Kirjoittaja Aihe: Ystävälistan lajittelu  (Luettu 1672 kertaa)

Suzie

  • Vieras
Ystävälistan lajittelu
« : 30.09.2015, 23:47 »
Profiilinmuokkauksen sivulla kaverit/estolista on toiminto, jolla kaverit saa lajiteltua. Tällä on merkitystä mm. siihen, ketkä ystävistä näkyvät profiilin pääsivulla.

Mulle ei kyllä mitenkään aukene, miten tuo lajittelu toimii. Välillä alimman nimen klikkaus ei tee mitään. Jos klikkaa jotain nimeä, niin se nousee yhden pykälän tai kolme tao kahdeksan pykälää, ja sinne kahdeksan paikkaa korkeammalle nostettu putoaa saman verran alaspäin. Molempia on välillä mahdotonta saada etusivun kuudelle paikalle. Onko tässä oikeasti joku logiikka?


PS. Tarkoitukseni ei ole kuitenkaan teitä rakkaita ystäviäni laittaa paremmuusjärjestykseen, ajattelin vain nostaa ylemmäs ne jotka oikeasti olen livenä tavannut ja ne, joiden kanssa olen enemmänkin jutellut. Varsinaista merkitystä ei ole kuin listan ykkössijalla  :love:  Kolmannesta eteenpäin listan järjestys on melko hallitsematon...

Hermes

  • Vieras
Vs: Ystävälistan lajittelu
« Vastaus #1 : 01.10.2015, 10:33 »
Kaverit -sivulla pitää klikata niitä nuolia sarakkeessa oikealla, ei nimeä, nostaakseen tai laskeakseen jonkun nimeä listalla. Ja kun nimimerkki on noussut tai laskenut, ja jos samaa haluaa jatkaa, siirtyy sille riville klikkaamaan uudestaan, missä nimi nyt on. Eli kyllä siinä on logiikka, se vain ei ole täysin ilmeinen. :)

Suzie

  • Vieras
Vs: Ystävälistan lajittelu
« Vastaus #2 : 01.10.2015, 12:35 »
Toki ymmärsin että nuoli ylös nostaa nimeä ja nuoli alas laskee nimeä alemmas. Kyse oli siitä että klikkaus ylös osoittavaan nuoleen ei vaihda klikkausrivin ja sitä edeltävän rivin paikkaa, vaan saattaa nostaa klikattavaa riviä paljon enemmän ja ennen kaikkea se ei valuta väliin jääneitä rivejä yhtä pykälää alemmas vaan pudotaa sitä ylhäällä ollutta riviä monta sijaa alemmas.


Esimerkki: Jos klikkaan 10. rivin nuolta ylöspäin, olettaisin että 9. ja 10. rivi vaihtavat paikkaa keskenään. Nyt saattaa käydä niin että 5. rivi ja 10. rivi vaihtavat paikkaa keskenään ja rivit 6-9 pysyvät paikallaan.





Hermes

  • Vieras
Vs: Ystävälistan lajittelu
« Vastaus #3 : 01.10.2015, 16:04 »
No jos se noin menee, niin onhan tuo tosiaan melkoisen epäloogista. :D
Pitääpä yrittää saada sama aikaiseksi omassa profiilissa, jos siitä vaikka viisastuisin.