Kirjoittaja Aihe: Eläimellistä menoa  (Luettu 18218 kertaa)

Viridian

Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #60 : 05.02.2016, 08:31 »
Primalissa kuten muussakin kinkyilyssä on aina ytimessä konsensiaalisuus.
Oikeesti, jos haluat nussia pilkkua niin tee se edes niin, että siinä on jotain järkeä. Ja edelleen, KV unohdat nyt, että primal-play on aina konsensuaalista.
Täytyy sanoa, että paristakin suunnasta on kyllä hyökätty niin kovaa minulle tärkeää asiaa vastaan, etten olisi uskonut sellaista tällä foorumilla. Onneksi on olemassa estolista. Good riddance.
Minäkin alan nussia pilkkua siinä kohtaa, kun ihannetta (joka on toki hieno) käytetään argumenttina, jolla jotain KV nimistä hakataan päähän. Ei eroa raamatulla hakkaamisesta.

Kolumnistilla on tavallista suurempi lupa (joku yhteiskuntasopimus tämäkin kai ;)) aloituksessa kärjistää ja yleistää keskustelun saamiseksi alkuun. Aloituksen jälkeen, keskustelun alettua, omalla nikillä kirjoittaessaan onkin sitten omillaan, estolistoilla märehtiessäänkin. En laita tähän mitään suomenkielistä termiä kuvaamaan asiaa, koska sanat.

Vir

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #61 : 05.02.2016, 08:43 »
Eläimellistä menoa on se, että jos ei oma mielipide mee suoraan läpi, ni sit tapellaan!  >:D

Oh, mitä petoja nää misut o!  :love:


Aino

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #62 : 05.02.2016, 08:55 »
Tää on nyt menny jo niin saivarteluksi koko keskustelu, ettei tähän oikein tee mieli osallistua enää. Nakkaan tän linkin tähän kuitenkin vielä. Tämä kuvaa mielestäni erittäin hyvin sitä, mitä primal play on.
http://dominantguide.com/1866/what-does-it-mean-to-be-primal/

Hyvä linkki, kiitos!  :)

submit

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #63 : 05.02.2016, 09:30 »
Eiks kolumnisti ole onnistunut juuri silloin, kun aloitus saa vilkkaan keskustelun aikaiseksi ;)

Itse olen pitänyt aina "vähän rajummasta seksistä", jonkun mielestä se vois mahtua tuohon primalin allekin.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #64 : 05.02.2016, 10:04 »
Aika hyvän kolumnin olen onnistunut tosiaan kirjoittamaan, kun näin kova vääntö pääsi syntymään.  :))

Haastan Kettu vinossa ja Chmlnidaen kirjoittamaan omasta seksuaalisuudestaan hyvinkin henkilökohtaisen kolumnin ja laittamaan sen tälle foorumille luettavaksi.  :)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #65 : 05.02.2016, 10:20 »
Noh, mä en kirjoita täällä kovinkaan henkilökohtaisella tasolla seksuaalisuudestani, koska julkisuus (tämä kolumnikin näkyy myös yleisellä puolella kirjautumatta, lisäksi en ole totaalisesti nikkini takana piilossa vaan minut saattaa voida tunnistaa, siis sellaisetkin jotka eivät kuulu Baariin ja jotka olen tavannut irl). Otan tämän huomioon kaikessa kirjoittamisessani. Ja tämä ei liity niinkään kinkyyn kuin ihan vain ylipäätään siihen miten ja missä haluan avata omaa seksuaalisuuttani.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #66 : 05.02.2016, 10:21 »
Minusta kolumnit joihin ei saa vastata kuin hymistelyllä kyllä ovat aika turhia, mutta voin jättää tästälähin kommentoimatta kolumneihisi Ms M.

