Kirjoittaja Aihe: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista  (Luettu 2348 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Väite:  Kaikki me käytämme hyväksi toinen toisiamme.

 Väite voi olla silkkaa mielikuvitusta, osittain totta tai aivan täydellistä tottuutta. Ajattelen asiaa ns. maailmanlaajuisesti, enkä vain mahdollisen pienen yhteisön silmin katsottuna.


- Maailmanlaajuisesti yksi esimerkki hyväksikäytöstä voi olla köyhien maiden hyväksikäyttö niin, ettei heille jää ruokaa riittävästi, mutta pulskea Länsivalta saa itselleen entistä " pudistetumpaa riisiä" miljoonia kiloja?

- Maija voi tykätä, jos MasterMatti käyttää häntä hyväksi,nauttii ollessan tekemisen kohde ja "käyttötavaraa"-entäs jos MasterMatti viekin Maijan rahat ja hänestä ei kuulu enää mitään. Maija tulee vihaiseksi tai voihan maija tykätä siitäkin. Useinhan jos joltain viedään rahat, nostaa se suuren äläkän, mutta jos saa vaan turpaan, se ei oikein nouse uutiskynnyksen ylitse?

- TheOikeassa hyväksikäytössä molemmat nauttivat,vaikka jälki olisi karumman sorttista- entäs sitten kun toinen ei nautikaan lainkaan,millään muotoa-silloin lienee kyse vasta aidosta hyväksikäytöstä? Vain toinen saa tilanteesta jotain itselleen ja vain itselleen.


Aikoinaan kun tulin tähän kinkyn piiriin,eräs henkilö halusi olla masterini ja käydä panemassa silloin kun hänelle sopii- sellainen subi joka tämän hyväksyy, oli kuulemma nimeltään "nauttiva narttu"


Millaisia eroja te näette hyväksikäyttöjen välillä, vai onko niitä oikeastaan?


Mehän pistämme pillin toinen toiseen ja imemme, kunnes pirtelö on loppu ja siirrymme uuteen kohteeseen ja kaikki alkaa alusta

Näen asiassa myös hauskoja tai ainakin huvittavia seikkoja. Olen melkein nauranut itselleni ja typeryydelleni joskus ja toki niille ketkä ovat halunneet olla vain se joka "nauttii", vaikka nyt sen 3 minuutin ajan ähisten. Kuinka sitä on oppinut itsekin jotain omasta ja ihmisten typeryydestä. <se on hauskaa ja hyödyllistä,melkeinpä.

Aloituksessa saattaa olla pientä provosointia tai liioittelua-kuten onnahtelevaan tyyliini taitaa kuulua

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #1 : 31.03.2015, 23:36 »
Ihmisen toimintaa motivoi aina jokin, yleensä halu saada jotain välttämätöntä tai kivaa. Moraali yleensä estää sen ettei toisia vahingoiteta kun omia tarpeita tyydyttää. Ja kun kumpikin saa jotain niin homma toimii.
Minä olen orja, Isäntä saa minulta jotain erityistä ja minä saan häneltä paljon erityistä. Monen ihmisen mielestä meidän välillämme on jotain pahaa ja kamalaa. Mutta meistä se on hyvää ja kumpikin nauttii. Molemmat käytämme toisiamme - hyväksi. Ei pahaksi. Muut saa tunkea mielipiteensä sinne minne aurinko ei paista.

-katy-

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #2 : 01.04.2015, 01:04 »
Minä olen orja, Isäntä saa minulta jotain erityistä ja minä saan häneltä paljon erityistä. Monen ihmisen mielestä meidän välillämme on jotain pahaa ja kamalaa. Mutta meistä se on hyvää ja kumpikin nauttii. Molemmat käytämme toisiamme - hyväksi. Ei pahaksi.

Voiko kysyä, että keitä nämä "monet" ovat, jotka ovat kertoneet mielipiteensä-sukulaisia,tuttavia,ystäviä?

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #3 : 01.04.2015, 09:23 »
Ystävät hyväksyy meidät vaikka ei ymmärtäisi. Eniten nillitystä  saa muilta kinkyiltä ja täällä baarissa.

Jaakkina

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #4 : 01.04.2015, 16:13 »
Symbioosi: kun kumpikin osapuoli saa suhteesta haluamansa.

Hyväksikäyttö: kun vain toinen hyötyy

Nuppuorja: hyvin yllättävää että foorumeilla jossa mielestäni suurinosa on tavallisesta poikkeavia, löytyy niitä jotka eivät hyväksy muiden erilaisuutta.. Pitäisikö olla erilaisia ryhmässä?

chilinen

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #5 : 01.04.2015, 19:28 »
Väite:  Kaikki me käytämme hyväksi toinen toisiamme.


Mehän pistämme pillin toinen toiseen ja imemme, kunnes pirtelö on loppu ja siirrymme uuteen kohteeseen ja kaikki alkaa alusta

Näen asiassa myös hauskoja tai ainakin huvittavia seikkoja. Olen melkein nauranut itselleni ja typeryydelleni joskus ja toki niille ketkä ovat halunneet olla vain se joka "nauttii", vaikka nyt sen 3 minuutin ajan ähisten. Kuinka sitä on oppinut itsekin jotain omasta ja ihmisten typeryydestä. <se on hauskaa ja hyödyllistä,melkeinpä.

Aloituksessa saattaa olla pientä provosointia tai liioittelua-kuten onnahtelevaan tyyliini taitaa kuulua

Pientä provoa :D Ei noin se ei mene, tai pitäisi mennä, ellei sitten itse halua kolmen minuutin munia

chilinen

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #6 : 01.04.2015, 19:33 »
Ja aina on niitäkin, jotka noin tekevät. Elämä on.

Loc

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #7 : 01.04.2015, 19:37 »
Lähinnä tahtotila. Tahtooko antaa toiselle vastaan ja todistaako sen konkretialla. Toki paljon sellaista mikä ei mene yksiin ja toinen ei ymmärrä antamiseksi ja muitakin kokonaisuuksia on. Kuitenkin jos molemmilla tahtoa, se yleensä luo symbioosin, toivon mukaan sellaisen jossa kumpikin kokee saavansa paljon enemmän kuin antaa.

Se sitten että paljon näitäkin jotka vain ovat valmiita ottamaan ja toisaalta niitä jotka eivät kykene millään tavoin vastaanottamaan. Ja kaikkia näiden välistä. Se vain opeteltava ja katseltava seura makunsa mukaan.

-katy-

  • Vieras
Vs: Hyväksikäytön ja "hyväksikäytön" eroista
« Vastaus #8 : 01.04.2015, 19:50 »

Se sitten että paljon näitäkin jotka vain ovat valmiita ottamaan ja toisaalta niitä jotka eivät kykene millään tavoin vastaanottamaan. Ja kaikkia näiden välistä. Se vain opeteltava ja katseltava seura makunsa mukaan.
Niinpä.Onneksi maailma ja sen ihmiset ei ole aivan mustavalkoista. Opettelu se vasta onkin, toisilla, kuten mulla on kova pää, ei meinaa oppia, mutta pikkuhiljaa