Kirjoittaja Aihe: Kysymys SADISTEILLE lähinnä  (Luettu 37245 kertaa)

nagor

Vs: Kysymys SADISTEILLE lähinnä
« Vastaus #165 : 15.03.2016, 23:16 »

No tää näyttääki olevan vähän hankala aihe jopa tälläsellä foorumilla, ehkä jätän nää pohdinnat suosiolla sikseen  :o

Tässä ketjussa osa selvistä sadisteista yrittää puhdistaa omaatuntoaan ja tehdä itsestään parempia kuin ovatkaan, käymällä metakeskustelua, sekä mainitsemalla aina sivulauseessa oman erinomaisen inhimillisen tapansa toimia. Epäilyttävä tapa toimia, kerrassaan.

IKRM

Siltä se minustakin vähän vaikuttaa, tuntuu että jotkut eivät ole sinuja oman itsensä kanssa siinä määrin kuin kenties kuvittelevat. Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, ei omaatuntoa tarvitse enää puhdistaa jatkuvasti. Kannattaa toimia omien arvojensa mukaan, mutta mikäli oma arvomaailma aiheuttaa huonoa omaatuntoa, kannattaa sitä ehkä hieman justeerata. En usko että voimme muuttaa luontoamme, mutta voimme muuttaa tapaamme ajatella ja suhtautua asioihin.

sandy

  • Vieras
Vs: Kysymys SADISTEILLE lähinnä
« Vastaus #166 : 15.03.2016, 23:48 »

Tässä ketjussa osa selvistä sadisteista yrittää puhdistaa omaatuntoaan ja tehdä itsestään parempia kuin ovatkaan, käymällä metakeskustelua, sekä mainitsemalla aina sivulauseessa oman erinomaisen inhimillisen tapansa toimia. Epäilyttävä tapa toimia, kerrassaan.

IKRM

Siltä se minustakin vähän vaikuttaa, tuntuu että jotkut eivät ole sinuja oman itsensä kanssa siinä määrin kuin kenties kuvittelevat. Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, ei omaatuntoa tarvitse enää puhdistaa jatkuvasti. Kannattaa toimia omien arvojensa mukaan, mutta mikäli oma arvomaailma aiheuttaa huonoa omaatuntoa, kannattaa sitä ehkä hieman justeerata. En usko että voimme muuttaa luontoamme, mutta voimme muuttaa tapaamme ajatella ja suhtautua asioihin.

Olen IKRMin kanssa samaa mieltä tuosta metakeskustelusta. Vielä enemmän hämmästelen ihmistä joka tulee kinkypalstalle avautumaan omasta persoonastaan tyylillä te olette kinky-muka-sadisteja ja minä olen ihan oikea sadisti. Onkohan palstan valinnassa joku mennyt pieleen jos kokee tarvetta käyttää muista palstallaolijoista nimitystä "te olette"

nagor

Vs: Kysymys SADISTEILLE lähinnä
« Vastaus #167 : 16.03.2016, 00:17 »

Tässä ketjussa osa selvistä sadisteista yrittää puhdistaa omaatuntoaan ja tehdä itsestään parempia kuin ovatkaan, käymällä metakeskustelua, sekä mainitsemalla aina sivulauseessa oman erinomaisen inhimillisen tapansa toimia. Epäilyttävä tapa toimia, kerrassaan.

IKRM

Siltä se minustakin vähän vaikuttaa, tuntuu että jotkut eivät ole sinuja oman itsensä kanssa siinä määrin kuin kenties kuvittelevat. Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, ei omaatuntoa tarvitse enää puhdistaa jatkuvasti. Kannattaa toimia omien arvojensa mukaan, mutta mikäli oma arvomaailma aiheuttaa huonoa omaatuntoa, kannattaa sitä ehkä hieman justeerata. En usko että voimme muuttaa luontoamme, mutta voimme muuttaa tapaamme ajatella ja suhtautua asioihin.

