Kirjoittaja Aihe: Eläimellistä menoa  (Luettu 18176 kertaa)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #45 : 04.02.2016, 14:25 »
Mä olen ihan mielenkiinnolla seurannut keskustelua. Avaus käsitti kinkyyn liittyvän "alkukantaisuuden", ja siitä on jo rönsyilty, mikä on hienoa. :)

Sanoissa on se huono puoli, että ne tarkoittaa hiukan eri asioita eri ihmisille. Käsitteillä on omat vivahteensa. Alkukantainen on hieno sana kuvaamaan primal-playta. Minun tapauksessani liitän myös sanan eläimellinen omaan primal-puoleeni.

Ihminen on eläin. Nisäkäs. Nykyisin ihminen joutuu hillitsemään, työntämään syrjään eläimelliset reaktionsa. Tosin, jotain tulee vielä läpi. Esimerkiksi, aivomme on ohjelmoitu aikojen alussa etsimään ruokaa, jossa on paljon energiaa. Nykyisinhän se ei ole ainakaan länsimaissa tarpeellista. Näkisin, että omalla kohdallani alkukantaisuus seksissä on tapa päästää irti kunnolla ja mennä vaiston varassa. Antaa happea sille Naaraalle. Toki mielenkiintoista on se, että kipinä juuri tuolla alkukantaisella puolella iskee juuri toisen Naaraan kanssa.

Tänään on kroppa ja näköjään aivotkin jumissa. Ei osaa selittää nyt paremmin.

Mutta hienoa että keskustellaan, vaikka stoge-höppänäpöppänä tuolla jotain paskanjauhannasta huutelikin.  ;D

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #46 : 04.02.2016, 14:38 »
..mitä enempi tätäkin ketjua lukee.. tulee fiilis että "oma seksuaalisuus ja sen harrastamisen muodot" - täyttäisivät osin moisen primal-focuksen..?! No, mulla ei ole tarvetta lokeroida itseäni tähänkään.. Tyydyn toteuttamaan seksin saralla omaa halua.. tiedä sitten tulkitsevatko "primal-ihmiset" aktin jossa dominoiva on top ja subi, bottom -omakseen?!
Entä, eikö toiminta täytä primal-tunnusmerkistöä jos dominoiva haluaakin toteuttaa subinsa toiveita ja tarpeita saaden osan nautinnostaan näin, toisen kautta?!
Tulee vaan mieleen mitä se "sellainen seksi sitten on missä ei mennä vaistojen, ym. ohjaamina..? Tai kuka ja miksi joku harrastaisi jotain muuta..ts. "näyttelisi kumppaninsa kanssa seksiaktia".. vai mistä on kyse... mmmm ??

- epätietoinen primal joka ei harrasta enää lainkaan "vaniljaa" parisuhteessaan

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #47 : 04.02.2016, 14:44 »
Kappas, Pulse ehti ennen....mutta komppailen kanssa tuota "Tulee vaan mieleen mitä se "sellainen seksi sitten on missä ei mennä vaistojen, ym. ohjaamina..? Tai kuka ja miksi joku harrastaisi jotain muuta..ts. "näyttelisi kumppaninsa kanssa seksiaktia".. vai mistä on kyse... mmmm ??"

Sitten vielä sellainen lisäys kun kerran tätä primal-termiä käytetään, niin sehän liittyy tällaiseen:
http://www.primaltherapy.com/what-is-primal-therapy.php
http://primals.org/

(sen enempää menemättä psykoterapian tai -analyysin setvimiseen, tai edes tuon koulukunnan, mutta sieltä löytyy juuri tällaista: http://www.primal-page.com/wolf.htm)

(Vaihdoin informatiivisemman, ja heh, alkuperäisemmän linkin.)
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 15:06 kirjoittanut Chmlnidae »

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #48 : 04.02.2016, 14:53 »
Primal-play minulle on käytännössä sessio, jossa ulkoisilla puitteilla (tila, vaatetus,lelut) ei ole merkitystä. Yleensä sessiokin syttyy itsestään. Sitä ei suunnitella. Ei pahemmin käytetä kahleita. Ei muutakaan rekvisiittaa. Kommunikointi on äännähdyksiä, kosketuksia, kehonkieltä. D\s:llä ei ole mitään tekemistä mun primal-leikkien kanssa. Enemmänkin on saalis ja saalistaja.

Minulle on se ja sama, miten muut määrittelevät oman primal-playnsa. 

