Äänestys

Kokemus omasta sukupuolesta

koen itseni mieheksi
22 (21%)
koen itseni naiseksi
41 (39%)
en koe sopivani kumpaankaan sukupuoleen
14 (13.3%)
mielestäni sukupuolien määrittely on tarpeetonta
22 (21%)
jotain muuta,mitä ehkä haluan sanoa
6 (5.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

Äänestys päättynyt: 19.06.2016, 03:32

Kirjoittaja Aihe: Sukupuolisuus,seksuaalisuus ja kaiken monimutkaisuus,totta vai tarua  (Luettu 13189 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Lisäsin tuommoisen pienen äänestyksen aiheeseen. Äänestys on voimassa 120 vrk, 3 ääntä on mahollista ruksata eikä voi palata muuttamaan ääniään.

Viimeaikoina miettinyt jonkin verran sitä, että miksi on tarpeellista saada olla miehekäs tai naisellinen-ja miksi ne liittyisivät nimenomaan siihen että nainen on naisellinen ja mies miehekäs jnpp.  :)

Ylva

http://areena.yle.fi/1-2881710  Tyger tutkii, mielestäni hyvä dokumentti

-katy-

  • Vieras
Joo, tuon Tygerin muutkin dokkarit on olleet hyviä. Vakaviakin aiheita,mutta aina pilke silmäkulmassa ^ :)

Queerrilla

  • Vieras
Komppaan Karmaa - aloitus on tirkistelevä. Ja koko ketju kuvastaa aika hyvin baarin asiatonta keskustelukulttuuria transaiheissa: ihan puhdasta vihapuhetta, ylipuhumista, kokemusten vähättelyä ja mitä näitä nyt on. Siihen on syy miksi transihmiset eivät viihdy täällä, eikä se ole herkkänahkaisuus.

Ai niin. Bonuksena tällä kertaa myös omien puolelta tulevaa paskan keskustelunkulttuurin hyväksymistä. Vaikka ei just nyt itseä (vielä) satuttaisi, niin ootteko kuulleet sellaisesta jutusta kuin solidaarisuus.

-katy-

  • Vieras
Komppaan Karmaa - aloitus on tirkistelevä. Ja koko ketju kuvastaa aika hyvin baarin asiatonta keskustelukulttuuria transaiheissa: ihan puhdasta vihapuhetta, ylipuhumista, kokemusten vähättelyä ja mitä näitä nyt on. Siihen on syy miksi transihmiset eivät viihdy täällä, eikä se ole herkkänahkaisuus.

Ai niin. Bonuksena tällä kertaa myös omien puolelta tulevaa paskan keskustelunkulttuurin hyväksymistä. Vaikka ei just nyt itseä (vielä) satuttaisi, niin ootteko kuulleet sellaisesta jutusta kuin solidaarisuus.
Haluaisitko ihan esimerkein osoittaa, että keitä ja miten aloitus "tirkistelee" ja että missä lauseessa pidetään vihapuheita.
Itse en koe kuuluvani kumpaankaan sukupuoleen ja asia on aika uusi mulle ja pohtinut itsekseni aihetta ja tein siltäkin pohjilta aloituksen.

Etkö itse tee nyt johtopäätelmiä epätiedon pohjalta?
Pitäisikö siis sittenkn miettiä yksin mm. tätä aihetta? Missä näistä saa puhua ja millä tavalla?

Queerrilla

  • Vieras

[/quote]
Haluaisitko ihan esimerkein osoittaa, että keitä ja miten aloitus "tirkistelee" ja että missä lauseessa pidetään vihapuheita.
[/quote]

Vihapuheella viittasin Heinrichin jo poistettuun kommenttiin. Muuten vastaan, että en halua. Käyn transkeskusteluni turvallisemmissa ympäristöissä.

Ps. oman sukupuolen pohtimiseen suosittelisin nettikeskusteluun ihan jotain transfoorumia. Näin aidosti ystävällisenä vinkkinä.