Mun tekstejä on opiskeluaikoina ja sen jälkeenkin kritisoitu paaaaaaljon kovemmalla kädelläki. Joten antaa palaa vaan.  :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #67 : 05.02.2016, 10:29 »
Siis onko todella tarpeen olla ilkeä ihan vain siksi, että ei ymmärrä, tai homma ei satu omiin kinkymieltymyksiin?

Nähdäkseni seksin harrastaminen tietyllä tapaa ja sitten taas heimojen perinteet eivät ole sama asia. Oikeesti, jos haluat nussia pilkkua niin tee se edes niin, että siinä on jotain järkeä. Ja edelleen, KV unohdat nyt, että primal-play on aina konsensuaalista.

Täytyy sanoa, että paristakin suunnasta on kyllä hyökätty niin kovaa minulle tärkeää asiaa vastaan, etten olisi uskonut sellaista tällä foorumilla. Onneksi on olemassa estolista. Good riddance.

Ei ole ollut tarkoitus millään lailla ilkeillä, kunhan vain yritän ottaa (ehkä turhan paljon pilkkua nussien) selvää, onko primal play lopulta niin primalia kuin sen harrastajat antavat ymmärtää?

Sen olen saanut selville, että ei se ole - primalia edelleen kahlitsevat länsimaisen yhteiskunnan säännöt. Ihminen ei ole primalissakaan täysin vapaa ja primaali, oma itsensä. Ja hyvä niin, eipähän rikota lakia.

Paradoksi: Primal Playhin tarvitaan rajat, ohjeet ja säännöt, jotta ihminen voisi olla hyväksyttävästi sekä oikeaoppisesti mahdollisimman alkukantainen ja viettiensä varassa.

"The images they sell are illusion and dream - in other words dishonesty." -Poets of the Fall


Minulla ei ole mitään primal playtä vastaan, joten sen takia ei minua tarvitse estolistalle laittaa. Olen aina halunnut oppia erilaisista fetisseistä ja seksuaalisista suuntautumisista mahdollisimman paljon ja siksi esitän niistä (ehkä myös tyhmiä) kysymyksiä. Jotenkin kaikki kysymykseni vain tulkitaan yleensä ilkeilyksi tai vittuiluksi.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #68 : 05.02.2016, 10:40 »
Haastan Kettu vinossa ja Chmlnidaen kirjoittamaan omasta seksuaalisuudestaan hyvinkin henkilökohtaisen kolumnin ja laittamaan sen tälle foorumille luettavaksi.  :)

Minun seksielämäni huonoin puoli on, että sessiokumppaneita on kertynyt aivan liian vähän. Niinpä jos alan jostain sessiostani avoimesti foorumilla kertomaan, niin kaikki heti tietäisivät tai arvaisivat kenestä minä kirjoitan. Siksi olen tietoisesti pyrkinyt välttämään julkisia yksityiskohtaisia sessiokertomuksia. Haluan suojella niiden muutamien ihmisten yksityisyyttä.

Voisin toki ehkä kirjoittaa emetofiliasta tai muista fetisseistäni yleisellä tasolla. Mutta en sitten tiedä, olisiko aihepiirit tarpeeksi mielenkiintoisia foorumilla, jossa useimmat kuitenkin tahtovat lukea kaiken BDSM-näkökulmasta.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #69 : 05.02.2016, 10:43 »
Siis onko todella tarpeen olla ilkeä ihan vain siksi, että ei ymmärrä, tai homma ei satu omiin kinkymieltymyksiin?

Nähdäkseni seksin harrastaminen tietyllä tapaa ja sitten taas heimojen perinteet eivät ole sama asia. Oikeesti, jos haluat nussia pilkkua niin tee se edes niin, että siinä on jotain järkeä. Ja edelleen, KV unohdat nyt, että primal-play on aina konsensuaalista.

Täytyy sanoa, että paristakin suunnasta on kyllä hyökätty niin kovaa minulle tärkeää asiaa vastaan, etten olisi uskonut sellaista tällä foorumilla. Onneksi on olemassa estolista. Good riddance.