Muoks. Pieni lisäys

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #49 : 04.02.2016, 15:31 »
Otamme ne "roolit", jotka tilanteessa tulevat luonnostaan. Teemme sitä, mitä tilanne tuo esiin.

Eli, eikö Master tai/ja sub voi olla "primal".. jos luonnostaan roolit eivät keskenleikin vaihdu..?
Eikö voisi väittää että Master joka ei ole switch tai subi, se Masterius tulee luonnostaan..?! vai onko tässäkin "hieno ideologia - primalina minä olen mitä vain" !?, poly,nainen,mies,homo,lesbo,sadisti,maso,nymfo,raiskari tai vaikka lapseen sekaantuja saaden mandaatin "esittää tiettyä animaalista roolia.."?!  Onko sellainen enää alkukantaista, vtai miksi täämä pitäisi luokitella alkukantaiseksi, hmm
Aloin miettimään, olenko koskaan harrastanut sellaista seksiä, jossa  "en tekisi tai toimisi tilanteen esiin tuomin keinoin...?!? Esim. kuinka monasti olen harrastanut seksiaktia samalla tavalla kuin joskus ennen...?! ( nyt ollaan oltu kohta vuos kimpassa, lyön vetoa ettei subini muista koska olisi ollut aktia joka toistaisi mitään kaavaa, asentoa, sidontaa, tms. hän olisi varma tai tietäisi mitä/ miten tapahtuu seuraavaksi.  ;) ok, slingissä hän usein saa sentään maata sellään "tutussa tilassa" ja tietää toki että jos tulee kyrpää se tulee tietystä suunnasta... ;)
nim. mun mielestä nää lokerot on vaan  "turhaa hifistelyä" ja egoboostia... ;//
Entä millaista on se "ei primal seksi" jota kolumnisti harrastelee primalin ulkopuolla? Tylsää, kaavamaista ja tuttuja asentoja..? Miksi ylipäätään harrastaa muuta kuin primal-juttuja, jos suuresti nauttii ja arvostaa tätä eläimellistä puoltaan.. eikö sitä voisi sitten tuoda kaikkiin suhteisiinsa kumppaneista riippumatta? Pidätteletkö tunteitasi muissa suhteissa?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 15:53 kirjoittanut Pulseproto »

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #50 : 04.02.2016, 15:54 »
Puhuin vain ja ainoastaan omasta puolestani. Minun primal-play ei sisällä D\s:ää. 

Rooleista; toiset ihmiset ovat luonnostaan dominoivimpia kuin toiset. Toiset alistuvaisempia. Usein dominoiva ihminen (enkä nyt tarkoita BDSM-kontekstissa välttämättä) peittelee jotain dominoivuudellaan. Alistuvalle taas alistuvuus on selviytymismekanismi (tämä ei ole mitenkään liitännäinen BDSM:ään).

Minä koen, että D\s:ssä on olemassa roolit, joihin suhteen osapuolet haluavat mennä. Se on TARVE. Primalissa ei ole sinänsä selkeitä rooleja minulle. Voin alistua, tai voin vähän alistaakin. Primal-sessio on muuttuva, kehittyvä, elävä, roolit eivät ole staattiset. Näin siis minulla.

Ps. Pedofilialla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ primal-playn kanssa. Heikko provo. Toivottavasti tiedät itsekin sen, että BDSM ei anna oikeutta tehdä mitä tahansa. Primalissa kuten muussakin kinkyilyssä on aina ytimessä konsensiaalisuus. 

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #51 : 04.02.2016, 16:03 »
Minä nautin erittäin paljon muustakin seksielämästäni, kiitos vaan. Se ei ole yhtään vähemmän aidompaa kuin primal-puoli. Se on opettavaista, nautinnollista, upeaa.

Muuta en kerro, koska minun kinkyilyni eivät kuulu pätkääkään sinulle pulse. Ei ole halua eikä tarvetta hehkutella kenellekään mitä kaikkea olen kokenut. Ja hän, jonka kanssa D\s on se juttu voi kyllä kertoa, etten pidättele tunteitani. Ja jos pidättelenkin, hän huomaa sen ja laittaa minut kyllä avautumaan niistä.  :love:

Muoks. Ajatus selkeämmäksi
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 21:04 kirjoittanut Ms. M »