Kettu vinossa

  • Vieras
Itse en kyllä muista täällä BDSM-baarissa koskaan mitään vihapuhetta trans-ihmisiä kohtaan lukeneeni, mutta en sitten tiedä onko ylläpito sitten vain ehtinyt poistamaan semmoiset viestit, vai olenko sitten lukenut aivan vääriä ketjuja. Olisi mielenkiintoista lukea esimerkkejä täältä foorumilta, että millaisia asioita trans-ihmisistä ei saisi kirjoittaa, koska se voi loukata.

Toki täällä on ollut muutama "jos on kikkeli on mies ja jos on pillu on nainen" -tyyppejä, mutta kai heilläkin on oikeus rajoittuneeseen mielipiteeseensä. Ei sellainen yksistään ole vielä vihapuhetta.

Kirjoitetun viestinnän ongelma on, että on lopulta hankala tietää, minkä lukija lopulta tulkitsee vihapuheeksi ja mitä ei. Väärintulkintoja sattuu. Minunkin useita pohdintojani ja kysymyksiäni tällä foorumilla on pidetty vihapuheena eri fetissejä tai sukupuoli-identiteettejä kohtaan, vaikka niitä ei olla missään nimessä sellaiseksi tarkoitettu.

Eivät kaikki voi aina tietää, että millainen kommentointi on asiatonta ja millaisia kysymyksiä saa esittää.

Jos joku kommentti foorumilla vaikuttaa asiattomalta, sellainen kannattaa toki ilmoittaa ylläpidolle, tai ilmaista asia henkilölle esim. yksityisviestillä.

Kettu vinossa

  • Vieras
Ps. oman sukupuolen pohtimiseen suosittelisin nettikeskusteluun ihan jotain transfoorumia. Näin aidosti ystävällisenä vinkkinä.

Itse olen kyllä saanut netissä paskaa niskaani ihan tarpeeksi kinkysivustojen trans-ihmisiltä, joten en kyllä uskalla mennä heidän foorumeilleen, koska en usko että sieltä saa yhtään parempaa kohtelua. En ole kai genderqueerina tarpeeksi uskottava.

Jos haluaa vilpittömästi kysyä jotain sukupuolivähemmistöiltä, kysymys tulkitaan helposti vittuiluksi, koska liian moni muukin ihminen kysyy samaa asiaa. Koetaan loukkaavaksi, että henkilö ei itse tajunnut googlata asiaa. Tai että asian "pitäisi kuulua yleissivistykseen", ja jos sitä ei ennen tiennyt, on vain sivistymätön ja suvaitsematon moukka.

Jos taas käyttää vahingossa väärää termiä, siitähän vasta paskamyrsky syntyykin. Kinkyfoorumeilla se ei ole niin millintarkkaa jos sekoitat subit ja masokistit toisiinsa, mutta jos käytät sukupuoli-identiteettikeskustelussa vahingossa väärää sanaa, se on automaattisesti solvausta. Sinun pitäisi tietää, että sana jota käytettiin vaikkapa 1990-luvulla ihan yleisesti jopa koulujen sukupuolivalistuksessa, onkin nykyään loukkaava sana.

On täällä BDSM-baarissakin yksi henkilö laittanut minut estolistalleen ja vittuillut minulle sen jälken runsaasti, kun käytin vahingossa "sukupuolenvaihdos" -sanaa, kun olisi pitänyt käyttää sanaa "sukupuolenkorjaus". Anteeksipyynnöt eivät hänelle kelvanneet, olin hänelle vain yksi suvaitsematon paska muiden joukossa.

-katy-

  • Vieras
Lainaus
Vihapuheella viittasin Heinrichin jo poistettuun kommenttiin. Muuten vastaan, että en halua. Käyn transkeskusteluni turvallisemmissa ympäristöissä.

Ps. oman sukupuolen pohtimiseen suosittelisin nettikeskusteluun ihan jotain transfoorumia. Näin aidosti ystävällisenä vinkkinä.

