauseeseen " niin siitä helvetti repesi. Minä olinkin se paranoidinen henkilö ja sairas kusipää,kun en usko anonyymiä henkilöä, että hän on oikeastikin salainen agentti."...
En tiennytkään, että kohtelias kirjeenvaihto jossa selvitellään Katyn reagointitapaa ja mahdollista ylilyöntiä on helvetti repesi-tyyliä. Mikähän laatusana mainitaan silloin jos kirjeenvaihto ei olisi toista arvostavaa eikä niin kohteliasta.
Käsitin, että hänelle ei sovi sekään jos joku osoittaa kiinnostuksensa ja lähettää kahville-pyynnön ilman, että samaan kirjeeseen laittaa nimen, osoitteen ja henkilötunnuksen.

Varmastikaan kyse ei ollut siitä, että pitäisi uskoa jotain vaan siitä että sekopääkusipääksi leimautumiseen ei tarvita muuta kuin että lähettää kyseisen ihmisen kanssa käydyn kirjeenvaihdon muille, niille joiden ei kuulu sitä tietää.
Sellaisen kirjeenvaihdon joka on luottamuksellista. Salainen agentti-maininta menköön osittain huumorin piikkiin. Jos sitä ei ymmärrä toisella tapaa ajatella.

Itse olen sellainen joka ei halua välttämättä tietää ihmisen oikeaa henkilöllisyyttä, ei nimeä, ei osoitetta, ei mitään. Jos sen haluaa kertoa on eri asia mutta toivon, että ei vaadita vastapalveluna samaa. Kerron jos haluan ja näen sen jostain syystä tarpeelliseksi.
Olen saattanut pitää ystävänä ihmistä vuosia josta tiedän vain nikin ja hän minusta saman.
Ystävyys todetaan muilla tavoilla kuin oikean henkilöllisyyden kertomisella.


Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #8 : 24.03.2015, 07:57 »
Sen kummemmin ottamatta kantaa (kun en aivan kaikkea tiedä) aloittajan kokemaan keissiin. Mutta onhan se aika helvetin huvittavaa että joku anonyymisti ilmottaa olevansa salainen agentti   :D  :D  :D "en voi kertoa nimeäni kun..." kihkihkih...
Sen ymmärrän että käyttäisi peiteidentiteettiä, tai väärää nikkiä (mikä helkutti sekin nyt sitten on), mutta että kertoisi olevansa salainen agentti, hihihihihihi....

Noin yleisemmin ottaen netti on sellainen leikkipaikka aina kun ei olla oikeilla nimillä esillä. Moraali on toinen kuin kasvokkaisessa ja virallisin identiteetein tapahtuvassa kommunikoinnissa.
Eli turha olla niin yksioikoinen. Terve kriittisyys kaikkea ilmenevää kohtaan suositeltavaa. Ja sääntöjenkin noudattaminen on vähän niin ja näin, tässä viidakossa niiden valvominen ei ole mahdollista, joten ketään ei oikein voi edes vastuuttaa satuiluista.
Ja eipä oikein voi uskoa "todisttajina" kuin sellaisia nikkejä jotka tuntee myös livessä (ja heitäkin koskee ihan yleinen epäilys luotettavuudesta, joka ei ole mikää itseisarvo nykyihmisyydessä).

Ja itse kyllä epäilen kovasti jos joku itsenään kera oikean nimen esiintyy tällaisella saitilla, vaikkapa meilissä tai yksärissä, pistää miettimään (jos ei ole omaan esim. työhön tmv liittyvä nikki).
Enkä johonkin kahvitteluun, julkisesti, tarvitse tietoa henkilöllisyydestä. Mihin sitten kukin tarvitsee on varmaan eroavaa..yhteiseen hotellihuoneeseen....? Seurusteluun? Ystävyyteen? Tai ihasama ei tartte ollenkaan; kun kyllä sen ihmisestä näkee ja kuulee mitä se on...Se jokaisen on itse määriteltävä, turha tulla kenenkään omaa malliaan oikeana tarjoamaan.

Mitä nuorisoon tulee niin heistä en ole huolissani. He ovat kasvaneet somen ja digin kanssa ja tajuavat paremmin asiat kuin vanhempansa.