-katy-

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #52 : 04.02.2016, 20:05 »
Tuli tuosta suhteiden kestävyydestä mieleen:  http://tilastokeskus.fi/til/ssaaty/2014/ssaaty_2014_2015-04-21_tie_001_fi.html
Vuonna 2014
Lainaus
Avioeroon päättyi 13 682 avioliittoa,

Eli sehän se vasta primaalia taitaisi olla, jos ihmiset jaksaisivat vielä liiton loppuvaiheissa kokeilla eläimellisesti,että onko mitään mahdollisuuksia.(Luonnostaan tietysti voi olla aika intensiivisiä riitoja, I assume) Toisaalta, onko se jokin arvo, että liitot kestävät ikuisesti. Itse arvostan kyllä kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä,sitä ettei heti anneta periksi- Onko se sitten eläimellistä vai ihan vanilijaa en osaa sanoa. Lyhyemmät suhteet vastaan pitkäaikaiset- ei oikeastaan pahemmin kokemuksia, mutta veri vetää vieläkin kestävään kehitykseen yksistäänkin  :D

Noh, mun mielestä suora puhuminen ja myös raaka riitely on primalia (mun varmaan pitää kohta ruveta kaivaan mitä tämä primal-luokittelu sisältää ja tarkoittaa tässä skenessä).


Toisaalta seksielämältään väljähtäneeseen parisuhteeseen voi kokeilla piristykseksi avointa suhdetta. Ja tokihan moni päätyy pettämäänkin. Uuden seksikumppanin kanssa homma voi olla hyvinkin "primaalia".

... On vain itse hankala kuvitella primal playtä, kun siitä ei ole kokemusta. "Uuden ihmissuhteen alkukiima" -mielikuva vain oli ensimmäinen, joka siitä tuli mieleen ihmisten kuvailujen perusteella.  Hyvä toki, jos joku kykenee olemaan yhä erittäin primaali sen saman ihmisen kanssa, jonka kanssa on yhdessä samaan peittoon piereskelty jo viimeiset 10 vuotta ja ylikin. 8)

Joo, on kai siinä luottamuksestakin kyse, että uskaltaa riidellä ja kyseenalaistaa- sitten kun kaikki on itsestäänselvää ja liian tuttua-on muka tuntevinaan kumppaninsa täysin ja tietenkin itsensä myös.
Entä jos tajuaakin "piereskelleensä" melko tuntemattoman ihmisen kanssa sen kymmenen vuotta- siinähän voisi sittenkin olla saumaa tutustua uudelleen
 ;D

Olen jotenkin ollut ymmärtävinäni, että erilaiset suhdemuodot ovat lisääntyneet paljon viime vuosina ja että yksieläjiä/sinkkuja on todella paljon meilläpäin. Haastetta piisaa, että voisi toteuttaa seksuaalisuuttaan edes jossain muodossa- runkkaus eläimellisesti alkaa kuitenkin kyllästyttää sekin tai jotenkin se vaan lakastuu,se suhde omaan kroppaan.
(Miksihän vielä joka puolella muuten puhutaan ja kirjoitetaan "ruumiiseen .. Mä ajattelen, että ruumis on kuollut ihminen  :D  )

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #53 : 04.02.2016, 21:23 »
Ps. Pedofilialla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ primal-playn kanssa. Heikko provo. Toivottavasti tiedät itsekin sen, että BDSM ei anna oikeutta tehdä mitä tahansa. Primalissa kuten muussakin kinkyilyssä on aina ytimessä konsensiaalisuus.

Entäs ne vähän primitiimisemmät ihmisheimot, joilla lapsimorsiamet ovat ihan OK ja koko yhteisö sen hyväksyy? Eivätkö ne olekaan sitä aitoa primaalia, kun on vähemmän läsimaisen yhteiskunnan asettamia käyttäytymisnormeja noudatettavana seksin suhteen?

Aino

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #54 : 04.02.2016, 21:35 »
Ps. Pedofilialla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ primal-playn kanssa. Heikko provo. Toivottavasti tiedät itsekin sen, että BDSM ei anna oikeutta tehdä mitä tahansa. Primalissa kuten muussakin kinkyilyssä on aina ytimessä konsensiaalisuus.

Entäs ne vähän primitiimisemmät ihmisheimot, joilla lapsimorsiamet ovat ihan OK ja koko yhteisö sen hyväksyy? Eivätkö ne olekaan sitä aitoa primaalia, kun on vähemmän läsimaisen yhteiskunnan asettamia käyttäytymisnormeja noudatettavana seksin suhteen?

