Kirjoittaja Aihe: Identiteetti netissä  (Luettu 14473 kertaa)

Underworld

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #15 : 24.03.2015, 09:10 »
Onhan sitä monenlaista hiihtäjää liikenteessä, pari vuotta sitten oli pari hieman enemmän vaivaa näkevää huijaria liikenteessä, mutta kyllä nekin paljastui kun asioita alkoi loogisesti miettimään. Noin pääsääntöisesti naiset jotka kehuu miestä maasta taivaaseen yhden kuvan perusteella ja haluaa seksiä, yleensä joko huumoria tai jotain hämärää taustalla  :)) sen verta maailmaa kiertänyt ja nähnyt, että olen kyllä miehenäkin harkitsevainen missä tapaan ihmisiä ensimmäistä kertaa, kyllähän noita ryöstöjä+ikävempiäkin tapauksia sattuu täälläkin toisinaan.

Pienimuotoinen utelu ja stalkkaus esim jonkun foorumin yhteisten ystävien kautta on kai ihan toimiva ja ok vaihtoehto jos haluaa ihmisistä hieman ennakkotietoja selvittää.

Knknti

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #16 : 24.03.2015, 09:49 »
Jotenkin kyllä voisi kuvitella, että todellinen salainen agentti ihan viimeiseksi menisi kertomaan netissä olevansa salainen agentti, vaikka ei nimeään paljastaisikaan. Meinaan, ei varmaan olisi jonkin vieraan hallituksen tiedustelulle kovinkaan suuri temppu jäljittää kyseistä jannua kinkypalstojen kautta...

Vaikka onhan niitä muunkinlaisia agentteja olemassa, esim. mallitoimistoilla ja aikuisviihdealalla. :D

johannas

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #17 : 24.03.2015, 10:09 »
On rauhallista ja leppoista.

Oudot hiipparit on vissiin tipahtanut pois joukosta jo ensimmäisten viestin vaihtojen jälkeen.

Ei ole ollut mitään ongelmia. Tutustun ihmisiin silloin kun siltä tuntuu, ja tämä tunne ei ole pettänyt.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #18 : 24.03.2015, 10:20 »
Keissi lähinnä naurattaa. itse olen esiintynyt pitkään oikealla nimellä joskus ammattilaisen kanssa olen käyttänyt valenimeä

silloin se mielestäni on ok koska ei olla "sillee" suhdetta aloittamassa. salainen agentti no joo jos toi olisi ollut hyvä vitsi

ok muuten kertoo jo mielikuvituksen puutteesta. eikös homma mennyt niin että vasta uhkailujen jälkeen katy nuo viestit laittoi ?

silloin siinä ei ole mitään väärää. karavaani kulkee koirat haukkuu. fb ssä tavataan koko oikealla nimellä T Pertti.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #19 : 24.03.2015, 10:50 »
Miksi et kaipaa? Luotat itseesi ja toisiin ilmeisen hyvin. Se että kinky moittiin kun et luota salaiseen agentiin tuntuu tosiaan aika omituiselta, mutta maailma on omituinen, ei siitä mihinkään pääse:
Tässä nyt vaan yksi omituisuus- netissä näitä piisaa ehkä varovaisesti arvellen kymmeniä, nettiglobaalisti .. 8)

Etkö todella näe eroa siinä, etten usko jonkun olevan salainen agentti, koska hän niin sanoo ja siinä, etten vaadi henkilötietoja kahville mennessä? No ehkä se sitten on omituista.
Kyllä, luotan toisiin ihmisiin tietyssä määrin, ja luotan omaan ihmistuntemukseeni vielä enemmän. Olen lähtenyt toisen matkaan tietäen vain etunimen/lempinimen, enkä ole ollut väärässä kuin kerran. Mutta siinäkin tilanteessa pystyin vielä luottamaan itseeni ja itsepuolustuskykyyni. Tuokaan tapaus ei vähentänyt luottamustani muihin ihmisiin tai itseeni, enkä edelleenkään vaadi valokopiota henkkareista ennen kahvittelua.
Ei ne mädät omenat itsestään totuutta kertoisi vaikka kysyisi, joten tietojen vaatiminen/saaminen ei takaa vielä yhtään mitään. Ihan yhtä hyvin voivat olla keksittyjä kuin stoori salaisesta agentista ja loppupeleissä itseensä on luotettava aina kun uutta ihmistä lähtee tapaamaan.