Kun yksi ihminen kertoo toistuvasti saman mielipiteen aiheesta,niin sittenkö kandee heittää pyyhe kehään- OK.



Mutta kun mulla on aina ollut semmosta lievää yritystä näinä 6 vuotena esimerkiksi. Eli että koitetaan pysyä asiassa haukkumisen sijaan plus yleisemmällä tasolla kun netin ihmemaailmassa ollaan ja vieläkin olen niin lapsellinen uskoessani tolkun voittavan.

Joo.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2016, 18:16 kirjoittanut Kammiovärinä »

onez

Oli ihan hyvä toi Tygerin dokkari.

Täytyy kans tähän lisätä se ihmetys että mitä se asiaton keskustelukulttuuri on täällä baarissa? Trolleja ja ääliöitä toki löytyy kaikilta keskustelupalstoilta, mutta ei niistä kannata mun mielestä provosoitua tai katkeroitua. Suurin osa on kuitenkin ihan asiallisia ja fiksusti ajattelevia ihmisiä.

Heterokeskeinen foorumihan tää on, mutta mun mielestä täällä on kaikki ihan yhtä tervetulleita. Täällä on kaikennäköisiä ja karvaisia ihmisiä.. jokaisella oma historia ja kokemuspohja elämästä. Toisilla on karuja kokemuksia sukupuolen tai seksuaalisen suuntautumisen takia, toisilla taas ne traumat tulee väkivallasta tai mielenterveysongelmista.. tai mitä ikinä kenellä onkaan. Pieni vähemmistö taitaa olla ne ihmiset jotka on selvinnyt elämästä naarmuitta.

Mutta ihan sulassa sovussa täällä kaikki mun mielestä on. Toki pientä riitaa ja erimielisyyksiä välillä syntyy, mutta se on elämää. Aina ei ole kaikki samaa mieltä, ja joidenkin kanssa ei vaan tule toimeen millään.

Yhdistävänä elementtinä tällä on kinkyys.. pervoja ollaan kaikki :D

Mutta muuten tää on samanlainen paikka kun muu maailma, eli meitä on joka lähtöön. Jotenkin hassua että näistä asioista keskusteleminen herättää vastustusta trans henkisiltä ihmisiltä. Ja en tarkoita tota pahalla.. mun looginen laskukone ei vaan ymmärrä sitä yhtälöä. Mutta ehkä en vaan osaa ottaa huomioon jotain tunne-elementtiä koska mulla on vielä vajaa kokemuspohja. Sen takia olisikin kiva kuulla niiden kokeneempien kokemuksia ja sitä kautta avartaa omaa näkemystään.

Mun mielestä on tosi hyvä että sukupuolesta ja seksuaalisuudesta puhutaan, myös täällä baarissa. Luulen että täälläkin on paljon ihmisiä jotka ei ole välttämättä koskaan pysähtynyt miettimään omaa seksuaalisuuttaan tai sukupuoltaan.. vaikka kinkyt kai yleensä on näitä asioita pohtinyt keskiverto tallaajaa enemmän. Mutta joka tapauksessa tällaiset ketjut on hyviä siemeniä niille pohdinnoille, ja mun mielestä avartaa myös niiden sivulta seuraavien näkemyksiä.

..
noh, tulipas pitkä höpötys, jumituin kirjoittamaan...
peace and love :love:
...ja sit vielä vähän

sandra2

  • Vieras
Mulla näin transihmisenä on vähän ehkä vaikea sinänsä olla koska niitä ei täällä hirveesti ole. Myöskään kaikkia ei transihmiset kiinnosta sillä tavalla. En tiedä pitääkö olla vähän extreme kinky että lähtee ladyboyn kanssa juttusille? Kunn me ei oikein kuuluta kumpaankaan sukupuoleen. Tai sit meitä transnaisia johdellaan edelleen naisellisina miehinä, mikä tavallaan ärsyttää minua, koska minua pitäisi kohdella naisena. Toisaalta ymmärrän, että se voi miehiä kiihottaa hyvinkin paljon feminiininen mies makuuhuoneessa. Toisaalta olen tajunnut ettei minua haittaa olla ladyboy ^^

