Kirjoittaja Aihe: Rasismia ja someraivoa  (Luettu 58956 kertaa)

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2257
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #300 : 11.08.2015, 17:47 »
Mutta on hyvä että tämäkin ketju on olemassa. Jos ei muuten niin sitä varten että lukija tietää keihin kirjoittajista haluaa tutustua ja keistä pysyä kaukana. Itse olen nyt liian lomatunnelmissa että jaksaisin alkaa vääntää urpojen kanssa, etenkin kun se on lähes aina täysin hyödytöntä. On kuitenkin mukava huomata että järkeviäkin ihmisiä vielä löytyy :)

Komppaan, tämä keskustelu todellakin kertoo keneen haluaa tutustua ja keneen ei :)

+1

Päivän naurut täältä http://creat.fi/homma-lahti-kasista/ (naurut, kun ei itkeäkään just nyt jaksa, vaika ahdistavaahan tuo vainoharhaisuus ja viha on, myös tässä ketjussa).

Loistava linkki, Aino :)

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #301 : 11.08.2015, 17:47 »
Haluaako nyt joku järjestää bileet?
Pyydetäänkö A. Kela paikalle promoamaan levymyyntiään?
Haukutaanko pikkusisko rasistiksi ja herratietää miksi koska hän sattui hehkuttamaan tuota kirjoitusta?
Ei...
Ja miksei?

Siksei, että luojan kiitos useimmilla ihmisillä, rodusta riippumatta, on riittävästi sisälukutaitoa käsittää, mitä Miriam oikeastaan sanoi. Siihen sanomaan ei suinkaan sisältynyt suvakkien häpeällistä kääntymistä omaa jaloa verenperintöään vastaan.

Minä olen jo kauan vartonut, milloin tämä ketju muuttuu niin asiattomaksi että siitä päästään eroon, koska tästä tulee ihan kerta kaikkiaan vain paha olo joka kerta kun baarissa piipahtaa. Nyt kun on esitetty "mamut haisee pahalle" -argumentti (ks. edellinen sivu, ei tee mieli siteerata moista moskaa), herää jo epäilys, ettei sitä hetkeä koskaan koita. Ilmeisesti on lupa puhua toisista ihmisistä aivan niin törkeästi ja epäkunnioittavasti kuin sattuu hotsittamaan.

Äly hoi älä jätä, nyt oikeasti.

Oli riittävästi.
Siksi vastasin siihen.
Se että en ole kanssasi samaa mieltä ei tee minusta sen sisälukutaidottomampaa.
Mutta olen tuohon retoriikkaan jo niin tottunut, että se lähtee kuin vesi hanhen selästä :)

Sen sijaa pikkusisko voipi miettiä omia argumenttejaan rinnastettuna tuohon ilmeisen kehnona pitämäänsä "ne haisee" kommenttiin...
Mua ei pilkkuvirheet ja henkilöön kohdentuvat huomautukset häiritse.
Enämpikin ne kertoo niiden oikeiden argumenttien puutteesta.

Toistankin, neljännen kerran kysymyksen.

Missä ne rikkaudet on ja koska ne tulee?

quattroverde

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #302 : 11.08.2015, 18:40 »
Heilläkin on unelma, tosin ei välttämättä kovin monikulttuurinen :/

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015081120161187_ul.shtml


Miriam

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #303 : 11.08.2015, 18:52 »
Solvaaminen ja kunnianloukkaaminen tuli yleistyksestä, että kaikki siirtolaiset olisivat olleet ongelmatapauksia.

Totesin, että suomalaiset olivat Ruotsissa rankasti yliedustettuina rikostilastoissa. Seuraavaksi totesin, että suomalaisten maine oli laajalti negatiivinen. Lopuksi esitin retorisen kysymyksen, johtuivatko nämä seikat suomalaisten geeniperimästä, "kansanluonteesta", tms. Ja vastasin omaan kysymykseeni kieltävästi, huomauttaen että tämä suomalaisten maahanmuuttajien rikollisuus selittyy paremmin sosiaalisella osattomuudella yms.

Missään kohtaa en antanut ymmärtää, että "kaikki siirtolaiset olisivat olleet ongelmatapauksia". Kyllä tässä on kyse ihan luetun ymmärtämisestä.

pikkusisko

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #304 : 11.08.2015, 19:04 »
Se että en ole kanssasi samaa mieltä ei tee minusta sen sisälukutaidottomampaa.

Voi sentään, väitinkö todella päinvastaista..? Sehän ei tietystikään pidä paikkaansa, vaan ihmisestä tekee sisälukutaidottoman se, jos hänellä on merkittäviä vaikeuksia konstruoida yksinkertaisesta tekstistä tarkoitettua merkitystä. Toisaalta voi toki olla, että näennäisesti sisälukutaidoton todellisuudessa ymmärtääkin varsin hyvin mitä haetaan, mutta pitää niin viihdyttävänä käyttäytyä epäkunnioittavasti milloin mitäkin tai ketäkin kohtaan, ettei pistä ollenkaan pahakseen, mikäli tulee antaneeksi siinä sivussa itsestään ymmärrykseltään vajavaisen vaikutelman. Mutta sehän nyt olisi suorastaan ala-arvoista se :)

Mua ei pilkkuvirheet ja henkilöön kohdentuvat huomautukset häiritse.