Underworld

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #20 : 24.03.2015, 11:18 »
Noi haaveilijat ja epäröitsijät on tietty oma lukunsa. mm facebookin kautta ollut muutamia etä-tuttu naishenkilöitä jotka omatoimisesti ottaa yhteyttä ja ehdottelee, että tavataan kun oot hoodeilla, toistuvasti kuitenkin jotain estettä jos yrittää face to face tapaamista järjestää. Siksi en jaksa yleensä kovin kauaa ihmisten kanssa viestitellä, livenä tapaaminen kertoo kuitenkin niin paljon enemmän. Jos siis seuran hakemisestä puhutaan, on taas toisaalta henkilöitä joiden kanssa kiintoisaa olla vuorovaihdoissa yhteisten mielenkiinnonkohteiden vuoksi =)

Suzie

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #21 : 24.03.2015, 11:25 »
En ole koskaan ymmärtänyt näitä anonyymisti deittaajia. Viimeistään jos päädytään iholle, niin tulee nimi, osoite, yms. tiedot olla molemmin puolin selvillä. Jos näin ole, niin en keksi yhtään reilua hyvää syytä tähän. En tiedä ihmettelenkö enemmän niitä jotka eivät suostu itsestään mitään kertomaan vai niitä jotka hyppäävät tällaisen kelkkaan vaikka eivät ole mitään tietoja saaneet pyytämälläkään.

Jos on aidosti tosissaan, niin mielestäni voi silloin myös ajokortin tms näyttää.

- Karwis


Jos päädytään iholle, joo. Mutta netin toisella puolella olevalle ihmiselle, josta ei edes tiedä lähteekö hän kahville...


Olin kymmenkunta vuotta julkishallinnon palveluksessa, osan ajasta samassa rakennuksessa kuin sosiaalitoimisto. Joskus asiakkaita tuli kerroksiin ja kaivoi kirveen kassista. Kerran oli hissin ovi niin lommoilla, ettei se enää mennyt kiinni. Uskotko että tuon ympäristön työntekijät kertovat henkilöllisyyttään netissä?


Joskus naapurustossa asui lakimies, joka hoiteli asioita perintätoimistojen ja ulosoton välillä. Hänellekin lienee jokunen vihamies kerääntynyt, eipä saanut hänenkään tietoja mistään selville. Tuskin olisi nimeään kertonut tapaamatta toista ensin.


Entäs jos seuranhakija onkin se toimitusjohtaja tai poliitikko, joka juuri eilen oli uutisissa? "Joo, mä oon puoluepamppu X. Sträppäisitkö mua kun mulla on verkkosukat jalassa, sitten joisin sun pissat. Eihän kerrota seiskalehdelle..."


Tai oliko ihan vaan nyt kyseessä se vaimolta salassa seikkailua hakeva mies, joka pelkää että toisessa päässä onkin vaimon kaveri ja kertoisi asiasta petetylle.


Kai noi henkilötiedot voisi kahvilla kertoa, jos kuitenkin on halukkuutta tavata julkisesti? Ja oikeasti, jos ei, niin ei kai siitä tällaista meteliä tarttis nostaa, kas kun ei niitä viestejä ole vielä postattu foorumille. Viestintä poikki ja se siitä, elämä jatkuu.



stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #22 : 24.03.2015, 11:56 »
Stondis, Stoge Stondis.  8)

Vastavuoroisesti, mä en tiedä yhdenkään ihmisen nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa,
aviosäätyä tai vastaavia joiden kanssa mä olen täältä ollut 'iholla'.

Eikä mua kiinnostakaan tietää.


 :o

Mei

Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #23 : 24.03.2015, 13:11 »
Meikällä ei oo onneksi tullut pahemmin vastaan noit itestään jotain oleellista kusettaineita, vaikka aika paljon oon intter webzistä ihmisii tavannu. Yks oli kyl tosi ylipainonen, vaik se sano et se ei oo.

Jos meen kahville jonku kaa nii ei mun tartte tietää milt se näyttää tai mikä sen nimi on. Onpahan jotain yllätyksellist. En yleensä jaksa mitään pitkää viestittelyy ennenku tavataan livenä. Ku me ihmiset ollaan kuitenkin livenä aika erilaisii, tai ainakin moniulotteisempii, ku virtuaalisin. 8)

Suzie

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #24 : 24.03.2015, 14:35 »
eikös homma mennyt niin että vasta uhkailujen jälkeen katy nuo viestit laittoi ?

silloin siinä ei ole mitään väärää.


Uhkailuista mä en nähnyt mitään puhetta, mutta ehkä sinä tiedät asiasta enemmän kuin minä.


Avausviestissä olin lukevinani, että helvetti repesi, kun viestejä oli jaeltu ylläpidolle ja muille. Kenties juuri siksi helvetti repesi, että oli luottamuksella kirjoittanut henkilökohtaisia asioita ja toinen ne julkaisi?


-katy-

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #25 : 24.03.2015, 15:23 »
eikös homma mennyt niin että vasta uhkailujen jälkeen katy nuo viestit laittoi ?

silloin siinä ei ole mitään väärää.