Ei ole ollut tarkoitus millään lailla ilkeillä, kunhan vain yritän ottaa (ehkä turhan paljon pilkkua nussien) selvää, onko primal play lopulta niin primalia kuin sen harrastajat antavat ymmärtää?

Sen olen saanut selville, että ei se ole - primalia edelleen kahlitsevat länsimaisen yhteiskunnan säännöt. Ihminen ei ole primalissakaan täysin vapaa ja primaali, oma itsensä. Ja hyvä niin, eipähän rikota lakia.

Paradoksi: Primal Playhin tarvitaan rajat, ohjeet ja säännöt, jotta voisi olla hyväksyttävästi ja oikeaoppisesti mahdollisimman alkukantainen ja viettiensä varassa.

"The images they sell are illusion and dream - in other words dishonesty." -Poets of the Fall



Minulla ei ole mitään primal playtä vastaan, joten sen takia ei minua tarvitse estolistalle laittaa. Olen aina halunnut oppia erilaisista fetisseistä ja seksuaalisista suuntautumisista mahdollisimman paljon ja siksi esitän niistä (ehkä myös tyhmiä) kysymyksiä. Jotenkin kaikki kysymykseni vain tulkitaan yleensä ilkeilyksi tai vittuiluksi.

Niin. Ihminen on perimmiltään, siis primaalisti, sosiaalinen, mikä tarkoittaa ihmisille, että kulttuurinen. Olemme kieltä symbolisesti käyttäviä otuksia joiden lajityypillisyys mahdollistuu vain sosiaalisessa kontekstissa joten sellainen primal-play, tosiaan on aina vain play (jota määrittää aina jossain määrin myös se neokortaalinen ohjaus) jopa silloin kun osittain voidaan sitä kulttuurista olemista vähentää intiimimmissä yhteyksissä.
Eli kyse on vain yhdestä lokerosta ja määrittelystä lisää yhden alakulttuurin sisällä, joka on isomman kulttuurisen kehyksen sisällä. Ei mitään uutta auringon alla. Mutta kivahan näitä on jubailla.

Viridian

Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #70 : 07.02.2016, 16:09 »
Aika hyvän kolumnin olen onnistunut tosiaan kirjoittamaan, kun näin kova vääntö pääsi syntymään.  :))

Haastan Kettu vinossa ja Chmlnidaen kirjoittamaan omasta seksuaalisuudestaan hyvinkin henkilökohtaisen kolumnin ja laittamaan sen tälle foorumille luettavaksi.  :)

Hei,

Koska olen tänään kehuvalla päällä, niin kehutaan saman tien tätäkin.

Ensinnäkin, minusta oli hienoa, että varsinaisessa kolumnissa avasit sitä, miten aihe liittyy sinuun itseesi, miksi halusit siitä kertoa meille. Samoin aihe oli kiinnostava, ja seuranneessa keskustelussakin on ollut klikkailtavia linkkejä, minkä valinnasta toki huomaa, että suomalaista materiaalia ei joko ole, tai sitten englanninkielistä löytyy helpommin, mikä myös todistaa sitä pointtia, että aihe on suomen skenelle ja suomalaisille harrastajille aika uusi.

Linkkien perusteella näyttää siltä, että ei se teema ole muuallakaan mikään selkeästi määritelty nätti pieni lokero, vaan joillekin tärkein osa, jollekin oman tekemisen vivahde tai tyylilaji. Joten keskusteltavaa tulee varmaankin riittämään vielä senkin jälkeen, kun tämä aloitus on vajonnut uusien kolumnien alle.

