Kirjoittaja Aihe: Sessiosuhde - mitä se on?  (Luettu 5765 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Sessiosuhde - mitä se on?
« : 07.08.2015, 23:04 »
Täällä Baarissa käytetään aika usein erilaisia ja eri kokoisia lokeroita, joihin sitten koetetaan saada mahtumaan sen seitsemän sortin suuntausta ja nimikettä. Pohditaan, että ollako masokisti vai pitäisikö kuitenkin sulloutua sub-lokeroon. Onko tarpeeksi Master vai olisiko parempi rastittaa switch. Elääkö 24/7 suhteessa vai tiiviissä sessiosuhteessa tai miten sitä oikein elelee. Liki jokainen kai täällä jollakin tavalla lokeroituu, jos ei muutoin, niin lokeroituu lokeroitumattomaksi.

Olen itse miettinyt paljon tuota termiä sessiosuhde. Itselleni se merkitsee satunnaisia tapaamisia ja jossa usein toinen/molemmat osapuolet ovat tahoillaan varattuja. Sessiosuhteessa en näe paljoa liittymäkohtia arkeen, vaan arki eletään erillään. Ei murehdita maksamattomia laskuja, ei suunnitella yhteisiä kesälomia, ei istuta toisen vieressä päivystyspoliklinikalla, ei tavata yhteisiä ystäviä. Tämä on siis omaa kokemustani sessiosuhteista, niitäkin on varmasti yhtä monenlaisia kuin on niissä suhteissa oleviakin.

Mitä sessiosuhde terminä sinulle merkitsee? Mikä siinä on mielestäsi hyvää ja mikä huonoa? Jos olet tällä hetkellä sinkku, niin toivotko jonakin päivänä olevasi sessiosuhteessa vai 24/7suhteessa vai jossakin näiden välissä?


-katy-

  • Vieras
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #1 : 08.08.2015, 21:54 »
En pahemmin toivo tai odota enää mitään, mutta jos pari ajatusta tuossa sessiosuhteesta.

Eikö kaikki ihmissuhteet ole tavallaan 24/7-suhteita,kun siis toinen ei lakkaa olemasta ja häviä taivaan tuuliin, vaikkei jatkuvasti oltaisi tekemisissä. Eli että on olemassa jokin näkymätön side ko.  henkilöön ja tämä henkilö pysyy sinun muistissa sitten ja mielessäsi, silloin kun ei ole läsnä fyysisesti.
Jos taas sessiosuhde on sellainen, että toista ei ole olemassa edes silloin kun ei olla kasvokkain, niin ei ole meitsi juttu.

Arki on mulle parhautta, "tavalliset, pienet" asiat, tekemiset, juttelu, hiljaaolo yhdessä. Seksi, kinky tai vanilija menee sitten jo utopiaa puolelle, on pelottavaa ja jopa vastenmielistä. Ja joka vaan rikkoo ihmistä.. Tai jotain tohon suuntaan ;D

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2249
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #2 : 09.08.2015, 08:31 »
En ole sessisuhteiden harrastaja, lähinnä sen vuoksi että haluan harrastaa kumppanien kanssa arkisiakin asioita, esim. kävellä käsi kädessä kaupungilla.

Amynsomnia

Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #3 : 09.08.2015, 11:10 »
Mä en mielellään enää nykyisin edes käyttäis mitään sessiosanaa. Jotenkin niin perkuleen ärsyttävä sanana. Olen kokenut monenlaisia "sessiosuhteita" niin hyviä kuin niitä vähän huonompiakin. Kaikesta on jotain arvokasta jäänyt itselleen mukaan ja niitä lämmöllä muistelen. Mulla on muutenkin vierähtänyt tässä tovi kinkyilystä ja nyt kun ensimmäistä kertaa ikinä elämäni aikana olen vapaalla jalalla yksikseni niin toivoisin löytäväni vielä joskus ihan kumppanin jonka kanssa bdsm kulkisi arjessakin ehkä mukana ilman kuitenkaan 24/7 tai miksei niinkin jos löytyy sille potenttiaalia. Mutta ensiksi haluan vain löytää sen jonkun joka tulee ja nappaa.

sweetchild

  • Vieras
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #4 : 09.08.2015, 16:13 »
Minulle sana sessiosuhde tarkoittaa sitä, että tavataan vain sessioinnin (kaamea sana) merkeissä. Siinä ei välttämättä tiedetä toisen elämästä yhtään mitään tai pidetä juuri ollenkaan yhteyttä sessiointien ulkopuolella; ei välttämättä olla edes kiinnostuttu toisen elämästä ollenkaan. Itse en uskoisi pystyväni siihen, sillä D/s-suhteita harrastaakseni minun pitää tuntea se toinen ihminen. Ja tunteakseni se toinen, haluan tietää arkisia asioitakin.