Uhkailuista mä en nähnyt mitään puhetta, mutta ehkä sinä tiedät asiasta enemmän kuin minä.


Avausviestissä olin lukevinani, että helvetti repesi, kun viestejä oli jaeltu ylläpidolle ja muille. Kenties juuri siksi helvetti repesi, että oli luottamuksella kirjoittanut henkilökohtaisia asioita ja toinen ne julkaisi?

Heissan. Aloituksessa koitin kuvailla,miksi mulla tuli vuosien jälkeen mitta täyteen. Mitään henkilökohtaista asiassa ei ole, koska en tunne näitä ihmisiä,jotka häröilevät.
Tiesittekö,että täällä on toiminto,jossa esim. mun nimimerkistä  voidaan tehdä ilmoitus ylläpidolle. Minä tei niin ensi kertaa ja perusteena toimi viestit, joissa ei ollut mitään henkilökotaista tietoa kuten nimeä, syntymäaikaa osoitetta,puhelinnumeroa, ei siis mitään,mistä ihmisen voisi tunnistaa.

Jatkossa aion toimia samalla tavalla,että kaikki oudot yhteydenotot menevät ylläpidolle. Siinä ei ole mitään väärää tai Suomen lakien vastaista. Mulla ei ole voimia lähteä mihinkään outoihin piirileikkeihin,jossa voi olla myös mahdollisesti jokin uhka taustalla.
Tämä on minun tapani ja toisilla saa olla toisenlaiset tavat.

Etkö todella näe eroa siinä, etten usko jonkun olevan salainen agentti, koska hän niin sanoo ja siinä, etten vaadi henkilötietoja kahville mennessä?

Näen ja tuo ylläoleva ehkä vastaa asiaan jollain lailla.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 15:50 kirjoittanut katy »

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #26 : 24.03.2015, 16:59 »
Se, että hänen kinkyt ystävänsä uskovat hänen olevan se kuka hän sanoo olevansa, ei poista sitä seikkaa, että minä en usko enää salaisiin anonyymiteetteihin ja että en missään nimessä lähde tutustumaan henkilöön, joka ei kerro oikeaa identiteettiään, kenties milloinkaan.

Viittaat varmaan minuun kyseisen henkilön "kinkynä ystävänä" kun lähetit minullekin teidän kirjeenvaihtoa. En missään vaiheessa sanonut uskovani hänen olevan "salainen agentti" enkä tunne häntä kovin pitkältä ajalta että olisin valmis muodostamaan mielipidettäni hänen luotettavuudestaan. Ihmiset saavat kertoa minulle itsestään mitä haluavat, mutta annan kaiken mennä suodattimen läpi. Vaikka nyökyttelen, se ei tarkoita että uskoisin kaiken. Minua kohtaan kyseinen henkilö on ollut avoin ja näyttänyt ammattiinsa liittyvän henkilökortin (jossa näkyi myös hänen nimensä). Se nyt ei varsinaisesti ollut 007, mutta siihen suuntaan oleva ammatti. Kaverin kirjoitustyyli on myös hieman sellainen että kannattaa vähän suodattaa. En tarkoita että hän valehtelisi vaan että se saattaa joskus kuulostaa uhkaavalta tai erikoiselta.

Itse olen sellainen joka ei halua välttämättä tietää ihmisen oikeaa henkilöllisyyttä, ei nimeä, ei osoitetta, ei mitään. Jos sen haluaa kertoa on eri asia mutta toivon, että ei vaadita vastapalveluna samaa. Kerron jos haluan ja näen sen jostain syystä tarpeelliseksi.
Olen saattanut pitää ystävänä ihmistä vuosia josta tiedän vain nikin ja hän minusta saman.
Ystävyys todetaan muilla tavoilla kuin oikean henkilöllisyyden kertomisella.

Samoilla linjoilla. Kun tapaan ihmisen kinkypiireistä, haluan ylläpitää hänen yksityisyyttään niin että hänen ei tarvitse kertoa minulle nimeään, siviilisäätyään tai muita merkityksettömiä asioita. Pitkällisen kirjeenvaihdon ja tapaamisten (julkisella paikalla, esim. kahviossa) perusteella yleensä saa kuvan siitä kannattaako henkilöön luottaa ja kuinka täysjärkinen henkilö on kyseessä. En myöskään ole sinisilmäinen vaan suhtaudun uusiin tuttavuuksiin aina varauksella ja kuulostellen. Vaikka olisin tavannut jonkun kinkyn useamman kerran, puhuttelen/puhun hänestä aina baarin nikillä vaikka tietäisinkin oikean nimen. Kinkymaailmassa minäkin olen Lise ja vanhemmilleni ja vaniljamaailmalle ****.

