Kirjoittaja Aihe: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"  (Luettu 4665 kertaa)

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: "Seksi on parisuhteen mehutiiviste"
« Vastaus #15 : 25.04.2015, 05:37 »
Seksi on parisuhteen liima. Se yhdistää parisuhteen kohdilleen. Ilman seksiä ei voi ajatella täydellistä parisuhdetta. Seksittömyys parisuhteessa aiheuttaa isojakin ongelmia suhteeseen ja mahdollisten halujen eroavaisuuksista saattaa olla vaikeatakin keskustella.

Sinänsähän hyvään seksiin tiivistyy koko parisuhde. Ilman sitä parisuhde ei voi olla tervellä pohjalla. Jokainen voi miettiä: onko parisuhde terveellä pohjalla jos siinä ei ole seksiä, seksittömyys on jatkunut vaikkapa useita vuosia (olkookin se kinkyä tai vaniljaa) ja parisuhdetta jatketaan ainoastaan yhteisen lapsen/ asunnon/velan takia.

Mutta jokainen taaplaa omalla tyylillään. Ulkopuolisen on paha arvostella toisia koska ei tiedä kaikkia asioita.
Minun on pakko olla asiasta eri mieltä. Meitä on niin moneksi että aivan varmasti joskus sattuu yksiin kaksi ihmistä jotka eivät seksistä niin välitä. Lisäksi taustalla saattaa olla sairauden aiheuttaa seksittömyyttä ja halujen katoamista. Jos pari on syvästi rakastunut ja toiselta halut sairauden takia katoaa niin voin hyvin kuvitella että rakkaus saattaa liiton pitää kasassa. Toki ajatus siitä että yhdessä ollaan vain yhteisen asunnon takia ja seksiä ei ole kuulostaa huonolta yhtälöltä - been there done that.

Seksi on toki mahtavaa ja normaalissa parisuhteessa tärkeää. Ei se kuitenkaan kaikille tarkoita samaa kuin esim. minulle. Perustavanlaatuinen ero ylläolevaan kirjoitukseen on se että mielestäni parisuhde voi olla terveellä pohjalla seksittömänäkin, itse en ilman seksiä voi kyllä olla mutta aivan varmasti jotkut voivat.