Kirjoittaja Aihe: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?  (Luettu 41282 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #240 : 29.01.2016, 20:08 »
Mitäs olette mieltä tuosta Teemu Selänne-härdellistä?

Tuo vain vahvistaa ajatustani,että maltillisesti ei saa asioista puhua, eikä varsinkaan tietyistä asioista epäkohtineen. Jos mä vaikka sanon olevani suomalainen ja arvostan monia asioita Suomessa, se on jo lähellä sitä, että rasisti. Olen tosin saanut liudan nimityksiä monesta muustakin asiasta- mutta jos Teemu ei saisi osallistua keskusteluun, kuinka joku kammiovärinä saisi  :))

Ymmärrän senkin, että media ja iltapäivälehdet elää siiitä, että säätiedotuksistakin tehdään suurta viihdettä ja suurta kohua. Vain ääripäät herättää jotain tunteita ja ajatuksia, pitää plla sitä hooceetä kaikki, muuten ei.

submit

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #241 : 29.01.2016, 20:21 »
Kyllä on maailma ja Suomen ilmapiiri muuttunut melko nopeasti. Eihän nykyään kannata edes sanoa, että on isänmaallinen. Hyvin helposti sekin väännetään rasistiseksi tai muuten vain olet mielipiteiltäsi epäilyttävä tahi vähintäänkin sivistymätön.

onez

Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #242 : 29.01.2016, 21:00 »
Vastaan tohon otsikkoon, en jaksa tänään lukea koko ketjua tänään.. sori :).

Oon kai.. noh, mitähän mä oon..?

Suvaitsevainen kai. Miksi pitää valita kahden ääripään välillä? Mun mielestä rajat pitäis laittaa kiinni akuutin turvallisuus uhan takia. Kolmas maailman sota on ehkä alkamaisillaan/käynnissä, nyt ei voi olla liian naiivi. Hallittu maahanmuutto on ihan ok, tänne tarvitaan lisää työväkeä kun ihmiset vanhenee. Mutta nyt se homma ei ole hallinnassa.

Ei tohon oikein ole mustavalkoista vastausta... jos kyseessä siis oli tää pakolaiskriisi mitä tällä ketjulla haettiin.

Vaikea kysymys.

Se Teemu Selänteen härdelli on malli esimerkki siitä naurettavuuden tasosta missä tällä hetkellä Suomessa mennään. WTF.. oikeesti. Voiko mustavalkoisemmaks asiat enää mennä??

Glori

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #243 : 29.01.2016, 21:05 »
Ketju on keväältä 2013, ei siis liittynyt mitenkään nykyiseen pakolaistilanteeseen. Tässä alkuperäinen avaus.

Ei pitäisi juttunurkassakaan jutella, kun saa siellä kimmokeita aloittaa aihe.

En tiennyt,että jotkut muutkin suhtautuvat suvaitsevuuteen ristiriitaisin asentein.

Itse tosin olen enempi punaniska ja junttura, en vaan siedä sokeaa hyväksymistä tai hehkutusta muotitermeistä-

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suvaitsevaisuus

Tarkoittaako kinkyys automaattisesti "kaikkea voi kokeilla edes kerran" tai mikä vaan käypi? ..

onez

Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #244 : 29.01.2016, 21:12 »
Ah ja oops.

Kiitos :).

Maaria

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #245 : 29.01.2016, 21:37 »
Olen itse isänmaallinen. Arvostan suomea ja suomalaisuutta korkealle. Ja puhun tästä avoimesti. Samalla teen vapaaehtoistyötä maahanmuuttajien parissa ja koen tarvetta ja halua auttaa hädässä olevia. Puhun tästäkin avoimesti.

Minua ei ole koskaan leimattu rasistiksi eikä yltiösuvakiksi. En koe minkään some-kirjoituksen haukkuvan minua henkilökohtaisesti enkä koe, ettenkö voisi ilmaista oikeastaan ihan missä tahansa juuri sitä mielipidettä, mikä minulla on.

Että voisiko olla jotain tekemistä sen kanssa, miten tulkitsee ihmisten ajatuksia tai miten ulosantaa ajatuksiansa.

-katy-

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #246 : 29.01.2016, 22:17 »

Että voisiko olla jotain tekemistä sen kanssa, miten tulkitsee ihmisten ajatuksia tai miten ulosantaa ajatuksiansa.

Kyllä. Erittäin usein olisi ollut syytä hioa tekstiänsä viikon ajan, ennen kuin sen viimein laskee eetteriin  :P

Tuohon aloitukseen:

Kyllä mä olin jo jonkin aikaa tuossa liki kolme vuotta sitten tuumaillut ja kuupoillut, että mitä se puhe suvaitsevaisuudesta pitää sisällään-
« Viimeksi muokattu: 30.01.2016, 18:30 kirjoittanut Kammiovärinä »

submit

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #247 : 29.01.2016, 22:21 »

Että voisiko olla jotain tekemistä sen kanssa, miten tulkitsee ihmisten ajatuksia tai miten ulosantaa ajatuksiansa.

Ihan varmasti juuri näin on ja kaikki eivät onnistu tuossa sanojen sopivasti asettelussa. Ajatusten tulkinta onkin vielä se pykälää vaikeampi juttu ;)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #248 : 30.01.2016, 09:21 »
Jännä, miten tästä on tullut maahanmuuttokeskustelu. Itse luulin että oli tarkoitus keskustella suvaitsevaisuudesta erilaisia seksuaalisia ja sukupuolisia suuntauksia kohtaan. Kyllähän meissä kinkyissäkin on esim. homofoobikoita ja tyyppejä, jotka vihaavat tiettyjä fetisistejä ilman järkevää syytä.

Itsellä ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan. Pidän ainoastaan vääränä sitä suomalaisten poliitikkojen ehdottelua, että työttömiä työllistettäessä maahanmuuttajien pitäisi olla etusijalla. Mielestäni ensisijaisena pitäisi työllistää henkilö, jolla on tehtävään sopivin osaaminen, koulutus ja työhistoria, olipa hän syntyperäinen suomalainen tai ei. Tottakai maahanmuuttajille pitää tarjota mahdollisuus kouluttautua ammatteihin. Antaisivat siis mielummin ylimäräistä rahaa koulutuspaikkojen lisäämiseen, kuin siihen että syntyperäisiä suomalaisia syrjittäisiin työnhaussa.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2016, 09:41 kirjoittanut Kettu vinossa »

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #249 : 02.02.2016, 10:51 »
Olipa kinkeripiiri mikä tahansa, lopputulema on aina loppujen lopuksi sama. Ollaan mukamas avoimia ja jokainen saa olla millainen vain. Vaan auta armias, jos jonkun pää nousee massan yläpuolelle, niin alkaa armoton itku ja hammasten kiristely. "Tuollainen on VÄÄRIN. Ei NOIN pidä tehdä. Ei NOIN saa sanoa. Nyt meidät kaikki LEIMATAAN!"

Samaa paskaa piireistä riippumatta.

Mini-piip

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #250 : 03.02.2016, 00:51 »
"Tuollainen on VÄÄRIN. Ei NOIN pidä tehdä. Ei NOIN saa sanoa. Nyt meidät kaikki LEIMATAAN!"
Samaa paskaa piireistä riippumatta.

Vaikkei mulla oikeastaan hirveesti kinkypiireistä vielä oo kokemusta niin pakko allekirjoittaa ylläoleva :D Pätee todellakin kaikkiin pienempiin piireihin joissa ollut mukana...