-katy-

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #27 : 24.03.2015, 17:26 »
Kun nyt näin asian tuot esiin Lise, niin se on sinun asiasi. Minä en ottanut kyseiseen henkilöön yhteyttä vaan toisin päin,enkä vaatinut siten yhtään mitään.
Jospa tämä aihe saataisiin niinsanotusti yleiselle tasolle,koska en tosiaan ole ottanut yhteyttä itse näihin moniin nimimerkkeihin,jotka ovat erikoisia viestejä laitelleet.
Kuten Chimi tuolla edellä sanoo, pyrin hakemaan toisenlaista ratkaisua kuin aiemmin,koska en halua saada mitään outoja tai aggressiivisia tmv. yhteydenottoja lähtökohtaisesti.
Olen mieluummin ylivarovainen kuin että uskon kaiken mitä mulle sanotaan anonyymisti. Jännää että tää aihe kääntyy tällä tavalla,mutta eihän se ole uusi ilmiö.
Onneksi kenenkään henkilökohtaisia tietoja ei ole levitelty minnekään ja toivottavasti ei aiheetta levitelläkään.

En halua joutua huijauksen kohteeksi enää, aiemmat tapaukset olivat aivan riittäviä ja jossa tulin myös uhkailluksi(pojat tulee malmilta ja vetää turpaan ymv.,siis aloituksen esimerkkitapaukseen viittaan, jonka tapasin monta vuotta sitten, ennen kinkyä) ja asia alkoi kääntyä siihen, että minä olin se,joka valehteli siviilisäätynsä ja ammattinsa ym. Voi pojat,mutta että joo, se on aika sama mitä täällä sanoo, se ei pidä kuitenkaan paikkaansa,vaan kaikki anonyymit ihmiset ovat oikeassa ja oikealla asialla.

Misskoo

  • Vieras
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #28 : 24.03.2015, 17:37 »
Mulla on joskus nuorempana ollut sellaisia kokemuksia, että netissä on kerrottu yhtä ja toista ja sitten kun tapaa, niin huomaakin, että kaikki oli valetta. Esim. ikä on voitu valehdella kymmeniä vuosia yms.

Täällä baarissa on käynyt niin, että ihminen joka aluksi vaikuttaa ihan normaalille paljastuikin ihan totaalisen weirdoksi, joka vainosi joka ikisellä sosiaalisella foorumilla minne hänet olin lisännyt. Onneksi ignore toimii ja sillä mennyt eteenpäin.

Kaikennäköistä mahtuu porukkaan..

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Identiteetti netissä
« Vastaus #29 : 24.03.2015, 22:03 »


Samoilla linjoilla. Kun tapaan ihmisen kinkypiireistä, haluan ylläpitää hänen yksityisyyttään niin että hänen ei tarvitse kertoa minulle nimeään, siviilisäätyään tai muita merkityksettömiä asioita. Pitkällisen kirjeenvaihdon ja tapaamisten (julkisella paikalla, esim. kahviossa) perusteella yleensä saa kuvan siitä kannattaako henkilöön luottaa ja kuinka täysjärkinen henkilö on kyseessä. En myöskään ole sinisilmäinen vaan suhtaudun uusiin tuttavuuksiin aina varauksella ja kuulostellen. Vaikka olisin tavannut jonkun kinkyn useamman kerran, puhuttelen/puhun hänestä aina baarin nikillä vaikka tietäisinkin oikean nimen. Kinkymaailmassa minäkin olen Lise ja vanhemmilleni ja vaniljamaailmalle ****.

Näin minäkin toimin. Deittailuaikoina en milloinkaan kertonut oikeaa henkilöllisyyttäni kenellekään ennen kuin olin tutustunut henkilöön kunnolla ihan kasvotusten enkä vältäämättä edes ensimmäisellä kerralla. Minulla oli myös käytössä prepaidliittymä jonka numeroa käytin yhteydenotoissa. Koin erittäin ahdistavaksi mikäli joku tunki liian nopeasti iholle ja yksityiselämääni. En suostunut kertomaan edes oikeaa etunimeäni. Salainen agentti en milloinkaan hoksannut olevani mutta katkaisin kaiken yhteydenpidon melko nopeasti mikäli toinen ei kunnioittanut anonymiteettiani. Tuntuu käsittämättömältä että joku lähettää yksityisviestit ulkopuolisille vain siksi ettei toinen kerro heti nimeään hänelle. Oletan että henkilöt eivät ole tavanneet edes kasvotusten.

Itsellä on näistä piireistä ystäviä joista en tiedä kuin nikin eivätkä he tiedä muuta minustakaan, en koe asiaa mitenkään ongelmaiseksi.
Joskus on käynyt niin että työn puolesta olen sattumalta joutunut tekemisiin toisen kinkyksi tietämäni kanssa, silloin ei kinkynikkejä eikä asiayhteyttä ole otettu esiin millään tavalla muiden ihmisten nähden/kuullen.