Kirjoittaja Aihe: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"  (Luettu 4626 kertaa)

-katy-

  • Vieras
"Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« : 18.04.2015, 02:33 »
Näin väittää psykoterapeutti- Älkää antako suomipopin häiritä  :D
http://www.ruutu.fi/ohjelmat/psykoterapeutti-maaret-kallio-seksi-on-parisuhteen-mehutiiviste?from_recommendation=2035845

Kuullostelin ja ihmettelin itse tätä ja olen kohtalaisen samaa mieltä. Tosin en ole parisuhteessa tai muissakaan suhteissa,enkä harrasta kinkyä(wth) enkä vanilijaa(wtf).
No jos ei halua mitään suhteita,on ymmärrettävää, ettei millään pohdinnoilla ole väliä,mutta jos haluaa,niin mitä te haluavaiset olette tästä psykoterapeutin jorinasta mieltä?
Mikä on,jos ei haluta eikä huvita-voiko kinkyllä ensinkään olla tuollaista?

Itse pidän erityisesti ajatuksesta,että "seksi ei ole jokin erillinen osio ja lokero",mutta se on mun oma ongelma

Alfa

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #1 : 18.04.2015, 07:03 »
Täytyy myöntää ettei ole tullut kokeiltua, joten voin puhua puuta heinää, mutta itse en pidä sitä mahdottomana että parisuhde toimii ilmankin seksiä. Lähinnä kai kyse siitä kuinka hyvin se haluttomuus synkkaa tai että haittaako toista jos toinen etsii tyydytyksen muualta. Onhan parisuhteessa kumminkin se intiimiys ja ystävyys isoja tekijöitä. Tai ainakin pitäisi olla.

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #2 : 18.04.2015, 12:56 »
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jossei ole minkään valtakunnan keskusteluyhteyttä eikä mitään muutakaan yhteyttä, niin ei seksi tai kinkyilykään toimi. Ainakaan ei päästä sille tasolle, että se voisi olla täysin tyydyttävää. Tämä on minun tulkintani asiaan, koska lähinnä vedän tunteella aina. Se, että onko se hyvä juttu, onkin eri asia.

Tyydyttävyys voidaan toki määritellä myös muun intiimin läheisyyden kautta, kuten tuossa Alfa totesi, eli se avoimuus ja keskustelu-/tuntemisen taito on aika kova sana, jotta kaikilla olisi kivaa.

Pepin viikonloppupohdintaa....  O:-)

Alfa

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #3 : 18.04.2015, 19:58 »
Tyydyttävyys voidaan toki määritellä myös muun intiimin läheisyyden kautta, kuten tuossa Alfa totesi, eli se avoimuus ja keskustelu-/tuntemisen taito on aika kova sana, jotta kaikilla olisi kivaa.

Hyvässä parisuhteessa on kumminkin niin monesta eri asiasta kyse kuin seksistä. Luottamuksesta, samanlaisesta ajatusmaailmasta, huumorista, jne. Jos toinen on jostain syystä haluton, en näe yhteisesti sovittua hienovaraista vieraissa käyntiä tai maksullisella käyntiä pahana asiana suhteelle.

-katy-

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #4 : 18.04.2015, 22:12 »
Hyvässä parisuhteessa on kumminkin niin monesta eri asiasta kyse kuin seksistä. Luottamuksesta, samanlaisesta ajatusmaailmasta, huumorista, jne.

 Jos toinen on jostain syystä haluton, en näe yhteisesti sovittua hienovaraista vieraissa käyntiä tai maksullisella käyntiä pahana asiana suhteelle.
Mutta ei taida välttämättä vieraat ja maksulliset olla ratkaisu ongelmaan,jos siis ongelma onkin luottamuksessa,huumorissa ja ajatusmaailmoissa,heh..

Eli se mitä tarkoitan tässä on se, että kenties seksin onnistuminen vaatii tosiaan muutakin kuin panemista

balthazar

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #5 : 18.04.2015, 22:15 »
Seksi on parisuhteen blandis. Terveen parisuhteen osa on seksuaalisuus; jos seksuaalisuus värittää koko parisuhdetta, niin se ei ole minua varten. Tarpeeksi nähty näitä.

Kukin tavallaan, kunhan löytää oman täyttymyksensä :love:

TyrvaaM

Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #6 : 19.04.2015, 00:17 »
Seksi on parisuhteen liima. Se yhdistää parisuhteen kohdilleen. Ilman seksiä ei voi ajatella täydellistä parisuhdetta. Seksittömyys parisuhteessa aiheuttaa isojakin ongelmia suhteeseen ja mahdollisten halujen eroavaisuuksista saattaa olla vaikeatakin keskustella.