Minua sen sijaan häiritsee helvetisti henkilöihin kohdentuvat asiattomat huomautukset, koskivatpa ne sitten muita tämän foorumin käyttäjiä tai toisten kansallisuuksien edustajia. Minun mielestäni olisi moraalinen vääryys antaa sellaisen mennä kuin se vesi sieltä hanhen selästä.

Mutta nyt levätköön minunkin juttuni rauhassa, hulluksihan tässä puolin ja toisin vittuilevassa vatvomisessa tulee.

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #305 : 11.08.2015, 19:12 »
Solvaaminen ja kunnianloukkaaminen tuli yleistyksestä, että kaikki siirtolaiset olisivat olleet ongelmatapauksia.

Totesin, että suomalaiset olivat Ruotsissa rankasti yliedustettuina rikostilastoissa. Seuraavaksi totesin, että suomalaisten maine oli laajalti negatiivinen. Lopuksi esitin retorisen kysymyksen, johtuivatko nämä seikat suomalaisten geeniperimästä, "kansanluonteesta", tms. Ja vastasin omaan kysymykseeni kieltävästi, huomauttaen että tämä suomalaisten maahanmuuttajien rikollisuus selittyy paremmin sosiaalisella osattomuudella yms.

Missään kohtaa en antanut ymmärtää, että "kaikki siirtolaiset olisivat olleet ongelmatapauksia". Kyllä tässä on kyse ihan luetun ymmärtämisestä.

No miten nyt "Suomalaiset" voidaan muuten käsittää kuin kansanryhmänä?
Jos tarkoitit vain osaa heistä, jotaka ajautuivat, syystä tahi toisesta mainitsemiisi ongelmiin.
Olisit sitten kirjoittanut niin.
Eikös ole ikävää kun mielestään "ihan selvää asiaa" joutuu selittämään jälkikäteen...

Se on kivaa, että edes jotakin häiritsee henkilöihin kohdentuvat huomauttelut ;)
Toivottavasti ne eivät vaikuta sisälukutaitoon...

Miriam

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #306 : 11.08.2015, 19:27 »
No miten nyt "Suomalaiset" voidaan muuten käsittää kuin kansanryhmänä?
Jos tarkoitit vain osaa heistä, jotaka ajautuivat, syystä tahi toisesta mainitsemiisi ongelmiin.
Olisit sitten kirjoittanut niin.
Eikös ole ikävää kun mielestään "ihan selvää asiaa" joutuu selittämään jälkikäteen...

Juu, kovin on harmillista, varsinkin kun se toistaminen ei näköjään yhtään auta.

"Suomalaiset olivat yliedustettuina rikostilastoissa." Tämä lause kuvaa tilastollista tosiasiaa. Sen sijaan se ei sano mitään siitä, millaisia suomalaiset kansanryhmänä ovat/olivat.

"Suomalaisten maine oli huono." Tämä lause kuvaa tuolloin laajalti vallinnutta mielikuvaa tai mielipidettä suomalaisista. Sen sijaan se ei sano mitään siitä, millaisia suomalaiset kansanryhmänä ovat/olivat.

Mutta kenties tarkoituksesi on vain ohjata keskustelu sivuraiteille.

HimoTimo

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #307 : 11.08.2015, 19:39 »
Jos suomalaiset naiset tykkäävät tummaakin tummemmista afrikkalaisista miehistä, voisin kertoa mikä mamukansallisuus minua viehättää eniten.
Se on ehdottomasti venäläiset, ja nimenomaan venäläiset Naiset. Ylivoimaisesti parasta seksiä, sekä vaniljaa että kinkyä, olen saanut heiltä.
Slaavittaret päihittävät suomineidot mennen tullen ja kuin päin tahansa, sekä kauneudessa että luonteen ominaisuuksissa, tämä vaan on totuus.
He ymmärtävät mitä naisellisuus tarkoittaa ja toteuttavat sen käytännössä. He myös suhtautuvat mieheen oikeanlaisella aidolla kunnioituksella.
Ja jos mies puolestaan ymmärtää venäläistä kansanluonnetta sekä haluaa sopivasti hemmotella Natashaa, Olgaa, Tanjaa ja Ljudmilaa, paratiisi on valmis.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #308 : 12.08.2015, 00:49 »
hulluksihan tässä puolin ja toisin vittuilevassa vatvomisessa tulee.

Jokainen on edelleen vastuussa omista kirjoituksistaan, kenenkään ei ole pakko käyttäytyä asiattomasti vaikka vastapuoli niin tekisikin.

IKRM