24/7-suhteen taas terminä koen sellaiseksi, missä asutaan sen toisen kanssa yhdessä. Muut ovat sitten näiden välimuotoja.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #5 : 17.08.2015, 11:02 »
Itse näen sessiosuhteen yksinkertaisesti suhteena, jossa tavataan sessioiden merkeissä, mutta ei välttämättä tehdä muuta kuin sessioida. Sessiosuhde on ehkä vähän sama kuin vaniljoilla seksisuhteet (tai miksei kinkyilläkin voisi olla pelkkiä seksisuhteita).

Itse kokisin tuollaisen suhteen, jossa olisi pelkkää sessiointia, ehkä hieman tylsänä. Kaipaan itse myös kaikkea muuta tekemistä sessioinnin tai seksin lisäksi, joten esimerkiksi hengailun tai muun tekemisen yhdistäminen sessiointiin sopisi itselleni paremmin.

isabella

Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #6 : 17.08.2015, 12:33 »
Minulla on ollut erilaisia sessiosuhteita. Yhteistä kaikille vähänkään pidempään jatkuneille on että on oppinut tuntemaan toista. Siis ei vain pervoasioita vaan myös asioita elämästä ja arjesta. Kylmän kliininen sessiointi, jonka yhteydessä ei jutella mistään ei sovi minulle.

Missä sitten menee "tavallisen" ihmissuhteen ja sessiosuhteen raja? Olen nykyisen subini kanssa M/s-suhteessa. Hän kantaa lukittua pantaani aina.Tapaamme jossain määrin myös muissa yhteyksissä kuin sessioidessa (yhteisiä harrastuksia ja ystäviä). Silti kyseessä on mielestäni sessiosuhde vaikka hän on minulle tärkeä ihminen. Me emme jaa toistemme arkea kuin hyvin satunnaisesti ja tapaamme harvakseltaan. Mutta hankalaahan tällaisten asioiden määrittely on.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #7 : 03.03.2019, 13:57 »
--- Mitä sessiosuhde terminä sinulle merkitsee? Mikä siinä on mielestäsi hyvää ja mikä huonoa? Jos olet tällä hetkellä sinkku, niin toivotko jonakin päivänä olevasi sessiosuhteessa vai 24/7suhteessa vai jossakin näiden välissä?

Käytännössä on omassa elämässä näyttänyt siltä, että kun etsii kinkyä seuraa, niin kahvittelun ja tutustumisen kautta voi päätyä sessioimaan ja huomata, että se on niin jees, että siitä muodostuu sessiosuhde. Poimitaan ne olennaisimmat ja parhaimmat palat toisesta  ::) Paitsi että, sen jälkeen tuntuu olevan kärjistetysti kaksi kehityspolkua. Jos ne kuuluisat kemiat eivät riitä, niin se sessiointi voi pysyä jollain kaveritasolla ja olla hauskaa niin kauan kuin on hauskaa. Jos taas kemiat riittävät vähän muuhunkin, niin hupsistaheijaa sitä alkaa tutustua sessiokumppaniinsa enemmän ja enemmän. Enää ei sitten ollakaan suhteessa, joka on vain 100% sessioita alkuineen ja loppuineen.

Eri sessiosuhteeni ovat sisältäneet mm. toisen auttamista sairaana, treffeillä käyntiä, koiran lenkittämistä, käytännön jutuissa auttamista, ystävien näkemistä kinkyn merkeissä ja ei-kinkyn merkeissä, leffojen katselua, kokkaamista, whatsappailua, yökyläilyä, tsemppaamista, työhön liittyviä yhteistyöjuttuja jne. Missä kohtaa itsellä menee sessiosuhteen ja jonkin toisen suhdemääritelmän raja? No enpä tiedä tarkalleen, sillä voin käyttää samasta suhteesta termiä sessiosuhde, fwb-suhde, leikkikaverisuhde, ystävyyssuhde jne. Vähän riippuu missä puhuu ja kenen kanssa ja mikä fiilis sillä hetkellä sattuu olemaan. Tietenkään sessiosuhde ei olisi enää sessiosuhde, mikäli siinä ei tapahtuisi bdsm-sessioita aikoihin.

Hyvää on, jos kyseessä on sessiosuhde. Huonoa on, jos kyseessä on vain sessiosuhde. Jollain määritelmällä olen varmaan sinkku monen silmissä, ja juuri tämän hetken haaveeni on, että olisin tulevaisuudessa jonkinlaisessa valtadynamiikan kinky-parisuhteessa ja sen lisäksi joissain muissa kinky-suhteissa, joissa on pohjana vähintään ystävyys. Itselläni tämä liittyy paljon siihen, että kinky on minulle keino rentoutua ja ilmaista itseäni, ja siten haluan antaa sille suht paljon aikaa elämässäni. Koen, että se on myös tarpeellista, jotta voin hyvin.