Ps. edelliseen: kyllä sen kirjeenvaihdon saa näyttää, en aivan ymmärtänyt Lady Whipin moralisointia asiassa....? Mitä tarkoittaa "kuulu tietää" Kuka sen määrittelee....?

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #9 : 24.03.2015, 08:19 »
. Nettitreffailussa on puolin ja toisin aina odotukset turhan korkealla, jolloin tarjoillaan vain pettymyksiä.

En kaipaa ihmisiltä sen erikoisemmin mitään tarkkaa infoa ennen ensi tapaamista, en tarvitse sotua ja osoitetta.

Komppaan Isrikaa näissä.

 Itse tapaan ihmisiä hyvinkin lyhyen viestin vaihdon jälkeen.
Parhaat tapaamiset on kuitenkin olleet ne ilman odotuksia,kaveripohjalta tapahtuneet.

Joskus  tosin jos olen kuvan saanut etukäteen,niin livenä sitten huomaakin että kuva olikin otettu 20vuotta ja 20kg sitten.

Senkin olen huomannut että ihminen joka osaa kirjoittaa hyvin ja pitkiäkin viestejä ei välttämättä ole yhtä puhelias livenä ja myös hän joka kirjoittaa vain pari riviä saattaa olla hyvinkin puhelias.

Voi olla että piankin kyllästyn treffailuun,mutta tähän asti ainakin vain hyvää sanottavaa,vaikkei tyyppi olisi muhun kolahtanutkaan.Se kolahtaminen vaatii tosi paljon.
Kavereita ja tuttuja olen ainakin saanut.

Suzie

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #10 : 24.03.2015, 08:20 »


Kysyikö hän sinun oikeita tietojasi ja sitten ei antanut omiaan? Vai ilmoititko sinä kysymättä "Minä olen Maija Mehiläinen, Hunajakennontie 6. Nyt sinun on pakko kertoa oma nimesi kun minäkin kerroin."?

Salaisiin agentteihin en ole netin kautta törmännyt, (tai sitten eivät olisi toitottaneet sitä satunnaisille tuttavuuksille), mutta romaaneista olen oppinut että heillä olisi useitakin valmiita identiteettejä tuossa tilanteessa annettavaksi. Sen sijaan olen tavannut ihmisiä, jotka ovat joutuneet salaamaan identiteettinsä joko kokonaan tai tietyissä piireissä vaikkapa vainoavan ex-puolison, työtehtävän tai vaikkapa merkittävän yhteiskunnallisen aseman vuoksi. Olikohan hänen kirjeessään hymiö sen agentti-sanan perässä...

Mutta lopulta, jos tuollaisesta tulee riitaa, niin eikö olisi yksinkertaisempaa ilmoittaa että "antaa sit olla koko asian jos oikeasta nimestä nousee noin kova haloo", lopettaa viestintä ja blokata ko. henkilöltä tulevat viestit, jos hän edelleen jatkaa? Baarin yksäreissä sen käsittääkseni voi tehdä ja moderneissa puhelimissa voi tekstiviestit estää lähettäjän perusteella.

Sen sijaan yksityiseksi tarkoitetun viestinvaihdon lähettäminen ylläpidolle ja viestittäjän tuttaville vaikuttaa mielestäni kovin extriimiltä, varsinkin jos liikennettä on ollut enemmänkin ja sisältö on kenties mennyt kovinkin intiimiksi. Puhumattakaan että nyt salaisen agentin identiteetti saattaa olla paljastunut; kai nyt CIA, venäläiset, kiinalaiset, muslimit, natsit ja Israel kyttäävät tällaisia pervofoorumeita löytääkseen möläytyksillä itsensä paljastavia vihollisagentteja 8)


MasterOpie

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #11 : 24.03.2015, 08:29 »
En ole koskaan ymmärtänyt näitä anonyymisti deittaajia. Viimeistään jos päädytään iholle, niin tulee nimi, osoite, yms. tiedot olla molemmin puolin selvillä. Jos näin ole, niin en keksi yhtään reilua hyvää syytä tähän. En tiedä ihmettelenkö enemmän niitä jotka eivät suostu itsestään mitään kertomaan vai niitä jotka hyppäävät tällaisen kelkkaan vaikka eivät ole mitään tietoja saaneet pyytämälläkään.