Siis onko todella tarpeen olla ilkeä ihan vain siksi, että ei ymmärrä, tai homma ei satu omiin kinkymieltymyksiin?

Käydäänkö samalla taas iänikuinen keskustelu siitä, että oikeaa alistumista löytyy vain perheväkivallan uhreilta, aidot sadistit tahtovat satuttaa vastentahtoisia uhreja, masokistit ovat henkisesti epävakaita ja itsetuhoisia...? Hohhoijaa.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #55 : 04.02.2016, 22:04 »
Ps. Pedofilialla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ primal-playn kanssa. Heikko provo. Toivottavasti tiedät itsekin sen, että BDSM ei anna oikeutta tehdä mitä tahansa. Primalissa kuten muussakin kinkyilyssä on aina ytimessä konsensiaalisuus.

Entäs ne vähän primitiimisemmät ihmisheimot, joilla lapsimorsiamet ovat ihan OK ja koko yhteisö sen hyväksyy? Eivätkö ne olekaan sitä aitoa primaalia, kun on vähemmän läsimaisen yhteiskunnan asettamia käyttäytymisnormeja noudatettavana seksin suhteen?

Nähdäkseni seksin harrastaminen tietyllä tapaa ja sitten taas heimojen perinteet eivät ole sama asia. Oikeesti, jos haluat nussia pilkkua niin tee se edes niin, että siinä on jotain järkeä. Ja edelleen, KV unohdat nyt, että primal-play on aina konsensuaalista.

Täytyy sanoa, että paristakin suunnasta on kyllä hyökätty niin kovaa minulle tärkeää asiaa vastaan, etten olisi uskonut sellaista tällä foorumilla. Onneksi on olemassa estolista. Good riddance.

Viridian

Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #56 : 04.02.2016, 22:38 »
Eli on olemassa uusi hieno termi sille, että toimitaan ihan niinkuin sattuu tuntumaan, ja annetaan tilanteen ja fiiliksen hallita, eikä suunnittelun tai rutiinin. No hyvä. Ja sitten oli niin, että aika moni harrastelee moista ihan ilman minkään instanssin akretointeja. Koska muutenhan se olisi tylsää sääntöjen noudattamista. Ja kutsutaan sitä sitten alkukantaisuudeksi, tai elukoimiseksi, tai primal play'ksi?

Niin miten sitten joku voi sanoa, että kummiskin oli sääntöjä, joita ihan kaikki noudattaa? Esimerkiksi vaikka, että sellainen joka tuolle alalle luonnostaan lipsuu, osaa vaiston varaisesti tai jotenkin tietää, että virallisesti on sovittu, että ko. toiminta on aina konsensuaalista? Kuka niin on sopinut? Miten sopimusta valvotaan, viedäänkö oikeus kutsua itseään primal playn harrastajaksi jos tekee liian omia sääntöjä?

Vai olisiko sittenkin niin, että kuten jo nimestä primal-play käy ilmi, kyse oli leikistä.. vai näytelmästä.. mitäs nuo käännösohjelmat tuosta playstä kertoo meille junteille? Ehkä munkaan ei siis pitäisi vakavissani pohtia. Mutta mä oon niin innostunut suomen kielestä, että mua lähtökohtaisesti vähän haittaa se, että käytetään englannin kielisiä termejä, joita ei kuulemma voi kääntää suomeksi. Ai siksikö että ne ei kuulosta yhtä alkukantaisen hienoilta silleen? Että siitä kiitos Ms.M:lle että edes yrität otsikossa kääntää sitä.. vaikka eläimellinen meno taas... Gerald Durrelin suurena fanina siitäkin tulee sitten vähän eri asiat mieleen.

Vir

ps. jos bdsm tai kinkyys olisi ollut aina, kaikkina aikoina ( mukaan lukien vaikkapa markiisin kirjojen aikaan) ja jokaisen harrastamana konsensuaalista, siitä ei tarvitsisi kai erikseen korostaa, että nykyään sen pitäisi olla sitä..  ja ehkä useimmiten onkin... mikä on kai hyvä juttu, vaikka se vähän sitä vaistojen varassa irrottelua rajoittaakin ;).. tähän esimerkkinä vaikkapa julkiset leikkimiset, mihin helposti joutuu mukaan katsojina ihmisiä, joilta ei ole kyselty lupia, pahimmillaan vaikkapa työmaallaan, mistä eivät voi poistua.. että konsensuaalisuuden periaate kaikessa kinkyssä oman nautinnon haussa ei ole aina kovin vahvasti läsnä..