Olen IKRMin kanssa samaa mieltä tuosta metakeskustelusta. Vielä enemmän hämmästelen ihmistä joka tulee kinkypalstalle avautumaan omasta persoonastaan tyylillä te olette kinky-muka-sadisteja ja minä olen ihan oikea sadisti. Onkohan palstan valinnassa joku mennyt pieleen jos kokee tarvetta käyttää muista palstallaolijoista nimitystä "te olette"

Niin se on aika jännä ilmiö, täytyy myöntää. Ehkä se johtuu siitä että olemme jokainen hieman erilaisia kuitenkin? En tosin ole aivan varma keiden kirjoituksiin tässä nimenomaisesti viittaat, mutta joskushan argumentointi edellyttää vastakkainasettelua ja voi olla ilmaisullinen keino. Voihan hypoteettinen kirjoittaja kokea että yhteisö elää henkisessä stagnaatiossa ja pyrkiä siten korostamaan omaa riippumattomuuttaan yhteisön laumakeskeisestä ajattelutavasta? Ehkä hän ylimielisyydessään kokee voivansa tuoda uusia näkökulmia keskusteluun joka on mielestään jumiutunut samojen asioiden toistoon ja kapea-alaiseen tarkastelunäkökulmaan? Tai ehkä hän haluaa provosoida? Vaikea sanoa, varmasti hänkin lopulta tarkoittaa hyvää?

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Kysymys SADISTEILLE lähinnä
« Vastaus #168 : 16.03.2016, 06:58 »
No tää näyttääki olevan vähän hankala aihe jopa tälläsellä foorumilla, ehkä jätän nää pohdinnat suosiolla sikseen  :o
Varmasti on muitakin, jotka ajattelevat samansuuntaisesti kuin sinä (ainakin osasta harjoittamastaan sadomasokistisesta toiminnasta), mutta eivät osallistu keskusteluun. Koska en ole sadisti, en itsekään osallistu tähän ketjuun enempää.

Hei Feird: samaa sanon ku submit.
Tiedän, myös täällä baarissa, olevia jotka ajattlevat tavallasi. Sellaisia jotka ovat sellaisessa suhteessa joka on joko palvelustyyppinen, tai sessioita joissa dominoiva ei riisu, eikä fyysistä kontaktia muuten kuin piiskauksen yms.etc. muodossa ole.
Kuten sanottu, skaala on laaja, jokainen tehköön omat ratkaisunsa omien tarpeidensa ja suhteidensa mukaan.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysymys SADISTEILLE lähinnä
« Vastaus #169 : 16.03.2016, 12:08 »
Tässä nyt ollaan asian ytimessä. Yhteinen sopimus. Sillä voi kattaa kaiken mahdollisen, mukaanlukien rankankin käytön ja esineellistämisen. Tässä on kuitenkin puhuttu, että sadisti ei halua tuottaa masokistille nautintoa, vaikka masokisti sitä toivoisi. Tällöin mielestäni mennään siihen, että masokistin tunteilla ja haluilla ei ole väliä. Ihminen, jonka mielestä toisen ihmisen tunteilla ja haluilla ei ole väliä session aikana (ilman, että siitä on erikseen sovittu), ei ole sadisti vaan hyväksikäyttäjä. Jos nyt näin rautalangasta vääntää. :P Tämä on väitteeni ja pitäydyn siinä.

Jos sub siis kikkailee itselleen sopimuksen jostain haluamastaan vaikkapa kiristämällä masteriaan jättämisellä, master jättää sovitun noudattamatta, koska ei vaan kykene/huvita/vituttaa, niin tämän mukaan master on sitten hyväksikäyttäjä.

IKRM

Xpyx

  • Vieras
Vs: Kysymys SADISTEILLE lähinnä
« Vastaus #170 : 16.03.2016, 19:02 »
Mulla on kaksijakoinen suhtautuminen. Toisaalta nautin kivun katsomisesta ja tuottamisesta, kun tiedän toisen nauttivan siitä. Toisaalta on erityisen miellyttävää satuttaa jotakuta, joka EI kivusta nauti, mutta joka vastaanottaa sitä muista syistä. Molempi parempi, siis. Mieluummin ehkä ei hirveää masokistia, vaan jotakin muuta, mutta kyllä mä eniten nautin vaan siitä kun ihmiset nauttii.