Wasabi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 238
  • Galleria
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #8 : 03.03.2019, 20:16 »
Itselleni puhtaat sessiosuhteet ovat sellaisia tuttavuuksia joiden kanssa voi leikkiä/sessioida kinkytapahtumissa. En varsinaisesti etsi pelkkää sessioseuraa, vaan kaipaan kokonaisvaltaisempaa kontaktia, parhaimmillaan kaveruutta ja ystävyyttä. Sellaiset suhteet joissa on läsnä sekä seksuaalinen/ kinky puoli, että platoninen ystävyys ovat itselleni kaikkein tyydyttävimpiä. Viime aikoina olen päätynytkin siihen tulokseen että etsin ystäviä kinkyys edellä, koska jos et pysty suhtautumaan avoimesti ja hyväksyvästi kinkyyteeni, emme todennäköisesti koskaan päädy kovin läheisiksi.

Eli palatakseni sessiosuhteeseen. Nekin voivat olla tyydyttäviä ja mahtava tapa kokea asioita. Itse en ole varma olenko puhtaasti yhdessäkään sessosuhteessa, sillä jos leikin jonkun kanssa, tarvitsen siihen yleensä paljon luottamusta, ja suuri luottamus syventää suhteen omalla kokemuksellani helposti kaveri/ystävätasolle. Hmm. Lopulta määritelmällä ei ole hippuakaan väliä, niin kauan kuin kaikki ovat kartalla siitä mikä on kyseisessä suhteessa ok ja mikä ei.

(Miks mä päädyn aina osallistumaan näihin termienmäärittelyketjuihin, aivot menee solmuun ja sohjoksi :D)

Wasabi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 238
  • Galleria
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #9 : 03.03.2019, 20:35 »
Itselleni puhtaat sessiosuhteet ovat sellaisia tuttavuuksia joiden kanssa voi leikkiä/sessioida kinkytapahtumissa. En varsinaisesti etsi pelkkää sessioseuraa, vaan kaipaan kokonaisvaltaisempaa kontaktia, parhaimmillaan kaveruutta ja ystävyyttä. Sellaiset suhteet joissa on läsnä sekä seksuaalinen/ kinky puoli, että platoninen ystävyys ovat itselleni kaikkein tyydyttävimpiä. Viime aikoina olen päätynytkin siihen tulokseen että etsin ystäviä kinkyys edellä, koska jos et pysty suhtautumaan avoimesti ja hyväksyvästi kinkyyteeni, emme todennäköisesti koskaan päädy kovin läheisiksi.

Eli palatakseni sessiosuhteeseen. Nekin voivat olla tyydyttäviä ja mahtava tapa kokea asioita. Itse en ole varma olenko puhtaasti yhdessäkään sessosuhteessa, sillä jos leikin jonkun kanssa, tarvitsen siihen yleensä paljon luottamusta, ja suuri luottamus syventää suhteen omalla kokemuksellani helposti kaveri/ystävätasolle. Hmm. Lopulta määritelmällä ei ole hippuakaan väliä, niin kauan kuin kaikki ovat kartalla siitä mikä on kyseisessä suhteessa ok ja mikä ei.

(Miks mä päädyn aina osallistumaan näihin termienmäärittelyketjuihin, aivot menee solmuun ja sohjoksi :D)

(Tän perusteella mulla varmaan vaikuttaa olevan ahdas kuva siitä mitä sessiosuhde tarkoittaa, lisään vielä että en ajattele ettei suhdetta voisi kutsua sessiosuhteeksi jos siinä tapahtuu muutakin kuin sessiointia.)

Nyt oon hiljaa  ::)

Gynther

  • Vieras
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #10 : 04.03.2019, 15:00 »
Sessiosuhde tarkoittaa minulle sessioden merkeissä tapahtuvaa kanssakäymistä. Suhde voi alkaa sessiosuhteena, mutta eihän nämä koskaan jää pelkäksi sessiosuhteeksi. Sitä tutustuu toiseen ja suhde laajenee sitten ystävyys ym. suhteiksi.

SpankingDaddy

  • Vieras
Vs: Sessiosuhde - mitä se on?
« Vastaus #11 : 07.03.2019, 10:52 »
Ketjusta löytyy jo hyviä määritelmiä tälle. Minulle sessiosuhde on lähinnä FWB-suhde, jossa leikitään BDSM leikkejä. Kaikki eivät kaikista sanoista pidä, mutta pääasia lienee, että asia ymmärretään ?
Tyypillisesti olen saanut näiden suhteiden kautta myös hyviä ja pitkäaikaisia ystäviä.  Mitä kauemmin tapaillaan ja leikitään yhdessä, sen parempi. Yhden kerran takia ei kannata alkaa säätämään.
Primäärisuhteeseen nämä eivät ystävyydet kuitenkaan kohdallani johda.