Sinänsähän hyvään seksiin tiivistyy koko parisuhde. Ilman sitä parisuhde ei voi olla tervellä pohjalla. Jokainen voi miettiä: onko parisuhde terveellä pohjalla jos siinä ei ole seksiä, seksittömyys on jatkunut vaikkapa useita vuosia (olkookin se kinkyä tai vaniljaa) ja parisuhdetta jatketaan ainoastaan yhteisen lapsen/ asunnon/velan takia.

Mutta jokainen taaplaa omalla tyylillään. Ulkopuolisen on paha arvostella toisia koska ei tiedä kaikkia asioita.

Alfa

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #7 : 19.04.2015, 05:42 »
Mutta ei taida välttämättä vieraat ja maksulliset olla ratkaisu ongelmaan,jos siis ongelma onkin luottamuksessa,huumorissa ja ajatusmaailmoissa,heh..

Eli se mitä tarkoitan tässä on se, että kenties seksin onnistuminen vaatii tosiaan muutakin kuin panemista

Voipi olla, mutta lähinnä ajoin takaa sitä tilannetta että toinen menettää halunsa jostain syystä tai vaikka ei ole ikinä haluja ollutkaan. Vaikka ääriesimerkkinä aseksuaali joka kuitenkin kaipaa läheisyyttä. Mielestäni tuossa tilanseessa on suotavaa että se toinen, normaalin seksivietin omaava henkilö hakee sen tyydytyksen muualta. Mutta nämä nyt on näitä omia pohdiskeluja mitkä ei perustus mihinkään omaan kokemukseen, jotain todennäköisesti puhun paskaa.

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #8 : 19.04.2015, 12:41 »
Seksi on parisuhteen liima. Se yhdistää parisuhteen kohdilleen. Ilman seksiä ei voi ajatella täydellistä parisuhdetta. Seksittömyys parisuhteessa aiheuttaa isojakin ongelmia suhteeseen ja mahdollisten halujen eroavaisuuksista saattaa olla vaikeatakin keskustella.

Sinänsähän hyvään seksiin tiivistyy koko parisuhde. Ilman sitä parisuhde ei voi olla tervellä pohjalla. Jokainen voi miettiä: onko parisuhde terveellä pohjalla jos siinä ei ole seksiä, seksittömyys on jatkunut vaikkapa useita vuosia (olkookin se kinkyä tai vaniljaa) ja parisuhdetta jatketaan ainoastaan yhteisen lapsen/ asunnon/velan takia.

Mutta jokainen taaplaa omalla tyylillään. Ulkopuolisen on paha arvostella toisia koska ei tiedä kaikkia asioita.

Totta tämä, pitkälti samaa mieltä.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #9 : 19.04.2015, 12:48 »
Mutta ei taida välttämättä vieraat ja maksulliset olla ratkaisu ongelmaan,jos siis ongelma onkin luottamuksessa,huumorissa ja ajatusmaailmoissa,heh..

Eli se mitä tarkoitan tässä on se, että kenties seksin onnistuminen vaatii tosiaan muutakin kuin panemista

Voipi olla, mutta lähinnä ajoin takaa sitä tilannetta että toinen menettää halunsa jostain syystä tai vaikka ei ole ikinä haluja ollutkaan. Vaikka ääriesimerkkinä aseksuaali joka kuitenkin kaipaa läheisyyttä. Mielestäni tuossa tilanseessa on suotavaa että se toinen, normaalin seksivietin omaava henkilö hakee sen tyydytyksen muualta. Mutta nämä nyt on näitä omia pohdiskeluja mitkä ei perustus mihinkään omaan kokemukseen, jotain todennäköisesti puhun paskaa.

IMHO et puhu paskaa. Jos muut asiat parisuhteessa on säilyttämisen arvoisia, ei seksi voi olla syy hajottaa kaikkea. Onnellisuus voi olla ikäänkuin palapeli, jonka paloja voidaan keräillä tarpeen mukaan mistä tahansa. Mutta tämä vaatii luottamusta ja toisen erilaisuuden hyväksymistä. Ja erityisesti typerän omistamisen unohtamista. Jokainenhan meistä on lähtökohtaisesti vapaa ja valitsee itse sen vapaudenasteen. Toinen sitä ei voi määritellä.

Ja vielä: pannahan voi vaikka minkälaisen kyrvänkantotelineen kanssa, mutta ei sillä ole mitään tekemistä seksin kanssa.