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #57 : 04.02.2016, 23:14 »
Tää on nyt menny jo niin saivarteluksi koko keskustelu, ettei tähän oikein tee mieli osallistua enää. Nakkaan tän linkin tähän kuitenkin vielä. Tämä kuvaa mielestäni erittäin hyvin sitä, mitä primal play on.
http://dominantguide.com/1866/what-does-it-mean-to-be-primal/

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #58 : 04.02.2016, 23:36 »
Tää on nyt menny jo niin saivarteluksi koko keskustelu, ettei tähän oikein tee mieli osallistua enää. Nakkaan tän linkin tähän kuitenkin vielä. Tämä kuvaa mielestäni erittäin hyvin sitä, mitä primal play on.
http://dominantguide.com/1866/what-does-it-mean-to-be-primal/

Täysin samaa mieltä Isrikan kanssa. Saivartelua ja pilkun nussimista koko keskustelu.

Koitin kolumnissa avata yhtä osa-aluetta omasta kinkyydestäni. Mutta koskapa täällä muut tietää paremmin kuin kokija itse, ei olekaan kyse mistään minulle erikoisesta, tärkeästä ja mielenkiintoisesta vaan ihan perus seksistä, jota oon vaan keksiny kutsua primal-playksi. Tosi kivaa keskustella täällä.


Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #59 : 05.02.2016, 07:58 »
Elämä nyt ei oo mitään naminamii ja ihmiset kivakivaa kaiken aikaa....eihän näin triviaalista tarvitse.....vai...("tämä on keskustelupalsta ja täällä on tapana....ja.....vapaaehtoista....ja blaablaabblaa....")



....on luonnollista liikuntaa (primal fitness, primal workout http://www.shape.com/fitness/workouts/primal-workout-train-beast-look-beauty), paleodiettiä (kivikautinen ruokavalio), mutta ei voida sanoa et paleoseksii ku se tarkoittaa muiden muinaismeikäläisten dna:n sekoittumista aikoinaan nykyihmisen geenistöön (neandertal, denisinihminen), kivikautinen seksi taitaa taas tarkoittaa jotkin muuta, joten... luonnollinen seksi taas...no, sehän on jotain viherhippeilyä, josta seuraa perhepetiä ja kantoliinoja ja kestovaippoja...onhan eläimellinen, hei no; eläimellisempää...grrrrr....raugh.....alkukantaisessakin on sitä jotain, öööö....voimaa. Hmmmmmmmmmmmmmmm.......
Mutta noissa suomenkielisissä sanoissa on se ikävähkö puoli että ne on jo käytössä, niillle on jo omat mielleyhtymänsä jotka eroavat eri ihmisillä.

Mitä eri jaotteluihin tulee niin minulle jo jako vanilaja-kinky(pervo) on liikaa joillain tavalla (ja varsinkin sillä arvottavalla tavalla). Mutta kun kerran olen tällä palstalla niin sanoja nyt vain on pakko käyttää. Olen aina sekä rakastanut ja vihannut kieltä juuri sen takia että ihmisinä olemme niin riippuvaisia siitä ja siltikään se ei voi tavoittaa jotakin niin noh heh primaalia meissä.. Ehkä sillä primalilla ja sen viehätyksellä on jotain tekemistä myös asian kanssa (siis yleisemmin).
Ehkä ylipäänsä kaikella tällä "takaisin luontoon" trendillä on. Mutta onhan siinä myös sellainen hipsteriyden vivahdus...vai eikö, noh, ehkä se on vain minun keski-ikäisissä silmissäni jotka välillä väsyvät siihen pyörän yhä uudelleen ja uudelleen keksimiseen. Ja silloin varmaan olisi paras jättää näppis rauhaan ettei kenenkään herkkä mieli vioitu moisen kyynisyyden esille tuomisesta (vaikka mielestäni ihan asiallisesti aloitin, vaikken vain käsiäni yhteen läpsyttäen kuinka ihanataihanata...) .
Ei se silti tarkoita sitä että asia, tämä primal, on jotenkin väheksyttävää, ei-tärkeää, tai kolumnit olisivat turhia vaikka niissä pilkkua nussittaisiinkin jatkokeskustelussa. Minusta kolumnit joihin ei saa vastata kuin hymistelyllä kyllä ovat aika turhia, mutta voin jättää tästälähin kommentoimatta kolumneihisi Ms M.