Kirjoittaja Aihe: Seksuaalisuuden tukahduttaminen,rajoittaminen,kieltäminen yms.  (Luettu 6346 kertaa)

submit

  • Vieras

Naisillahan on tapana ku häipyy sönköttää jotain "kiitoksia" tai jotain.

Tääpä latas että :

"Herran siunausta!"

 :o


Meillä päin nuo sanoo tavattaessa Jumalan terve. Oisko poistuessa sitten Jumalan sairas vai Saatanan kipee...

-katy-

  • Vieras

Mutta nää uskovaiset niinku vituttaa ihan oikeasti. Jos ois Toimi saanut siunattua pesää tai vaikka persettä siinä vierestä riittämiin, ei tarttis vonkaa. Samaa mieltä kyllä oon hänen kommentistaan: nussittuna nukut paremmin.

Eipä mulla muuta. Uskonnot on syvältä.


Noooo, tässä yksi uskovainen ilmoittautuu. Enkä kyl todellakaan ole sitä mieltä, että seksuaalisuudessa olisi jotain väärää. Joten jos ei pantais kaikkia uskontoja tai uskovaisia ihan syvimpään kuoppaan kuitenkaan :D


Vai oliko "nää uskovaiset" -sanoilla tarkoitus viitata fundamentalisteihin?

Kyllähän se niinkin on,että jos tahtoo lähteä moittimisen tielle,niin sitä moittimista ja dissattavaa löytyy joka puolelta.

Mitä itse arvelet submit,että mistä avoimempi suhtautumisei johtuu tai miten olet onnistunut siinä?

Aloitin tämän aiheen siksikin,että mietin tätä problematiikkaa..joissain piireissä seksi on soveliasta vain aviossa ja heterona tai joiltain jopa täysin kiellettyä.
Sitten kuitenkin ammutaan ihan yli-tai onhan tuo "kuoropoikien" raiskaaminen lähinnä väkivaltaa. Onko niin ettei opit oikeasti toimikaan,ne ovat epäinhimillisiä ja olisi syytä tarkistaa,että mihin uskoo? Vaiko jatkaa elämäänsä valheessa,yrittäen noudattaa jotain säädöksiä, jotka ovat julmia kuin musta yö?

submit

  • Vieras


Lainaus käyttäjältä: Kammiovärinä - tänään kello 20:31
Mitä itse arvelet submit,että mistä avoimempi suhtautumisei johtuu tai miten olet onnistunut siinä?



Ehkä siitä, että vaikka isäni on lestadiolaisesta perheestä, lapsuuskodissani ei tunnustettu mitään väriä. Ei poliittisesti, eikä uskonnollisestikaan. Sentään lapset kastettiin.


Olen noudattanut samaa tapaa, tosin lapsiani ei kastettu vauvana. Ovat saaneet rippikouluiässä itse päättää, menevätkö rippikouluun/ottavatko kasteen.

Tuhmarouva

  • Vieras
Submit: tarkoitin todellakin "nää uskovaiset" -kommentillani juurikin tiukkoja fundamentalisteja. Ihan uskonnosta riippumatta ahdasmielisyys ahdistaa.

Meillä on yksi lapsista lähdössä kohta rippileirille  8) eli ei täälläkään ihan pakanoita olla... Harjoiteltu ja luettu niitä Raamatun ulkoläksyjä hänen kanssaan. Melko kinkyä twistiä löytyy, kun sillä päällä ollaan: miehen lemppari on 10 käskyn eka raita "Minä olen Herra, sinun Jumalasi" ja toisena Lähetyskäskyn alku: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä".
Että Raamattua voi tulkita monin tavoin...  :P

Mutta Toimi, Toimi... Oikeasti jotenkin tosi surullista, että tuollainen vanha höpöukko tullaan lopulta muistamaan vain näistä asioista. Kai se jotain muutakin sai aikaiseksi joskus?

RMK

  • Vieras
En kuulu kirkkoon. En käyny rippikoulua.


Jokainen uskokoon mihin haluaa,mutta mulle ei tartte sitä tuputtaa.

Valitettavasti sukuun kuuluu yksi kirkonmies joka ei tykkää mun yleisemmästä kirosanasta: 'Voi ny jeesuksen kristuksen vittu'. :o

Ehkä ei taas liittyny aiheeseen.

Nonnie

  • Vieras
Joskus olis mukavaa nauraa ja vaikka vähän vanhingoniloisesti,mutta ei nyt vielä tässäkään vaiheessa irtoa. Vähän niinkuin potkiskellut kiviä ja miettinyt tänään, että "ei helevetti,taas tätä ja miksi tämä kuvio toistuu niin arvattavasti ja yleensä, lopulta. Suuret hengenmiehet ja -naiset sortuvat asioihin, joita vastaan tulisieluisesti saarnaavat.
Yksityiskohdat on vissiin nykyisin luettavissa pienintäkin yksityiskohtaa myöden sosiaalisessa mediassa,joten siihen tuskin on tarvetta täällä.

Minua vaan mietityttää hirvittävästi tämä asia ja pakko tehdä siitä aihe.

Miksi ihmiset yhä edelleen haluavat elää niin,että seksiasiat menevät ihan päin helvettiä? Miksi me rajoitetaan toinen toisiamme,vaikka olisi kyse aikuisista ihmisistä ja heidän kesken tapahtuvista asioista.
Mikä seksuaalisuudessa on niin vaikeaa,pahaa,likaista, että siitä pitää tehdä ihan ultimaattista sekoilua,tai siis että lopulta siihen ajaudutaan-
Miksi seksi ja sekoilu liittyvät niin usein samaan keissiin?

Esimerkkejä olisi lueteltavissa ehkä niin paljon, ettei saisi tämän vuorokauden aikana niitä lueteltua ranskalaisin viivoin.

Mikä tällä pallolla oikein mättää ja miksi uskonnot ovat erityisesti kiinnostuneita seksistä ja sen kontrolloimisesta käsittämättömyyksiin/
aletaan sekoilla uskomattomia asioita?
Ehkä tämä on jokin geenivirhe ihmislajin perimässä?   :D
...No mut totahan se on;sama kuvio pätee aina;tyyliin karma on varma...Ei voi tietää ihmisten motiiveja;mutta valitettavasti kaikkeen myös tottuu,ja silloin voi melkein jo ennustaa milloin jokin tietty asia tulee tapahtumaan ja on todellakin vain ajan kysymys milloin herää ja havahtuu tilanteeseen;jossa merkit ovat olleet selkeesti jo luettavissa;mutta jokin sinussa kuitenkin on halunnut antaa asiella mahdollisuuden.Tiedän;niin naiivi tapa katsoa asioita,mutta onneksi se ei kuitenkaan pysty/kykenen enää satuttamaan;koska siihen alitajuntaisesti on ollut valmiudessa koko ajan,eikä ole voinut tavallaan heittäytyä täysillä mukaan.Tää on tätä;minkäs teet.