Fayle

  • Vieras
Vastasin kyselyyn, että mielestäni sukupuolen määrittely on tarpeetonta. Näin lähinnä siksi, koska sukupuoltaan ei voi valita eikä se näy ulospäin, eikä siksi pitäis vaikuttaa yleisesti kanssakäymiseen. Vähän niinku ihonväri tai kotipaikka. Moni yhdistää sukupuolen ja seksuaalisuuden, eikä kumpaakaan voi valita. Jokainen tietysti ymmärtää, miks seksuaalisuus voi vaikuttaa kanssakäymiseen - toisen kanssa on kivempi olla, jos molemmat tykkää samasta asiasta tai just siitä, mitä itellä on. Mun mielestä sekä seksuaalisuus että sukupuoli on aika hassuja käsitteitä, koska niistä puhutaan tosi paljon yhdessä vaikka kummankaan ei periaatteessa pitäis vaikuttaa toiseen. Eiks oo niin, että seksuaalisuus liittyy nimenomaan seksiin ja sitä kautta sukuelimiin? Ja sukupuoli ja sukuelimethän ei liity toisiinsa.

Musta on myös aika hassua, että täällä baarissa voi profiilissa valita sukupuolekseen trans. Eihän trans oo sukupuoli, sehän tarkottaa vaan sitä, että sukupuoli on joku muu kuin se, joka syntymässä oletettiin. Transmiehet on miehiä ja transnaiset on naisia, se trans-osuus ei oo mun mielestä siinä oleellista.

sandra2

  • Vieras
Vastasin kyselyyn, että mielestäni sukupuolen määrittely on tarpeetonta. Näin lähinnä siksi, koska sukupuoltaan ei voi valita eikä se näy ulospäin, eikä siksi pitäis vaikuttaa yleisesti kanssakäymiseen. Vähän niinku ihonväri tai kotipaikka. Moni yhdistää sukupuolen ja seksuaalisuuden, eikä kumpaakaan voi valita. Jokainen tietysti ymmärtää, miks seksuaalisuus voi vaikuttaa kanssakäymiseen - toisen kanssa on kivempi olla, jos molemmat tykkää samasta asiasta tai just siitä, mitä itellä on. Mun mielestä sekä seksuaalisuus että sukupuoli on aika hassuja käsitteitä, koska niistä puhutaan tosi paljon yhdessä vaikka kummankaan ei periaatteessa pitäis vaikuttaa toiseen. Eiks oo niin, että seksuaalisuus liittyy nimenomaan seksiin ja sitä kautta sukuelimiin? Ja sukupuoli ja sukuelimethän ei liity toisiinsa.

Musta on myös aika hassua, että täällä baarissa voi profiilissa valita sukupuolekseen trans. Eihän trans oo sukupuoli, sehän tarkottaa vaan sitä, että sukupuoli on joku muu kuin se, joka syntymässä oletettiin. Transmiehet on miehiä ja transnaiset on naisia, se trans-osuus ei oo mun mielestä siinä oleellista.
Samaa miettiny itekin.

Miriam

  • Vieras
Mulle jäi epäselväksi, mikä aloituksessa oli se ydin? Oliko tässä joku kysymys?

-katy-

  • Vieras
Aloitukseen voi halutessaan lisätä kysymysmerkkejä mielensä mukaan.
Väittävät jotkut,että kysymyksiä olisi tässä maailmassa vielä enemmän kuin vastauksia.
Ehkä jonain päivänä kaikki on selvitetty tyhjentävästi,aukottomasti ja absoluuttisesti. Kenenkään ei tarvitse kysyä mitään ja keskustelua ei tarvita.
Kaikki on jo siinä aloituksessa :D