-katy-

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #10 : 20.04.2015, 03:45 »
Toisin sanoen sittenkin: tuntuu kuin vieraat ja maksulliset olisivat jokin autuaaksitekevä ja heihin turvauduttaisiin mielummin kuin alettaisiin selvittää,että mistä jokin vaikeus johtuu. Kun lantti kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa, sano
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015, 00:43 kirjoittanut katy »

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #11 : 24.04.2015, 17:50 »
...niin, en tiedä...jotkut viisaat väittävät että ihmisen ainoa(?) mahdollisuus kokea itsensä kokonaiseksi on seksissä. Onko se sitten tärkeätä....Ja miten kukakin voi tuntea itsensä kokonaiseksi, onko siinä sitten kyse seksuaalisuuden erilaisista ilmenemismuodoista...en tiedä sitäkään, kunhan mietin (vaikkei nyt oikein taida aikaa sellaiseen olla edes).

chilinen

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #12 : 24.04.2015, 18:18 »
Ihmisten suhtautuminen seksiin vaihtelee niin paljon, että omalle mielipiteelle on vaikeaa asettaa mitään painoarvoa. Yhdelle se on  intiimiä, toiselle toiminto, kolmannelle sillä ei ole mitään mielenkiintoa tarjottavana, syystä tai toisesta. Jokaisessa suhteessa tuo on omanlaisensa funktio. Paha arvostella, missä kohtaa kukin saa tarpeensa tyydytettyä.

-katy-

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #13 : 24.04.2015, 23:23 »
Ihmisten suhtautuminen seksiin vaihtelee niin paljon, että omalle mielipiteelle on vaikeaa asettaa mitään painoarvoa. Yhdelle se on  intiimiä, toiselle toiminto, kolmannelle sillä ei ole mitään mielenkiintoa tarjottavana, syystä tai toisesta. Jokaisessa suhteessa tuo on omanlaisensa funktio. Paha arvostella, missä kohtaa kukin saa tarpeensa tyydytettyä.
Niinpä..mun omilla ajatuksilla/mitä pidän tärkeänä ja merkittävänä, liittyen tähän parisuhdeasiaan,on aika oleellinen asia. >Miten voi käydä vuorovaikutukseen ja rakentamaan suhdetta,jos ei tiedä itse,mitä haluaisi,ainakin pääpiireissään tai katsoo, että omilla ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.
Jos esimerkiksi ihmeen kaupalla syntyisi suhde jonkun kanssa, niin mulle olisi tärkeää tietää, että lähteekö ko. henkilö ensimmäisten vaikeuksien ilmaantuessa hakemaan toosaa maksullisista tai vieraista. Että onko seksi hänelle sitä, että aina pääsee panemaan ja pitää päästä panemaan,kun itse niin haluaa-eli onko se "hässiminen" hänelle se pointti aina.<Tuossa ei ole mielestäni lähtökohtaisesti ja ensisijassa kyse Arvostelemisesta.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2015, 00:08 kirjoittanut katy »

Kiksautin

Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #14 : 25.04.2015, 03:25 »
Ihmisten suhtautuminen seksiin vaihtelee niin paljon, että omalle mielipiteelle on vaikeaa asettaa mitään painoarvoa.

Juuri näinkin. Meitä on värisokeita, allergikkoja, bi-seksuaaleja, kissoista pitäviä, vegaaneja, blondeja, insinöörejä ja ties mitä. Osaan meidän käytöksestä vaikuttaa geeniperimä, osaan kokemus. Joillekin kuitenkin seksin puute on syy purkaa kaikki muu hyvä. Ihminen on seksuaalinen eläin, pääsääntöisesti. Meitä oli aika vähän noin 5000 vuotta sitten. Kaneihin nähden tosin olemme varmaan olleet kohtuullisen pidättyväisiä.

Eläimen vietit muuttuu kohtuullisen hitaasti, koska näitä ohjaa geeniperimä ainakin tietyiltä osin. Kuinka paljon tämä esimerkiksi vaikuttaa siihen, että mies jättää vaimonsa seksinpuutteen takia? Onko taustalla 50 000 - 100 000 vuotta sitten vaistoihin iskostettu "jatka sukua" -viesti? Itse olen kokenut jo tarpeeksi monet suhderikot kinkyseksin puutteen takia, että tiedän varoa ketään vaniljaa. Se vain johtaa kaksipuoliseen pettymykseen.

Eli: Kahden aseksuaalin välinen liitto toimii. Muissa tapauksissa seksi on se joka joko syöksee parisuhteen uusiin ulottuvuuksiin tai tuomitsee hiljaiseen kuolemaan, missä aviopari hoitokodissa vihdoin uskaltaa köydet ja piiskat käyttöön? Kiikkustuolibondage?

Mutta - onneksi olen vain yksi esimerkki tässä geenipläjäyksessä, enkä pervoudellani aiheuta sukupuuttoa maailmaan.