Jos on aidosti tosissaan, niin mielestäni voi silloin myös ajokortin tms näyttää.

- Karwis

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #12 : 24.03.2015, 08:31 »


Kysyikö hän sinun oikeita tietojasi ja sitten ei antanut omiaan? Vai ilmoititko sinä kysymättä "Minä olen Maija Mehiläinen, Hunajakennontie 6. Nyt sinun on pakko kertoa oma nimesi kun minäkin kerroin."?

......

Sen sijaan yksityiseksi tarkoitetun viestinvaihdon lähettäminen ylläpidolle ja viestittäjän tuttaville vaikuttaa mielestäni kovin extriimiltä, varsinkin jos liikennettä on ollut enemmänkin ja sisältö on kenties mennyt kovinkin intiimiksi. Puhumattakaan että nyt salaisen agentin identiteetti saattaa olla paljastunut; kai nyt CIA, venäläiset, kiinalaiset, muslimit, natsit ja Israel kyttäävät tällaisia pervofoorumeita löytääkseen möläytyksillä itsensä paljastavia vihollisagentteja 8)

Joo. Näitä on jotka heittää oman(?) nimen ja olettavat saavansa toisen nimen vastauspostissa. Ei hyvä. Siinä kohtaa voi todeta että "mitä pirua oikein kuvittelet tekeväsi, me ollaan netissä...?" On tosin, vahingossa, sattunut itsellekin munoin. Siis oman nimen paljastaminen ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Ja juup: tooosiiii extriimiä levittää salaisen agentin luottamuksellista ja intiimiä kirjeenvaihtoa...kihkihhihihih....varo ettei valkotakkiset tule ja hae....hihihihih....(sori nauraminen mutta moralisointi tässä kontekstissa vain on niin kovin huvittavaa, osoittaa - tai ainakin minulle päin niin näyttäytyy - jonkinlaisena jumalharhasta kärsimisenä. Uhhuhuh.

Suzie

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #13 : 24.03.2015, 08:37 »

Ja juup: tooosiiii extriimiä levittää salaisen agentin luottamuksellista ja intiimiä kirjeenvaihtoa...kihkihhihihih....varo ettei valkotakkiset tule ja hae....hihihihih....(sori nauraminen mutta moralisointi tässä kontekstissa vain on niin kovin huvittavaa, osoittaa - tai ainakin minulle päin niin näyttäytyy - jonkinlaisena jumalharhasta kärsimisenä. Uhhuhuh.


Mä jotenkin sain sen käsityksen, että tässä koitettiin paria etsiä ennenkuin toi agenttijuttu tuli sotkemaan. Silloin monilla ihmisillä tulee kerrottua kinkypiirteistään sellasia puolia, mitä ei ehkä ihan julkisesti edes täällä foorumilla kaikkien luettavaksi kirjoittele.


Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #14 : 24.03.2015, 08:41 »

Ja juup: tooosiiii extriimiä levittää salaisen agentin luottamuksellista ja intiimiä kirjeenvaihtoa...kihkihhihihih....varo ettei valkotakkiset tule ja hae....hihihihih....(sori nauraminen mutta moralisointi tässä kontekstissa vain on niin kovin huvittavaa, osoittaa - tai ainakin minulle päin niin näyttäytyy - jonkinlaisena jumalharhasta kärsimisenä. Uhhuhuh.


Mä jotenkin sain sen käsityksen, että tässä koitettiin paria etsiä ennenkuin toi agenttijuttu tuli sotkemaan. Silloin monilla ihmisillä tulee kerrottua kinkypiirteistään sellasia puolia, mitä ei ehkä ihan julkisesti edes täällä foorumilla kaikkien luettavaksi kirjoittele.


Mä taas käsitin että kohde koki että vedätetään ja haki keinoa jolla saada testattua realiteetteja. Se sitten oliko kuka ja mikä se kana vai muna voi ollakin hankalampi selvitettävä, ja moralisoitava, näin ulkoapäin.