Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Miriam - 09.08.2015, 23:5960- ja 70-luvuilla Ruotsin suomalaisväestö oli rankasti yliedustettuna rikostilastoissa. Suomimamujen maine oli vähän sellainen että ne on väkivaltaisia rikollisia alkoholisteja. "Finndjävuleiksi" eli Suomipiruiksi niitä sanottiin. Verenperintöäkö se oli? Suomalaisten geenien syytä? Suomalaisen kulttuurin syytä? Suomalaiset vaan on rikollisia luonteeltaan?Ei, en usko että vika on jossain mystisessä "kansanluonteessa" tai geeneissä. Pidän todennäköisempänä, että suomimamuista aiheutui kohdemaalle tällaisia ongelmia siksi, että he olivat köyhiä, kielitaidottomia, kouluttamattomia, sosiaalisesti ulkopuolisia, traumatisoituneita, jne. Lainaus käyttäjältä: Miriam - 09.08.2015, 23:59Minä haluan että se Suomi jossa asun, myös toimii inhimillisesti ja oikein. Jos ja kun ilmenee sosiaalisia ongelmia, niin toivoisin että tartuttaisiin niihin sen sijaan että ruvettaisiin potkimaan ihmisiä ulos maasta kun eivät sattuneet syntymään täällä. Siis sosiaalipolitiikkaa. Ihan vanhanaikaisesti.Miriam, kiitos..! Minun mielestäni tuohon kommenttiin ei voi vastata kuin yhdellä sanalla, ja se on touché.
60- ja 70-luvuilla Ruotsin suomalaisväestö oli rankasti yliedustettuna rikostilastoissa. Suomimamujen maine oli vähän sellainen että ne on väkivaltaisia rikollisia alkoholisteja. "Finndjävuleiksi" eli Suomipiruiksi niitä sanottiin. Verenperintöäkö se oli? Suomalaisten geenien syytä? Suomalaisen kulttuurin syytä? Suomalaiset vaan on rikollisia luonteeltaan?Ei, en usko että vika on jossain mystisessä "kansanluonteessa" tai geeneissä. Pidän todennäköisempänä, että suomimamuista aiheutui kohdemaalle tällaisia ongelmia siksi, että he olivat köyhiä, kielitaidottomia, kouluttamattomia, sosiaalisesti ulkopuolisia, traumatisoituneita, jne.
Minä haluan että se Suomi jossa asun, myös toimii inhimillisesti ja oikein. Jos ja kun ilmenee sosiaalisia ongelmia, niin toivoisin että tartuttaisiin niihin sen sijaan että ruvettaisiin potkimaan ihmisiä ulos maasta kun eivät sattuneet syntymään täällä. Siis sosiaalipolitiikkaa. Ihan vanhanaikaisesti.
Suokaapa nyt anteeksi mutta mun mielestä Suomalaissiirtolaisten solvaaminen tuolla tavalla ei ole sopivaa.
Ja mikäli kirjoittajan logiikka todellakin etenee tuollaisia latuja...Niin miksi hän ei ole itse vaatimassa täällä raiskaajina, kunniamurhaajina sun muina rikollisina hääriviä maahanmuuttajia.Siis kaikkia, kuten hän kirjoituksessaan antaa ymmärtää Ruotsinsuomalaisten olleen, epäkelpoina vallitsevaan yhteiskuntaan.Poistettavaksi välittömästi.
Vai liekkö hoitokeinona syytää lisää rahaa tehottomiin, kalliisiin ja täydellisen toimimattomiin sopeuttamistoimiin?Sillä millähän ihmeen logiikalla, jos kerran ne "finnjävelit" eivät sopeutuneet, nämä täysin erilaisesta kulttuurista tulevat saataisiin sopeutumaan?
Haluaako nyt joku järjestää bileet?Pyydetäänkö A. Kela paikalle promoamaan levymyyntiään?Haukutaanko pikkusisko rasistiksi ja herratietää miksi koska hän sattui hehkuttamaan tuota kirjoitusta?Ei...Ja miksei?
Lainaus käyttäjältä: heinrich - 11.08.2015, 07:21Haluaako nyt joku järjestää bileet?Pyydetäänkö A. Kela paikalle promoamaan levymyyntiään?Haukutaanko pikkusisko rasistiksi ja herratietää miksi koska hän sattui hehkuttamaan tuota kirjoitusta?Ei...Ja miksei? Siksei, että luojan kiitos useimmilla ihmisillä, rodusta riippumatta, on riittävästi sisälukutaitoa käsittää, mitä Miriam oikeastaan sanoi. Siihen sanomaan ei suinkaan sisältynyt suvakkien häpeällistä kääntymistä omaa jaloa verenperintöään vastaan. Minä olen jo kauan vartonut, milloin tämä ketju muuttuu niin asiattomaksi että siitä päästään eroon, koska tästä tulee ihan kerta kaikkiaan vain paha olo joka kerta kun baarissa piipahtaa. Nyt kun on esitetty "mamut haisee pahalle" -argumentti (ks. edellinen sivu, ei tee mieli siteerata moista moskaa), herää jo epäilys, ettei sitä hetkeä koskaan koita. Ilmeisesti on lupa puhua toisista ihmisistä aivan niin törkeästi ja epäkunnioittavasti kuin sattuu hotsittamaan. Äly hoi älä jätä, nyt oikeasti.
Lainaus käyttäjältä: Miriam - 09.08.2015, 23:59Minä haluan että se Suomi jossa asun, myös toimii inhimillisesti ja oikein. Jos ja kun ilmenee sosiaalisia ongelmia, niin toivoisin että tartuttaisiin niihin sen sijaan että ruvettaisiin potkimaan ihmisiä ulos maasta kun eivät sattuneet syntymään täällä. Siis sosiaalipolitiikkaa. Ihan vanhanaikaisesti.Miriam, kiitos..! Minun mielestäni tuohon kommenttiin ei voi vastata kuin yhdellä sanalla, ja se on touché.
Mutta on hyvä että tämäkin ketju on olemassa. Jos ei muuten niin sitä varten että lukija tietää keihin kirjoittajista haluaa tutustua ja keistä pysyä kaukana. Itse olen nyt liian lomatunnelmissa että jaksaisin alkaa vääntää urpojen kanssa, etenkin kun se on lähes aina täysin hyödytöntä. On kuitenkin mukava huomata että järkeviäkin ihmisiä vielä löytyy
Lainaus käyttäjältä: isabella - 11.08.2015, 16:20Mutta on hyvä että tämäkin ketju on olemassa. Jos ei muuten niin sitä varten että lukija tietää keihin kirjoittajista haluaa tutustua ja keistä pysyä kaukana. Itse olen nyt liian lomatunnelmissa että jaksaisin alkaa vääntää urpojen kanssa, etenkin kun se on lähes aina täysin hyödytöntä. On kuitenkin mukava huomata että järkeviäkin ihmisiä vielä löytyy Komppaan, tämä keskustelu todellakin kertoo keneen haluaa tutustua ja keneen ei