Kirjoittaja Aihe: Pelimiehista, seksismistä....  (Luettu 12348 kertaa)

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #15 : 08.09.2011, 15:46 »

Ohos!  :o Miksi sen irtosuhteita kaipaavan naisen rima olisi yhtään sen matalammalla kuin häitä kaipaavan? Päämäärä on eri eli ei haeta koko elämän kestävää suhdetta, mutta siitä lyhyestä ajastakin haluaa saada hyvän joten ei siihen kuka tahansa killuttimet omaava kelpaa....

Muuten sanoisin, että pelimies on eri mies, pelimiehessä ei ole yhtään mitään vikaa kun asennoituu pelimieheen sellaisena kuin hän on. Naisilla tuntuu olevan jonkinlainen omituinen taipumus yrittää aina muuttaa sitä miestä kenen kanssa sattuvat olemaan tai kuka kiinnostaa...

Pitääköhän mun nyt kommentoida tähän jotain kun olen irtosuhteita harrastava nainen...
Mutta olen Koon kannalla, ei missään nimessä tarkoita sitä että irtosuhteissa olisi rima jotenkin matala tai olematon.
Kyllä minun seksielämä on suoraan sanottuna aika olematonta kun kelpuutan vain irtosuhteita tasokkaan kumppanin kanssa :D
Sinällään pidän näistä "pelimiehistä" koska se nimenomaan toimii irtosuhteissa eikä tartte pelätä että tyyppi jäis perään itkemään...
Kun luin tuon Hesarin jutun niin samaistuin kyllä siinä kuvattuun naistyyppin aika pitkälti. Taidan olla seksistinen, kääk  :o

Queena

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #16 : 08.09.2011, 16:24 »
Tarkoitus ei ollut sanoa että oletan että irtosuhteita harrastavalle naiselle kelpaisi kuka tahansa. Lähinnä yritin sanoa että todennäköisesti kuvatunlaisella pelimiehellä ei ole sen kummempia mahdollisuuksia irtosuhteisiin, kuin muillakaan miehillä jotka aktiivisesti sattuvat seksiä naisilta hakemaan.  Tosiaan kun uudelleen luin juttuni, olin jopa törkeä kun taisin mainita helppo nakki kuvauksenkin. Pahoittelen. En oikein itse harrrasta irtosuhteita joten ehkä mun ei pitäisi asiaa irtosuhde näkökulmasta silleen kommentoidakkaan.

Smooth

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #17 : 08.09.2011, 17:21 »
Minä kyllä ymmärrän pelimiehet ja -naiset.
Ei kaikista ole sitoutumaan ja pelimiehena (-naisena) oleminen tarkoita sumeilematonta vastapuolen hyväksikäyttöä tyylin Auervaara.

Pelimies voi olla tosimies tai sitten ei. Voi olla pellekin. Pelle pelimies on kyllä melko huvittava otus. Mutta älykäs pelimies...hmm..voisi olla upea leikkikaveri...kissa ja hiirileikkiin...kumpi kisu kumpi hiiri...

Satavarmasti olen seksistinen tyyppi minäkin. 
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 21:36 kirjoittanut Smooth »

swan

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #18 : 08.09.2011, 18:21 »
Minusta on reilua, että jos pelataan, niin avoimin kortein eli ei anneta ymmärtää mitään muuta, mitä ollaan hakemassa. Puolin ja toisin siis.

Itselleni peli-ihminen tosiaan tuo ikäviä mielikuvia, kuten epärehellinen, laskelmoiva,itsekäs ja ennenkaikkea hyväksikäyttäjä. Mulla on varmaaankin vanhanaikainen ja päivittämätön käsitys peli-ihmisestä ja nyt aika päivittää sitä.

Sitkeästi tuntuu elävän ihmisten kertomukset pettäjistä ja jättäjistä, mutta ainahan on syytä katsoa itsekin peiliin, jos toistuvasti on tilanteessa, jossa kokee tulleensa hyväksikäytetyksi tai olevansa aina uhri.

Olen kyllä tavannut Pelurin, joka ei suinkaan ollut rehellinen vaan aivan päinvastoin ja se oli todella hyvä opetus.
Patologinen valehtelija on todella taitava, ehkä oppinut pakostikin siihen jo lapsesta lähtien.
No, täytyy osata erottaa nyt  sairas ihminen ja terveempi.

Tai niinkin, että otetaan toiselta se mitä saadaan, oli se sitten mitä hyvänsä, miten hyvänsä ja lopputulos millainen tahansa. Kaikki voittaa..

Rubenstein

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 16
  • Luotettava täyspervo
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #19 : 08.09.2011, 23:27 »
Ei kaikista ole sitoutumaan ja pelimiehena (-naisena) oleminen tarkoita sumeilematonta vastapuolen hyväksikäyttöä tyylin Auervaara.