Aloitus siis oli monella tavalla hyvä. Se, onko sitten järkevää olla paikalla ketjussa ohjaamassa aloittamaansa keskustelua ja selventelemässä poittejaan, on luultavasti sellainen toisaalta-toisaalta -juttu. Silloin kun olin itse samassa tilanteessa ( toki vähemmällä lukijakunnalla tai keskustelun rönsyilyllä, olin kai vähäsen tylsempi aihevalinnoissani tai sitten vain arempi/vähemmän innostava kirjoittajana..), minulla oli joskus kova tarve selventää, mutta huomasin sitten, että se ei sopinut minulle, se kaksoisrooli kolumnin kirjoittajana ja itsenäni. Mutta kukin päättää itse, paljonko haluaa siihen suuntaan mennä, koska siinä helposti antaa itsestään vielä enemmän kuin jo kolumnia tehdessään päätti jakaa.

Niin tai näin, minä ja varmasti moni muukin jää innokkaana odottamaan seuraavaa kolumniasi. Joka kerta tuskin löytää aihetta, joka olisi yhtä aikaa itselle tuttu ja muille uusi, mutta onneksi missään ei ole määritelty, mitä tänne yläkulmaan pitäisi sitten laittaa. Tähän mennessä olet laittanut rehellistä ja itseäsi koskettavaa asiaa, siitä kiitos :).

Vir

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #71 : 07.02.2016, 16:24 »
Kiitos, Viridian.  :) Ehkä sitä sitten jotenkin haluaa selventää pointtejaan, koska asia on niin henkilökohtainen. Ja toki sitä provosoituu, kun se oma juttu joutuu kritiikin kohteeksi. Mutta onneksi voi aina nukkua yön yli ja päättää suhtautua huumorilla.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #72 : 07.02.2016, 17:17 »
Minä nyt en itse ainakaan omia kommenttejani tarkoittanut mitenkään vihamielisiksi, vaan kuten Viridiankin totesi, kolumni oli oikein hyvä.

Nussin vain pilkkua turhan tehokkaasti, koska halusin oppia asiasta enemmän. En myöskään ymmärtänyt, miksi primalia ei saisi verrata johonkin muuhun helpommin ymmärrettävään asiaan, kuten vaikkapa uuden pariskunnan alkukiimaan?

Kuten Ms. M pyysi, olen parhaillaan kirjoittamassa henkilökohtaista kolumnia eräästä fetissistäni (ei emetofiliasta). Jos olen siihen tarpeeksi tyytyväinen, julkaisen sen todennäköisesti FetLifessä, koska ei minulla ole tänne kolumnistitunnuksia ja aihe ei liity BDSM-touhuihin millään lailla, joten se ei oikein tänne kolumniosioon istu.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #73 : 07.02.2016, 18:12 »
Ja toki sitä provosoituu, kun se oma juttu joutuu kritiikin kohteeksi.

Et ehkä itse huomaa sitä, mutta provosoidut päivittäin käytännöllisesti katsoen kaikista kommenteista, joissa hivenenkin ollaan eri mieltä tai herätellään keskustelua asioita jotka sinua ovat lähellä.

IKRM

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Eläimellistä menoa
« Vastaus #74 : 07.02.2016, 18:55 »
Ja toki sitä provosoituu, kun se oma juttu joutuu kritiikin kohteeksi.

Et ehkä itse huomaa sitä, mutta provosoidut päivittäin käytännöllisesti katsoen kaikista kommenteista, joissa hivenenkin ollaan eri mieltä tai herätellään keskustelua asioita jotka sinua ovat lähellä.

IKRM

Tiedän provosoituvani. Tosin en kaikista kommenteista. Suurin osa kommenteistani tässäkin ketjussa on täsmennyksiä. Itsehän et koskaan provosoidu, jos sinun kanssasi joku on asiasta eri mieltä, vai kuinka? Tai yritä jyrätä opponenttisi yli jyrkillä kommenteilla, jotka joskus ovat erittäin henkilökohtaisia ja sinun itsesi muodostamia olettamuksia opponenttisi ominaisuuksista ? ;)
« Viimeksi muokattu: 07.02.2016, 19:14 kirjoittanut Ms. M »