Komppaan tätä. Siunatuissa liitoissa on häikäilemätöntä hyväksikäyttöä, eikä irtosuhteissa loikkiminen tee kenestäkään sinällään pahaa.

Tämän ketjun aiempaan viestiin viitaten; ei naisten iskeminen koskaan helppoa ole, miesnäkökulmasta. Se saattaa kanssasisarista näyttää siltä, mutta se johtuu vain siitä, että mies on opetellut sitä satoja tai tuhansia kertoja ja tunteja.
Miehistä kaikkein komein kymmenesosa saa irtosuhteita ehkä kohtuullisella vaivalla. Me kaikki loput teemme niiiden eteen rutosti työtä :)

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #20 : 09.09.2011, 00:03 »
njuup eipä ole kaikki pelimiehet pahuuden ruumiillistumia, mutta paremmin meillä kaikilla menee kun opettelemme tunnistamaan sosiopaatit keskuudestamme ettemme edes vahingossa erehtyisi odottamaan että he olisivat tai koskaan tulisivat olemaan kykeneväisiä omatuntoon, empatiaan tai aitoon välittämiseen.  :P

Norja

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #21 : 09.09.2011, 11:33 »
Mä olen niin tavattoman laiska lukemaan pitkiä ketjuja ja en luota tieteeseen enkä tilastoihin. Lähinnä mua taas kiinnostaa se että ihmiset ilmoittautuvat seksisteiksi. Muistaakseni seksismi puhtaimmillaan tarkoittaa miespuolisella henkilöllä sitä että hän jostain syystä pitää itseään arvokkaampana kuin toinen (ei siis vastakkainen) sukupuoli. Naisilla siis päinvastoin. lähinnä mua jäi taas tässä kiinnostamaan se, että millä perusteella nainen voi olla seksisti kun esim. raamatun Korinttilaiskirjeessä kuvattuihin seikkoihin (mm. miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, mies on Jumalan kuva, mies on naisen pää jne.) ei voi vedota. Mihin nainen voi vedota väittäessään olevansa miestä arvokkaampi? Nyt ei ihan heti tuu mieleen mitään mutta joku varmaan taas kertoo. >:D

Tämä nyt taas täältä tähän ja jään odottamaan vastauksia mielenkiinnolla... ;)

ursa

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #22 : 09.09.2011, 13:40 »
"Aina luotettava ja asiallinen" julkaisu Daily Mail kirjoittaa neurotieteilijöistä Ogi Ogas and Sai Gaddam,  jotka analysoivat puoli miljardia seksuaalista fantasiaa, preferenssiä ja käytäntöä. Neurotieteilijät tulivat siihen johtopäätökseen, että naisista on aikojen alusta ollut kiihottavaa, jos saavat alistua seksuaalisesti.  Tutkijoiden mukaan aloitteellinen ja dominoiva kumppani on useimpien naisten mielestä seksuaalisti kiihottavampi ja herättää naisten seksuaalisen libidon paljon paremmin kuin ns. herrasmiesmäiset otteet. Tämä on luontaista käyttäymisperintöä luolamiesten ja -naisten ajoista asti. :D

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että suorapuheinen  "juu Jane, mii Tarsan, wii kou mai ruum nau"-tyylinen iskurepliikki toimisi tänä päivänä hyvin missään päin maailmaa.

Tutkijoiden mukaan tämä on luonnollista käyttäytymistä myös muilla nisäkkäillä. Tutkijat olivat testanneet käyttäytymistä rottakokeilla.  ???

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1394595/Has-equality-destroyed-sex-life-A-controversial-book-claims-feminism-rise-new-men-killed-womens-libidos-.html

Tämä ei ole ristiriidassa sen kanssa, että muuten (mm. sosiaalisesti, taloudellisesti ja politiikassa) nykypäivän länsimaiset naiset haluavat olla vähintään tasa-arvoisia miesten kanssa.

'Feminism is about social, economic and political equity, and is independent of what turns someone on in a bedroom or a fantasy.’

There is plenty of evidence to counter the claims made by Ogas and Gaddam. One major study, involving 27,500 people conducted in 29 countries by the University of Chicago, showed that men and women aged 40-plus reported less satisfaction with the quality of their sex lives in countries where men have a dominant status over women, such as the Middle East.

This is a view echoed by Phillip Hodson: ‘There is no reason why each of you can’t be sometimes dominant, sometimes neutral, sometimes submissive. What makes for successful long-term sexual relationships is that you can surprise and delight one another.’

On hyvin ymmärrettävää seksistinen pelaaminen tuo myös naisille vielä oman lisäkiihotuksensa ja stimuloi libidoa , jos sellaisesta tykkää.  ;)

Kysymys ei ole niinkään ylemmyden tunteista kuin sukupuolivietistä. Myös naisilla saattaa libido viedä joskus voiton järjestä ja "moraalista".  >:D
« Viimeksi muokattu: 09.09.2011, 14:09 kirjoittanut ursa »

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #23 : 09.09.2011, 14:00 »
Niin jotenkin minäkin yhdistän tähän pelimiesmeininkiin enemmänkin viehätyksen "seksuaalisen objektifikaation" kuin noihin seksismin paremmuuden ja huonommuuden käsitteisiin.

Mutta siis kyllähän pelimies pyrkii korostamaan "miehisiä" atribuuttejaan: itsevarmuutta, määrätietoisuutta, aloitteentekoa, "hyökkäävämpää" seksuaalisuutta. ja tässä yhteydessä kai "seksistinen nainen" on juurikin tuollainen joka nauttii sitä että tekee itsestään seksuaalisen objektin ja on vastavuoroisesti omassa sukupuoliroolissaan, miten sen sitten määritteleekään: näyttää kauniilta ja on vietävissä...  ???

Eihän tämä kummastakaan parempaa tai huonompaa tee, kulttuurihan nuo sukupuoliroolit on meille keinotekoisesti luonut hyvin pitkälti. että miten tuon nyt sitten ottaa...

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #24 : 09.09.2011, 14:38 »
Kumoaako se, että on pelimies jotenkin sen, että voisi olla myös herrasmies. No tietty pelimies käyttää herrasmiehen keinoja, jos huomaa, että se toimii. Olen itse enemmänkin herrasmies ja olen joskus saanutkin enkä ihan pelkästään säälistä. En ole mikään pelimies, mutta nautiskelijaksi on haukuttu tai ainakin sanottu. Hiljaisissa vesissä ne kalatkin tai jotain sinne päin.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #25 : 10.09.2011, 19:02 »
Jotenkin hämärä käsite koko "pelimies". Mikä se semmoinen ylipäätään on? Mies jolla on paljon partnereita? Mies jonka suhteet ovat lyhytkestoisia? Mies joka on hyvä pokaamaan? Mies joka kusettaa naisia saadakseen pesää?

camelot

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #26 : 10.09.2011, 20:00 »
No en kyllä sanois Laasasen kirjoitelmia mielenkiintoiseksi, en ainakaan suosittele ottamaan tosissaan. Tai mielenkiintoisia joo, mut ehkä enemmän mielenterveyden näkökulmasta.

Vähän samoilla linjoilla. Ja joo tosiaan toihan on blogi, ei artikkeli. Laasasen jutuista tuskin artikkelia kukaan saisi aikaan :D

Tuota mieltä olen itsekin ollut ja huolestuttavaa tässä on se että Laasanen on kirjoittanut näistä ajatuksistaan ihan gradun Jyväskylän Yliopistoon. Tuosta kuultuani meni kyllä korkeakoulujen arvostus vähän uusiksi... https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11575/URN_NBN_fi_jyu-2007355.pdf Tuossa lauantailukemiseksi!

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #27 : 10.09.2011, 20:22 »
Ainahan yliopistoissa on tehty nollagraduja ja nollatutkimuksia. Ei noita pidä mennä ottamaan liian tosissaan. Varsinkin humanistiset ja yhteiskunnalliset aiheet ovat siitä hankalia, kun kuka tahansa voi esittää lähes mitä tahansa mielipiteitä, ja tarjota niihin perusteluita, ilman että niitä voidaan suoranaisesti näyttää vääriksikään.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #28 : 11.09.2011, 08:51 »
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11575/URN_NBN_fi_jyu-2007355.pdf Tuossa lauantailukemiseksi!

Varsin hyvää lauantai tai sunnuntailukemista. Tosin kritiikin kanssa tietysti.

Heti alusta löysin lauseen, joka mielestäni sopii Bdsmsuhde-koukuttamiseen. Sekä myös pelimies/nainen-aiheeseen. Valta on valttia sekä hyvässä että pahassa.

Vähemmän
kiinnostuksen periaatteella tarkoitetaan sitä, että sillä henkilöllä, joka on kiinnostunut
suhteesta vähemmän, on hallussaan enemmän valtaa.

Smooth

  • Vieras
Vs: Pelimiehista, seksismistä....
« Vastaus #29 : 11.09.2011, 09:06 »
Vähemmän
kiinnostuksen periaatteella tarkoitetaan sitä, että sillä henkilöllä, joka on kiinnostunut
suhteesta vähemmän, on hallussaan enemmän valtaa.


Tämä on kyllä niin totta.
Ja ajattelen että melko suuri osa D/s suhteista juuri sillä pelaakin...